Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

przednie sprezyny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • przednie sprezyny

    Witam serdecznie kolegow. Mam pytanie czy jest ktos na forum kto wymienial przednie sprezyny, bez wyciagania calych amortyzatorow? Da sie tylko odkrecic gorna srube, odchylic caly amoryzator ze sprezyna i za pomoca sciagacza sciagnac sprezyne? Albo trzeba wyciagnac calosc?? Mam sciagacz. Aha a jakiej firmy polecacie sprezyny? na portalu sa rozne ceny od 45zl to ponad 130zl za sztuke. Znalalem nawet komplet za 120zl co powiecie na takie??
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

  • #2
    Wyjęcie sprężyny tylko z zdjęciem amorka, przy okazji poduszki, łożysko, odboje, bo to na lata.Zakładałem Monroe, ze Skodaczesci.pl, w kombi mam wrażenie że niżej stoi niż na starych, dla mnie akurat to wada. Klucz do nakrętki górnej kupiłem w Norauto. Wahacza w dół za mocno nie opuścisz bo oś się na nim oprze.
    Filmik który mi pomagał, oczywiście czas na parkingu osiągnąłem 4h na stronę, nie jak na filmiku szast prast i zrobione.


    ​​​​
    ​​​
    Ostatnio edytowany przez mark711; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • #3
      Witaj kolego dziekuje ze odpisałes. Z tego co piszesz to widze ze moge zapomniec i musze calosc wyciagac , a nie chcialem poniewaz martwie sie czy zbieznosc nie bedzie trzeba robic? Ty robiłes? Tak sie zastanawialem czy calosc wymienic jak pisałes wyzej, gumy łozyska itp, poniewaz jestem swieżo po przegladzie i diagnosta powiedzial ze wszystko jest ok amorki jeszcze jak nowe mam przejechane 174tys km. Tylko własnie wczoraj podczas wymiany kol na letnie zauwazylem, ze sprezyna pekla koncowka w kielichu okolo 3cm dlatego szykuje sie po wyplacie na wymiane. Tak mysle co zrobic jak amorki zostaja czy wymienic tylko sprezyne, czy tak jak piszesz calosc lozyska gumki itp. co sadzisz? A czy orjetujesz sie czy wszystkie sprezyny sa wzmacniane?znalazlem na portalu sprezyny i bardzo duzo ludzi kupilo je z firmy gp partc

      SPECYFIKACJA PRODUKTU:

      OŚ: PRZÓD PRZEDNIA
      PRODUCENT: GT PARTS
      WERSJA: HD - WZMOCNIONA
      KOLOR: CZARNY - POKRYTA DODATKOWĄ WARSTWĄ ANTYKOROZYJNĄ
      CROSS: SP2094 1500615 RC1695 4095026 1500614 415034 RC1680 4095035 SP2090 4095034 SP0910
      nr ref. 804703 804704 800202

      cena okolo 100zl za dwie sztuki, tylko co to bedzie warte?



      moja czarna perla
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

      Komentarz


      • #4
        Robiłem sam na parkingu. Amorki zostawiłem, wymieniłem sprężyny, odboje i osłony, poduszki, łożyska poduszek, śruba i nakrętka mocowania amorka do zwrotnicy, nowe dwie nakrętki mocowania górnego kielicha sprężyny, tam są dwie nakrętki na każdą stronę. Śrubę i nakrętkę amortyzator-zwrotnica dokręcałem kluczem dyn +90st. Moment z Sam Naprawiam.
        Co do sprężyn nie oszczędzaj, mi pękła na zakręcie przy 70km, dolny zwój, a zadzior był o 0.5 cm od opony, więc jak źle pęknie to masakra bo rozdarta opona na przedzie.
        Nie wiem co to GT Parts, może coś w stylu Vika, Hart, BestQuality India i inne wynalazki co potem na samochód nie pasują. Poszukaj coś znanego nie tak taniego.

        Komentarz


        • #5
          Aha dobrze wiedziec. A jaka nasadka jest do odkrecenia amorka u gory?Kurcze nie zdawalem sobie sprawy, ze az tak moze byc zle, w sumie mi peklo w samym kielichu co juz ostatni zwój siedzi w kielichu. Auto jest ze strony kierowcy troche izej,ale nic sie nie dzieje narazie wiecej. Z tego co radzisz to zaczolem szukac bardziej firmowych czesci i powiem ci ze sa takie:

          1 Sprężyny zawieszenia Monroe
          Koncern Monroe uznawany za jednego z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie
          2. Sprężyny zawieszenia Bilstein
          Bilstein to niezwykle doświadczony producent podzespołów układu zawieszenia w tym doskonałej jakości sprężyn zawieszenia samochodowego.
          3.Sprężyny zawieszenia Kayaba
          Kayaba to od kilkunastu lat czołowy producent sprężyn zawieszenia samochodowego na świecie.
          4. Sprężyny zawieszenia Sachs
          Sachs to kolejny przedstawiciel niemieckiej myśli motoryzacyjnej. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w wielu dziedzinach, ale przede wszystkim w produkcji elementów układu zawieszenia i przeniesienia napędu.


          Powiem ci szczerze ze o bilstein oraz kayaba slysze pierwszy raz, a z teo co pisza to sa tak wysoko w rankingach



          moja czarna perla
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

          Komentarz


          • #6
            A zbierzność trzeba robić pózniej?
            moja czarna perla
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

            Komentarz


            • #7
              Witam.
              Wymieniałem przednie i tylne sprężyny (pęknięte po pół zwoja). Do przodu poszły Sachsy (tył Lesjofors), dlatego że ten producent posiada w ofercie kilka modeli do naszego samochodu (różna grubość drutu i wysokość). Inni producenci mają zazwyczaj po jednym modelu. Oryginalne sprężyny przy benzynówce BFQ mają grubość drutu 11,25 mm (wysokości nie pamiętam), ja natomiast wziąłem o grubości 12 mm i delikatnie niższe. Efekt jest taki, że przód stoi delikatnie wyżej niż seria. Zbieżność ustawiałem ponieważ łaskawcy (nie robiłem sam) odkręcili trzy śruby od sworznia wahacza i niestety delikatnie zbieżność się rozjechała.
              Pozdrawiam
              k-pax

              Komentarz


              • #8
                Zbieżność polecam zrobić, bo dłubiesz w zawieszeniu, wymieniasz poduszki, auto inaczej stoi. Nie oszczędzaj, zwiecha to bezpieczeństwo, prowadzenie auta, hamowanie. Wszystkich 4 producentów, których podałeś uważam za ok, też sam ich oglądałem.
                Klucz fajkowy 21, kupiłem na Norauto. Coś w stylu takiego jak:
                Link
                Ostatnio edytowany przez mark711; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Ktoś wie kto był producentem sprężyn na pierwszy montaż do octavi 1 ?
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz


                  • #10
                    Wg skodaczesci.pl to Monroe, ale czy to prawda to nie wiem, w ciągu tylu lat pewnie było kilku dostawców.

                    Komentarz


                    • #11
                      A wie ktos moze czy kropiki z przodu na sprężynach są takie jak z tyłu moje z tyłu są niewidoczne ?
                      One odpowiadają za charakterystyke pracy ?
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz


                      • #12
                        Kropiki- znaczy kropki kolorowe
                        nowy cSIMC od Aliego
                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                        Komentarz


                        • #13
                          Dobra już rozgryzlem temat z kolorami
                          Ktoś może w Tdi wymieniał niechce ,żeby auto stało wyżej jak powinno .
                          Nowe z Aso to 1900zł komplet do HTB
                          1J0 411 105 BB 2Xfiolet 1xżólty przód

                          1J0 511 115 BR 3xsreb 2xbraz tyl
                          Jak mierzyłem to jak sie nie myle 12mm z tyłu drut
                          Poradzicie co ja mam konkretnie kupić bo straszny mętlik z tymi sprężynami? Auto.ma 303tyś

                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz


                          • #14
                            Kupując za 1900 zł, podniesiesz znacznie wartość auta, ponad 10cio letniego. Chyba że autko oczko w głowie, to w aso kup, dobiorą po VIN. A jak wozidło z pkt A do B, to zwykłe ale markowe można założyć.

                            Komentarz


                            • #15
                              16 letniego
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz


                              • #16
                                Sprężyny zminiłem wszystkie na Lesjofors
                                Przód poszedł do góry wyraźnie . Tył jest wyżej ale mniej. Pozmieniałem osłony i gumy pod i nad sprężynami.
                                Sprężyny wytrzymały 302tyś ,żadna nie jest pęknięta. Została jeszcze niewielka różnica wysokości między prawą a lewą stroną auta ale amortyzatory mają ok 50tyś przebiegu nie są jeszcze zużyte.
                                nowy cSIMC od Aliego
                                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X