Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik drży i falują obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik drży i falują obroty

    Witam,

    Pacjent to Octavia 1 -98r. Benzyna+ Gaz. 1.6 MPI

    2 tygodnie temu wybiło mi świece na cylindrze pierwszym, musiałem nagwintować i zamontować tulejkę.
    Dodatkowo gumy do kabli od świeć były popękane więc dałem opaski termokurczliwe, wymieniłem również palec i kopułkę.

    Postanowiłem wyjechać do pracy, zrobiłem około 1000 km. Zrobiłem tylko 2 postoje na zatankowanie gazu. 5 km przez przyjazdem na miejsce czuje drgania samochodu. Myślałem że się przegrzał. Następnego dnia sprawdzam stan oleju, poniżej połowy, więc dolewam. odpalam, coś ciężko, wciskam gaz, zaskoczył, po chwili gaśnie. Odpalam drugi raz a on spada z obrotów i o mało co nie zgasł. Dobra ,czekam jeszcze chwilę, obroty stabilne, otwieram maskę i widzę że silnik się trzęsie.

    Szukając co może być przyczyną postanowiłem że sprawdzę poduszki silnika. No tak, ta od strony kierowcy strasznie się trzęsie więc zdemontowałem. Sprawdzam, nie jest opadnięta, skrzypi gdy poruszam nią na boki. To chyba to, nie wiem, zobaczymy czy jak wymienię to pomoże. Ta od strony pasażera wygląda ok, nie ma luzów. Ta pod silnikiem też ok.

    Jutro jeszcze oczyszczę przepustnicę, i spróbuje pozamieniać kable i świecę, oczyszczę kopułkę, może pomoże.



    Czy ktoś z was miał podobny przypadek? Co zrobiliście?
    Liczę na porady mam tydzień na naprawę ;/

  • #2
    Zamieszczone przez Niemrawy01 Zobacz wpis
    Jutro jeszcze oczyszczę przepustnicę, i spróbuje pozamieniać kable i świecę, oczyszczę kopułkę, może pomoże.
    pomysł dobry

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
      pomysł dobry
      zrobiłem problem nie ustał, nadal problemy przy odpalaniu i falujące obroty.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Niemrawy01 Zobacz wpis
        Dodatkowo gumy do kabli od świeć były popękane więc dałem opaski termokurczliwe,
        kiedy wymieniałeś świece i kable??

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          świece przed wyjazdem

          Komentarz


          • #6
            te kable popękane mogą być powodem

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Zakręć całkowicie gaz na butli . Zobacz czy na samej Pb będą podobne objawy .

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                Zakręć całkowicie gaz na butli . Zobacz czy na samej Pb będą podobne objawy .
                Takie same. Przez to że silnik wibruje na pedale gazu są luzy.

                Komentarz


                • #9
                  Weź spryskiwacz do kwiatków, odpal wozidło w nocy, ma być ciemno, psikaj na przewody, kopułkę, cewkę i popatrz czy nie masz przebić(niebieskie/białe błyski) z przewodów na silnik, z cewki lub między przewodami.Nie rozumiem patentu na termokurczki/taśmy izolacyjne w układzie WN. Ogólnie kabel WN to nie drut w silikonie, tylko bardzie złożony układ, co jak nie szczelny i wilgoci naciągnie to koszulka nie pomoże, bo tylko wilgoć zamyka. Próby rób na Pb. Czy komp jakieś błędy pokazuje?

                  Komentarz


                  • #10
                    Przewody wymienione. Problem nie rozwiązany.

                    Komentarz


                    • #11
                      TY !

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        Witajcie! Mam bardzo podobny jeśki nie ten sam problem. Wozidło faluje na wolnych, Też jest LPG w aucie. Świece wymienione i nic. Mchanik twierdził, że kable wyglądają bardzo dobrze i raczej nie są powodem. Ostatnio sam wymieniłem cewkę zapłonową i też żadnej poprawy. Przy okazji oglądałem kableki i wyglądają naprawdę nieźle, Widziałem, poradę Kolegi wyżej z psikaniem na przewody i dzisiaj tego spróbuję. Ale dziś rano szarpanie jakby było mniejsze. Czy sądzicie, że powode może być jakaś nieszczelność? Że łapie gdzieś powietrze? Dziś rano jak pisałem kiedy było już chłodniej to jakby to szarpanie było mniejsze. Możliwe, żę pod wpływem niskiej temperatury powietrza przewód który ma nieszczelność się skurczył i ta nieszczelność sie autmomatycznie zmniejszyła? Macie jakieś rady co zrobić? Podejrzewam, że to jakaś pierdoła ale jest straaaaasznie irytująca a nie chce ponawiać sytuacji z ostatniej wizyty u mechanika kiedy najchtniej by wymienił poł samochodu (co de facto) zrobił a problem jak był tak jest na co zalecil klasyczne "JEŹDZIĆ-OBSERWOWAĆ". P.S. mechanika już szukam nowego .

                        Komentarz


                        • #13
                          Kable mogą ładnie wyglądać, a uszkodzenie mogło nastąpić np przy "nadgorliwym" ich demontażu, a nie będzie tego widać - sprawdzone osobiście. Sposób z psikaniem jest chyba najprostszy bo widać w ciemności przebicia. Inna kwestia - podpiąć pod komp i sprawdzić ewentualne błędy. Nieszczelność dolotu czy układu podciśnienia też może być przyczyną nierównej pracy. Niestety takie usterki są upierdliwe i trzeba chcieć to znaleźć i konsekwentnie przeglądnąć wszystko - kwestia samozaparcia swojego lub mechanika.

                          Komentarz


                          • #14
                            Właśnie na kompie dziwne rzeczy wychodzą. Sonda 1 i 2 plus katalizator ale sonda wymieniona, kat. jest wiec chyba wlasnie nieszczelność powoduje te bledy.

                            Komentarz


                            • #15
                              Do listy możesz dodać sprawdzenie uszczelek kolektora ssącego i wężyk od podciśnienia .

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X