Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ogromne spalanie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ogromne spalanie oleju

    Witam. Moja octavia 1.6 bfq spala ogromne ilości oleju. W tej chwili to ok 2-2,5 litra na 1000 km. Prawdopodobnie winne temu są pierścienie lub uszczelniacze zaworów. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie co jest przyczyną?

  • #2
    Tak, pomiar kompresji oraz próba olejowa. Najpierw zwykły pomiar ciśnienia w cylindrach. Następnie dolanie oleju w komorę spalania i porównanie wyników przed/po.
    Jezeli wyjdą spore różnice (ciśnienie wzrośnie), znaczy że olej uszczelnił pierścienie.
    Jezeli nie będzie różnic, lub też marginalne - wina głowicy (zawory, uszczelniacze itp.)

    Ja jestem po wymianie. 1.9 ASV i od 6 tys km mam spokój z dolewkami.
    Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

    Komentarz


    • #3
      Tak tylko dodam, że przy tej próbie tego oleju nie leje się nie wiadomo ile - żebyś przypadkiem nie wypełnił całej komory spalania.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        1 litr oleju kwalifikuje silnik do generalnego remontu, twój bierze 2 litry i szukasz porady na forum? mój brał 0,8 l na 1000 km i niedawno poszedł do remontu.
        Pewnie ktoś bardziej obeznany w temacie jeszcze się wypowie ale takie ubytki oleju mogą świadczyć o tym że gdzieś ci ten olej po prostu cieknie, sprawdzałeś czy nie zostawiasz plam na postoju, bo nie jestem pewien czy silnik takie ilości oleju byłby wstanie przepalić? u mnie przy 0,8l/1000km co kilka miesięcy padały świece i autem nie dało się po prostu jechać jechać więc spalanie 2l to dla mnie jakiś kosmos.
        Poza tym gdyby faktycznie silnik brał takie ilości oleju to nie wiem czy ten silnik jeszcze się do czegokolwiek nadaje.
        Jedź z autem do mechanika i niech to sprawdzi.
        Ostatnio edytowany przez czupakabra; 41662.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez czupakabra Zobacz wpis
          1 litr oleju kwalifikuje silnik do generalnego remontu, twój bierze 2 litry i szukasz porady na forum? mój brał 0,8 l na 1000 km i niedawno poszedł do remontu.
          Pewnie ktoś bardziej obeznany w temacie jeszcze się wypowie ale takie ubytki oleju mogą świadczyć o tym że gdzieś ci ten olej po prostu cieknie, sprawdzałeś czy nie zostawiasz plam na postoju, bo nie jestem pewien czy silnik takie ilości oleju byłby wstanie przepalić? u mnie przy 0,8l/1000km co kilka miesięcy padały świece i autem nie dało się po prostu jechać jechać więc spalanie 2l to dla mnie jakiś kosmos.
          Poza tym gdyby faktycznie silnik brał takie ilości oleju to nie wiem czy ten silnik jeszcze się do czegokolwiek nadaje.
          Jedź z autem do mechanika i niech to sprawdzi.
          Ja zauważyłem, że zaczął pocić się EGR (usunąłem) potem zwróciłem uwagę, że leje się spod odmy po całym silniku - wymieniłem uchwyt/uszczelkę/ obudowę (no ta tulejka w pokrywie zaworów) dalej się lało. Wymieniłem odmę i wstawiłem oilcatchtank i mówię - zobaczymy. Po 250 km musiałem wylać buteleczkę oleju (we wlew, w końcu to "przefiltrowany" olej) no i na 1000 km 5 takich butelek przelałem . Także olej jest w dużej mierze wypływamy przez odmę w dolot. Prócz tego i tak wlałem 0.9 litra oleju. W tedy pojechałem do mechanika, pomiar kompresji wykazał 20 20.5 20 20.4 więc dalej nic nie kombinowaliśmy tylko od razu auto zostało "na pierścienie" oraz rozrząd. Teraz spokój.

          Ps. Pół roku przed remontem był hamowany i na wydruku wypluło 113.5 KM
          ​​​​​
          Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

          Komentarz


          • #6
            Dzięki za pomoc. Co ciekawe nie ma żadnego wycieku. Świece faktycznie są często zaolejone, ale silnik daje rade z przepaleniem go. Czasami tylko delikatnie przerywa przy niskich obrotach. Podjadę na pomiar kompresji i zobaczę co wyjdzie

            Komentarz


            • #7
              Pierścienie stoją dęba. Przerabiałem nie raz i nie dwa takie tematy i zalewanie nafty i inne czary mary nic nie pomogą.
              Rozebrać dół, wyciągnąć tłoki, sprawdzić cylindry i tłoki czy wymiar trzymają, jeśli stan powyzszych będzie w normie to założyć nowe pierścienie, poskladac i cieszyć się brakiem zuzycua oleju

              Komentarz


              • #8
                Jak już będzie głowica na wierzchu to i uszczelniacze nowe. Sprawdź też czy cylindry nie mają rantu.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X