Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak ogrzewania Skoda Octavia 1 1.6 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Brak ogrzewania Skoda Octavia 1 1.6 BFQ

    Witam.
    Ostatnio mam problem z ogrzewaniem w mojej Skodzie Octavi a raczej jego brak.
    Co może być przyczyną tej awarii?
    Zaznaczę że auto łapie normalnie temperaturę, przewody są gorące a z nawiewu leci tylko zimne i nie raz lekko ciepłe powietrze.
    Myślałem o odkamienieniu układu bo może być zapchany, czy idę dobrym tropem?!

  • #2
    A ten kamień skąd się wziął ? Lałeś kranówkę ? Jeśli wąż wejściowy i powrotny są gorące to raczej nagrzewnica nie jest zapchana . Może coś ze sterowaniem ciepłego powietrza .

    Komentarz


    • #3
      Oba węże mogą być gorące, a nagrzewnica nie ma przepływ lub ma minimalny, przerabiam to drugi rok. Płukanie w zeszłym roku mi dało lekki efekt na jedna zimę, tak do -5 st.C leci ciepłe, poniżej zima, a na postoju z nawiewów piździ jak przez okno. Wymiana nagrzewnicy trudna, jest temat o tym na forum. Kamień w układzie z płynem nie występuje, raczej glut olejowo płynowy może zapychać, drobinki plastików z kiedyś rozpadniętego termostatu, plastiki z rozpadniętego zbiorniczka płynu część trzymająca druty czujnika poziomu płynu. Awaria upierdliwa do usunięcia.
      Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

      Komentarz


      • #4
        Jak u mnie rozsypał się zbiorniczek i zatkał nagrzewnicę to wąż wejściowy był gorący a powrotny ledwie letni . Czyszczenie układu chłodzenia oraz przepłukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem rozwiązało problem .

        Komentarz


        • #5
          Witam

          Mam podobny problem jak opisywany. Auto nie grzeje, termostat jest dobry, przewody idące do nagrzewnicy i wracający z nagrzewnicy są ciepłe po nagrzaniu auta. Zauważyłem jedną prawidłowość jak samochód stoi na wolnych obrotach i silnik jest rozgrzany ogrzewanie nie działa tzn. wieje ale chłodnym powietrzem ale jak przygazuję na ok 4 tyś obrotów i przytrzymam tak chwilę zaczyna lecieć ciepłe powietrze, gdy puszczę gaz i znowu są obroty biegu jałowego znowu auto nie grzeje. Co to może być? Zatkany układ chłodzenia, który trzeba przepłukać ?

          Komentarz


          • #6
            Po nagrzaniu auta węże powinny parzyć . Temperatura cieczy w BFQ to ok 106 stopni . Sprawdź czy faktycznie silnik osiąga taką temperaturę . Mnie to bardziej wygląda na to że termostat jednak nie do końca jest sprawny .

            Komentarz


            • #7
              Dziękuję za odpowiedzi na moje zapytanie.
              Chciałbym jeszcze coś dodać, otóż przy ustawieniu temperatury na 22-24 st. ogrzewanie nagle działa.
              Gdy ustawiam na 26-28 st. wieje już zimnym powietrzem.
              Czy trzeba brać też pod uwagę wadliwy termostat?

              Komentarz


              • #8
                W Twoim przypadku to raczej nie jest problem termostatu . Klimatronic steruje ciepłym/zimnym powietrzem . Tam szukaj problemu . Były takie tematy na forum . Musisz poszperać .

                Komentarz


                • #9
                  Pisałem post w tym temacie. Sprawdziłem termostat, sprawny jest, przepłukałem układ chłodzenia, raczej jest drożny ale odczytałem następujący błąd może podpowiecie mi co on może oznaczać może to jest przyczyna nie działania ogrzewania: błąd 00603 footwell/defroster flap positioning motor (v85), 37-00 - faulty

                  Komentarz


                  • #10
                    Klapka od klimatronika się zablokowała albo przestała działać, problem z panelem... Poszukaj na necie, temat rzeka... Kiedyś gdzieś słyszałem, o kasowaniu błędów i ustawieniu climatronica do ustawień fabrycznych.

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam
                      Dzisiaj w końcu zabrałem się za głębszą analizę tego braku ogrzewania. Komputer nie znalazł błędu w klimatroniku, itp. Jeszcze raz sprawdzałem węże i nagle dolny wąż który idzie bezposrenio od termostatu jak dobrze patrzę jest zimny.
                      Czy termostat może być nie sprawny w tym przypadku?
                      Przesyłam zdjęcie węża który wychodzi moim zdaniem od termostatu.
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie koniecznie . Nagrzej auto do chwili załączenia się wentylatora i wtedy sprawdzaj temperaturę . Ten wąż jak sądzę idzie do chłodnicy ( duży obieg ). Nagrzewnica jest wpięta w mały obieg . Tak jak pisałem wyżej , po nagrzaniu samochodu węże idące do nagrzewnicy powinny parzyć . To co pokazałeś na zdjęciu do węże idące do chłodnicy . W warunkach niskiej temperatury trzeba postać w korku żeby termostat się otworzył .

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                          Nie koniecznie . Nagrzej auto do chwili załączenia się wentylatora i wtedy sprawdzaj temperaturę . Ten wąż jak sądzę idzie do chłodnicy ( duży obieg ). Nagrzewnica jest wpięta w mały obieg . Tak jak pisałem wyżej , po nagrzaniu samochodu węże idące do nagrzewnicy powinny parzyć . To co pokazałeś na zdjęciu do węże idące do chłodnicy . W warunkach niskiej temperatury trzeba postać w korku żeby termostat się otworzył .
                          Zrobiłem jak napisałeś, węże do nagrzewnicy są gorące ale żeby parzyły to nie jeszcze nie to może dlatego że paliłem auto do momentu osiągnięcia wymaganej temperatury. Przewód dolny który idzie do chłodnicy dalej zimny.
                          Jedynie co to robi się trochę ciepły przy górnej części jak zgaszę silnik.

                          Komentarz


                          • #14
                            Tak ma być . Dolny pozostaje długo zimny . Ciepło na chłodnicę idzie od góry . Zrób jakąś trasę / dłuższą jazdę po mieście , podłącz pod komputer i odczytaj temperaturę jaką podaje czujnik temperatury . Wskaźnikiem za bardzo się nie sugeruj bo on ma tolerancję 80-110 stopni . Będzie pokazywał 90 . Moim zdaniem termostat masz sprawny .

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam.
                              Temat przerabiałem dwukrotnie. Winny jest potencjometr klapy nawiewów ciepłe-zimne. Naprawa jest banalna chociaż trzeba się trochę nagimnastykować.
                              Odkręć schowek i po lewej stronie trochę w górę jest silniczek z potencjometrem zamknięty w obudowie.
                              Naprawa polega na demontażu całego elementu, rozebraniu i umyciu w IPA potencjometru.
                              W internecie jest kilka manuali. Wpisz w wyszukiwarkę " czyszczenie potencjometru klapy nawiewu".
                              Ja chyba korzystałem z forum a4. Powodzenia. Daj znać czy pomogło.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez marcinwski Zobacz wpis
                                Witam.
                                Temat przerabiałem dwukrotnie. Winny jest potencjometr klapy nawiewów ciepłe-zimne. Naprawa jest banalna chociaż trzeba się trochę nagimnastykować.
                                Odkręć schowek i po lewej stronie trochę w górę jest silniczek z potencjometrem zamknięty w obudowie.
                                Naprawa polega na demontażu całego elementu, rozebraniu i umyciu w IPA potencjometru.
                                W internecie jest kilka manuali. Wpisz w wyszukiwarkę " czyszczenie potencjometru klapy nawiewu".
                                Ja chyba korzystałem z forum a4. Powodzenia. Daj znać czy pomogło.
                                Okej
                                Dziękuję za informację

                                Komentarz


                                • #17
                                  U mnie klimatronic też nie pokazywał błędów

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam

                                    Wracam do tematu. Podłączyłem VCD pokazał mi błędy 00603, 01271, 01272.

                                    Co to może być? Klapa zimne ciepłe powietrze uszkodzona?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez grzes133 Zobacz wpis
                                      Witam

                                      Wracam do tematu. Podłączyłem VCD pokazał mi błędy 00603, 01271, 01272.

                                      Co to może być? Klapa zimne ciepłe powietrze uszkodzona?
                                      00603 Klapa motoru nożno – ściennego odmrażacza – V85

                                      01271 Motor klapy regulatora temperatury – V68

                                      01272 Motor klapy głównej powietrza – V70

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Tak jak pisałem wcześniej. Ten potencjometr steruje silniczkiem otwierającym klapy. Nowy kosztuje ok 20 zł jak nie chcesz się bawić w czyszczenie. Chyba warto sprawdzić, bo koszt niewielki. Tym bardziej, że nadciąga "bestia ze wschodu"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witam.

                                          Wyjąłem schowek i widzę ten silniczek ale gdy zmieniam na climatroniku temperaturę to widzę że on ładnie pracuje w obie strony. Czy w takim wypadku mimo to należy go rozebrać i wyczyścić skoro widzę że ciągną sterowane silniczkiem chodzą?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            No to chyba nie ma sensu w takim wypadku

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              U mnie po problemach z ogrzewaniem z którym jeszcze sobie nie poradziłem ze względu na pogodę zaczęły się dziać kolejne.
                                              Mianowicie włączają się wentylatory od chłodnicy na zimnym silniku po odpaleniu zapłonu, chodzą tak ze 3 minuty. Włączają się też po trasie i zgaszeniu silnika, wtedy chodzą około 5 minut.
                                              Druga sprawa to co jakiś czas włącza się EPC, był podłączamy do kompa i jest ciągle że błąd czujnika pedału gazu.
                                              Potencjometr był wymieniany już drugi raz i non stop wyskakuje EPC z błędem pedału gazu.
                                              Podejrzewam gdzieś zware lub przebicie na kablach bo to nie możliwe?!
                                              Moze ktoś ma pomysły jak to rozwiązać?
                                              Pozdrawiam
                                              ​​
                                              ​​​​​

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Pisałem to w innym wątku.
                                                "U mnie chodził od odpalenia silnika do wyłączenia. Wymieniłem ten sterownik wentylatorów pod aku (coś ok 400 zł), czujnik w chłodnicy, czujnik w termostacie i nic. Okazało się jak powyżej. Przegniły przewody. Tylko w moim przypadku przy komputerze (w wiązce przy mechaniźmie wycieraczek)."
                                                Może też masz podobny problem?

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X