Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chwilowa utrata mocy octavia 1.6 75 KW

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chwilowa utrata mocy octavia 1.6 75 KW

    Siemka,
    Mam nietypowy problem, ponieważ podczas jazdy (benzyna/gaz) auto czasami traci całkowicie moc i obroty spadają do 1250 rpm/min (mimo wciskania pedału gazu do końca). Czyściłem przepustnice, podmieniałem pedał gazu niestety bez skutków ;/. Podczepiałem komputer i mam następujące kody błędów P1250, P0030, P0036, P1293. Dodam że podczas tej utraty mocy następuję wzrost napięcia na sondzie lambda do nawet 3 V, przy prawidłowej jeździe waha się od 0,89 do 1,5 V oraz wychylenie przepustnicy spada do 3/5 %. Wartości na przepływomierzu na biegu jałowym wynoszą 2,2 g/s i nie następują nagłe wahania tego parametru.

  • #2
    Żaden z tych błędów nie powinien bezpośrednio powodować takich objawów . Może coś szwankować na linii przekaźnik > zasilanie pompy paliwa . Czujnik poziomu też jest wpięty w ten obwód a błąd P1250 mówi o niskim poziomie paliwa . Dodatkowo , grzanie obu sond też idzie z tego obwodu . Myślę że samoistnie obie sondy na raz nie padły . Możesz porozpinać złącza i sprawdzić czy dochodzi zasilanie na grzałki . Masz jeszcze błąd od termostatu . Albo faktycznie uszkodzony albo gdzieś w wiązce masz zwarcia i stąd takie cuda . Może warto rozpiąć złącze sterownika i zobaczyć czy nie ma korozji . Przepływ powietrza masz prawidłowy więc nieszczelność można wykluczyć .

    Komentarz


    • #3
      Ale podczas utraty mocy sonda pokazuje 3V, czyli tak jakby informowała nas o tym że mam w ciul za bogatą mieszankę? Nie wydaje Ci się to dziwne ?

      Komentarz


      • #4
        Sygnał napięciowy 3V to uboga mieszanka . Jeśli w którymś momencie zostaje odcięty dopływ paliwa to taka wartość jest jak najbardziej logiczna .

        Komentarz


        • #5
          Faktycznie, pomyliłem się. Czyli to będzie układ dostarczania paliwa. hmm, ale czemu to się dzieje na benzynie i gazie ?

          Komentarz


          • #6
            Tu jest problem elektryczny . Błędy sugerują że problem zaczyna się w obwodzie zasilającym pompę paliwa , czujnik poziomu paliwa i ogrzewania sond . W czasie jazdy oba sterowniki pracują . Sterownik LPG jedynie steruje wtryskami LPG , nadzoruje ciśnienie i temperaturę gazu . Chcesz mieć jasność to zakręć gaz w butli , wyjmij bezpiecznik i pojeździj na benzynie . Zobacz czy błędy wrócą .

            Komentarz


            • #7
              Ogrzewanie sondy lambda działa (zostało sprawdzone), możesz coś więcej napisać o obwodzie pompy paliwa? Co można tam zweryfikować ? Jakiś schemat może ?

              Komentarz


              • #8
                idę sprawdzę z tym bezpiecznikiem i zakręceniem butli

                Komentarz


                • #9
                  wyjąłem bezpiecznik od gazu, zakręciłem butle i przejechałem 25 km i błąd p1250 nie pokazał się. Zapomniałem wspomnieć że miałem jeszcze błąd niepotwierdzony o kodzie p0138 o2 sensor circuit high voltage bank 1 sensor 2

                  Komentarz


                  • #10
                    Ten błąd mógł się wygenerować przy okazji pozostałych . Skasuj wszystkie i zobaczymy co ponownie wyskoczy . Dla świętego spokoju warto by było sprawdzić zasilanie pedału gazu . Rozepnij wtyczkę i na włączonym zapłonie sprawdź napięcie w 6 pinowym złączu . Pin nr 1 + masa = min 4,5 V , Pin 1+5 = min 4,5 V ,Pin 2 + masa= min 4,5 V , Pin 2+3 = min 4,5 V .
                    Dokonaj pomiaru prądu na kostce zasilającej przepustnicę na włączonym zapłonie . Wtyczka zapięciem do góry , część kwadratowa z lewej strony . Górne gniazda od lewej to 2,4,6 . Dolne od lewej to 1,3,5 . Pomiar gniazdo nr 2 + masa = min 4,5 V , 2+6= min 4,5 V

                    Komentarz


                    • #11
                      Jutro z rana zerknę te piny. Bo błędy non stop wyskakują takie same

                      Komentarz


                      • #12
                        Wszędzie po 5 v

                        Komentarz


                        • #13
                          O.K. przynajmniej wiadomo że zasilanie jest sprawne . Wyskoczyły wszystkie błędy te co powyżej ? Jazda na benzynie ? Nastąpiła utrata mocy ? Jak często się to zdarza ? Cyklicznie co ileś kilometrów ? Raz na dzień ? Który błąd jest zapisywany jako pierwszy ?

                          Komentarz


                          • #14
                            Tak, te same. Pierwszy jest P1293 ( injector high side open, ponoc on moze byc za to odpowiedzialny). Występuję i na benz i na gazie. Co ile? Moze być że przejadę 50 km stałą predkością i nic. Zazwyczaj przy przyśpieszaniu. wtedy to może z 10 razy na 1km.

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak tylko to błąd od termostatu . Nie powinien mieć wpływu na utratę mocy . Termostat masz oryginalny czy zamiennik ? Było na forum o tym błędzie . Występował po zamontowaniu chińskiego zamiennika . Błąd nie miał wpływu na pracę silnika . Jaki przebieg ma to auto ? Do cewki kiedykolwiek zaglądałeś ? Może iskra słaba i stąd spadek mocy przy przyspieszaniu . Powinny być błędy wypadających zapłonów .

                              Komentarz


                              • #16
                                auto kupilem 2 tyg temu, zrobiłem rozrząd i został ten problem. auto ma przebieg 380 tys, właśnie zdjąłem kolektor dolotowy w celu przeczyszczenia. do cewki nie zaglądałem, a co w niej zerknac?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wzrokowo czy nie ma pęknięć , gniazda przewodów pod kątem korozji , sprawdzić rezystancję pomiędzy gniazdami A-D , B-C . Ma być 4-6 Kohm przy ok 20 stopniach .

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    dzis jak jeździłem zaświeciła się kontrolka epc, ale po zgaszeniu silnka i przejechaniu 15 km nic

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X