Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zablokowane tylne lewe drzwi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zablokowane tylne lewe drzwi

    [youtube] [/youtube]

  • #2
    Zablokowane tylne lewe drzwi

    Witam
    Mam problem z tylnymi lewymi drzwiami w mojej skodzie octavie 1,9 tdi z 2002 r a mianowicie nie da się ich otworzyć od wew. jak i zewn. Ponadto "dzyndzel" jest schowany i podnosi sie do góry, gdy ciągnę za klamkę od wew. lecz zaraz się chowa. Otwieranie kluczykiem i pilotem nic nie daje. Udało mi się jakoś tapicerkę ściągną i ustaliłem że zamek padł, gdyż prąd do niego dochodzi(sprawdzałem na innym zamku). Nie wiem jak je inaczej otworzyć może jakieś pomysły bo moje się skończyły.
    Dzięki za pomoc
    stach

    Komentarz


    • #3
      kolego nie koniecznie mógł paść zamek ponieważ ja miałem taki przypadek i padł sterownik w tylnych lewych drzwiach, sterownik umiejscowiony przy silniku elektrycznym podnośnika szyby. Ten sterownik odpowiada za central w tych drzwiach i za sterowanie szybą, spróbuj najpierw podmienić sterownik, jak to nie pomoże to zamek padł na bank i wtedy trzeba go wyłamać,inaczej nie otworzysz
      L&K

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez stachugawel
        Nie wiem jak je inaczej otworzyć może jakieś pomysły bo moje się skończyły.
        Szybkie zamykanie i otwieranie(kilkukrotne) przyciskiem zamka na drzwiach kierowcy i jednoczesne pociąganie za wewnętrzną klamkę tylnych drzwi powinno pozwolić na otwarcie.
        Skoda Superb II Ambition
        2.0 TDI CR 170 KM

        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

        Komentarz


        • #5
          Kolego pociągnij za klamkę od wewnątrz,jak ten rygiel będzie u góry złap go kombinerkami i wyciągnij do oporu.Trzymając sprubój otworzyć drzwi kamką.

          Komentarz


          • #6
            Żaden sposób z podanych nie działa Jakieś inne sugestie ?
            stach

            Komentarz


            • #7
              miałem to samo i wyłamałem cały mechanizm centralnego z silniczniem i wtedy mozesz przy urzyciu srubkreta otworzyc zamek po całej operaci zamek oczywiscie jest do Link podobniej w srotku w zamku pekł u ciebie taki plaskowy suwak który jest w srodku
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz


              • #8
                Witam,

                miałem podobny problem w mojej O1 z 2003 roku.
                W zeszłym roku jesienią przestał otwierać zamek, puknąłem w drzwi od środka kilka razy i zaczęło działać.
                Nastały mrozy i całą zimę miałem drzwi zablokowane (mimo, że auto stało w ciepłym garażu). Po zimie problem znikł - aż do pewnego czasu. Któregoś dnia zamek drzwi TP zamknął się i już nie otworzył. Z racji na specyfikę aut z VAG'a nie dało się drzwi otworzyć ani od środka, ani od zewnątrz - zamknięcie + zaryglowanie).
                Dzisiejszego popołudnia zdjąłem boczki z drzwi, ale mimo pełnego dostępu do zamka nie mogłem znaleźć sposobu, żeby odryglować.
                Sprawdziłem napięcie na kostce - było ok. Diagnoza - uszkodzony zamek = wymiana.

                Ale skoro drzwi i tak już były bez boczków postanowiłem jeszcze uskutecznić kilka zabiegów, z których jeden okazał się 100% skuteczny, otóż:
                Poluzowałem małe torxy na obudowie siłownika, wpuściłem mu wd-40 w mechanizm i zaczął pięknie zamykać/otiwerać. Zniknął również opór na lince od klamki.

                W moim przypadku zadziałało, ale jeśli padłby silniczek siłownika to raczej już zostaje wymiana zamka, chyba, że komuś chce się bawić w wymianę silniczka.

                [ Dodano: Sob 07 Lip, 12 21:39 ]
                W wielu przypadkach w O1 przecierają się kable w drzwiach, także na wstępie ważne jest, żeby sprawdzić czy pojawia się napięcie na kostce zamka przy podawaniu impulsu zamykania/otwierania.

                Komentarz


                • #9
                  Re: Zablokowane tylne lewe drzwi

                  Zamieszczone przez stachugawel
                  Witam
                  Mam problem z tylnymi lewymi drzwiami w mojej skodzie octavie 1,9 tdi z 2002 r a mianowicie nie da się ich otworzyć od wew. jak i zewn. Ponadto "dzyndzel" jest schowany i podnosi sie do góry, gdy ciągnę za klamkę od wew. lecz zaraz się chowa. Otwieranie kluczykiem i pilotem nic nie daje. Udało mi się jakoś tapicerkę ściągną i ustaliłem że zamek padł, gdyż prąd do niego dochodzi(sprawdzałem na innym zamku). Nie wiem jak je inaczej otworzyć może jakieś pomysły bo moje się skończyły.
                  Dzięki za pomoc
                  Kolego ten temat przerabiał mój tato w swojej skodzie SuperB. Nie mógł otworzyć tylnych drzwi ani z pilota ani ręcznie. Od zewn jak i wewn samochodu. Niestety skonczyło się tym że trzeba było dostać się do zamka od strony nadkola tylnego. Trzeba było niestety jedną warstwę blachy nawiercić i odgiąć i w ten sposób zamek pojawił się w całej swojej okazałości. Wtedy udało się otworzyć drzwi natomiast potem trzeba było się pobawić migomatem i jakoś do poskładać. Powiem szczerze że od zewn czyli po otwarciu drzwi od strony nadkola nic nie widać więc niczego tam nie zniszczyłem natomiast od strony nadkola jedna wartstwa blachy musiała być rozcięta.
                  Niestety posunąłem się do takiego kroku przez to że wszystkie inne metody zawiodły. Próbowałem różnych metod, naczytałem się różnych informacji na różnych forach aczkolwiek bez żadnych konkretnych pomysłów. Dlatego też tylko w ten sposób udało się dostać do drzwi, otworzyć je i wymienić zamek na nowy.
                  "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                  PRAWO MURPHY'EGO

                  Komentarz


                  • #10
                    smq, to jak już odryglowałeś drzwi i miałeś zdjętą tapicerkę to mogłeś wyjąć zamek i dla świętego spokoju poprawić zimne luty w zamku,w miejscu przylutowania wtyczki do płytki zamka oraz przejrzeć wiązkę bo z tyłu lubią pękać przewody przy samej Link

                    pozdro
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz


                    • #11
                      Robal, owszem mógłbym, ale robiło się ciemno, a potrzebowałem auto 'złożone' na wieczór Jak kolejnym razem odmówi posłuszeństwa zarezerwuje sobie więcej czasu.

                      Pozdro

                      Komentarz


                      • #12
                        Mam taki sam przypadek. Koledzy wcześniej pisali ze udało im się ściągnąć te tapicerkę. Tylko jak żeby nic nie uszkodzić?

                        Komentarz


                        • #13
                          WItam, czy jest ktos kto moglby mi jakos opisac sposób na zdjecie boczka gdy drzwi sa zamkniente?

                          Komentarz


                          • #14
                            Pare lat temu ściągałem to jak pamiętam wyciągnąłem uszczelkę i zdemontowałem dolną część plastiku na słupku środkowym i ten plastik na nadkolu. Nie pamiętam czy to wszystko było konieczne ale wtedy tyle rozebrałem i udało się dojść do tych wkrętów z boku boczka.
                            Tak czy siak zrobilem to bez potrzeby bo u mnie kable w przelotce się przełamały.

                            Komentarz


                            • #15
                              ok , czyli dostałeś sie do wkrętów pionowych przy slupku, a tych co sa w przestrzeni nad nadkolem tylnym? chyba nie ma jak sie tam dostać juz?
                              oczywiscie w raczce głownej w boczku sa normalnie sruby? gdzie jeszce jest boczek przykrecony? w przednich pod raczka i glosnikiem a w tylnych?
                              Ostatnio edytowany przez taperson; 38387.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zdjąłem ten plastik przy kanapie za drzwiami. Wszystkie wkręty z boków da się odkręcić.

                                Komentarz


                                • #17
                                  taperson Jeżeli jest duże prawdopodobieństwo przełamania przewodów w przelotce a drzwi tylne mamy zablokowane to można się do nich dostać bez demontażu tapicerki drzwi.
                                  Należy zdemontować plastiki ze słupka B. W słupku B znajdują się kostka łącząca wiązkę drzwi z resztą instalacji. Po jej wypięciu (co wymaga trochę cierpliwości) można zdemontować gumową przelotkę i mamy dostęp do wiązki. Aby otworzyć drzwi należ połączyć z powrotem kostki i zewrzeć przełamane kable.
                                  Sam w ten sposób w zeszłym roku otworzyłem zablokowane tylne lewe drzwi i naprawiałem wiązkę.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ja kiedyś miałem ten sam problem, lecz z przednimi prawymi drzwiami. Po wymianie zamka na zmiennik po około roku czasu przestały się otwierać. Problem jest w tym, że zamek nie odryglowuje się z funkcji SAFE. Ja siedziałem w aucie i dobre 30-40min zamykałem i otwierałem centralny zamek, i w pewnym momencie się otworzyły. W między czasie waliłem w drzwi i próbowałem coś tam popsikać w ten zamek, ale nie jestem pewny czy coś pomogło.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X