Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Kpl srzegło + dwumasa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Kpl srzegło + dwumasa

    Zaległe wczorajsze pozdrowienia dla WIELKIEGOBONGO z którym spotkaliśmy się przedpołudniem na skrzyżowaniu Żelaznej i Solidarności

  • #2
    [O1] Kpl srzegło + dwumasa

    Panowie i Panie

    wczoraj mechanik rozwiał moje nadzieje na tańsze rozwiązanie mojego problemu z Octa i stwierdził ze dwu mas do wymiany ]:/ po kieszeni szarpnie ]:/
    Poszperałem trochę na allegro i znalazłem coś takiego:

    Link

    czy myślicie ze to dobry zakup?

    Mailowałem z Łukaszem który tu na Forum się ogłasza, ale jego ceny wcale nie są atrakcyjne jeśli dobrze poszperać ] dlatego zdecyduje się na w/w zestaw.

    Co o tym myślicie?

    Komentarz


    • #3
      Jeżeli jest to rzeczywiście luk i tak napisane to brać. Ale dla pewności podzwonił bym to importera. sklepów i serwisów. Co oni na to. Bo może być jakaś chińska podróbka albo regeneracja.
      Adres
      Schaeffler Polska Sp. z o.o.
      Ul. Szyszkowa 35/37,
      02-285 Warszawa
      Tel. +48 22 8 78 31 65
      Fax +48 22 8 78 31 64
      [email protected]
      http://emmu.pl
      ----------------------------------------------------------
      W końcu robi się to, co się lubi.

      Komentarz


      • #4
        Chińska podróbka? HMM
        patrzyłem na stronie hurtowni istnieją od 1999 roku wiec dużo, w komentarzach na allegro nic nie wspomniano o podróbach chińskich ze strony tego sprzedającego. Wiec chyba nie powinno być problemu nie?
        ]

        Komentarz


        • #5
          Cena jak za nowy zestaw LUK-a jest w porządku. Jeśli wszytko jest tak jak w opisie aukcji, to bierz.
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez fryta1979
            czy myślicie ze to dobry zakup?
            Witam.


            Przy zakupie części zawsze jest dylemat , jeżeli nie preferujesz konkretnej firmy to ten zestaw jest w sam raz.


            Kupowałem / montowałem / ten zestaw i przejechałem 92.000 km , i tu Octavia zmieniła właściciela... sądzę że dalej nic jej nie dolega jeżeli chodzi o koło dwumasowe i sprzęgło.


            Produkcja w EU , a zakup nawet w tej firmie co aktualnie wystawia aukcję , ale nie odbieraj tego jako rekomendację którejkolwiek firmy , to tylko moja ocena.


            Pozdrawiam.

            Komentarz


            • #7
              jak "LUK" to dobra cena ale może warto przemyśleć zmianę na samo "normalne" sprzęgło
              jak bedziesz kupował to koniecznie paragon lub FV
              pamiętaj ze jak padnie na gwarancji to poniesiesz koszta 2 przekładki bo mechanik nie da gwarancji na graty tylko na robocizne
              Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
              Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
              A teraz jest 1,4 TSI z 2012

              Komentarz


              • #8
                Dzieki za rady :-))) sprzeglo zamowione, niedlugo napisze jak poszlo :-)))

                [ Dodano: Wto 15 Lis, 11 17:33 ]
                Panowi,

                pisze bo właśnie sprzęgło przyjechało 7ka, wczoraj wysłane dziś rano w domu. Rewelka!

                Koszty 1080 Zestaw + 20 przesyłka

                dołączam parę zdjęć. Wydaje mi się, ze wszystko jest z nim ok. Ale może któryś z Was się zna lepiej ode mnie, dlatego rzucie okiem ]

                [ Dodano: Sro 16 Lis, 11 17:02 ]
                Wyslalem zdjecia, zgodnie z Wasza rada do dilera LUKa w Polsce :-))) oto odpowiedz:-)))

                'Witam,

                na podstawie przesłanych przez pana zdjęć nie widać żadnych znamion fałszerstwa,

                produkt wygląda na oryginalny jednak oczywiście nie możemy zagwarantować na podstawie zdjęć

                że towar zakupiony w internecie posiada wszystkie elementy oryginalne i sprawne'

                Takeze chyba towar jest Ok :-))))

                [ Dodano: Pon 21 Lis, 11 19:29 ]
                Jestem już po wymianie, wszytko śmiga pięknie, nic się nie trzęsie nie szarpie, a pedał sprzęgła się wciska z łatwością, jak pedał gazu ])))))))
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Napisz czemu zmieniłeś, u mnie słychać łożysko oporowe od około 30 tys km i pewnie niedługo też będę musiał wymienić. Wydaje mi się także, że lekko usłyszałem niedawno odgłos padającego dwumasy

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie najczęściej objawiało się to drganiami przy dojeżdżaniu do świateł, rezonowała cala buda, drgania te po dodaniu gazu znikały. Jednak z biegiem czasu na przełomie 5-6 mcy drgania zaczęły się tez sporadycznie pojawiać już na samym biegu jałowym i pojawiają się coraz częściej. Silnik wtedy cały się trzęsie :-/
                    Do tego drgania i nierówna praca silnika pojawiały się po wciśnięciu i odpuszczeniu sprzęgła. Łatwo tez wyczuć padająca dwumase kiedy powoli wciska się pedał sprzęgła to da się wyczuć na samym pedale dość mocne wibracje i drgania.
                    Warto tez potrzymać w reku lewarek skrzyni biegów, wibracje są najlepiej wyczuwalne przy dodawaniu gazu na 1 ce. U mnie cały lewarek wibrował.
                    Dodatkowo tez bardzo "rzucało" autem przy odpalaniu, teraz odpala gładko.

                    Komentarz


                    • #11
                      To w takim razie mój przejedzie jeszcze kilkadziesiąt tysięcy bo nic takiego u mnie się nie dzieje :roll: Jedynie łożysko oporowe u mnie hałasuje.

                      Komentarz


                      • #12
                        Sorki że podpinam sie ale u mnie przy przyspieszaniu na 4 i 5 od 1800 do 2100 obr czuje wibracje. czy to dwumas pada?

                        przy dojezdzaniu do świateł czy na postoju nic sie nie dzieje.

                        czasami podczas jazdy po dziurach czy przez "policjanta" słycha buczenie/jak byjnie silnikiem/

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez chimek11
                          Sorki że podpinam sie ale u mnie przy przyspieszaniu na 4 i 5 od 1800 do 2100 obr czuje wibracje. czy to dwumas pada?
                          U mnie występują podobne objawy, przy około 100km/h czuję jakby całe auto wibrowało. Ja bym porównał to do sytuacji jakby były za niskie obroty a za wysoki bieg. Znajomi mówił, że może to być dwumas, ale czy może to ktoś z was potwierdzić?
                          Octavia 1,9 TDI, 90KM, SLX, 1999

                          http://fith-asg.pl/index.php

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam,

                            Odgrzebuję!

                            Dokonałem zakupu zestawu firmy SACHS, w pudełku znalazłem komplet LuK.
                            Przekopałem sieć, ale nie znalazłem informacji na dany temat.
                            Na stronach informacyjnych także tego nie ma:
                            Producenci Sprzęgieł i Kół Dwumasowych

                            Co robić?

                            Komentarz


                            • #15
                              Wszystko jest OK. LUK, Sachs i Valeo wymieniają się częściami, dlatego trzeba brać tę, która z tych 3 producentów wychodzi najtaniej. Po prostu nie wszystkie części są produkowane przez danego producenta i wtedy podkupuje od innego i pakuje do swojego kartonu.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez fryta1979
                                U mnie najczęściej objawiało się to drganiami przy dojeżdżaniu do świateł, rezonowała cala buda, drgania te po dodaniu gazu znikały. Jednak z biegiem czasu na przełomie 5-6 mcy drgania zaczęły się tez sporadycznie pojawiać już na samym biegu jałowym i pojawiają się coraz częściej. Silnik wtedy cały się trzęsie :-/
                                Do tego drgania i nierówna praca silnika pojawiały się po wciśnięciu i odpuszczeniu sprzęgła. Łatwo tez wyczuć padająca dwumase kiedy powoli wciska się pedał sprzęgła to da się wyczuć na samym pedale dość mocne wibracje i drgania.
                                Warto tez potrzymać w reku lewarek skrzyni biegów, wibracje są najlepiej wyczuwalne przy dodawaniu gazu na 1 ce. U mnie cały lewarek wibrował.
                                Dodatkowo tez bardzo "rzucało" autem przy odpalaniu, teraz odpala gładko.
                                Też odkopię, niedawno wymieniłem kompletne sprzęgło z dwumasem i łozyskiem oporowym. I kurna nie jestem zadowolony w 100%. Auto na luzie podryguje co jakiś czas (czuć na fotelu kierowcy), po wciśnięciu sprzęgła wydaje mi się, że to ustaje. Przy odpalaniu szarpnie a według mnie powinien odpalać gładziutko. Oprócz tych dwóch objawów, to nie telepie tak jak na starym np. przy otwartych drzwiach widziałem jak drgały, teraz tego nie ma. Auto się wyciszyło, nie ma żadnych dźwięków szurania bądź odgłosów łożyska oporowego na półsprzęgle.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Panowie, żeby nie dublować tematu: ja również jestem po wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasy, przy okazji górna poduszka silnika została wymieniona, bo zdezolowane koło dwumasowe ją prawdopodobnie uszkodziło. Jestem ok. 1000km po tych wymianach, i przy gaszeniu silnika jest takie, delikatne zakołysanie autem (było duuużo większe). Po za tym jest takie dziwny metaliczny odgłos z podczas gaszenia silnika, jakby coś zadzwoniło. Możę to teraz dla odmiany poduszka pod skrzynią, lub pod silnikiem? Albo jakieś inne cholerstwo... muszę się udać do mechanika znowu...
                                  Pozdrawiam,
                                  Paweł

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    a może poprostu odpiął ci się wężyk podciśnieniowy od klapki gaszącej / jej zaworu
                                    patrzyłeś czy się zamyka przy gaszeniu ?
                                    czipek by me >140 kucy
                                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Pauletto007 a masz może objawy takiego delikatnego podrygiwania na wolnych obrotach ? Zauważyłem to u siebie po wymianie, szczególnie jak silnik jest rozgrzany. Najbardziej je odczuwam tuż po zahamowaniu przed światłami, jak wciśnę sprzęgło to się zmniejszają. Więc zapewne moje nowe koło dwumasowe w gratisie ma taki ficzer. Mamy ten sam silnik. Właśnie się zastanawiam czy nie powinienem też wymienić poduszki silnika. U mnie z kolei przy gaszeniu nie ma żadnego odgłosu (na szczęście) ale przy odpalaniu mam takie jakby delikatne szarpnięcie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez xplo
                                        Pauletto007 a masz może objawy takiego delikatnego podrygiwania na wolnych obrotach ? Zauważyłem to u siebie po wymianie, szczególnie jak silnik jest rozgrzany. Najbardziej je odczuwam tuż po zahamowaniu przed światłami, jak wciśnę sprzęgło to się zmniejszają. Więc zapewne moje nowe koło dwumasowe w gratisie ma taki ficzer. Mamy ten sam silnik. Właśnie się zastanawiam czy nie powinienem też wymienić poduszki silnika. U mnie z kolei przy gaszeniu nie ma żadnego odgłosu (na szczęście) ale przy odpalaniu mam takie jakby delikatne szarpnięcie.
                                        Explo: w trakcie jazdy jest wszystko w porządku. Jednak jak odpalam silnik to też jest takie bujnięcie,, podobnie przy gaszeniu. I teraz to już nie wiem czy to dalej coż z zawieszeniem silnika czy to rekcja zawieszenia silnika (poduszek) na moment silnika przenoszony przez poduchy na nadwozie. Mam obawy przy gaszeniu - ten metaliczny dźwięk, boję się że to coś z silnikiem... Mówiłem mechanikowi, żeby wymienił wszystkie poduszki tj. jedną pod skrzynią i dwie silnikowe. Obejrzał wszystkie i powiedział, że tylko górna poducha od silnika jest do wymiany a pozostałe jeszcze pojeżdżą. I tak zrobił a teraz znów coś się dzieje. Generalnie teraz zmianiem biegi na wyższe od ok. 2.5 tys. obr a redukuje przy 1.5. Tak mi zalecili w kilku warsztatach, że to przedluży żywot dwumasy. Ten metaliczny dźwięk, był podczas gaszenia silnika po prawie 200km trasy i po ponad 1-no minutowym chłodzeniu turbiny. Zapaliłem auto jeszcze raz i znów zgasiłem i znów się pojawił się ten metaliczny dźwięk.

                                        EDIT: Byłem właśnie odpalić auto na zimnym silniku. Odpalałem na luzie, silnik pochodził z 10s - cisza i przy starcie i przy gaszeniu. Znów na zimnym silniku odpaliłem auto na biegu z wciśniętym sprzęgłem, silnik pochodził z 10s i wyłączyłem - znów cisza przy starcie i przy gaszeniu.

                                        W piątek będę znów robiłe dłuższą trasę, to posłucham jak chodzi.
                                        Pozdrawiam,
                                        Paweł

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          podjedz jeszcze do drugiego mechanika. ja tez bylem przekonany ze to dwuamasa. mechaniz zjadnozowal dwumase do wymiany. pojechalem do drugiego i to jednak przeguby wewnetrzne. trzeslo w samochodzie w srodu jak na promie kosmicznym.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez weeman42217
                                            podjedz jeszcze do drugiego mechanika. ja tez bylem przekonany ze to dwuamasa. mechaniz zjadnozowal dwumase do wymiany. pojechalem do drugiego i to jednak przeguby wewnetrzne. trzeslo w samochodzie w srodu jak na promie kosmicznym.
                                            Byłem u mechanika właśnie, zobaczył co i jak - poduszka dolna pod skrzynią jest do wymiany - jutro wymiana.
                                            Pozdrawiam,
                                            Paweł

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              I jak ? Jeśli wszystko ok, to napisz ile Cię wyniosła poducha i wymiana.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez xplo
                                                I jak ? Jeśli wszystko ok, to napisz ile Cię wyniosła poducha i wymiana.
                                                Poducha FEBI 145, wymiana 40zl. Prawdę mówiąc, nie widzę żadnej różnicy w jeździe po wymianie poduszki.
                                                Niestety jest dalej takie delikatne kołyśnięcie przy gaszeniu silnika. Ale prawdopodobnie jest to jakiś problem elektryczny, że jakiś zaworek podciśnieniowy nie dostaje syganłu żeby się całkowicie zamknał żeby w silniku powstalo podciśnienie. ie wiem czy się nie pomyliłem w rozumieniu tłumaczenia drugiego mechanika. W każdym razie terqaz dwumsę i komplet poduszek mam nowe i na razie odpukać jeźdżę dalej. Jak zapewniał mechanik to bujnięcie nie wpływa na zużycie dwumasy, sprzęgła i poduszek, bo podczas jazdy jest wszystko w najlepszym porządku.[/fade][/list]

                                                EDIT:
                                                Dla wyjaśnienia: bujnięcie przy gaszeniu było spowodowane nieszczelnym "gaszakiem" - tą gruszką, która jest przy zaworze EGR. Kupiłem nową, oryginalną za ok. 100zł, założyłem i od tamtej pory jest wszystko OK. Podciśnienie z układu już nie ucieka i silnik gasi się cicho i miękko.
                                                Pozdrawiam,
                                                Paweł

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Odkopujemy. Bujniecie i u mnie występuje, przy odpalaniu większe jak przy gaszeniu. Wymieniłem kompletne sprzęgło i wszystkie 3 poduszki. Przy dodawaniu i puszczaniu gazu troszkę szarpie ale zdecydowanie mniej jak przed wymianą. Pasuje rozwiązać ten problem. Do tego lewarek cały lata na 1 biegu jak u Fryty.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X