Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] STUKI W PRZEDNIM ZAWIESZENIU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Stukało w przednim zawieszeniu - nowe auto - zero luzów

    Cześć wszystkim,

    Postanowiłem się dołączyć do dyskusji bo miałem podobny problem - stuki.
    Skoda Octavia 2. Przebieg 2000km i pojawiają się stuki. W zawieszeniu zero luzu, auto nigdy nie wjechało w dużą dziurę.
    Stukało w trakcie jazdy po delikatnych nierównościach - głuche stuki - podobne do takich jak przy luzach na końcówkach drążków.
    Przy normalnej pracy cisza. Zauważyłem, że słuchać stuki przy bujaniu na postoju i wtedy czuć minimalne drżenie na sprężynie (jak się położy dłoń w czasie bujania).

    Przyczynę znalazł człowiek z ASO i też nie od razu.
    Pukały łączniki stabilizatorów - wygląda na to, że to nie luz ale jakby były za ciasne i przy minimalnym ruchu jest przeskok w przegubie.
    Zdiagnozowane jak auto stało nad kanałem, bo te łączniki na podnośniku i po zdjęciu chodził ładnie, zero luzu, wszystko git - miałem w rękach.
    Może te łączniki są za ciasne i wyrabiają się w nich progi? Dla mnie ty była ciekawostka.
    Mam auto na gwarancji i teraz nowe łączniki i jest cichutko.

    Pozdrawiam wszystkich

    Komentarz


    • #27
      temat dotyczy O1

      Komentarz


      • #28
        jeżeli puknięcia czuć na kierownicy to to samo było u mnie i łącznik stabilizatora do wymiany, mój tez był sztywny a po wymianie cisza
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz


        • #29
          witam wszystkich u mnie jest podobnie w mojej Octavii II. Podczas najeżdżania na progi zwalniające lub na poprzecznych nierównościach drogi słyszę niepokojące pyknięcie jakby auto zaraz miało mi się rozwalić. Byłem już na kilku stacjach diagnostycznych i nikt nie wie o co chodzi i gdzie należy szukać przyczyny..

          Komentarz


          • #30
            A żeby nowego tematu nie zakładać, to się podłączę. Otóż po cofaniu, gdy nacisnę na hamulec słychać, jakby głuche uderzenie. Wystarczy że tak powiem "liznę" pedał hamulca. Przy hamowaniu z jakiejś tam prędkości trzęsie budą i trzepie kierownicą. Dopiero jak mocno depnę hamulec to kierownica się uspokaja, tylko telepanie czuć na karoserii. Wymieniłem ostatnio klocki, tarcze i po tym zabiegu były ze 3 dni spokoju. A teraz znowu wróciło. Zawieszenie sztywne tylko jedną tuleje na wahaczu wymieniłem. Rozkładam ręce.

            Komentarz


            • #31
              Wymień tulejki wodzące od zacisków hamulcowych. To takie gumowe rurki o przekroju litery T (z rantem). W nie wchodzą trzpienie metalowe mocujące zacisk. Prawdopodobnie to przez nie zaciski kłapią przy hamowaniu. Spróbuj przejechać po nierównościach z lekko naciśniętym hamulcem. Jesli chodzi o telepanie przy hamowaniu, to masz krzywe tarcze. Podstawowa zasada, to przez pierwsze 300 km po wymianie tarcz i klocków jeździć jak emeryt, żeby się to wszystko ułożyło. Jak parę razy ostro depnąłeś, to na mokrym mogły się pokrzywić tarcze. Podjedź do mechesa, auto na podnośnik i rozpędź auto (koła w powietrzu) na 3 biegu do 90 km/h i zacznij hamować. Nie tylko wyczujesz, ale i usłyszysz to bicie. Ja wymieniałem ponad rok temu tarcze na denckermanna i jak do tej pory jest super.

              Komentarz


              • #32
                Ok. Dzięki sprawdzę. A przy okazji jak sprawdzić poduszki górnego mocowania amortyzatora? Czy istnieje szansa że to może być z tym związane? dam znać jak tylko sprawdze ten samochód w powietrzu. Przy okazji obejrzę piasty, bo ponoć też umieją się skrzywić.

                Komentarz


                • #33
                  No to piszę co następuje. Okazało się że wymiana tulei prowadzących zacisk zlikwidowała hałasy przy hamowaniu. Pogadałem również z gościem który pracuje w ASO, spojrzał na przebieg i od razu kazał sprawdzić piasty. I rzeczywiście prawa piasta okazała się krzywa. Co za tym idzie trzeba wymienić obie piasty + łozyska + Tarcze bo piasta która jest krzywa, krzywi też tarcze.

                  Komentarz


                  • #34
                    witam, mam pytanie a propo tulei prowadzących zacisk, w moim tak jest, że jak przy skręconych kołach przeważnie w prawo i przy lekko nacisniętym hamulcu przejeżdżam przez jakąś nierównośc czy koleinę to strasznie skrzypi jak stare drzwi, żaden mechanik nie wie co to może być :O czy to też może być tuleja?

                    Komentarz


                    • #35
                      Powiem tak. Miałem kiedys podobny przypadek. okazało się że sworzeń wahacza się zatarł. Postawiłem samochód na skręconych kołach i zacząłem nim bujać na boki. Kolega bujał a ja dotykałem wszystkie końcówki. Chrupało na sworzniu. Mechanik nie znalazł ponieważ szukał luzów, a tu było przeciwnie.

                      Komentarz


                      • #36
                        Witam posiadam octavie I rider 320tys km wymieniałem 4amorki Bilstein b4 łożyska górne mc persona i gumy w Link roku zauważyłem że przy skręcaniu w prawo coś strzela.Pojechałem do warsztatu i nic nie znaleźli zazwyczaj puka na zimnym i nie jest to przegub sprawdziliśmy czy sprężyny całe jeździliśmy z mechanikiem i nic nie pukało i strzelało.Pojechałem na szarpaki na stacje diagnostyczna i tez nie stwierdzili nic już mi ręce opadają żona jeździ do pracy i strasznie ja wkurza to strzelanie.Czy strzelanie może być od poduszk na mc personie ??

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X