Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Gumy stabilizatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    mi przy tej robocie urwała sie ta śruba, ale ruski klucz, młot przecinak, wybiłem od wewnetrznej strony no i musiałem wsadzić nakrętke niestety

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez wolas
      mi przy tej robocie urwała sie ta śruba, ale ruski klucz, młot przecinak, wybiłem od wewnetrznej strony no i musiałem wsadzić nakrętke niestety
      Miałem ten sam problem z dwóch stron niestety ale da się to spokojnie zrobić.

      Komentarz


      • #28
        UWAGA!!! Nie polecam zakładania poduszek stabilizatora firmy FEBI... Jakość firmy jest myląca, kupiłem je spodziewając się, że będą spoko biorąc pod uwagę renomę tej firmy. Dwa tygodnie jazdy i gumy zaczęły piszczeć jak w starym gruchocie, tzw efekt
        "starej wersalki". Obecnie wyjmowałem je i smarowałem wazeliną techniczną, zobaczymy na jak długo takie rozwiązanie pomoże...

        Komentarz


        • #29
          RUMBA, ostatnio przeprowadzałem wymianę wahaczy w polo z 1995 roku, siedziały od nowości, było podobnie radośnie z wszystkimi śrubami :diabelski_usmiech
          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

          Komentarz


          • #30
            ja juz na swoich gumach zrobiłem całe 5000km i maja dośc bi jak młotkiem po wachaczu porażka...A wybuliłem 40 za sztukę Ja zerwałem gwint na śrubie i za chiny ludowe inne nie moge dokręcic bo go obrywa
            Pytanie czy śruby mają gwint standardowy? czy może gęstrzy??
            :?:

            Komentarz


            • #31
              RUMBA, Co do FEBI to oczywiście popieram to co mówisz. W październiku wymienialem jakieś TOPRANY za 6 zł sztuka na FEBI-bilstein (niby niemieckie wiec porządne) i od miesiąca skrzypi jak wersalka a do tego ostatnio strasznie zaczeło stukać. Odradzam FEBI. Lepiej dołożyć kilka złociszy i kupić oryginał.

              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz


              • #32
                roLLo, RUMBA, - ja co roku wymieniam na febi i już teraz wiem dlaczego robię to co roku (mimo że przejeżdzam średnio 15-20kkm rocznie) .... :evil: i w tym roku ponownie stuki już w marcu coraz wyraźniej słyszalne mimo że w lipcu ub. roku były wymieniane gumy

                a już się zaczynałem obawiać że szybsze zużywanie tych gum jest spowodowana montażem tulejek podwyższających... aż nie chce się wierzyć że febi sobie pozwala na taką fuszerkę... :|

                no chybaaaa że szybsze zużywanie się gum może być związane ze zużytymi elementami zawieszenia ( jeśli tak to może ktoś podpowie jakimi) bo parę dni temu szyba przednia wzięła mi się i zaczęła pękać sama z siebie co już bardziej wskazuje na coś nie tak z zawieszeniem.. :roll:
                (na przeglądzie amorki po 60-parę procent ponoć są... sprężyny nie wiem ale chyba oryg. :?: a reszta zawieszenia również pan z przeglądu twierdzi że ok nie wymagają jakichś ruchów serwisowych)

                jakieś sugestie :?:



                Moja pierwsza: Octavia I SLX 2.0 AQY, Liftback 1U2 3N4

                Komentarz


                • #33
                  Na skrzypiące gumy stabilizatora mam bardzo prosty sposób . Przed montażem gum drążek owijamy taśmą teflonową i już nic nam nie skrzypi ,

                  Komentarz


                  • #34
                    blindnul, kiedyś w Feliciach pękała przednia szyba z powodu słabego zawieszenia i wstawiało się wtedy rozpórkę. Może coś takiego pomogłoby i tutaj? Montujesz na kielichy i git
                    Wiem też, że taki problem z pękającą szybą od narożnika miało nawet dużo osób i wtedy się to na gwarancji wymieniało (w O1 oczywiście) :P

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez Pr3Da
                      blindnul, kiedyś w Feliciach pękała przednia szyba z powodu słabego zawieszenia i wstawiało się wtedy rozpórkę. Może coś takiego pomogłoby i tutaj? Montujesz na kielichy i git
                      Wiem też, że taki problem z pękającą szybą od narożnika miało nawet dużo osób i wtedy się to na gwarancji wymieniało (w O1 oczywiście) :P
                      tak, myślałem o montażu rozpórki jednak wszystkie modele jakie znalazłem w sensowniej cenie (do 200 pln bo na super sport-kolor-alu-chrom za 400-500 nie mam zamiaru wydawać $$) pasowały niestety do max silników 1.6 a u mnie z tego co widziałem przy 2.0 nie ma po prostu miejsca którędy ją przeprowadzić za bardzo (przepustnica i rura powietrza przeszkadza.. ) ... ponoć jest coś co można pod spód zamontować ale również nie mogę nic sensownego namierzyć...
                      Moja pierwsza: Octavia I SLX 2.0 AQY, Liftback 1U2 3N4

                      Komentarz


                      • #36
                        Ostatnio wymieniałem gumy stabilizatora. Oryginalnie miałem te "płaskie " bez zewnętrznego karbu, dlatego kupiłem od razu obejmy i gumy z karbem ( to jest chyba nowszy typ). Obejmy "no name", gumy "febi". Na razie nie nie skrzypi i nie stuka. Zrobiłem jakieś 2tyś km (poprzednie skrzypiały jak stary tapczan praktycznie zaraz po założeniu - też "febi" ale "płaskie").

                        Komentarz


                        • #37
                          Dla pragnących dokonać samodzielnej wymiany gum i łączników stabilizatora, poniżej podaję linki do krótkich filmików:

                          poduszki(gumy) stabilizatora wymiana - Tutorial

                          wymiana łącznika stabilizatora - Jak wymienić łącznik stabilizatora przedniego w SKODA OCTAVIA 1U TUTORIAL

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X