Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z DSG 7

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z DSG 7

    aaa tego nie wiem bo nie jechałem dieslem po programie
    pozdrawiam Damian

  • #2
    Problem z DSG 7

    Witam, kilka dni temu moje auto odmówiło posłuszeństwa, mianowicie padła skrzynia dsg przy przejechanych niecałych 11k km, z uwagi iż ASO kompletnie nie wie jak ugryźć temat, może ktoś spotkał się z podobnym problemem, mianowicie, autko jak zawsze normalnie jechało, po zatrzymaniu się aby wypuścić pasażera, podczas próby ruszenia auto nadal stoi, żeby zaraz ruszyć, uznałem wtedy że noga mi się ześlizgnęła z gazu, po przejechaniu z 2 km i postoju na czerwonym świetle, auto kompletnie odmawia jazdy na wprost:/ Po dodaniu gazu obroty zatrzymują się na 1.1k i dalej nie idą, dzieje się to na biegu D jak i S, na N oraz P można go gazować do oporu, wsteczny z tego co zauważyłem ruszał, chociaż z uwagi na położenie auta no poboczu nie testowałem go zbytnio, jedynie wiem że w ASO go uruchomili do tyłu. Zatem czy ktoś się spotkał z taką sytuacją? Wie jak zaradzić temu problemowi? Na tą chwilę Aso wysyła zapytanie do SAPu co ma robić z tym fantem:/ Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      coś mi się obiło, że może być problem z jakimś czujnikiem temperatury oleju, nie migały ci PRND na blacie? Jak czujnik walnięty, to będzie rozłączał napęd i nie ruszysz...
      bkc+dsg

      Komentarz


      • #4
        Problem w tym, że właśnie nic się nie paliło, żadne kontrolki nic, po gaszeniu i włączaniu auta ponownie wszystko było tak jak powinno być. Można było tylko po tym poznać, że auto gazujesz, a ono stoi:/ Przełączanie nawet na ręczną zmianę biegów również nic nie dawało.

        Dostałem informację iż wadliwa jest w moim aucie mechatronika skrzyni, tak więc idzie do wymiany

        Komentarz


        • #5
          Mi raz rok temu DSG zrobiło numer dość podobny.
          Auto po przejechaniu rano jakiś może 2 km od odpalenia zatrzymało się na środku wielkiego skrzyżowania (legnicka/lotnicza we wrocku :twisted: ) zaraz po ruszeniu ze świateł. Było D1, D2 i Dupa - skrzynia "wyrzuciła" 2gi bieg - na wyświetlaczu zostało samo D bez numerka. Nic nie można było zrobić. Przełączanie skrzyni w inny tryb jak i zmiana manetkami nic nie dawała. W końcu dałem za wygraną i wyłączyłem silnik i kilka minut jak debil stałem na środku krzyżówki na awaryjnych z wyjącym dzieciakiem za plecami robiąc korek. Po chyba 2 czy 3 zmianach świateł odpaliłem znowu i auto ruszyło. Jeździ do tej pory i w sumie za chusteczke nie wiem co się stało.
          Byłem następnego dnia w ASO, ale rozłożyli ręce - komp nic nie pokazał, auto jeździ. Nikt nic nie wie.
          Pozdro

          Komentarz


          • #6
            to nie jest raczej czunik temp oleju bo dsg 7 jest sucha. Ja mam juz na poprzednicce przejechane 220kkm i nic nie dolega oprocz dwumasy. Na twoim miejscu scigal bym aso bo masz chyba gwarancje jeszcze patrzac po przebiegu?

            Komentarz


            • #7
              dwaoka, dsg 7 jest suchy-nie ma oleju, więc nie ma czujnika jak słusznie zauważył ganzal,
              bywają problemy ze sterownikiem skrzyni biegów, na co pomaga wgranie nowego softu(wiem o 2 takich przypadkach w SII z DSG)
              jesli mechatronika to troszke lipa i byłby to jakis dziwny przypadek
              może nie potrafią prawidlowo zdiagnozowac i wola wymienić?
              Dostałeś oficjalną pisemną info z SAP że to mechatronika?
              Masz wirusa czy ori program?
              z którego roku auto?
              może po prostu walnieta jest instalacja elektryczna?(jak było w mojej siwej RSce) albo czujnik polożenia wybieraka
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz


              • #8
                Z tego co wiem, ASO kompletnie rozłożyło ręce i powiedziało że to ich pierwszy taki przypadek ASO Auto Wimar Centrum na Jerozolimskich. Po ich piśmie do SAPu dostali info aby wymieniać mechatronikę, gdyż padł jakiś sterownik który odpowiadał za pompowanie ciśnienia do zaworów które odpowiadały za zmianę biegów. Tak mniej więcej to wygląda po zlepku informacji. Część zamówiona, tylko że to jedzie z Czech to i 2 tygodnie albo i więcej mogę czekać jeszcze na auto, aby tutaj jednak zamieszania z rzeczywistym powodem nie robić, to gdy będę z nimi rozmawiał na żywo, a nie telefonicznie, podam tutaj dokładnie co padło. A co do pytania o gwarancje i przebieg, no 10 tysięcy w ciągu 1.5 roku, więc prawie dziewica, przebieg mały z uwagi na drugie auto. Gwarancji zostało jeszcze kilka miesięcy, więc mam nadzieje że już to będzie ostatnia tak niemiła niespodzianka:/

                Komentarz


                • #9
                  2 tygodnie z Czech albo pieszszo przybedzie albo okrezna droga przez cala europe :shock: Powodzenia Soomood i nie daj sie

                  Komentarz


                  • #10
                    Z gory przepraszam ze sie podpinam pod temat ale widze ze tutaj problem ze skrzynia juz prawie rozwiazany, ale pozostaje pewnego rodzaju niesmak :/

                    Rozważam DSG w nowym aucie ale 10-30kkm (tak wynika z wiekszosci postow/watkow o "problemach" z DSG) do awarii skrzyni to jakaś kpina :/
                    Chyba ze wlascicieli z DSG na forum jest cale multum i tylko faktycznie pojedyncze egzemplarze nawalaja...

                    Tesciowi ostatnio przy 200kkm "wysiadla" skrzynia w Focusie ale sie okazalo ze to tylko te "wodziki" sie poluzowaly - ale to bylo przy 200kkm - czyli dla mnie po okresie ok. 10 lat uzywania samochodu.

                    Szczerze, to przy obecnym sposobie produkcji samochodow (patrz planowanie postarzanie), po 10latach jezdzenia wręcz "spodziewam sie" ze samochod sie rozsypie ale nie po roku czy 15kkm...

                    "Dla podreślenia wagi moich słów, Siłacz palnie pięścią w stół" :hacker

                    No chyba ze człowiek ma sie nastawic ze jak go stac na samochod za 80k to i stac go na nową skrzynie za 5k/rok. Słowem rece opadają - dawniej materialem eksploatacyjnym byl olej a nie silnik...

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez yogi_at_pozen
                      dawniej materialem eksploatacyjnym byl olej a nie silnik...
                      ale teraz niestety już tak nie jest, pozostaje się nam do tego przyzwyczaic i rozważac to przy zakupie, to, że za każdy super ficzer trzeba będzie wcześniej czy później zapłacić :?
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        Kup DSG6 czyli TDI 2.0 albo 2.0TSI (tu chyba tez nadal jest skrzynia 6 biegowa) :twisted:

                        Moje byle ma ponad 150kkm i dziala wysmienicie, u Pawla pewnie podobnie. U mnie polowe na programie ma zrobione
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Kup DSG6 czyli TDI 2.0 albo 2.0TSI (tu chyba tez nadal jest skrzynia 6 biegowa) :twisted:
                          Diesla nie potrzebuje bo nie robie takich przebiegow, bo przy moich zakladanych przebiegach filtr DPF bylby jak ta DSG - do wymiany co rok.
                          Z drugiej strony, na silnik 2.0 nie mam potrzeby, myslalem raczej o 1.4 i chyba w manualu dla wlasnego spokoju.

                          Jeszcze troche zostalo czasu do podjecia decyzji, ale po poczatkowym zauroczeniu DSG (kazdy chcialby byc jak Schumacher w bolidzie z manetkami przy kierownicy mina troche rzednie z kazdym takim postem.

                          Dobra dobra, nie czepiajcie sie tego "Schumachera" i 1.4... :P

                          Komentarz


                          • #14
                            yogi_at_pozen, mam trzecie auto z DSG (wszystkie 6-biegowe) i odpukać nigdy nie było problemów(jedno z aut przekroczyło już 200kkm, a z tego 150kkm na programie) i kolejne też będzie w automacie(jeżdżę automatami od ponad 10 lat)
                            może problemem jest to że "7" jest zbyt delikatna :wink:
                            zawsze jest też to, że zdarzy się felerny egzemplarz czego przykładem może być mój poprzedni RS :roll:

                            Zamieszczone przez yogi_at_pozen
                            mina troche rzednie z kazdym takim postem
                            nie przesadzaj, są też problemy z zawieszeniem, uszczelkami, korozją i wiele innych
                            gdyby pójść twoim tokiem myślenia to ... najlepiej byłoby chodzić piechotą(zwłaszcza, że jak napisałeś sam nie robisz dużych przebiegów) :diabelski_usmiech bo w zaszadzie wszystko się psuje
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam, samochód po wymianie mechatroniki, jeździ lepiej niż gdy odebrałem z salonu, oby się więcej nic nie rozwaliło Jako zamiennik dostałem fabię 1.4 80 KM, niestety paliło to tyle co moja octavia i zero dynamiki w tym było, tak więc cieszę się iż znów u mnie Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #16
                                Odkopie i sie dolacze.
                                Pacjent to Skoda Rapid 1.4TDI 90PS DSG 7 2016r, 34kkm.

                                Kapryśne i nieprzewidywalne DSG:

                                Przyspieszajac na 1/3 mocy skrzynia potrafi płynnie zmieniac biegi przy ok 2tysrpm, co jest prawidłowym zachowaniem, niestety wystepujacym zbyt rzadko bo:
                                1. bardzo często przeciąga 3 i 5 bieg do 2,5-3tysrpm na delikatnej gorce, lub nawet na równej drodze
                                2. Rozpedzajac się delikatnie samemu do np. 110km/h skrzynia przy ok 70-80km/h wbije 5 bieg i z uporem maniaka po uzyskaniu żądanej predkosci, przez dluzsza czas nie zmienia biegu na wyższy. Innym razem zachowuje się poprawnie, czyli 5 bieg przy ok 50-60km/h, 6 bieg przy ok 70-80/h, 7 bieg przy ok 80-90km/h i dalej przyspiesza.
                                3. Jeśli przyspieszam z niskich predkosci za pomocą tempomatu to skrzynia bardzo często zmienia biegi już przy ok 2tysrpm, co jest poprawne.
                                4. W 99% przypadków, gdy uzyskam wymagana predkosc skrzynia nie zmienia biegu na wyższy, ale wystarczy wlaczyc tempomat przy danej predkosci, auto zawsze przy o 1km/h co czuc i widać po liczniku i dopiero w tedy zalaczy wyższy bieg.
                                5. Jadac jednostajna predkoscia na tempomacie lub tez nie, wjezdzajac na delikatna gorke skrzynia sama redukuje z np. 7 biegu na 6 lub 5 bieg, nie wiadomo po co, skoro kat terenu zmienil się tylko nie znacznie i predkosc tez nie ulegla zmianie, aby trzeba było zmuszać silnik i skrzynie do bardziej wytężonej pracy – działa jakby była przewrazliwiona – nieprawidłowo dzialajacy czujnik przechylu auta???. Powoduje to wyższe spalanie i hałas w kabinie. Innym razem przyspieszajac od ok 80km/h na 7ce i podjezdzajac pod lekka gorke nie redukuje biegu.
                                6. Bardzo często przy jednostajnej jeździe nawet już delikatna zmiana nachylenia drogi powoduje zmiane biegu na nizszy, Jadac 80-90km/h skrzynia trzyma 5 bieg, manualnie wlacze 6, po przejściu na na tryb D, znowu zmiana na 5 bieg – bez sensu. Skrzynia potrafi 7 bieg wbic już przy predkosci 72km/h na tempomacie, wiec czemu przy wyższej predkosci i rownym terenie, a nawet czasem lekko z gorki w trybie auto nie wbija 7ki lub nawet 6ki? Sytuacja wystepuje przy roznych prędkościach i roznych biegach.
                                7. Jadac np. 100km/h na tempomacie, pukne w hamulec,, auto zaczyna hamować silnikiem. Przy ok 90km/h skrzynia 7ke zmienia na 6ke, gdzie w innej sytuacji 7 bieg potrafi trzymać do zwolnienia do ok 70km/h, czyli az obroty na 7ce będą za niskie. To samo czasami dzieje się z innymi biegami i przy mniejszych prędkościach.
                                Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X