Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 4x4 - Szarpanie Haldexa na 1-ce, ale nie zawsze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] 4x4 - Szarpanie Haldexa na 1-ce, ale nie zawsze

    jakiego rzędu to są koszty? Mam na myśli coś podobnego w Superbie II CFGB 170KM w serii.

  • #2
    [O2] 4x4 - Szarpanie Haldexa na 1-ce, ale nie zawsze

    Kolega kupił niedawno O2 4x4 (2007) i jak mówi ma problem. Mianowicie Haldex szarpnie mu czasem w mieście przy starcie z 1-ki. A dzieje się to tak:

    Dziś poświęciliśmy trochę dnia, żeby wykumać kiedy to się najczęściej dzieje i tak:
    - start ze świateł 1 (haldex ok) , 2 , 3, 4 chwila jazdy, zatrzymanie na światłach
    - kolejny start ok, żadnego szarpania ( na 2-ce słychać ciche "szorowanie, szuranie" jak załącza się tył, ale jest to płynne). Przy takim stylu jazdy nic się nie dzieje, ale:

    - lekki korek, auto przesuwa się do przodu, podjeżdżając na 1-ce (haldi ok), nagle zatwardzenie mija i można jechać swobodnie i wtedy start z 1-ki i jest szarpnięcie haldexa (tak jakby ktoś na ułamek sek. zablokował tylne koła) - później idzie już normalnie.

    - po rozpędzeniu się 2,3,4... na następnych światłach auto rusza już normalnie, ale:
    znowu jazda w korku, kilka podjazdów na 1-ce, częste zapinanie 1ki, wysprzęglanie i w momencie kiedy można swobodnie wystartować to rusza z 1-ki i ostre szarpnięcie, jakby kto dupe złapał na ułamek sekundy.
    Robiliśmy test, że po takich skokach w korku, ruszy delikatnie, ale wtedy przy zapięciu 2-ki lekko szarpnie, później jedzie już normalnie.

    Szarpnięcie jest pojedyncze.
    Olej i filtr wymienił ok miesiąc temu ale dalej tak samo. Błędów nie ma. Na piachu widać że zapina tył narmalnie. Na wstecznym też normalnie jeździ bez szarpania.



    Dziś swoim pojechałem na boczną drogę, poruszałem kilka razy z 1-ki i hamulec (symulacja korka), później start i też mi szarpnął kilka razy (nie działo się to za każdym razem tak jw.), może nie tak mocno jak w tej padace wyżej, ale czuć było lekkie zawieszenie tyłu :roll:
    WTF?


    Czy u was też tak jest? TTTM ? Przez te testy teraz qufa siedze i szukam bo zaczęło mnie to wqrwiać.

    Komentarz


    • #3
      Ja u siebie czegoś takiego nie zauważyłem w opisanych powyżej sytuacjach.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz


      • #4
        ja niestety również nie miałem takiego przypadku jak w twoim poście cysterniarz,
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ROBAL_26
          ja niestety również nie miałem takiego przypadku jak w twoim poście cysterniarz,
          Dziś nie udało mi się wymusić szarpnięcia u siebie. Kumpel zauważył jeszcze, że na zimnym nie szarpie, dopiero jak jest rozgrzana :idea:

          Wie ktoś może jak zlogować haldexa? Porównałbym swoje nastawy z jego.
          Bidok szuka pomocy bo aso... wiadomo - przyjmą, czy zrobią - nie wiadomo, skasują - na pewno słono.

          Aha przy skręcie 90* niezależnie od wcześniejszego stylu jazdy też potrafi czasem szarpnąć

          Jedyne co znalazłem do problem w audi TT ale tam to sterowniki leciały i troche bardziej ostrzejsze przypadki.

          Komentarz


          • #6
            a w blokach pomiarowych w sterowniku haldexa próbowaliście :?:

            [ Dodano: Sob 02 Cze, 12 21:15 ]
            a może haldex ma powiązanie z czujnikami abs-u po czym decyduje kiedy załączyć tylny napęd,jeszcze można by się przyjrzeć czy któraś kostka od napędu nie przy śniedziała. trzeba szukać :|
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Mam podobny problem w Scaucie .w skodzie sprawdzili komputerem nic nie znaleźli skasowali a dalej szarpie. Scauta mam 3 rok

              Komentarz


              • #8
                Dla potomnych.
                Problem rozwiązany. Kolega był u jakiegoś magika, podmienili sterownik haldexa, auto jeździ jak powinno.

                Komentarz


                • #9
                  cysterniarz, haldex ma jakiś dodatkowy komputer (pudełeczko) i fizycznie coś wymieniali? Czy tylko w ECU podmienili soft związany z haldexem?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Krzys140460
                    Mam podobny problem w Scaucie .w skodzie sprawdzili komputerem nic nie znaleźli skasowali a dalej szarpie. Scauta mam 3 rok
                    Rozmiar opon, zużycie bieżnika jednakowe?
                    Różnice w rozmiarze opon, a tym samym w obwodzie opony też daje takie objawy.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz


                    • #11
                      sew1981, haldex ma osobny sterownik z tyłu na korpusie.
                      opony jak toKrzych, napisał też mają rolę ale wątpię aby ktoś tak potrafił założyć,choć trafiają się egzemplarze
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        Cysterniarz, problemów z ABSem nie masz? Sterowanie Haldexa opiera się na odczytach z czujników ABS więc może po tej stronie szukać?

                        Komentarz


                        • #13
                          też nie zaobserwowałem takich objawów u siebie
                          chociaż podobne daje zła geometria

                          nie chce mi się wierzyć, że haldex, czy raczej jego soft zwariował?
                          ale kto wie?
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez sew1981
                            ysterniarz, haldex ma jakiś dodatkowy komputer (pudełeczko) i fizycznie coś wymieniali?
                            Ponoć tak, nie wiem dokładnie bo kumpel tylko do mnie dzwonił i że znalazł przyczynę.
                            Jest jakiś układ czy mały komp który steruje tym ustrojstwem i (chyba) pompą ciśnienia oleju. Jest to wszystko gdzieś z tyłu przy haldexie.
                            Zamieszczone przez Krzych
                            Rozmiar opon, zużycie bieżnika jednakowe?
                            Różnice w rozmiarze opon, a tym samym w obwodzie opony też daje takie objawy.
                            Zgadza się. Też były takie podpowiedzi do sprawdzenia ale na zimówkach było to samo.
                            Zamieszczone przez kazik4x4
                            Cysterniarz, problemów z ABSem nie masz? Sterowanie Haldexa opiera się na odczytach z czujników ABS więc może po tej stronie szukać?
                            to nie u mnie. Vagowałem to auto bo abs to pierwsze co mi przyszło do głowy ale nie było żadnych błędów. Nie wywalało kontrolek na szafie. Obstawiłem że czujnik ok.
                            Zamieszczone przez krzynol
                            nie chce mi się wierzyć, że haldex, czy raczej jego soft zwariował?
                            ale kto wie?
                            Też trochę zdziwiony jestem bo nie słyszałem jeszcze o uszkodzeniu haldexa. W dodatku to ja byłem powodem zakupu przez kolegę tego auta po tym jak zacząłem zachwalać swoje i jak bajecznie się jeździ 4x4 a tu masz :?
                            Octavia sprowadzona z niemcowni, h.. wie co się z tym autem tam działo.

                            Używany sterownik ok 600zł + robota, ale nie wiem ile.
                            Ważne że zrobił bo już miałem wyrzuty, że doradziłem mu qpe.
                            Narazie testuje i wszystkie to objawy zniknęły nagle.

                            Komentarz


                            • #15
                              Część ze to mój pierwszy post witam wszystkich użytkowników.

                              odkopie temat.
                              Pacjęt:
                              Skoda OCTAVIA II 4X4 TDI PD 2004r
                              Obecnie mam ten sam problem sporadyczne szarpanie ale nie przy ruszaniu tylko przy zdejmowaniu nagi z gazu.
                              za tydzień wymiana oleju w Haldexie
                              Opony mają 8 miesięcy.
                              Olej w skrzyni był wymieniany(huczy na piątym biegu, z kopania na forum wyszło ze łożysko igiełkowe)

                              dziś sie postaram podpiąć vagiem

                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X