Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.9 ATD nie dogrzewa na postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.9 ATD nie dogrzewa na postoju

    My (tzn. ChillOutPL i ja) tez bedziemy :diabelski_usmiech

  • #2
    1.9 ATD nie dogrzewa na postoju

    Witam

    Zrobiło się chłodniej i zauważyłem niepokojąca mnie rzecz związaną z temperaturą silnika.
    Wcześniej (gdy było cieplej) po wymianie czujnika temperatury (stary gdy kupiłem auto fiksował i zmieniłem go na nowy z ASO) po odpaleniu wskazówka temperatury sprawnie i szybko dochodziła do podręcznikowych 90stopni i utrzymywała się na nich bez żadnego kłopotu. Myślałem, że tak będzie już cały czas.
    Niestety zrobiło się zimniej i auto nagrzewa się dużo dłużej do tych 90 stopni– to akurat jest dla mnie zrozumiałe. Niestety zauważyłem niepokojącą mnie sprawę – otóż na postoju temperatura zaczyna szybko spadać z 90 stopni na 70 (przy wyłączonym climatroniku na off na 80stopni).
    Sprawdzałem świece dogrzewające – są sprawne; silnik ani czujnik temperatury ani climatronic nie pokazują błędów po podpięciu do VAG-a. Brat mówi mi, że w dieslach to normalne ale nie wiem czy ma rację.
    Jak na mój rozum to chyba muszę wymienić termostat?
    Dolna rura chłodnicy (sprawdzałem na postoju przy temperaturze 70) jest letnia (dużo chłodniejsza od górnej ale nie zimna). Z racji tego, że auto na postoju zaczyna się schładzać to nie da sprawdzić ręką momentu kiedy termostat się wyraźnie otwiera.

    Ktoś z kolegów orientuje się czy 1.9 ATD ma fabrycznie kłopot z dogrzewaniem silnika czy też mam po prostu termostat do wymiany? A może przyczyna leży jeszcze gdzie indziej?

    Z góry dziękuję z pomoc.

    Komentarz


    • #3
      Wyglada na termostat, jeszczec za cieplo aby dislen nie trzymal temperatury na postoju, tym bardziej przy wylaczonym nadmuchu ogrzewania.
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez maryjan112
        Niestety zauważyłem niepokojącą mnie sprawę – otóż na postoju temperatura zaczyna szybko spadać z 90 stopni na 70 (przy wyłączonym climatroniku na off na 80stopni).
        Wg mnie właśnie wtedy otwiera się termostat.
        Po tym spadku temp. silnik już nie wraca z temp. do 90 st?

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez kabanos
          Zamieszczone przez maryjan112
          Niestety zauważyłem niepokojącą mnie sprawę – otóż na postoju temperatura zaczyna szybko spadać z 90 stopni na 70 (przy wyłączonym climatroniku na off na 80stopni).
          Wg mnie właśnie wtedy otwiera się termostat.
          Po tym spadku temp. silnik już nie wraca z temp. do 90 st?
          Tyle, że dolny wąż chłodnicy nie robi się wtedy gorący (jest cały czas letni).

          Jeśli tak jak piszecie jest jeszcze za ciepło by auto miało problem z dogrzewniem na postoju to nie będe nic kombinował tylko faktycznie kupie termostat i wezmę się za jego wymianę.

          Dzięki

          Komentarz


          • #6
            maryjan112, termostat może być dobry. A jak na trasie? Łapie temperaturę i utrzymuje?

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz


            • #7
              Miałem to samo........... pomogła wymiana termostatu na Wahler
              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

              Komentarz


              • #8
                na 99% termostat.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • #9
                  Mialem to samo w atd, termostat do wymiany.

                  Komentarz


                  • #10
                    Wymieniłem dzisiaj termostat i układ zaczął działać tak jak powinien.
                    Auto nagrzewa się szybciej ale przede wszystkim osiąga 90 stopni (które utrzymują się bez kłopotu również na postoju).

                    dziękuje za pomoc i pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam! Panowie ja mam to samo i zastanawiam się czy wymieniać ten termostat czy nie. Otóż tak jak wczesniej samochodzik nagrzewa sie baaardzo długo, jak już włącze nawiew powietrza ciepłego schodzi do ok 60-70 stopni, jak wyłącze nawiew po pewnym czasie dojdzie do ok 85 stopni i wlacze i znowu spada. Czy to wina termostatu??
                      Kamil

                      Komentarz


                      • #12
                        kam1zwierzak, termostat
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz


                        • #13
                          kam1zwierzak, do wymiany termostat.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz


                          • #14
                            Dzięki panowie, tak zrobie pozdrawiam z Olkusza
                            Kamil

                            Komentarz


                            • #15
                              Panowie czy ten termostat wahler jest dobry? Bo dosyć tani czy może wszystkie tyle kosztują ? Jest gdzieś jakiś tutorial do wymiany? Bo mam taki sam problem jakkam1zwierzak więc nic nie szkodzi mi wymienić i zobaczyć czy coś się poprawi.

                              Komentarz


                              • #16
                                Jak dla mnie Whler jest bardzo dobry i ma tylko jeden próg pełnego otwarcia, bodajze 92 stopnie. A nie jak inne zakres temperatury z przedziału 80-95.
                                A tu masz manula
                                MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI - Forum.VWGolf.pl
                                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzięki. Myślałem że bez zlewania płynu się obejdzie. Mam nadzieje że chociaż sama wymiana jest prosta bo nie zawsze to co na obrazku wychodzi w praktyce

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    wahler i inne ma poczatek otwarcia i ma pelen otwarcie w znacznie wyzszej temepraturze. Trzeba sobie poczytac lub pogadac z kims kumatym. Zawsze jest pewna histereza otwarcia i zmkneicia ktore sie nie pkrywaja wzajemnie. Czyli poczatek otwarcia i pelne otwarcie nie pokrywa sie z temperatura gdy sudzisz plyn z poczatkiem zamknieci ai pelnym zamknieciem. Wykresy malowalismy z tego na laborkach. To nawet mozna sobie w garnku z woda albo najkepiej z inna cieczą z termometrem zaobserwowac jak sie landie otwiera taki termostat i zamyka.
                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Termostat to się powinno w ASO kupić. Wymieniasz raz i spokoj.
                                      Z Wahlerami różnie bywa.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        zawsze mozna go zakupic w sklepie motoryzacyjnym i samemu w garnku wygotowac i bedzi eiwadoma sprawa czy dobry czy nie dobry. JA tam zawsze tak robie i nie mialem problemu.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez lookashECL
                                          Jak dla mnie Whler jest bardzo dobry i ma tylko jeden próg pełnego otwarcia, bodajze 92 stopnie.
                                          MK4 Wymiana termostatu 1.9TDI - Forum.VWGolf.pl
                                          Wesol, a czy ja coś innego napisałem?
                                          Otwarcie, a pełnie otwarcie to chyba jest róznica .....
                                          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            no tak bo pene otwarcie to gwarantuje ci ze nie jest pryz 92 stopniach. Czasami sa oznaczenia na termostarach np 89- 107 albo wlasnie 92 -107 stopni. Pierwsza to poczatku otwarcia a druga to pelnego. Jakby bylo pelne otwarcie przy 92 to gwarantuje ci z ebys smigal caly czas na temp silnika moze ze 70 stopni.
                                            Termostat to nie urzadzenie elektroniczne( choc juz powoli i tam pchaja elektronike). Tu iczy sie technologia by byl w miare niezawodny i trwały.
                                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              To panowie jeszcze dla pewności na dużym mrozie auto bardzo długo się nagrzewa, a dzisiaj np zrobiłem test i przy +3 stopniach temperaturę właściwą 90 stopni osiągnął po 12 km delikatnej jazdy ale już kiedy włączyłem ogrzewanie na szybe z maksymalnym nadmuchem i temperatura, temperatura silnika zaczęła spadać. Czyli to na 100% wina termostatu tak?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Mój ASZ jak się nagrzeje przy obecnych temp ok 6-7 km i wskazówka pójdzie na 90 stopni to już tak zostaje nawet przy ogrzewaniu.
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X