Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak ssania Skoda Octavia I 2002r 1,6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Brak ssania Skoda Octavia I 2002r 1,6

    Szerokiej drogi powrotnej

  • #2
    Brak ssania Skoda Octavia I 2002r 1,6

    witam, bardzo proszę o pomoc w problemie którego nie mogę rozgryźć niestety

    a więc: BRAK AUTOMATYCZNEGO SSANIA, pompa wtórna w ogóle się nie włącza, (jest sprawna - podłączona na krótko i jest ok) zero błędów, check się nie pali, silnik 1,6

    co odpowiada za "włączenie" ssania wogole???

    czy pompa wtórna ma jakiś bezpiecznik lub przekaźnik???
    , czujnik temperatury płynu podmieniony na inny i jest to samo

    z góry dziękuje za pomoc

    Komentarz


    • #3
      Ale poza brakiem tego ssanie czy coś się dzieje z autem?

      I jakie masz obroty po odpaleniu na zimnym?
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz


      • #4
        arek_sam, a moze filtr paliwa masz "zabity" i nie daje wiekszej dawki paliwa na start - u mnie były rózne cuda, a po wymianie filtra cisza....
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz


        • #5
          co do obrotów są na poziomie 800-900 obr. ( czyli tak jak jest ciepły) i troche nim szarpie i rzuca, po nabraniu temperatury jest wszystko ok

          piotrek_os ale filtr paliwa "przymulał by" tez jakby był silnik ciepły ale wszystko jest w porządku


          ale panowie zastanawia mnie dlaczego nie włącza się "odkurzacz" ????

          Komentarz


          • #6
            a czujnik temperatury na pewno sprawny?
            jakie wartości pokazuje w komputerze silnika?

            pompa wtórnego obiegu napowietrzania spalin ma przekaźnik pod obudową z lewej strony komory silnika
            i bezpiecznik (50A ) na akumulatorze

            filtr paliwa warto wymienić tak czy inaczej
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez arek_sam

              piotrek_os ale filtr paliwa "przymulał by" tez jakby był silnik ciepły ale wszystko jest w porządku

              u mnie tylko dławienie itp wystepowało przy samym odpaleniu - wiec zacznij od najtanszych rzeczy....filtr ok 25 zł
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez arek_sam
                o do obrotów są na poziomie 800-900 obr. ( czyli tak jak jest ciepły)
                Na ciepłym w tym silniczku obroty są na poziomie 640 - 700 obr/min. A przy obecnych temp na zimnym są około 1000.
                Jakby było coś nie tak z odkurzaczem to raczej wywaliłoby błędy.
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz


                • #9
                  czujnik temperatury- wkładany inny i to samo, różnica między wskazaniami na desce a czujnikiem znikoma

                  ......"pompa wtórnego obiegu napowietrzania spalin ma przekaźnik pod obudową z lewej strony komory silnika i bezpiecznik (50A ) na akumulatorze....." kolego zlokalizowałem przekaźnik był trochę "nadpalony-styki-ale wyczyszczone" (muszę dorwać na podmiankę inny)


                  a co do filtra paliwa i tak trzeba zmienić i tak a z tego co widzę koszt nie jest zbyt wysoki.


                  błędów ZERO :shock:


                  ps. a ma ktoś rozpiskę tych bezpieczników przy akumulatorze????

                  [ Dodano: Pią 14 Gru, 12 14:43 ]
                  no i się okazało że przekaźnik sprawny - podmieniony i dalej to samo a może to być wina Panowie sondy lambda??????

                  Komentarz


                  • #10
                    No dobra a po czym wnosisz że odkurzacz nie działa?

                    Sonda na zimnym nie ma za wiele do gadania dopóki się nie rozgrzeje komputer korzysta z map i na ich podstawie głównie ustala skład mieszanki.
                    Kolego nie doszukuj się usterek w drogich komponentów tylko zacznij od czegoś tańszego, zmień filtr paliwa na początek.
                    Kiedy ostatnio zmieniałeś świece, przewody, czyściłeś przepustnice?
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz


                    • #11
                      poprostu jak odłącze przewody od niego nie tłoczy powietrza, wogóle nie chodzi silnik



                      a świece wymieniane jakieś 3 tyś km temu, przewody nie ruszane, przepustnica czysta i zaadaptowana

                      filtr paliwa wymienię


                      ale co daje sygnał aby włączyć ssanie w ogóle??? tylko komp czyta z czujnika temperatury wody ????

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez arek_sam
                        poprostu jak odłącze przewody od niego nie tłoczy powietrza, wogóle nie chodzi silnik
                        Odkurzacz nie zawsze się włącza ale jeżeli byłoby coś z nim nie tak to na pewno wywaliłoby Ci błędy.Z tego co pamiętam przy niskich temp poniżej zera on się nie włącza bo i tak nie uda mu się podgrzać kata więc nie marnuje benzyny na darmo ale nie jestem tego pewien i nie mam jak tego sprawdzić bo garażuje auto i zawsze mam ok +10.
                        Co do ssania, to obroty w zimie w tym silniku przy odpalaniu po nocy nie są większe niz 1000 obr/min a w lecie są ok 1300 obr/min. Podejrzewam że przez to uważasz że nie masz ssania. Ale jest to normalne w tym silniku.

                        Zamieszczone przez arek_sam
                        przewody nie ruszane,
                        Czyli ile przejechane na przewodach? Bo to może przez nie masz jakieś mulenie albo przez ten filtr paliwa.

                        Zamieszczone przez arek_sam
                        ale co daje sygnał aby włączyć ssanie w ogóle??? tylko komp czyta z czujnika temperatury wody ????
                        Tak. Po odczytaniu temp z czujnika silnika sterownik dopiera odpowiednie parametry więc warto sprawdzić ile stopni czujnik pokazuje na zimnym przed odpaleniem. Nieprawidłowe działanie czujnika może też powodować mulenie i szarpanie na zimnym lub/i na ciepłym.

                        Mnie dziwi jeszcze jedno, napisałeś wcześniej że na ciepłym masz obroty 800-900. Czy mógłbyś sprawdzić Vagiem ile dokładnie masz obrotów? Bo jeżeli rzeczywiście masz 800-900 to jest coś nie tak. Tak jak pisałem wcześniej powinno być średnio ok 670 obr/min.
                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                        Komentarz


                        • #13
                          a więc z moich obserwacji jest tak że czasem "ssanie załączy się "do np. 1200 obrotów+ załączanie pompy powietrza wtórnego wtedy auto pięknie chodzi itd ale czasem pompka się nie załączy a czasem w ogóle jak jest np.-10 to obroty są tak jak na ciepłym czyli około 800-900 (obroty specjalnie podniesione) i silnikiem rzuca jakby nie palił na wszystkie gary trzeba go trzymać na obrotach "nogą"

                          auto ma LPG-przed zgaszeniem silnika przełączany na benzynę celem sprawdzenia czy gaz nie dostaje się gdzieś i nie pali czasem LPG+PB ale jest to samo

                          wywala czasem błąd sondy lambda tej przed katalizatorem, ale zastanawiam się co ona ma obrotów które znikają od czasu do czasu- ona ma wpływ w ogóle że raz są a raz nie???

                          ps. czy przeczyszczenie EGR-a może poprawić pracę??? może się zawieszać i robić takie cyrki?????

                          powoli brakuje pomysłów

                          Komentarz


                          • #14
                            podaj jaki masz bład z tej sondy .co do obrotów na zimnym silniku to jest tak jak kolega ci wyzej napisał ponirzej 0 st odkurzacz sie juz nie włacza i obroty beda do 1000 po odpaleniu .
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz


                            • #15
                              błędy to : 16555 oraz 16514

                              Komentarz


                              • #16
                                bład 16555 jest spowodowany uszkodzonym przepływomierzem ,nieszczelnoscia miedzy przepływomierzem aprzepustnica np uszkodzona odma lub zle wyregulowana instalacja lpg .zeby stwierdzic co jest przyczyna przydał by sie log dynamiczny z bloku 2 .natomiast bład 16514 jest on zwiazany z nie działajaca grzałki sondy przed katalizatorem , sprawdz najpierw instalacje miedzy ECU a sonda i samom wtyczke od sondy czy czasem nie zieleniała .przez to ze grzałka nie działa własnie masz problemy z nierówna praca po dopaleniu zimnego silnika .
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz


                                • #17
                                  dziękuje za odpowiedź bo temat zaczyna być męczący

                                  błąd 16555- przepływ raczej jest szczelny ale sprawdzę wszystkie połączenia jeszcze
                                  ps. instalacja LPG jest na 100% dobrze wyregulowana, błąd łapie tylko jak jest zimny, po wykasowaniu jego jest ok, ale po nocy złapie błąd, jak silnik ciepły to można jeździć cały dzień i nie wywali tylko i wyłącznie podczas odpalania na zimnym (ale na zimnym nie odpala na LPG tylko na PB- przełączanie ma ustawione na 35 stopni)

                                  chyba że ten błąd generuje właśnie uszkodzona sonda - poranne niegrzanie?????


                                  a co do kostki pod autem do sondy jest ok wypinania i wpinana, ps jakie przewody sprawdzać w ogóle????? sondy tak??? czy od kostki dalej????

                                  filtr paliwa wymieniony na nowy dzisiaj


                                  EDIT: 2013-01-03


                                  Przewody i kostak OK ale zrobiłem diagnozę grupy 033 ( wartości wg info znalezionego znalezionego necie)


                                  033 - jałowy bieg (układ regulacji lambda - wyuczone wartości)
                                  [Wartość wymagana] (Temperatura pracy katalizatora minimum 350°C)
                                  1 Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [-10 do 10 %]
                                  2 Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [0,000 do 1,000 V]
                                  3 [---]
                                  4 [---]

                                  Napięcie sondy lambda Uλ w mV 5
                                  A: wysokie napięcie sondy lambda
                                  - Mieszanka za bogata (nadmiar paliwa lub niedobór powietrza).
                                  - Wysoka wartość CO.
                                  B: niskie napięcie sondy lambda
                                  - Mieszanka za uboga (niedobór paliwa lub nadmiar powietrza).
                                  - Niska wartość CO.
                                  Ocena grupy wskazań 033, pole 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem
                                  Poza obszarem tolerancji
                                  - Ujemny obszar tolerancji: mieszanka za bogata, układ regulacji lambda zubaża mieszankę – czekać 30 sekund, aż ustabilizują się wskazania.
                                  - Dodatni obszar tolerancji: mieszanka za uboga, układ regulacji lambda wzbogaca mieszankę – czekać 30 sekund, aż ustabilizują się wskazania.
                                  - Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność układu ssącego.
                                  - Uszkodzony zawór wtryskowy – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.
                                  - Wyuczone wartości lambda osiągnęły wartości skrajne – sprawdzić wyuczone wartości lambda w grupie wskazań 032.
                                  Ocena grupy wskazań 033, pole 2 – napięcie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem
                                  Stała wartość 1,100 V
                                  - Zwarcie z potencjałem plus spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
                                  Stała wartość między 0,400 do 0,500 V
                                  - Przerwa w ciągłości przewodów spowodomiędzy wana przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
                                  Stała wartość 0,000 V
                                  - Zwarcie z masą spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody
                                  masy, komputer sterujący pracą silnika.



                                  u mnie pozycja 2 jest cały czas 1,45 V, pozycja 1 mieściła się w normie ale nie zapisałem jej



                                  Co to oznacza ???????

                                  EDIT: 2013-01-12

                                  ma ktoś jakiś pomysł??? raz się włączy pompa powietrza i jest ok a raz nie i silnik tragicznie działa

                                  dziękuje za jakąś podpowiedź

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    przydzyało by sie sprawdzic jaka temperature widzi stwerownik w czasie jak sa problemy z paleniem .
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ok a który LOG konkretnie sprawdzić????


                                      EDIT 2013-01-14: dzisiaj pojawił się dodatkowo błąd 17831 ma on coś wspólnego z załączaniem pompy w ogóle???

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jeżeli chodzi o temperaturę to sprawdź w bloku 004, na pozycji trzeciej masz temp. płynu chłodzącego a na pozycji czwartej temperaturę zasysanego powietrza. Na zimnym silniku (po nocy) obydwa wskazania powinny być mocno do siebie zbliżone.

                                        17831 - sprawdź czy nie odpięła się wtyczka od odkurzacza albo czy któryś z przewodów powietrznych nie jest wypięty albo dziurawy. A jeżeli to będzie ok to podepnij odkurzacz na krótko pod akumulator i zobacz czy chodzi. Może się zacina.
                                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          pozycje w bloku 004 -płyn-powietrze idealnie się pokrywają


                                          czujnik temperatury płynu wymieniony na nowy z ASO


                                          jest tylko teraz błąd 16514- co z tym fantem zrobić- wymieniać sonde??? a może być tak że komputer auta jest walnięty????? jak to sprawdzić???

                                          dzisiaj po nocy oczywiście pompka się nie włączyła, ale postało z pre godzin i potem zaskoczyła, potem znów cisza

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez arek_sam
                                            jest tylko teraz błąd 16514- co z tym fantem zrobić- wymieniać sonde???
                                            Generalnie u mnie też ten błąd się pojawia ale nic się nie dzieje. U znajomego tak często się pojawiał (łącznie z checkiem) że wymieniliśmy sondę na nową i jest spokój.

                                            Mam jeszcze jeden pomysł. Czy do parownika od gazu masz podłączony przewód (wężyk) podciśnieniowy :?:
                                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez arek_sam
                                              jest tylko teraz błąd 16514
                                              tez go mam - wczesniej mnie drażnił, a teraz juz mam go koło nosa......bo poza checkiem od czasu do czasu nic się nie dzieje.
                                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                wczoraj sonda wymieniona na nową i zobaczymy jaka będzie reakcja dzisiaj czy odkurzacz sie włączy



                                                a co do reduktora tak podłączone jest podciśnienie bodajże pod kolektor- a czemu pytasz???? instalke robił koleś który zna się bardzo dobrze na rzeczy.


                                                w Vag-u robię test pompy i ładnie się załącza więc nie wiem może po wymianie sondy będzie ok,


                                                EDIT 24-01-2013 godzina 8.00


                                                jest to samo, zero reakcji odkurzacza, silnikiem rzuca jak sam skur......... czuć paliwo z wydechu, czyli dostaje dawkę paliwa bez powietrza,


                                                PANOWIE CO ROBIĆ???? CZEGO SZUKAĆ???????

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Korekty na 0 pojedzic na paliwie, potem ustawić mape i pojedzieć, sprawdzić krótkie korekty.
                                                  Inline 5 cylinders

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X