Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] problem z tylnym zaciskiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] problem z tylnym zaciskiem

    piotrek_os, Tak to jest jak ktoś jeździć nie potrafi i nie ma honoru żeby się przyznać i zostawić nr tel, myśli sobie taki a nóż się uda.
    Poświęc dziś troszkę czasu i pochodne z pieskiem po osiedlu. Tak na marginesie jak to zobaczyłem to myślałem ze wyjdę z siebie, przez to wszystko dostało się mojej żonie ops:

  • #2
    [O1] problem z tylnym zaciskiem

    Witam,
    mam problem z jednym z tylnych zacisków- dziwnie zachowuje się dźwignia hamulca ręcznego.
    W prawym zacisku wszystko jest ok, gdy hamulec ręczny jest puszczony, dźwigienka wraca do położenia neutralnego.

    ]"]404 Not Found

    Gdy zaciągnę ręczny dźwigienka minimalnie się wychyla i koło mocno hamuje, więc wszystko jest ok.

    ]"]404 Not Found


    Problem jest z drugim zaciskiem- gdy ręczny jest opuszczony dźwignia znajduje się w połowie swojej drogi (o dziwo jednak koło obraca się swobodnie)

    ]"]404 Not Found

    Gdy zaciągnę ręczny dźwigienka dochodzi niemal do końca, mimo to koło hamuje bardzo słabo. Normalny hamulec nożny w tym kole pracuje prawidłowo.

    ]"]404 Not Found

    Początkowo myślałem, że to coś z linką jest nie tak, jednak wychodzi na to, że to coś z zaciskiem.
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Komentarz


    • #3
      Zacznij od dużej ilości WD-40 lub innego penetratora, potem zaciągaj i opuszczaj ręczny, żeby wszystko dobrze się rozsmarowało. U mnie pomogło.
      Moja Octavia

      Komentarz


      • #4
        Ściągnij linkę i zobacz jak chodzi linka i zacisk. Jak linka ok, a zacisk nie wróci to zacisk do regeneracji
        FIAT Service

        Komentarz


        • #5
          zdejmij linkę z tego zacisku co nie działa ręcznie naciśnij na dźwignię i puść jeśli działa w jedną i drugą stronę to masz linkę do wymiany co obstawiam na 99 procent

          Komentarz


          • #6
            speedy gonzales, ja obstawiałbym prowadnice po których suwa sie zacisk dociskając klocki do tarczy , długo nie zaglądane potrafią się zapiec i jest problem gotowy , prowadnice maja na sobie gumki w kształcie harmonijek .ok
            odkręć zacisk ( 2 śruby na klucz 13 ,tylko używaj dobrych płaskich lub nasadowych) ,jak odkręcisz i wyjmiesz zacisk to sprawdź ręką czy prowadniki luźno pracują .jeśli nie to masz przyczynę .

            pozdro i miłej zabawy
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              WD40 już psikałem, też myślałem że to dźwigienka w zacisku się zastała, ale to nie to.
              Linkę też już ściągałem, można wtedy normalnie palcami dźwignię przestawiać, nie ma większych oporów. Chodzi o to, że hamulec ręczny zaczyna "łapać" dopiero kiedy dźwignia jest maksymalnie wychylona, co sprawia że lewe koło bardzo słabo hamuje, podczas gdy prawe staje w miejscu. Tarcze i klocki wyglądają na niezużyte.
              Jest możliwość przestawienia tej dźwigni w zacisku? Bo to wygląda tak, jakby była ona nieco obrócona i dlatego hamulec zaczyna działać zbyt późno.

              ROBAL_26, też o tym pomyślałem, jednak wtedy zwykły hamulec nożny też by szwankował, prawda? No ale nie zaszkodzi sprawdzić.

              Komentarz


              • #8
                speedy gonzales, sprawdź te prowadniki ,a na pewno się zdziwisz .
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz


                • #9
                  Polecam zastosowanie tej części z Octavii 2
                  U mnie działa rewelacyjnie. Koszt żaden

                  Forum - Octavia Club Polska

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz


                  • #10
                    speedy gonzales, jak zdejmiesz zacisk, to naciskaj tą dźwigenkę po każdym nacisnięciu tłoczek powinien coraz bardziej się wysuwać, to jest samoregulator ręcznego, wygląda jakby się zapiekł tłoczek na tym gwincie, jak torchę się wysunie, to go wkręć spowrotem ( w prawo dociskając) może to się ruszy

                    Komentarz


                    • #11
                      Dziś ściągałem zacisk, prowadnice są ok.

                      Zrobiłem tak jak mariush19 pisze, jednak mimo kilkukrotnego nacisku na dźwignię tłoczek praktycznie wcale się nie wysunął. Da się ten zacisk jakoś zreanimować (czyszczenie/ regeneracja?) czy szukać innego?

                      Komentarz


                      • #12
                        pewnie że można, tutaj jest opisane co i jak włącznie ze zdjęciami Naprawa zacisku hamulcowego tylnego w MKIV,TOLEDO,LEON.OCTAV - Forum.VWGolf.pl

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X