Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Brak mocy w dolnym zakresie obrotów 1,9 TDI ASZ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Brak mocy w dolnym zakresie obrotów 1,9 TDI ASZ

    Po Amsoilu i Statoilu wybór Liqui Moly to "krok wstecz".

  • #2
    [O1] Brak mocy w dolnym zakresie obrotów 1,9 TDI ASZ

    Witam,
    Mam problem, może ktoś z Was spotkał się w swojej Octavii z taką awarią.
    Podczas ostatnich upałów (klima na maksa) depnąłem w pedał i coś strzeliło pod maską, okazało się ze to rura elastyczna od TURBO przy EGR, urwały się te małe zaczepy za które trzyma zawleczka na EGR.
    Auto bardzo kopciło, przejechałem tak do domu około 10km, oczywiście powoli.
    Przerobiłem to lekko do czasu zakupu nowej, tzn, w miejscu zawleczki w obudowie EGR są takie małe podłużne dziurki i w nie po prostu wkręciłem malutkie blachowkręty i rura jak najbardziej się trzyma.
    Ale problem jet nadal.
    Auto nie ma mocy do 2400 obr/min. Potem idzie jak strzała.
    Tzn, czasem jak się wolno pojeździ dłuższy odcinek to jakby coś się odblokowywało i mocy nabiera nawet na niższych obrotach.
    Dodatkowo strasznie "pierdzący" odgłos silnika wydobywający się od strony kabiny.
    Dodatkowym objawem jest to że auto mniej pali, wcześniej po mieście około 6-7 litrów (przez Ząbki Siekierkowską i MOkotów) a teraz około 5 litrów. Na chwilowym spalaniu pokazuje na niskich obrotach (do 2400) maksymalnie 6l/100km przy pedale w podłodze.

    Prośba o poradę, bo mój mechanik wraca dopiero za 2 tygodnie z urlopu, a nie chce mi się jeździć tak mułowatym autkiem, no i ten dźwięk nie jest powalający

    Dodam, że nie mam żadnego programu typu VAG.
    Przemo

    Komentarz


    • #3
      Bez wykonania diagnostyki ani rusz.... jestes pewnien, ze tam jest wszystko szczelne...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz


      • #4
        No własnie nie do końca, być może w inny miejscu jakaś rura poszła, oby tylko nie turbo
        Dźwięk tego "pierdzenia" wydobywa się z okolicy turbosprężarki, ale nie wiem czy gdyby jakaś inna rura spadał bądź pękła to na niskich obrotach auto by było mułowate a powyżej 2400 obr/min szło jak trzeba.

        A może ktoś wie jak zachowuje się to autko z zapieczonymi kierownicami łopatek. Może tu jest problem.
        Przemo

        Komentarz


        • #5
          Łapie tryb awaryjny odczuwalny jako brak mocy.
          Przykro mi, ale bez wykonania logów to bładzenie we mgle.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            A czy ktoś może mi w tym pomóc?
            Bo programu nie mam, ewentualnie czy ktoś może mi podesłać program VAG, ewentualnie skąd to pobrać najlepiej.
            Interfejs mam jeszcze od Felicji ale tu chyba też jest OBD-2.
            Przemo

            Komentarz


            • #7
              Zessaj vag-com 3,11 wystarczy.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X