Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana uszczelki pokrywy zaworów BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana uszczelki pokrywy zaworów BFQ

    Bieżąca sytuacja dobitnie pokazuje jak naszemu właścicielowi zależy na tym forum Gadaniem niewiele się wskóra. Podejmijcie w końcu jakieś konkretniejsze działania aby to forum "żyło" OCPki chcą pomóc wspierając finansowo forum ale jak zwykle cisza w eterze. Taka sytuacja strasznie wkurza.
    Oby nowy rok przyniósł zmiany na lepsze ...
    właściciel/Administracja niestety pokazali na ile interesują ich losy tego forum. To nie jest pierwszy atak i na pewno nie ostatni. użytkownicy prosili o jakieś konkrety niestety zostali "olani"
    Rozumiem, że obenie nastał czas świąt (a w sumie powoli się kończy) ale to wszystko dobitnie pokazuje słabe strony tego forum, niestety słabych stron jest dużo więcej niż tych dobrych.
    Dziwne żeby tacy NAMOlni userzy bez większych problemów położyli forum wielokrotnie na wiele dni ...
    Jestem tylko zwykłym userem i jedyne co mi pozostaje to ponarzekać na zaistniałą sytuację ...

  • #2
    Wymiana uszczelki pokrywy zaworów BFQ

    Witam.

    Jestem tu "nowy", ponieważ stałem się posiadaczem Skody Octavi / BFQ / rok.prod. 2008 i mam pytanie do tych co wiedzą: Jak wymienić uszczelkę pokrywy zaworów? Dokładnie chodzi mi o demontaż kolektora, ponieważ inaczej do niej się nie dostanie.
    Mam to opanowane jak by w połowie ponieważ korzystając z manuala, wymieniłem świece zapłonowe i przewód odmy. Ale to była tylko połowa kolektora , a jak jest z tą drugą ? Co potrzebuję jeszcze oprócz wspomnianej już uszczelki? Może jakiś manual? Ponieważ nie ogarniam jak mocowana jest druga część kolektora /pomijam podłączenia/.

    Proszę o pomoc .

    Komentarz


    • #3
      Ostatnio u siebie wymieniałem uszczelkę pokrywy a przy okazji świece i przewody zapłonowe i powiem że to paskudna robota :? , robiąc wszystko spokojnym tempem zajęło mi to cały dzień. Najwięcej śrub jest w przedniej części kolektora ale to masz opanowane. Przednią część musisz porozpinać i przesunąć na bok, jeśli chodzi o tylną to trzeba zdjąć rurę powietrza, odkręcić przepustnicę i z tyłu 2 śruby (zawiasy) i można wyciągać. Niestety odkręcenie i przykręcenie tych 2 śrub z tyłu zajęło mi najwięcej czasu i kosztowało sporo nerwów. Dostęp do nich jest bardzo ograniczony i trzeba ich szukać na wyczucie. Bardzo przydatne będą przedłużki i przeguby.

      Komentarz


      • #4
        Jak nie leje sie strumieniami olej to nie wymieniaj

        Komentarz


        • #5
          Witam, czy możliwe jest odkręcenie tylko jednej części kolektora (tylni) aby dobrać się do pokrywy zaworów. Z tego co tu napisane - z tyłu są tylko 2 śruby - słaby dostęp + 4 od kolektora + dwa wkręty z przodu przy łączniku?

          Komentarz


          • #6
            Ale przednią część kolektora zdejmuje się łatwo. Przy okazji sprawdzisz stan uszczelek kolektor/głowica. I nie wiem jaki masz kod silnika ale w niektórych 1.6 jest jeszcze możliwy wyciek spod elementu dociskającego wałek:
            BGU - ślini się olej spod "klawiatury" - Octavia Club Polska

            U mnie właśnie tak było i zrobiłem to sobie sam :P

            Komentarz


            • #7
              Wiem że można i rozebrać pół silnika, chce ograniczyć się do minimum aby dostać się do uszczelki pod klawiaturą, więc czy łatwo będzie zdemontować tylko tylnią część kolektora,- na coś tam uważąć aby nie urwac/popsuć, dzięki

              Komentarz


              • #8
                Uważaj żeby przy wyciąganiu górnej części nie naciągnąć za mocno dolnej bo albo nieszczelność dolnych uszczelek albo pęknie na mocowaniu do bloku.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X