Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

stuki w kole i wibracje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • stuki w kole i wibracje

    Zamieszczone przez Maicroft
    A czemu Ty nie startujesz w takich aukcjach ?? Zona pojezdzilaby pol roku, a potem bys sprzedal i cos tam zarobil. :wink:
    Bo firma sprzedaje auta "hurtowo" na zewnątrz osiągając w ten sposób wyższe ceny...

  • #2
    stuki w kole i wibracje

    Witam wszystkich!!
    Mam dwa problemy w mojej Skodzie (1.9 tdi AHF) 2000r.
    1. Podczas jazdy od predkości 40k/h wzwyż zaczyna coś pukać-stukać w lewym kole im szybciej jade tym jest głośniej i czestotliwość większa, ale UWAGA rzecz sie dzieje wtedy jak tylko wciskam pedał gazu- na luzie czy na hamowaniu silnikiem objaw nie występuje. Żadne drgania na kierownicy nie występują, myślałem że to łożysko więc wymieniłem i nic to nie dało, koła wyważone bez żadnych defektów opony.
    2. Podczas skrętu(łuku) w prawo auto wpada w dziwne wibracje-a konkretnie przód i rzecz sie dzieje tylko jak daje napęd na kołat zn. jak wciskam pedał gazu, jak wyżej na luzie i na hamowaniu silnikiem wibracje ustępują.
    Przy łuku w lewo wibracje nie występują


    Czytam forumowe watki o podobnych objawach już 2 tydzień i i wyczytałem ze to moze byc przegłub wew. poduszki pod silnikiem i skrzynia, była mowa o pół osiach itp.
    Prosze o pomoc, może ktoś miał takie same obiawy lub zbliżone i udało się mu to zdiagnozować i naprawić bedę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      ja bym po prostu sprawdził czy wszystkie szpilki w kole są dokręcone :wink:

      [ Dodano: Pon 08 Gru, 14 19:06 ]
      w każdym kole.
      Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
      Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
      Pozdrawiam i Szerokości!
      Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
      http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

      Komentarz


      • #4
        Proszę nie przyjąć tego źle, ale lepiej miesiąc czytać i koła pogubić czy podjechać na sprawdzenie do warsztatu/stacji kontroli/szwagra/ innego kazia co ma pojęcie?
        :P
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz


        • #5
          Pierwsze co za nim trafiłem na forum sprawdziłem auto na diagnostyce i nic. Po za tym czytajcie dokładnie. Była wymiana łożyska, wymiana kół z letnich na zimowe. I za kkażdym razem były dokręcane i sprawdzane kola.Liczylem na rzetelna pomoc ale się przeliczylem.

          Komentarz


          • #6
            mi to wygląda na uszkodzony jeden z elementów napędowych po lewej stronie. Pytanie który? Coś mi sie wydaje że trzeba by wyjąć lewą półośkę i przeguby i wszystko dokładnie wymyć i obejrzeć.

            Komentarz


            • #7
              Myślisz ze te wibracje przy skrecie w prawo to tez wina lewej strony?

              Komentarz


              • #8
                przy skrecie w prawo auto lekko przechyla sie na lewo. na lewe koło zaczynają działac dużo wieksze siły niż gdy jedziesz na wprost, i dlatego wtedy słychać dość wyrażnie jeśli coś jest nie tak w układzie napedowym lewej półosi. tak samo ma sie sprawa przy zużytych łożyskach, ale pisałeś że łożysko z lewej strony już wymieniałeś, wiec zostały elementy ruchome napędu
                a i jeszcze jedno. Sprawdz poduszki silnika, i czy żaden metalowy element przymocowany do nadwozia nie styka sie z silnikiem. Czy masz osłone metalową pod silnikiem? Jeśli tak to musi byś kilkucentymetowy odstęp między osłoną a silnikiem. Silnik podczas przyśpieszania i w zakretach nieznacznie sie przesuwa i jak dotyka do czegoś metalowego to własnie wibracje wtedy idą na całe nadwozie (przerabiałem to w Tico) zacznij szukać oczywiście po lewej stronie.

                Komentarz


                • #9
                  Mam osłonę plastikową. Na dniach postawie do mechanika i będziemy szukać. Jeżeli wymieniać przeguby to najlepiej po obu stronach czy tylko te które są uszkodzone?

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeśli wewnętrzne, to IMO lepiej komplet :wink:
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      W czwartek stawiam auto do mechanika będzie się skupiać na lewej stronie mam nadzieje ze będzie trafna diagnoza. Dam znać co i jak.

                      [size=9][ Dodano: Czw 11 Gru, 14 13:22 ][/siz
                      No i niestety okazało się że że skrzynii poszedł układem różnicowy olej czy cos w tym stylu. Rozmawiałem teraz z mechanikiem przez tel. I powiedział ze lepiej jest wymienić skrzynie niz ja naprawiać. Prawda to czy jak?

                      [ Dodano: Czw 11 Gru, 14 15:39 ]
                      Zamieszczone przez griszka84
                      W czwartek stawiam auto do mechanika będzie się skupiać na lewej stronie mam nadzieje ze będzie trafna diagnoza. Dam znać co i jak.

                      [size=9][ Dodano: Czw 11 Gru, 14 13:22 ][/siz
                      No i niestety okazało się że w skrzyni wycieka olej a to jest przyczyna uszkodzenia dyferencjału czy cos w tym stylu. Rozmawiałem teraz z mechanikiem przez tel. I powiedział ze lepiej jest wymienić skrzynie niz ja naprawiać bo koszty sa zbyt duze. Prawda to czy jak?

                      Komentarz


                      • #12
                        Czyli uszkodzenie układu różnicowego, tak?

                        Jeśli mechanik nie jest chętny do naprawy skrzyni, to niestety koszta wymiany skrzyni...

                        Sensowne (czyli z roczną gwarancją) są po ok 1500 zł + wymiana :|

                        Już coś ruszyłeś z tematem...
                        Bo forum nie wysyła przypomnień jak autor pisze... :evil:
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X