witam
mam problem z octawią tdi silnik AHF. Przy prędkości 160 - 180 km silnik nagle strasznie słabnie, i dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika powraca moc . Dziś mechanik podłączył VGA i stwierdził że nawalił siołownik turbiny lub jest zablokowana geometria.
Na forum przeczytałem że przeważnie problem leży zupełnie gdzie indziej.
Co Panowie o ty sądzą ?
tomekkowalski, A co wyczytales Chetnie sie dowiem, bo objaw o ktorym piszesz, bez podania logow to jak wrozenie z fusow. Do wymienionych przez Ciebie dwoch przyczyn, na szybko moge dodac jeszcze 3 kolejne, dlatego jestem ciekaw po czym mechanik oraz Ty dochodzisz do wniosku, ze to to, a nie cos innego
witam
mam problem z octawią tdi silnik AHF. Przy prędkości 160 - 180 km silnik nagle strasznie słabnie, i dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika powraca moc . Dziś mechanik podłączył VGA i stwierdził że nawalił siołownik turbiny lub jest zablokowana geometria.
Na forum przeczytałem że przeważnie problem leży zupełnie gdzie indziej.
Co Panowie o ty sądzą ?
a nie tak przypadkiem przy jakis 3500obr/min??
u brata bylo to samo - ale tam poszlismy na calosc - wymiana sprezarki ( zamurowane kierownice )+ zawor n239 + nowe wezyki -
U mnie były identyczne objawy i nawet zakres prędkości w których występował notlauf się zgadza Problemem jak się okazało były kierownice w turbinie. Można od strony maski sprawdzić ręką jak się poruszają - lekko, cieżko czy też stoją (ale to już skrajny przypadek i pewnie nawet do tej prędkości byś się nie rozpędził). Możliwe jest natomiast że chodzą ciężko bądz się przycinają. U mnie problem ustąpił jak je rozruszałem i zapodałem jakiś smar w sprayu.
wyczytałem że przeważnie zawór n75, przepływka, wężyki, filtr paliwa.
Generalnie nie znam się na silnikach, chciałbym szybko pozbyć sie usterki i nie marnować funduszy na experymęty, a narazie ja i mechanicy trochę błądzimy po omacku może to a może tamto. Poprzedni właściciel wymienił n75 i filtr paliwa, o tego czasu auto przejechało ok. 20tyś km, przypuszczam żę już on miał z tym problem.
[ Dodano: Sob 07 Lip, 07 01:34 ]
Zamieszczone przez marekzu
a nie tak przypadkiem przy jakis 3500obr/min??
coś koło tego rano sprawdże na A4 bo to niestety jedyna droga w pobliżu gdzie da się bezpiecznie rozpędzic do tych 160 - 180 km/h
[ Dodano: Sob 07 Lip, 07 02:01 ]
Zamieszczone przez Maicroft
jestem ciekaw po czym mechanik oraz Ty dochodzisz do wniosku, ze to to, a nie cos innego
nie mam pojęcia jak mechanik doszedł do takiego wnioku podpioł VGA wsadził rękę gdzieś bardzo głębok chyba coś dotknął i silnik zgasł poczym stwierdził żę to siłowni turbiny lub zablokowana geometria. Nie twierdzę żę to nie to ale inny mechanik z kolei chciał wymieniac n75.
Wcześniej nigdy nie jeżdziłem TDI ale jak na 110ps + 20ps (podobno) to zbiera się dość słabo. Wyrażne przyśpieszenie jest odczuwalne dopiero po przekroczeniu 2000obr/min. Czy te silniki tak się zbierają ?
ps. jestem swieżo upieczonym właścicielem tdi dopiero 2 tyg .
skad jestes dokladnie???? bo ja w wekkendy jestem przewaznie u rodzicow - Czerwionka - mam vag-a - sprawdzi sie co za blad tam wylatuje , mamy w domu 2x AHF wiec cos sie tam sprobuje poradzic
bardzo mozliwe ze jesli poprzedni kierownik jezdzil jak ostatnia ci.ta to przysmazone kierownice - brat mial do samo .
[ Dodano: Sob 07 Lip, 07 04:49 ]
Zamieszczone przez tomekkowalski
[ Dodano: Sob 07 Lip, 07 01:34 ]
Zamieszczone przez marekzu
a nie tak przypadkiem przy jakis 3500obr/min??
coś koło tego rano sprawdże na A4 bo to niestety jedyna droga w pobliżu gdzie da się bezpiecznie rozpędzic do tych 160 - 180 km/h .
a po co az tak - wystarczy 2 lub 3 bieg i przekroczyc obroty 3,5tys - jesli auto oslabnie to juz jestes w domu
tomekkowalski jak juz będziesz wiedział coś dokładnie to daj znać. Ja miałem podobnie tylko przy ok. 120 km/h. Nic więcej i obroty tylko do 3 tyś. Poczytałem forum popryskałem WD40 prowadnice przy turbo i recznie przez ok. 5 minut ruszałem tym cięgłem (z początku faktycznie ciężko chodziło). Po tym wszystko wróciło do normy i jadąc do Wrocka ja autostradzie doszedłem do 200km/h. Ciekawi mnie czy to może powrócić. Większość czasu jeżdżę po mieście ale raz na jakiś czas robie małą trasę i wtedy szkodnik dostaje przez piewien czas trochę w dupcie. Czy to wystarczy czy też czeka mnie rozebranie tyrbulum i dokładne czyszczenie.
no to jeszcze cos tu dopisze - auto wydaje sie byc faktycznie z jakims wirusem , dolegliwosc raz wystepuje , raz nie. Organoleptyczne porownanie 3 kierownic spalin daje werdykt ze te tutaj chodz zdecysowanie ciezej niz u 2 pozostalych pacjentow
kurde jechalem tym jako pasazer i wrazenie ze idzie lepiej niz nasze 2 - to w takim razie co by tam nie gralo - i dlaczego nie wyswietla w vag-com actual map????
[ Dodano: Pon 09 Lip, 07 11:34 ]
u mnie i u brata pokazywalo wartosci dla sprezarki 1700-2050 a tutaj tylko ???????
...moze jak przypusza Krzych ma boxika lub gdzies na kablu wlutowany oporniczek,
a moze ma inaczej zestopniowana skrzynie lub w waszych sa jakies ponadwymiarowe kola
Nie no kola mamy standartowe 195/65/15 skrzynka hmm tego juz nie wiemy , bez wizyty u jakiego speca wiecej sie nie dowiemy a tak OT dzieki Krzych za naprawke mojego autka hehe (srebrna octawka na blachach KR... )
Witam
Słyszałem bardzo złe opinie o opornikach ( podobno oporniki oszukują układ pomiaru temperatury, tak aby silnik otrzymywał tyle paliwa, jakby był cały czas niedogrzany.
Jeśli mam go wlutowanego to chciałbym się go jak najszybciej pozbyć.
Czy ktos może pomóc w tej sprawie ?
...funkcja tego opornika byla by identyczna z dzialaniem popularnego boxa, co nie jest zbyt zdrowe dla tloczkow.
W sprawie pomocy zwroc sie najlepiej do Krzycha lub Aligatora na priva.
Witam
jestem od niedawna posiadaczem Octavi 1,9Tdi 110KM i jest to moje pierwsze autko w dieslu.
Od kilku tygodni jeżdzę nią i martwi mnie stosunkowo słaba moc ( w porównaniu do skoda felicia 1.6 benzyna 75KM) silnika gdyż chyba takie auto powinno rozwijać większe prędkości niż mnie rozwija na poniższych biegach:
II 50-60km/h obr. max ok 4 tyś
III max80km/h, obroty nie chcą przekroczyć 3,5 tyś
IV 100-110 km/h , max. obr. poniżej 3 tyś
V 120-130km/h max. obr 2,5tyś
a dodam że gaz wciskałem aż do dechy celem sprawdzenia co się dzieje
W zasadzie doszło do tego że nie mogę na drodze wyprzedzić prawie nikogo gdyż nie ma przyspieszenia po dotarciu do powyżej podanych obrotów i jest wtedy słaby jak dziecko. :cry:
CZy to jest wina turbiny?
Jeżeli tak to jakie koszty wchodzą w grę i jak się tego ustrzc w przyszłości ?
Silnik ma ok 140tyś przebiegu i raczej nie był kręcony czy jak to się nazywa
jaceksss, przyczyn może być wiele podjedź na spota chłopaki zdjagnozują vagiem co ma błędy .
Sprawdź wężyki od N75 zaworu powrotnego itd może gdzieś nieszczelność jest miałem tak jak wyskoczył mi przewód za zaworkiem zwrotnym i dyndał w powietrzu taki trójnik plastikowy przy podszybiu gdzie wciskane są wężyki od podciśnienia
Witam
U mnie się wyjaśniło siłownik turbiny przerdzewiał i zrobiła się dziura, oraz była zablokowana geometria.
Po naprawie i wymianie siłownika autko jedzie bdb, już nie słabnie tak strasznie przy 140km/h - 160km/h, ciągnie do 200 jak lokomotywa.Generalnie jednak wydaje mi się, żę na niskich obrotach jest troszeczkę słabsze niż wcześniej.
Na marginesie zastanawiam się czy podczas czyszczenia zablokowanej geometri, była by możliwa podmianka turbiny na jakąś w gorszym stanie
Komentarz