Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

KONTROLKA OLEJU MRUGA 5 RAZY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • KONTROLKA OLEJU MRUGA 5 RAZY

    Michal to jak poszly juz wszystkie smycze, bo do mnie doszla przesylka, wiec wiekszosc powinna juz miec.

    Do tego oszoloma MOMO tez poszlo, bo ledwo napisalem posta na forum, zaraz przyszly PW :lol:

  • #2
    KONTROLKA OLEJU MRUGA 5 RAZY

    Witam kolegów, kontrolka oleju mruga do mnie 5 razy - czujnik wymienilem niedawno - czytając forum natknałem sie kiedys teraz nie mogę tego znaleźć - że może to oznaczać zużyte szczotki alternatora.
    Troche to mi pasuje do mojej sytuacji bo:
    1. akku po ladowaniu 24 godziny prad ladowania 2A i niżej nie spada
    2. przy rozruchu napiecie na akku spada poniżej 8V
    3. jak postoi auto 2-3 dni ledwo kręci
    wiem że to oznaki padającego akku.
    napięcie ładowania po uruchomienu silnika wzroslo do 14V-14,1V
    Czy pada tylko akku - wymienic i wtedy dopiero sprawdzić ladowanie czy odrazu wymieniac regulator ladowania ??
    Pomiary ladowania na biegu jałowym swiatla caly czas wlaczone - automat. Co jeszcze sprawdzic ??
    Z gory dzieki za pomoc
    octavia 2001 1,9 TDI kombi elegance

    Komentarz


    • #3
      ale jaki wymieniłeś ten czujnik - ciśnienia oleju czy poziomu oleju?
      Jak dla mnie to i tak żaden z tych czujników nie ma nic związanego z alternatorem.
      musisz sprawdzić komputerem czy został na nowo zaadaptowany ten czujnik - ja wymieniałem czujnik poziomu oleju i dopóki nie zrobiłem adaptacji to wskaźniki na desce cały czas pokazywały uszkodzony czujnik - po adaptacji i pełnej kontroli wszystko jest oki.
      Silnik BFQ + sekwencja KME
      CB President Johnny II ASC+President HAWAII

      Kenwood KDC-BT92SD
      Hertz HSK 165
      Hertz DBX 250
      KICX Kap 45
      KICKER ZX 200.2
      Kable - Dietz, Caliber
      Kondzio 1F
      wygłuszenie drzwi

      Komentarz


      • #4
        tak chodzi o czujnik poziomu oleju ten w misce olejowej. adaptacja nie byla przeprowadzona - podajde do mechaniora u ktorego zmienialem. co do tego alternatora to bylo na forum - na 100% ale teraz nie umie tego znaleźć pozdrawiam
        octavia 2001 1,9 TDI kombi elegance

        Komentarz


        • #5
          Jak powinien reagować czujnik umieszczony na spodzie miski olejowej?
          Po odpięciu go i uruchomieniu silnika NIE zapala mi się żadna kontrolka (a chyba powinna). Jak działa prawidłowy - pokazuje zmieniającą się rezystancję (jaki zakres?) w zależności od poziomu oleju?
          ...

          Komentarz


          • #6
            dobrze działający czujnik powinien pokazać stan oleum - jak będzie dochodził do minimalnego poziomu.Jakby śmiał dobry czujnik poziomu oleju to po odpięciu przewodu i przekręceniu kluczyka powinna zamigać 5 krotnie kontrolka oleju na żółto - u mnie nie zdarzało się to regularnie, raz na kilka odpaleń samochodu.
            Silnik BFQ + sekwencja KME
            CB President Johnny II ASC+President HAWAII

            Kenwood KDC-BT92SD
            Hertz HSK 165
            Hertz DBX 250
            KICX Kap 45
            KICKER ZX 200.2
            Kable - Dietz, Caliber
            Kondzio 1F
            wygłuszenie drzwi

            Komentarz


            • #7
              nosferatus, przemyśl jeszcze raz to co napisałeś.
              Jak się ma DOBRY czujnik do jego odpiętej wersji - :shock:
              abyss, napisał co jest u niego - na przypiętym czujniku miga a nie świeci jak powinien przy zbyt małym poziomie oleum....
              a po jego odpięciu jest wszystko OK a chyba nie powinno..... :roll:
              Pink Floyd fan.

              Komentarz


              • #8
                kristo - czcytaj ze zrozumieniem - napisałem powinna zamigać 5 krotnie kontrolka oleju na żółto ,a nie że będzie świeciła. :x

                czytamy i staramy się zrozumieć a nie od razu krytykować.
                Silnik BFQ + sekwencja KME
                CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                Kenwood KDC-BT92SD
                Hertz HSK 165
                Hertz DBX 250
                KICX Kap 45
                KICKER ZX 200.2
                Kable - Dietz, Caliber
                Kondzio 1F
                wygłuszenie drzwi

                Komentarz


                • #9
                  nosferatus, cały czas nie rozumiem tego co napisałeś...wczoraj o 8:11
                  a napisałeś, że po ODPIĘCIU dobrego czujnika kontrolka powinna migać 5 razy więc jak może kontrolka sygnalizować cokolwiek czego NIE MA

                  a wiem o czym pisze bo u mnie też kontrolka z PODPIETYM czujnikiem też miga a po jego ODPIĘCIU jest wszystko OK!!!!!!!

                  i proszę nie mów, że krytykuję - staram się dojść prawdy...
                  Pink Floyd fan.

                  Komentarz


                  • #10
                    oki, nie ma co bić piany - sorry- u mnie dobry czujnik migał jak nie był podpięty do niego przewód i o to mi właśnie chodziło.A czujnik był na 100%pewny i dobry. po podpięciu przewodu wszystkie migania ustały - oczywiście została przeprowadzona adaptacja czujnika.
                    Silnik BFQ + sekwencja KME
                    CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                    Kenwood KDC-BT92SD
                    Hertz HSK 165
                    Hertz DBX 250
                    KICX Kap 45
                    KICKER ZX 200.2
                    Kable - Dietz, Caliber
                    Kondzio 1F
                    wygłuszenie drzwi

                    Komentarz


                    • #11
                      Może spróbuję jaśniej napisać.
                      Ze względu na wymianę oleju "przy okazji" odpiąłem czujnik i coś mnie tknęło - czy on działa (już po zalaniu oleju). Przy odpalaniu silnika nic mi nie zaczynało migać - to było z odpiętym czujnikiem.
                      Tak więc niezależnie czy czujnik jest wpięty czy też nie:
                      - NIE pojawiają się żadne błędy na dashboardzie (czyli przy uruchamianiu silnika obie lampki oleju są zapalane na kilka sekund na CZERWONO i po kilku sekundach gasną).
                      - w VAG-comie juz po wpięciu czujnika NIE pojawiły się żadne błędy do skasowania (bez podpiętego czujnika nie sprawdzałem, nie miałem podnośnika i VAG-com'a naraz)

                      Dlatego pytałem jak to działa - bo obawiam się jaka będzie reakcja jak mi wywali (tfu, tfu) uszkodzony korek spustowy oleju z miski. Jeżeli nie będę miał żadnej reakcji ze strony systemu to bez żadnej wiedzy o wylanym oleju zatrę silnik. Natomiast jeżeli wszystko jest O.K. - a czujnik działa i wskazuje tylko kiedy jest prawidłowo podpięty - no to wszystko gites i śpię spokojnie.
                      Najbardziej sensowna dla mnie była by informacja o sposobie działania czujnika - czy to rezystencyjny, czy też ze stykami (np. kontaktron) i jak powinien się zachowywać w wypadku braku oleju. Jeżeli u mnie wszystko jest O.K. z czujnikiem, to bym zgadywał, że kontaktron który się zwiera gdy brak oleju - i wtedy alarmuje. No ale może ktoś to rozbierał (albo sprawdzał inaczej) i zwyczajnie wie....
                      ...

                      Komentarz


                      • #12
                        abyss, od tej strony nie musisz się obawiać bo za świecenie tejże kontrolki na czerwono odpowiada czujnik ciśnienia oleju a nie jego poziomu ( czyli nie ten w misce ) ... więc jak stracisz olej to stracisz też jego ciśnienie...

                        niestety wiem to również z własnego doświadczenia.... ops:
                        Pink Floyd fan.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez kristo
                          abyss, od tej strony nie musisz się obawiać bo za świecenie tejże kontrolki na czerwono odpowiada czujnik ciśnienia oleju a nie jego poziomu ( czyli nie ten w misce ) ... więc jak stracisz olej to stracisz też jego ciśnienie...

                          niestety wiem to również z własnego doświadczenia.... ops:
                          Jak ci się alarm pojawił, to zaczęło "pipczeć" przez głośniczek ?
                          ...

                          Komentarz


                          • #14
                            abyss, oprócz pisku była czerwona kontrolka ( czyli ta co normalnie "nienormalnie" się na żółto świeci lub błyska ) czyli nie grozi Ci "niekontrolowana" strata oleju i smarowania.....
                            Pink Floyd fan.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X