Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.9TDI , długie rozgrzewanie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.9TDI , długie rozgrzewanie silnika

    Koledzy, taki temat na tapecie.
    W mojej O1 1.9tdi ALH kombi w listopadzie 2015r. wymieniłem termostat, bo auto w ogóle nie chciało sie zagrzać i miało max 70st. C na wskaźniku.
    Po wymianie termostatu, silnik ładnie trzyma 90st. C, a w lecie łapał tę temperaturę już po 3-4km. Przyszły zimowe temperatury bliskie 0 i teraz 90st. C mam dopiero po 15 km, ale jak juz złapie to trzyma i wskazówka nie opada. Przecież roczny termostat to prawie nowy termostat. Ostatnio wymianiłem też czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy, ale to nie pomogło, silnik dalej w zimowych temperaturach nagrzewa się dopiero po 15km.
    Czy to normalne w Waszych Skodzinach?
    Pozdrawiam,
    Paweł


  • #2
    Części jakiej firmy montowałeś?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez kornat Zobacz wpis
      Części jakiej firmy montowałeś?
      Oryginalny termostat BERU.
      Pozdrawiam,
      Paweł

      Komentarz


      • #4
        Posiadam O1 ASV, wymieniałem latem tego roku termostat na Wahlera i oczywiście zalałem świeży płyn. Bez obaw - moja skodzina do 90*C potrzebuje obecnie 7-8km w przejezdnym mieście do pełnych 90*C, w lecie podobnie, jak u Ciebie

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez kurna Zobacz wpis
          Posiadam O1 ASV, wymieniałem latem tego roku termostat na Wahlera i oczywiście zalałem świeży płyn. Bez obaw - moja skodzina do 90*C potrzebuje obecnie 7-8km w przejezdnym mieście do pełnych 90*C, w lecie podobnie, jak u Ciebie
          Ok dzieki za info. U ojca O1 ASV tez jakos rozgrzewa sie szybciej w zimie, bo w lecie tak samo jak w moim ALH. Przy okazji wymiany termostatu, wymienilem tez caly plyn chlodzacy, wiec jestem spokojny o swiezosc w ukladzie. Te 15km to sprawdzone bylo podczas jazdy na trasie. W miescie moze byc inaczej, gdzie sie wiecej stoi w korku i mniej zimnego powietrza leci na chlodnice.
          No nic, dzieki Koledz. Temat do zamkniecia nie ma co sie nad nim wiecej rozczulac.
          Pozdrawiam,
          Paweł

          Komentarz


          • #6
            U ojca jest podgrzewacz płynu?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez kornat Zobacz wpis
              U ojca jest podgrzewacz płynu?
              Nie ma. W mojej ALH tez nie ma.
              Pozdrawiam,
              Paweł

              Komentarz


              • #8
                Pauletto mam ten sam silnik, w tym roku wymieniłem termostat i czujnik temperatury obie części na ori z ASO. Obecnie po przejechaniu 7-8km mam 90*C, latem oczywiście dużo dużo szybciej. Takie części jak termostat, czujniki i inne drobne pierdółki polecam kupować ori w ASO

                ps. nie wiem czy pamiętasz, ale wciąż walczę z drganiami ))))

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez intolerance Zobacz wpis
                  Pauletto mam ten sam silnik, w tym roku wymieniłem termostat i czujnik temperatury obie części na ori z ASO. Obecnie po przejechaniu 7-8km mam 90*C, latem oczywiście dużo dużo szybciej. Takie części jak termostat, czujniki i inne drobne pierdółki polecam kupować ori w ASO

                  ps. nie wiem czy pamiętasz, ale wciąż walczę z drganiami ))))
                  Pamiętam, pamiętam
                  A co do termostatu, kupiłem oryginalny BERU, który idzie na pierwszy montaż. Co zauważyłem, to teraz w zimowych temperaturach silnik zagrzewa się szybciej podczas jazdy po mieście (8-10km) a w trasie nawet po 15-20km. Różnica pewnie stąd się bierze, że w trasie zimne powietrze intensywniej napływa na chłodnicę. Nie mniej, zostawiam jak jest i więcej przy tym nie dłubie.
                  Pozdrawiam,
                  Paweł

                  Komentarz


                  • #10
                    Kiedy załączają się świece podgrzewaczy płynu.Czy uszkodzona przepływka ma wpływ na dogrzewanie płynu,a może czujnik temperatury płynu.
                    Mój 1,9 tdi AHF dogrzewa się w trasie po15-20 km.Jest po wymianie termostatu.
                    Ostatnio edytowany przez JACK F; 5745.
                    będzie OK.

                    Komentarz


                    • #11
                      Mój AXR 10÷15km mam wskazówkę na 90. Jak jadę do pracy autostrada do pracy to nawet jak jest minus na dworze osiąga 90. Zwykła droga nie. Ale ja zawsze wjeżdżamy na autostradę tempomat na 100 i sobie pyrkam

                      Komentarz


                      • #12
                        przy obecnych temperaturach 15 km to zdecydowanie za długo, zrozumiałbym gdyby było -20 st ale w okolicach 0 st to 5km i powinno autko być ciepłe. Proponuję kolejną wymiane termostatu bo prawdopodobnie nie domyka się. test jest prosty odpalić autko i zobaczyć przy jakiej temp silnika wąż za termostatem zacznie robić się ciepły. Powinien przy minimum 70 st nie wcześniej

                        Komentarz


                        • #13
                          Prośba o poradę. 1,9 TDI ASV. Wskazówka nie wstawała, to wymieniłem czujnik temperatury. Teraz nie chce dojść do 90 st. Nawet przez 15 km, jak jadę do roboty. Nie miałem jeszcze okazji dłużej jechać. Rzecz w tym, że z nawiewów wieje już ciepłe powietrze, a wskazówka nie dochodzi co 90 st. Wymieniać termostat?
                          Silnik R18A2.
                          http://www.dadrl.org.uk
                          http://www.lightmare.org

                          Komentarz


                          • #14
                            Dziś wymieniony termostat i problem rozwiązany,
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz


                            • #15
                              A ja myślałem że diesle tak mają...
                              skodowóz
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=67331
                              Zupełnie z innej beczki:
                              https://plus.google.com/photos/11790...433?banner=pwa

                              Komentarz


                              • #16
                                podepnę się pod temat. u mnie 2.0 TDI CR, w te straszne mrozy ~-20C potrzebowalem obwodnicy i ok 25km zeby zagrzać auto na 90C. Zjechalem z drogi szybkiego ruchu zeby zawrocic i wskazowka spadla na ok 60C. norma?

                                Komentarz


                                • #17
                                  koralm do sprawdzenia termostat.
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
                                    koralm do sprawdzenia termostat.
                                    Czy jest jakaś inna opcja oprócz dotykania węży?

                                    Dziś w drodze do domu temperatura oleju w okolicach 65C. Wskazówka w okolicach 70 z groszem.
                                    Z tego co wyniuchałem termostat w 2.0TDI CR jest od przodu, a włożyć reke to trzeba ją złamać w 3 miejscach ale:
                                    - wychodza z niego 3 węże
                                    - górny był goracy
                                    - środkowy i dolny zimne

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      witam. Mam podobny problem w mjej O2 2.0 CR 110KM. Silnik wolno sie nagrzewa, a jak mam włączony nawiew(ogrzewanie)we wnętrzu to mam wrażenie że wogole sie nie nagrzeje, to samo po zatrzymaniu auta-tempr spada w zastraszającym tempie chyba że wyłącze ogrzewanie...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        koralm
                                        zaznacz na fotce który węże były ciepłe a który zimny i jak względem silnika ustawiony jest króciec .ok
                                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Np. w dniu wczorajszym wracałem z okolic Opola Lubelskiego i przez dobre 30km silnik nie mógł złapać 90C, po 30km temperatura oleju ok 69C (fotka 22.jpg). Temperatura na zewnątrz około -7C.
                                          Dopiero wjazd na obwodnice Lublina i prędkość ok 120-130km/h pozwolił zagrzać auto. Wskazówka na 90C, temperatura oleju 82C (plik 44.jpg na zdjęciu 71C bo dopiero startował z rozgrzewaniem) .
                                          Po zjeździe z obwodnicy zauważyłem zachwianie wskazówki temperatury silnika.
                                          Po dojechaniu pod blok temperatura zaczęła opadać i po ok 1-2min wskazówka temperatury wskazywała ok 75-80C, temperatura oleju 71C (plik 33.jpg).

                                          Sprawdziłem fizycznie to co mogłem, tj. po rozgrzaniu silnika do około 80C (wskazanie wskazówki) sprawdziłem węże wychodzące z obudowy termostatu. Są 3. Pierwszy z góry był gorący (fotka 1.jpg), środkowy i dolny zimne.
                                          Dziś po dojechaniu do pracy zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego jest minimalnie poniżej kreski minimum. (przejazd z domu do firmy ok 15km przez miasto z jednym postojem nie zagrzał auta, było ledwo 80-85C).
                                          Załączone pliki
                                          Ostatnio edytowany przez koralm; 2372.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Szkoda bo ja nie widzę żadnych zdjęć ,ale na początek to uzupełnij płyn do stanu jaki powinien być .ok
                                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ogolnie to czary. Dziś wracjąc do domu temperatura tak samo ale po sprawdzeniu płyn nad kreską minimum.

                                              Poniżej fotki na fotosiku.


                                              Komentarz


                                              • #24
                                                A podpinałeś auto pod komputer i porównywałeś wskazania temperatury między silnikiem a licznikiem ??? bo być może problem jest z czujnikiem ???
                                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Tak, wczoraj. Sąsiad ma kabel (kupował do audi). Nie wszystko czyta ale temperaturę dał rade. Wskazanie temperatury na komputerze zgadzało się ze wskazówką.
                                                  Swoją drogą wyrzuciło mi dodatkowo "świeca żarowa cylindra 2 - Q11".

                                                  Przyznam, że już nie wiem jak się odnieść do tego termostatu.

                                                  Auto niby się nagrzewa ale moim zdaniem słabo i ma zadatki na nie trzymanie temperatury. Jak na zewnątrz jest +10C i więcej to jest 90C non stop. Ale na minusie też powinien trzymać (po to jest termostat).

                                                  Jedyne co mi przychodzi do głowy:
                                                  - wiesza się termostat - pytanie czy takie zjawisko może występować?
                                                  - jeśli nie jest całkowicie uszkodzony to może jest jakiś nieszczelny i popuszcza?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X