Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymieniać czy nie ruszać.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymieniać czy nie ruszać.

    Ostatnio bedac u mechanika uslyszalem ze.moze lepiej nie wymieniać plynu hamulcowego bo w wiekowym aucie pozniej pada servo.
    Dodam iż bylem tam przypadkowo i nie jest to moj mechanik
    Co prawda tez mysle o wymianie i raczej to zrobie, przeciez to rzecz eksploatacyjna i chyba nic złego sie noe stanie?
    I drugie pytanko, ostatnio trochę ciężej idzie redukcja z.3 na 2 podczas jazdy. Pomijając dwumas, obstawiam moze wybierak juz nie domaga. Przy okazji pomyslalem.o wymianie oleju skrzyni biegow, bo nigdy nie byl zmieniany.
    Po ww. wywodzie

  • #2
    Serwo? Serwo nie ma żadnego związku z płynem hamulcowym. Może bardziej chodziło o pompkę. Istnieje legenda która głosi, że podczas klasycznego odpowietrzania, tłoczek dociera do miejsc w pompce, gdzie nigdy nie było. Rzekomo powoduje to rozszczelnienie. Nie wiem czy to prawda, bo wielokrotnie odpowietrzałem hamulce w autach o znacznym przebiegu i nigdy nie było problemów. Jeżeli boisz się ryzyka, to można wymienić płyn ciśnieniowo, ale chyba raczej nie u tego wyżej opisanego mechanika.

    To że ciężej idzie redukcja, to może być również związane z płynem hamulcowym. Był kiedykolwiek wymieniany?

    Olej w skrzyni wymienić można, a nawet wypada. Tylko co na to owy mechanik? Nowy olej rozszczelni skrzynie? VW nie przewiduje wymiany?

    Komentarz


    • #3
      Płyn już nie był pare dobrych lat wymieniony wiec pewnie rzeczywiście może to być to...
      W niedługim czasie muszę ogarnąć temacik Dzięki za info

      Komentarz


      • #4
        Tylko, żeby mechanik wymienił płyn hamulcowy w siłowniku sprzęgła to musisz mu to powiedzieć, a najlepiej patrzeć na ręce, bo do sprzęgła osobny odpowietrznik jest i często mechanicy olewają wymianę płynu hamulcowego w sprzęgle.

        Komentarz


        • #5
          Zgadzam się z Kolegą aronus - po wymianie płynu hamulcowego, bez siłownika, miałem pedał w podłodze.

          Komentarz


          • #6
            Płyn hamulcowy jest podatny na wchłanianie wilgoci i wiązanie się z wodą. Są testery sprawdzające w jakim jest stanie. W motocyklu sprawdzam to raz w roku.
            Kontrolowanie jakości płynu hamulcowego jest szczególnie ważne w naszych Skodach wyposażonych w ESP. 3 lata temu wymieniłem na ATE DOT 4 SL6, co roku sprawdzam i wszystko jest ok. Urządzenie wymieniające to ATE FB30. Kosz całego zabiegu to tylko 90zł brutto.

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za odp. Pod koniec stycznia Szkodnik będzie miał nowy

              Komentarz


              • #8
                Co do skrzyni biegów to wymieniałem olej 3 razy. Po zakupie auta, po wymianie sprzęgła i ostatnio po regeneracji skrzyni.
                polecam olej: TITAN SINTOFLUID FE 75W. Przed spuszczeniem możesz zastosować płukankę (np. Xado Vitaflush), żeby pozbyć się wszelkich naleciałości.
                Po zalaniu świeżego oleju warto pomyśleć o jakimś dodatku.
                Powodzenia

                Komentarz


                • #9
                  W wiekowych autach wypada nawet olej w skrzyni wymienic jak do tej pory nie byl ruszany. Wez pod uwage ze opilki zawsze sie pojawiaja ja jak wymienialem 3 lata temu w swojej O1 to az widac bylo ile tego plywa, a to zawsze ma jakies negatywne wplywy jak dostanie sie pomiedzy przelozenia. Co do plynu hamulcowego to akurat warto dbac aby byl swiezy. Tak jak przedmowcy mowili - niech zbadaja Ci plyn jesli bedzie na czerwono to kwalifikuje sie do wymiany.

                  Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                  https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X