Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

9 letnia Skoda Oktawia I tour , 1,6 benzyna, 80.000 km co należy wymienić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 9 letnia Skoda Oktawia I tour , 1,6 benzyna, 80.000 km co należy wymienić?

    Dzień dobry, chciałabym spytać co należałoby w takim autku wymienić. Dotychczas chodzi jak złoto poza płynami, filtrami i klockami nic nie było ruszane. Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam klubowiczów.
    Ostatnio edytowany przez taranx; 3666.
    http://chomikuj.pl/taranx

  • #2
    Jeśli rozrząd nie był wymieniany to jest to pierwsza wymiana jaką powinieneś zrobić.

    Co do reszty to wg aktualnego użycia.
    Moja FLka:

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

    Komentarz


    • #3
      Dzięki, tak myslałam. wymienić pasek czy cały rozrząd? Róznica w kosztach chyba jest spora?
      http://chomikuj.pl/taranx

      Komentarz


      • #4
        Części do 1.6 MPI są tanie, ja bym wymienił całość.
        Moja FLka:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

        Komentarz


        • #5
          może być ten ?


          Link
          http://chomikuj.pl/taranx

          Komentarz


          • #6
            Jak jeździ i wszystko eksploatacyjne było robione, to rozrząd. Z tego co pamiętam o swojej byłej BFQ, to max 90.000 km. Ja pierwszy rozrząd przy 90.000 km robiłem bez pompy - pasek i kółeczka. Przy 180.000 km z pompą. Ale pompa to nie jest duży dodatkowy wydatek. Można cały komplet.
            Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz


            • #7
              świece

              Komentarz


              • #8
                Chyba że świece były jako części eksploatacyjne już wymieniane, tylko nie wymienione w poście. raczej 80.000 km nie powinny jeździć.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • #9
                  świece przy jakimś przeglądzie były robione. Więc generalnie
                  rozrząd i raczej cały, żeby potem się nie bawić z pompą jak padnie, bo skoro robię ok 5000 km/rocznie to nei ma sensu czekać do 180 tys na wymianę pompy)))
                  Dziękuję kolegom za pomoc

                  Czy ta INA rozrząd to dobra firma warto to wstawić ???
                  Ostatnio edytowany przez taranx; 3666.
                  http://chomikuj.pl/taranx

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez taranx Zobacz wpis
                    INA rozrząd to dobra firma warto to wstawić
                    INA, SKF warto

                    филип
                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki za pomoc. Wizyta w warsztacie zamówiona. Do wymiany świecie, filtry i olej (mój własny) . Przy okazji podaję cenę 300zł. Rozrząd zostaje bo źle odczytałam, cyferkę ))) nie 8 tylko 4 z przodu co daje nie 80 000 tylko 40 000 km, więc rozrządu się nie rusza. niezleżenie od lat dopiero po 90.000. Tak podają w książce gwarancyjnej, która w końcu znalezałam i w warsztacie.
                      Ostatnio edytowany przez taranx; 3666.
                      http://chomikuj.pl/taranx

                      Komentarz


                      • #12
                        Pasek też ma chyba granicę wiekową. Niezależnie od przebiegu.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                          Pasek też ma chyba granicę wiekową. Niezależnie od przebiegu.
                          Też tak mi się wydaje... Auto ma 9 lat i przebieg 40000 km... Licząc średnio nie przejeżdża nawet 5000 km rocznie a latka lecą...

                          Komentarz


                          • #14
                            Co do rozrządu ja bym na Twoim miejscu nie czekał (mały przebieg to nie wszystko)a silnik jest kolizyjny pamiętaj. Pytałem się w tamtym tygodniu o cenę rozrządu (ina 450zł z pompą ) i robocizna ok 300 zł wyszło 750 razem także sam rozważ. A sprawdzałeś bębny z tyłu czy cylinderki są ok?

                            Komentarz


                            • #15
                              Macie rację jak zwykle. Porozmawiałam sobie dzisiaj z panem mechanikiem i zasugerował wymianę całego rozrządu, cena ok 1000 zł. Tez mi się wydaje coś dużo. Znam ten warsztat i ufam im ale nie lubię przepłacać.
                              Reszta w porządku, Obejrzeli amortyzatory i cała resztę mówią, że ok. W tym roku były sprawdzane hamulce i wymieniane klocki z przodu, tył jest ok.
                              Przy okazji taki mały drobiazg jestem kobietą, a wy z automatu macie mnie za faceta )))
                              http://chomikuj.pl/taranx

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                                Pasek też ma chyba granicę wiekową. Niezależnie od przebiegu
                                Z tego co wiem to 5 lat. Ogólnie u mnie nigdy jeszcze rozrządu nie robiłem po latach. Najdłużej ile jeździłem na rozrządzie to teraz mija 2,5 roku i 12kkm do wymiany

                                филип
                                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                Komentarz


                                • #17
                                  taranx jeśli nawet jest trochę drożej, a masz do nich zaufanie, to bym nie kombinował. Niektórzy partacze mogą przy wymianie rozrządu naknocić.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    taranx ten meches co Ci powiedział 1000 PLN to deko przesadził, ja kupiłem rozrząd z pompą (zawsze wymieniaj też pompę, to tylko 80 zyla a masz święty spokój) taki:

                                    www.rozrzad.pl

                                    Robocizna góra 350zł w Krakowie.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Aha uprzedzę ewentualne pytanie, czy części mają nabite znaki markowe- tak, mają, są w ori pudełkach i polecam.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zobacz co masz za nadkolami, ostatnio byłem zdziwiony, iz tyle brudu tam może sie znajdować.Czyszczenie podszybia Octavia 1

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja znam dobrze to autko. Napiszę z jakimi usterkami/ awariami miałem do czynienia - moja O1 Tour 1.6 BFQ ma 92 000km, odebrana z salonu w styczniu 2010.

                                          1) Termostat - oj bardzo lubi padać, co prawda raz wymieniałem sam element termostatu (bez obudowy i czujnika temperatury), teraz jednak znowu wymiana (tym razem kompletu) z powodu wycieku. Wyciek na styku głowica - obudowa termostatu. Plastik termostatu kruszeje od ciepła.

                                          Nie da się kupić samej obudowy niestety. Koszt kompletnego termostatu to 290zł (Mahle-Behr czyli identyczny jak oryginalny)

                                          2) Łożyska kół (przód) - padają/ wymieniać na łożyska FAG

                                          3) Nierówna praca (strzelanie przy porannej pracy na ssaniu) - warto zapoznać się z tematem i pamiętać o tym:

                                          [O1U 1.6 BFQ] Problem z odpaleniem, szarpie, potem ok(video) - Octavia Club Polska


                                          4) Sprawdź/ wykonaj:

                                          -czyszczenie/smarowanie wybieraka skrzyni biegów (element cięgnowy na skrzyni biegów),
                                          -zajrzyj za przednie chlapacze (będzie tam błoto),
                                          -zakonserwuj wnętrze tylnej klapy (sprawdź otwory odpływowe klapy)
                                          -sprawdź i wymień przerdzewiałe nakrętki (słoneczka) podtrzymujące osłony termiczne podwozia - w skrajnym przypadku można zgubić osłonę, przy okazji sprawdź stan konserwacji na progach, tam gdzie zwykle jest kontakt z podnośnikiem
                                          -obowiązkowo czyszczenie/adaptacja przepustnicy (lubi się brudzić przez EGR, czyścić naftą świetlną, czyścić zdemontowaną przepustnicę)
                                          -sprawdź szczelność wszystkich węży powietrznych, szczególnie tych od odkurzacza czyli pompy napowietrzania spalin,
                                          -wyczyść wnętrze obudowy filtra powietrza
                                          -sprawdź szczelność kolektora ssącego
                                          -wymień filtr paliwa
                                          -dokładnie wyczyść i sprawdź punkty masy pod akumulatorem
                                          -sprawdź przewód alternatora, pierwszy po po lewej (mała skrzynka na akumulatorze, lubi tracić kontakt i powoduje to (tu akurat skrajny przypadek):
                                          Attention Required! | Cloudflare



                                          Najlepiej sprawdź po jeździe czy przewód alternatora nie jest gorący.
                                          Ostatnio edytowany przez niezal; 14477.
                                          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ciekawostka:

                                            Silnik 1.6 ma "tzw. dużą ciepłotę" - powoduje to łatwe niszczenie/ kruszenie występujących pod maską wszelkiego rodzaju el. plastikowych, właśnie np. wspomniany termostat ale także: spinki, plastikowe węże karbowane, wtyczki (lubią się łamać), drobne uchwyty, itd.
                                            Nawet niestandardowo szybko parcieją gumowe węże.





                                            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ja czyszczę podszybie przy każdej wymianie filtra pyłkowego i polecam, bo to dobry nawyk. Po przebiegu jak wyżej warto wyczyścić separator odmy i wszystkie jego połączenia z mazi olejowej. W tym silniku jest tego od cholery, szczególnie po jeździe na krótkich dystansach. Smarowanie i konserwacja mechanizmu zmiany biegów obowiązkowo - to robię co 2 lata regularnie, inaczej gałka chrobocze w dłoni i ma wyczuwalnie większy opór przy zmianie przełożeń.
                                              U mnie przebieg 108 tys. km i łożyska w 2 przednich i jednym tylnym wymienione na FAGa.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Rider jaki masz patent na plastiki podszybia?Ja się z nimi namocowalem i nie zeszly, teraz pięknie odstają, wyją na wietrze.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Tu masz ładny poradnik jak zdjąć podszybie.
                                                  Dezynfekcja klimtyzacji, wymiana filtra przeciwpyłkowego - Octavia Club Polska

                                                  pozdrawiam - Darek

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X