Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

istnieje olej do 1,6 niwelujący masło pod korkiem?Syntetyk czy HydroCrack

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • istnieje olej do 1,6 niwelujący masło pod korkiem?Syntetyk czy HydroCrack

    Mały przebieg 50 tyś auto z 2008 1,6bfq jeżdżę dziennie do pracy +- 6km i w weekend trasy n-krotność tego ,auto jest odpalane codziennie a mimo to zbiera się białe masło pod korkiem (wiem z forum,że może to być odma + okres jesienno zimowy + silnik niedogrzany) ale czy istnieje olej maksymalnie niwelujący to masło? .Po przestudiowaniu forum, nigdzie takiej wiadomości nie było.Używam od paru lat Motula 5w40 Xcess i masło robi się chociaż to b.dobry olej.
    Z Motula syntetyka na jaki przejść inny PAO istnieje tańszy w ogóle? czy coś Hydrocracowego jak Mobil,Shell,Castrol,Total co polecacie?

  • #2
    Auto z LPG?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis
      Auto z LPG?
      Benzyna , w ogóle ma to znaczenie ?

      Komentarz


      • #4
        Ja lałem do BFQ:
        1) na początku Castrol Magnatec 5W40,
        2) później Castrol Edge 5W40,
        3) teraz Motul X-Cess 5W40 (z moich obserwacji wynika, że auto najmniej zużywa właśnie tego oleju, uważam go za najlepszy z tej trójki)
        Masło zbiera się niezależnie od użytego oleju.
        Pamiętam, że zbierało się już pierwszej zimy, gdy auto było nowe. Wtedy to mnie jeszcze dziwiło i sądziłem że to płyn w oleju, niedogrzany silnik lub coś w tym stylu.
        Nie ma znaczenia czy jazda na benzynie czy na gazie. Wiem na pewno, bo ze względu na awarię instalacji był czas, że LPG nie używałem przez ponad rok.
        Masła czasami jest dość dużo, cały korek upaćkany od wewnątrz.

        Jaki jest wniosek? Ten typ tak ma i nie ma sensu doszukiwać się usterki.

        Ciekaw jednak jestem jak sytuacja wyglądałaby na olejach trochę bardziej egzotycznych (no może do niedawna), a teraz polecanych, np Millers, Amsoil, Liquid Moly.




        "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

        O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
        O2 Tour BSE+LPG LR - MED

        Komentarz


        • #5
          "niezal" dzięki za konkretna wiadomość i podzieleniem się doświadczeniem, kupiłem auto jak miało przebiegu coś ponad 20tyś i też mnie zdziwiło ,że pojawia się masło "wiadomo 1 skojarzenie ,że uszczelka i mieszanie się płynu chłodniczego itp..." teraz wiem ,że tak musi być Może ktoś jeszcze podzieli się wiadomością o 1,6bfq z nami ja też jestem ciekawy jakby sprawa wyglądała z Millers, Amsoil, Liquid Moly. Myślę,że z tej grupy Hydrocrackow Castrol.Shell,Mobil naleje totala quartz energy - bardzo dużo pozytywnych info się dowiedziałem o nim albo pomyślę nad GM 5W40 DEXOS 2 podobno to odpowiednik motula a 2x tanszy bo 1,6 to prosty silnik nie ma co przesadzać,... GM 5W30 DEXOS2

          Komentarz


          • #6
            Raczej jak jeździsz na zimno, na krótko - niewiele poradzisz. Ten silnik ma taką urodę, sam to przetrenowałem.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz


            • #7
              Jeżdżę na Shell Helix Ultra 5W40 i niestety jest ten sam objaw. Po wymianie oleju oraz założeniu LPG jakoś się pojawiło masło. To było w październiku ubiegłego roku więc zaczęło się robić chłodno. Żeby nie ryzykować w zimie wyczysciłem odme i problem jako lekko ustąpił. 2 tygodnie temu wymieniłem ponownie (ten sam olej) i jest tego więcej ale się na razie nie przejmuje
              Co do odległości to dzinnie robie 100km, oczywiście 50/50 rano i wieczór więc o niedogrzaniu nie ma mowy. Trasa 200 czy 450 km jednorazowo też nic nie zmienia... dziwne, ale tak już jest.

              Komentarz


              • #8
                Dużo olejów na polskim rynku pochodzi z niewiadomych źródeł, helixy/motule są podrabiane na potęge, jak ktoś chce więcej szczegółów zapraszam do google - wschód jest w tym naprawdę dobry, całe linie produkcyjne do etykiet/opakowań

                Warto patrzeć w karty charakterystyk - HC jest słabszy od GTL (helix, gas to liquid), ten natomiast słabszy jest od PAO a nad wszystkimi góruje EST (estrowe)

                Lepkość oleju (5w40/10w40) nie mówi nam nic o tym, czy olej jest syntetyczny czy mineralny, wyjątkiem jest tylko 0w40 - tu muszą być PAO/EST bo inaczej takiej lepkości w temperaturach nie osiągniemy

                Ja bym polecał coś robione na bazie PAO, Gulf Tec Plus 5W40 - to jest PAO + domieszka, albo nasz polski Specol 5W40 - tu unikamy ryzyko podróbek, z droższych olejów Motul 300V 5W40 czy Millers CFS (NT) 5W40 - ja polecałbym przetestować Specola, bo jest tani, i sprawdzić, czy masło zbiera się dalej - raczej małe na to szanse sądząc po postach powyżej ale kto wie? W ASO lali Castrola a oni mają tylko 2-3 oleje które są godne polecenia (np Castrol EDGE Professional 0W30 ) - cena tutaj trochę zabija
                Ostatnio edytowany przez damiancd; 43432.

                Komentarz


                • #9
                  Panowie z tym masłem i LPG to juz na tym forum widzę sa niezłe historie spiskowe
                  Mialem nowa Octavie II FL z MPi ( PB, potem z LPG) i masło bylo, teraz mam Octavie I ( kupiona z przebiegiem 66500, od kilku dni na LPG ) i masło pod korkiem sie zbiera a jeżdżę tylko na olejach Liqui Moly ( obecnie 0W40). W tych silnikach jest takie a nie lepsze odprowadzenie ( chyba tak to sie fachowo pisze) gazów ze skrzyni korbowej i zawsze bedzie sie glut zbierał. Trzeba pamietac o odmie i co druga wymiane oleju ja czyścić i po sprawie a jak ktos nie chce miec problemu, to trzeba zmienic auto. W tym tak to zaprojektowali i nic nie zrobimy, chyba ze sobie pod przewód odmy podłączymy pojemnik na masło
                  Takze nie ma co przesadzać, ze jazda na krótkich odcinkach, lpg, niedogrzany silnik itp. powodują zbieranie sie mazi pod korkiem. Zwyczajnie źle to zaprojektowali i tyle.
                  Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dokładnie. Brzydko to wygląda, ale nic się nie stanie.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeśli nie zamarznie....

                      Komentarz


                      • #12
                        Przez ponad 200.000 km nic nie zamarzło.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz


                        • #13
                          Szczerze jak to czytam to nie dowierzam. Mam octe 1 azj 2.0 benzyna z lpg i żadnego masła nie mam. Zalewam olejem Millers 5w40 trident. Przebieg ponad 260tys. 90tys km temu w silniku wymieniłem pierścienie uszczelniacze prowadnice i zawory w głowicy, planowanie i nowa uszczelka pod głowice, rozrząd. Wcina do 1l oleju na 15tyś. A wy macie nowsze konstrukcje. Już nie wiem na co w przyszłości wymienić auto. Im nowsze tym większa tragedia.

                          Komentarz


                          • #14
                            Masło pod korkiem to skutek niedogrzanego silnika i nie ma znaczenie czy to benzyna czy LPG, przy takich przebiegach masło pod korkiem będzie zawsze, tym bardziej jeżeli w korku jest odma, żaden olej tego nie zmieni.
                            Kolega #marcinusek prawdopodobnie robi sporo większe przebiegi i dlatego nie ma masła.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez marcinusek Zobacz wpis
                              Szczerze jak to czytam to nie dowierzam. Mam octe 1 azj 2.0 benzyna z lpg i żadnego masła nie mam. Zalewam olejem Millers 5w40 trident. Przebieg ponad 260tys. 90tys km temu w silniku wymieniłem pierścienie uszczelniacze prowadnice i zawory w głowicy, planowanie i nowa uszczelka pod głowice, rozrząd. Wcina do 1l oleju na 15tyś. A wy macie nowsze konstrukcje. Już nie wiem na co w przyszłości wymienić auto. Im nowsze tym większa tragedia.

                              Z tych wszystkich tutaj wymienionych, Twój silnik posiada "najnowszą" konstrukcję. A masła nie masz najprawdopodobniej dlatego, że masz inaczej rozwiązana odmę i "separator" oleju. U Ciebie najprawdopodobniej nie ma nakładki pod korkiem oleju, tylko wszystko masz w pokrywie zaworów.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis
                                Masło pod korkiem to skutek niedogrzanego silnika i nie ma znaczenie czy to benzyna czy LPG, przy takich przebiegach masło pod korkiem będzie zawsze, tym bardziej jeżeli w korku jest odma, żaden olej tego nie zmieni.
                                Kolega #marcinusek prawdopodobnie robi sporo większe przebiegi i dlatego nie ma masła.
                                Moim zdaniem niedogrzanie silnika nie ma akurat w tym przypadku większego znaczenia. Nie sądzę aby mój silnik był niedogrzany, robię miesięcznie ok 2500km raczej w dłuższych odcinkach i masło w mniejszym lub większym stopniu mam pod korkiem.

                                Moim zdaniem problemem jest tu ten plastikowy separator oleju i to że gazy się tam schładzają.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez utek Zobacz wpis

                                  Moim zdaniem niedogrzanie silnika nie ma akurat w tym przypadku większego znaczenia. Nie sądzę aby mój silnik był niedogrzany, robię miesięcznie ok 2500km raczej w dłuższych odcinkach i masło w mniejszym lub większym stopniu mam pod korkiem.

                                  Moim zdaniem problemem jest tu ten plastikowy separator oleju i to że gazy się tam schładzają.
                                  Potwierdzam, robię podobne przebiegi i nie ma to większego wpływu na ilość "masła" pod korkiem.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    nie twierdzę że tylko i wyłącznie małe przebiegi powodują masło pod korkiem, jednak są jego głównym powodem.
                                    \druga sprawa 2,500km miesięcznie nic mi nie mówi, liczą się przebiegi jednym ciągiem czyli bez wystudzenia silnika.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis
                                      nie twierdzę że tylko i wyłącznie małe przebiegi powodują masło pod korkiem, jednak są jego głównym powodem.
                                      \druga sprawa 2,500km miesięcznie nic mi nie mówi, liczą się przebiegi jednym ciągiem czyli bez wystudzenia silnika.
                                      Odcinek 50km w jedną i 50km w drugą. Zrobienie np trasy 250km w jedną i 250km w drugą niewiele zmienia.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez utek Zobacz wpis

                                        Odcinek 50km w jedną i 50km w drugą. Zrobienie np trasy 250km w jedną i 250km w drugą niewiele zmienia.
                                        Jest zima i nawet 100km może nie wystarczyć, a poza tym zbieranie się masła jest bardzo indywidualną sprawą i ma na to wpływ kilka czynników takich jak: temperatura zewnętrzna, temp. oleju, przedmuchy do skrzyni korbowej, uszkodzony zaworek na odmie itp itd. W każdym bądź razie jeżeli olej na bagnecie jest normalny, płyn chłodniczy jest czysty i tego masła nie ma jakoś bardzo dużo to nie ma się czym przejmować bo jest to zupełnie normalne, jedynie można czasem wypiąć rurę odmy i oczyścić ja z nazbieranego masła.
                                        Dodatkowo w naszych silniczkach korek odstaje znacząco od dekla więc jest chłodniejszy niż reszta silnika przez co skrapla się na nim woda i niewielkie ilości masła będą tam niemal zawsze.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis

                                          Dodatkowo w naszych silniczkach korek odstaje znacząco od dekla więc jest chłodniejszy niż reszta silnika przez co skrapla się na nim woda i niewielkie ilości masła będą tam niemal zawsze.
                                          I to jest problemem, a nie niedogrzany silnik. Z jakiegoś powodu niektóre wersje posiadają podgrzewaną odmę.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            U mnie też zbiera się masło w okresie jedień - wiosna (okres temp 0 i poniżej 0 )i na krótkich trasach, na dłuższych jakoś przegania ten syf i jest ok. Latem za to obserwuję kropelki wody pod korkiem oleju. Latem po dłuższych trasach i dobrym wstawieniu w rurę nic na korku nie ma, nie wiem jednak mimo wszystko skąd ta woda się bierze w tym silniku.
                                            Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                            Spalanie - Motostat.pl
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                              ,,,nie wiem jednak mimo wszystko skąd ta woda się bierze w tym silniku.
                                              Ze spalin Spaliny to głównie woda i dwutlenek węgla a część z nich mimo wszystko dostaje się do skrzyni korbowej. Gdy silnik jest zimny przedostaje się więcej spalin bo są większe luzy między pierścieniami a cylindrami a dodatkowo woda skrapla się na zimnych ściankach bloku, im krótsze przebiegi tym więcej wody się dostanie a mniej zdąży odparować przez odmę(to jest ta tajemnica krótkich przebiegów).

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Tak mi zaczął właśnie chodzić po głowie "drut-MOD" z separatorem odmy co by ten cały syf wyłapywać po drodze.
                                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                Spalanie - Motostat.pl
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Też kiedyś o tym myślałem i nawet kupiłem separator od lublina, poza tym jeździłem chwilę na separatorze własnej konstrukcji oraz na filterku zamiast odmy efekty nie były powalające. U mnie było to poszukiwanie rozwiązania na duże zużycie oleju i oczywiście nie przynosiło skutku na zadowalającym poziomie a syf pod korkiem tak czy tak był. Separator oddziela pary oleju z powietrza ale już poza korkiem więc może tylko w chronić przed nadmiarem oleju w kolektorze dolotowym a na masło na korku kompletnie nic nie poradzi.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X