Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda 1 diesel czy benzyna ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda 1 diesel czy benzyna ?

    Witam wszystkich zaznaczam że jetem nowym na Waszym forum więc proszę mnie potraktować ulgowo.
    panowie jestem na kupnie skody zależy mi tanim utrzymaniu samochodu (jeśli chodzi o diesla) żadnych pompowtryskow/dwumas/ odpadają.
    chciałbym najprostszego diesla z turbina .
    Miesięcznie robię około 1k km cykl mieszany czasami na dzień zrobię 1km a czasami 100 więc różnie to się rozkłada.
    co mi polecacie diesla czy benzynę? Teraz jeździłem samochodem z LPG i nie ukrywam że zależy mi na oszczędności.

  • #2
    Dobre LPG z wolnossącym 1,6 - 1,8 lub 2,0 będzie najtańsze w utrzymaniu na obecną chwilę (ceny LPG i ON). Diesel niby fajny ale koszty naprawy turbo, pompek albo pompy koła dwumasowgo masz za połowę używanego silnika benzynowego. Jedynie w 1.8 masz drogi napinacz łańcucha między wałkami rozrządu którego wymiana to około 2000 PLN. Dwulitrówka dużo pali i mało mocy drogie OC. Najbardziej ekonomiczne to 1.6 z dobrym LPG. Sterownik LPG z korektami po OBD listwa wtryskowa Hana jakiś dobry reduktor całość wyjdzie z 3000 PLN ale masz sppokój a nie bawisz w gazownika.

    Komentarz


    • #3
      Ja jeżdzę 1.9 tdi od kilku lat. To prawda, że naprawy mogą być kosztowne, turbina czy wlasnie dwumasa, ale to się wymienia raz na wiele lat, a w twoim przypadku raz na 10 lat przy takim przebiegu. Ja jezdze około 6 tys miesiecznie spalanie srednie w trasie i troche po miescie to 5 biorac pod uwage, ze czesc tras pokonuje przy predkosciach 140/150 i wtedy spalanie jest wyzsze. Najnizej udalo mi sie zejsc do poziomu 3,8 l na 100km. Ogolnie polecam ten silnik. Silnik mam ALH 90KM. Jest na pewno malo skomplikowany, a cześci są łatwo dostępne. Jest pompa wtrysku zamiast pompowtryskiwaczy co też w przypadku ewentualnej awarii ma znaczenie finansowe.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Wolga85 Zobacz wpis
        Dwulitrówka dużo pali i mało mocy drogie OC. Najbardziej ekonomiczne to 1.6 z dobrym LPG.
        2.0 pali podobnie do 1.6 w warunkach miejskich i mniej w trasie.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Wolga85 Zobacz wpis
          Dwulitrówka dużo pali i mało mocy drogie OC. Najbardziej ekonomiczne to 1.6 z dobrym LPG.
          Zasadniczo to przy takiej samej eksploatacji 2.0 spali tyle samo lub nawet mniej od 1.6 i to jest niestety fakt.

          Kolejny fakt to rzeczywiście 2.0 ma mało mocy na papierze, ale na szczęście nie jeździ się KM a momentem obrotowym a ten jest wystarczający i nieporównywalnie lepszy od 1.6.

          2.0 bardzo ładnie i równo ciągnie na 5 biegu od 100 do 200km/h. A że jest się w stanie na LPG rozpędzić do 215, to chyba moc nie jest również wcale mała.


          Najlepszy będzie 1.8T z LPG i nie ma się co przejmować ewentualnymi naprawami.

          Komentarz


          • #6
            Zgadzam się w 100% z antekmustard. Też mam 1.9 tdi o kodzie silnika ALH. Prosty, oszczędny bez udziwnień. Co prawda jest to drugi silnik od dołu bo ma już turbinę o zmiennej geometrii. Był też o stałej geometrii. Niemniej jednak jednostka bardzo udana. Najważniejsze to wymieniać w porę płyny. Wiadomo nienpiłować na zimnym. Tak jak przedmówca napisał po trasie spalanie od 3,8 do 5,5 l na 100 km. Zależy od "nogi" kierowcy, czy klims działa itp. Ja mam aktualnie auto z 2004 od nowości w rodzinie i 170 tyś. km. Bez większych usterek. Auto w standardzie się ładnie zbiera. Ja dodatkowo programem podniosłem moc z 90 na ok 115. I od razu lepirj się jeździ. Znam gościa co miał to samo auto i przejechał na silniku 500 tyś.km bez większych problemów.

            Gdybym miał wybór to albo to samo czyli 1.9 tdi alh lub ten prostszy, a jak benzyns to 1.8 do gazu bo kolega też miał i chwalił.
            Everything is over... But Trance Music is still alive!!

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Wolga85 Zobacz wpis
              Dwulitrówka dużo pali i mało mocy drogie OC. Najbardziej ekonomiczne to 1.6 z dobrym LPG.
              Chyba nigdy żadną z benzyn nie jeździłeś a 2.0 to już na pewno nie. Nie mieszaj ludziom w głowach.

              Z benzyn w OI to:
              1. 1.8T - z jego niewielkimi wadami a jakże ogromnymi zaletami,

              2. 2.0 MPI - j.w. plus odczuwalnie mniejsza moc i dynamika niż 1.8 T ale naprawdę zupełnie wystarczająca, bardzo przyjemna elastyczna z dołu jednostka, sprawna technicznie czy spali max 2 litry więcej niż 1.6? No nie wiem w jeździe do 1.6 nie ma porównania. Na mieście 1.6 potrafi zchochlować więcej niż 2.0.

              3. 1.6 MPI - do spokojnej jazdy zupełnie wystarczy, w dłuższą trasę nie polecam zbyt slaby do masy OI - stąd masz duże spalanie, słaby moment.

              Wszystkie lubią LPG, a 2.0 dodatkowo możesz trafić na olejożłopa chyba, że będziesz miał fart i trafisz na sztukę z wymienionymi pierścieniami.

              4. 1.4 - w jakiejkolwiek wersji NIGDY W ŻYCIU!!!

              Ostatnio też rozglądaliśmy się z kolegą za OI dla niego uparł się na diesla i powiem szczerze, że z OI tak do 10k PLN to wybrać coś dla siebie już się robi powoli problem, po prostu auta zaczynają się "wysypywać" z rynku.

              Szukaj OI w 1.8T albo 2.0 pod gaz (najlepiej sprowadzić samemu z zagranicy).

              Diesel czy benzyna? Ja bym brał benzynę.
              Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
              Spalanie - Motostat.pl
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Mam 1.6 z LPG i po zatankowaniu 30l gazu robię ok 360km w cyklu mieszanym. Jeśli chodzi o dłuższe trasy jest troszkę lepiej ale za to bierze troszkę oleju...

                Komentarz


                • #9
                  Jest jeszcze jedna kwestia. Jak ktoś kupował 1.6 to raczej nie nabijał nim kilometrów jak w TDi. Na rynku jest mnóstwo zajeżdżonych TDi i łatwiej trafić benzynę która nadaje się do jazdy a nie do remontu.

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeśli ma to być niezawodne i oszczędne autko, to 1,9 TDI AGR (stała geometria turbiny). Kropka.
                    Jeśli zależy na ciszy w kabinie, oraz b. dobrym ogrzewaniu zimą, to benzyna.

                    Odkąd przesiadłem się z benzyn na pierwszego diesla, to zacząłem zwracać uwagę nie tyle na moc, co na moment obrotowy.
                    Przy masie 01, te 90 KM i 210 Nm jest doprawdy przyjemne - dla porównania, to np. moje poprzednie, benzynowe autko (beemka, 1,8 ; 113 KM) to był MÓŁ.
                    Ostatnio edytowany przez hsurim; 877.
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja w życiu miałem 3 TDiki (dwa 1,9 jeden 1,6) i dwa benzyniaki (2,0 z LPG i czystą 1,6 MPI - obecna Octavia). Jakbym miał je wszystkie zebrać do kupy i porównać, to tak:
                      Najbardziej awaryjne i wyciekowe były dizle a benzyna z LPG była oszczędna ale mułowata (może dla tego, że to był niemłody już 2.0 OHC EFI). 1,6 w wersji 102 konnej w mojej obecnej Octavii na tle tych silników spisuje się najlepiej i najmniej awaryjnie. Po kilku naprawach i wymianach po poprzednim właścicielu z troszkę cięższą nogą, bardzo częstym używaniu klimy i cyklu mieszanym (dodam także, że w bagażniku wożę wyposażenie małego warsztatu, więc to tak jakbym miał jeszcze jedną osobę non stop w aucie) spalanie wynosi 7.5 litra benzyny. Może śmiesznie zabrzmię, ale jak rozpędzę Octavkę powyżej 80km/h to prowadzi się ją bardzo przyjemnie. Co do słabości na trasach - przy ciągłej jeździe 120 km/h na autostradzie na płaskim terenie i nawet na lekkiej górce ledwo dociskając pedał gazu w momencie dobijam do 140 i spokojnie wpadam na prawy pas (Irlandia - ruch lewostronny). Chociaż takiej prędkości nie zaleca się trzymać długo, bo spalanie wzrasta i są już spore obroty (mocno na drugiej połowie obrotomierza) a poco tak żyłować tak wdzięczny silnik (oczywiście jak się o niego dobrze zadba). Na mieście spokojnie do płynnego i dynamicznego przemieszczania się wystarcza. Chociaż trzeba patrzeć co się bierze, bo mi się trafiła perełka (do lekkiego oszlifowania i z zaniedbanymi interwałami wymian paru elementów - prawie się z tym uporałem a po wymianie rozrządu spalanie spadło mi o ponad litr (!)) a kumpel kupił ten sam BFQ ale pod maską wieje tragedią... Rdza, bród, chodzi troszkę głośniej, jest troszkę jakby mułowaty, olej bierze, klimy nie ma, układ zapłonowy czasem nie do końca współpracuje.

                      Komentarz


                      • #12
                        Tdi kupuje się po to żeby dużo jeździć i żeby trafić dobrą sztukę to stanowi z cudem,moja octavia od nowości w rodzinie,na chwile obecna ma 239 tyś i nigdy się nic nie zwaliło,wiadomo że oleje,filtry,hamulce,rozrząd,nabijanie klimy trzeba robić żeby było w dobrej kondycji 1.9 alh 90km~115km

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X