Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciek plynu chlodzacego saczy sie waz, prozba o pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyciek plynu chlodzacego saczy sie waz, prozba o pomoc

    Witam serdecznie kolegow mam prozbe o pomoc czy ktos moze juz wymienial i jest w stanie mi podpowiedziec jakis nr produkcyjny albo jak dany odcinek weza gumowego sie nazywa pokazuje na foto o ktory chodzi. Bylem na stacji i zauwazyli wyciek plynu chlodzacego, sciekal po skrzyni na ziemie juz jest to bardzo maly wyciek wrecz saczy sie plyn spod weza ale w ciagu tygodnia trzeba uzupelnic w zbiorniczku poniewaz schodzi. Wiec bylem apytac w skodzie to mi powiedzial pan ,, fachowiec - mechanik" ze wymiana weza trojnika 100zl plus robocizna ale najpierw zebym sobie wymienil te zaciski na wezu (cybanty) bo saczy sie plyn i ten sciskacz juz caly zardzewialy i moze przepuszczac. Wiec wymienilem na nowy przegladalem caly waz i nie widac uszkodzen byc moze spod zgrubienia cos sie saczyc moze bo na wezu sa dwa takie kolka grubsze - wydaje mi sie zeby sie waz nie przetarl w kabinie silnika to zrobione jest to po to. Chcialem wyciagnac jakies nr od mecahnika zeby podal to stwierdzil ze nie moze udzielac takich informacji dlatego kieruje do Was pytanie czy ktos jest w tanie mi pomoc. Jak kupic taki waz, skad nr jego zdobyc, na zdjeciach zaznaczylem waz wychodzi ze sciany )spod wycieraczek mniej wiecej miejsce) i schodzi w do; s na nim dwa kolka wspomniane wyzej i potem na dole robi sie trojnik na dwa wejscia i z jednego ciagle sie saczy i jest mokro juz zalozylem cybant srebny widac na zdjeciu ale to nie pomoglo Prosze o pomoc
    Załączone pliki
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

  • #2
    On chyba ocipiał z tą ceną. Poszukaj w etce, kup i sam wymienisz.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Witam szukalem w google tej etki bo powiem szczerze nie wiedialem wczesniej o tym programie ale nie widze tej czesci mojej moze jescze nie wiem gdzie dokladnie szukac, szukamw dziale chlodnicy ale tam nie ma niestety tam tego weza... mozna prosic o pomoc
      Ostatnio edytowany przez danielosy; 9160.
      moja czarna perla
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

      Komentarz


      • #4
        Jeśli cieknie Ci na dole przy termostacie to sprawdź oring/uszczelkę czujnika temperatury. Płyn spływa na dół i wygląda jakby obudowa była pęknięta albo wyciekało spod opaski.
        Zgrubienie da się przesunąć i chyba powinno zabezpieczać przed przetarciem od ciężarka mechanizmu zmiany biegów. Niech ktoś Ci przełączy bieg z 1-2 albo 3-4 to zobaczysz w którym miejscu powinno być. U mnie prawie przetarło wąż. Waż do kupienia tylko w ASO koszt około 340 złotych.

        Komentarz


        • #5
          Witam kolego a powiedz mi gdzie jest ten oring? jest to taki oring jak ktos juz naprawia 404 Not Found
          Powiem ci szczerze ze nie umie zdiagnozowac skad to leci bo najgorsze jest to ze po kropce leci dzis wytarlem wszystko i za pomoca lusterka ogladalem to powiem ci ze te weze co na moich zdjeciach widac nowe cybanty sa mokre od spodu. Zastanawiam sie czy to nie moze byc waz na koncu dziurawy czy cos , bo wyzej nic nie ma tylko na samym koncu weza co wchodzi do termostatu.Zastanawiam sie czy to moze byc ten oring czy mozesz podpowiedziec jak sie do niego dostac ja ci o niego oczywiscie chodzi? Dzis dolozylem jescze po jednym cubancie na wezu i sprawdze jak bedzie sie zachowywac auto. A bylem popytac po sklepach za takim wezem to nikt nie jest w stanie mi sprzedac taki waz poniewaz twierdza ze z tym silnikiem to sa weze sztukowane, duzo jest trojnikow i ciezko sie dowiedziec jaki waz tam ma byc. Zrobilem zdjecia wlasnie te co wyzej pojechalem do aso i nawet gosciu nie jest w stanie mi dobrac twiedzi zeby wymontowac spisac nr i przyjechac a najlepiej wziasc go ze soba. Dzis jak rozebralem wiecej auto to zauwazylem ze sa to dwa weze jak wychodzi spod wycieraczki to sa dwa weze w jednej takiej gumie ktora trzma dwa weze , jak schodzi dalej w dol to jest ta guma (oring na dwoch wezach) potem znow opleciony w cienka gume ktora oplata dwa weze i dopiero na koncu ida osobno dwa weze do termostatu (o ile tak to sie nazywa) gorny waz jest suchy a z dolnego saczy sie ciagle..... Prosze o jakas pomoc co moge sprawdzic gdzie ten oring bo najgorsze jest to ze nie widac od spodu co tam sie dzieje bo skrzynia biegow zaslania i widac tyle co lusterko podloze pod spod weza
          moja czarna perla
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

          Komentarz


          • #6
            Link który wkleiłeś jest ok. Do termostatu dochodzę dwie wtyczki. Czujnik temperatury ta wyżej położona wtyczka. Może też cieknąc z oringu termostatu czyli z tego co jest na pierwszym zdjęciu w linku który wkleiłeś.
            Najlepiej mieć lusterko inspekcyjne do podglądania, ale dostęp jest paskudny i mało widać.

            Aukcja z przewodami
            Link
            Ostatnio edytowany przez logan_x; 15897.

            Komentarz


            • #7
              KOLEGO JESTES WIELKI DZIEKI kurcze to 3 ludzi w sklepie motoryzacyjnym nie umieli tego znalesc, nawet w aso nie buli w stanie a Tobie sie udalo dzieki Wezme jeszcze wyprobuje jeden sposob, rozmawialem z wujkiem i powiedzial mi zebym jescze raz sposcil cala wode, waz wyczyscil odtluscil benzyna i kupil silikon odporny na temperature - posmarowal cienko i calosc zamontowac sciskajac nowym cybantem i w tedy obserwowac. Poniewaz gdyby byla dziura to w ciagu tyg nie byloby juz wody w zbiorniczku bo cisnienie ktore sie wytworzyloby to wycisloby cala wode wiec weze musza byc ok wiec moze byc ze przez cybant wyciska wode albo na termostacie jest jakas ryska i przez nia wydostaje sie woda mam to sprawdzic.... dam znac jak cos bede wiedziec wiecej ...
              moja czarna perla
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

              Komentarz


              • #8
                Podobno obudowa termostatu lubi pęknąć. Ja wymieniłem cały termostat bo też miałem zapocony ten wąż i wilgotna obudowę, ale żadnej usterki się nie dopatrzyłem, więc to musiał być oring czujnika temperatury.

                Komentarz


                • #9
                  Kolego a w twoim przypadku wymieniles tylko termostat (foto nr 1) albo caly element foto 2?
                  Załączone pliki
                  moja czarna perla
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                  Komentarz


                  • #10
                    taka obudowa cala
                    Załączone pliki
                    moja czarna perla
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                    Komentarz


                    • #11
                      Koledzy dzis zrobilem 2 probe i niestety bez rezultatu, niestety dalej ucieka plyn w miejscu zaznaczonym na zdjeciu. Juz nie wiem co to moze byc na krotcu byla kropelka cieczy chlodzacej i tak sbie kapie. Ju za pierwszym razem sposcilem cala wode odtluscilem i zalozylem nowy cybant i nic dlaej cieklo wiec teraz po raz drugi sposcilem wode odtluscilem weze benzyna dalem nowe cybanty a waz oraz krotce z obudowy termostatu nasmarowalem silikonem odpornym na temperature odczekalem 24 godziny i calosc zalalem i odpowietrzylem i niestety dalej sie skrapla. Chyba jest uszkodzona obudowa a doklanie ten krociec zaznaczony na foto bo widac ze spod niego na koncu weza kapie malymi kropelkami woda. Powiedzcie mi prosze idzie jakoas same te krotce wymienic czy to jest caly odlew platikowy i trzeba go kupic caly? na allego idzie po 190 zl kurcze belek chyba nmnie nie ominie kupno nowej obudowy prawda?
                      Załączone pliki
                      moja czarna perla
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                      Komentarz


                      • #12
                        Zobaczcie jak zdjolem weza to na jednym z krotcow widoczna jest rysa nie wiem w jaki sposob mogla sie zrobic i czy jest to ona pzyczyna wycieku??
                        Załączone pliki
                        moja czarna perla
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                        Komentarz


                        • #13
                          Link
                          moja czarna perla
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam kolegow ponownie chcialem sie podzielic doswiadczeniem poniewaz juz sie wszystko wyjasnilo dlaczego uciekal plyn. Wiec wyobrazcie sobie mam przejechane 140ts km plyn wymieninany wraz z pompa wody oraz plyn chlodzacy w aso podczas wymiany rozrzadu przy 90tys km a teraz zobaczcie jak wyglada czarny,,, brudny,,, tak sie zastanawiam czy oni wogole wymienili go na nowy czy tylko dolali do tego co bylo ze on tak wyglada??
                            Załączone pliki
                            moja czarna perla
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                            Komentarz


                            • #15
                              Ale wracajac do wycieku jak wyzej plyn uciekal po wezu na poczatku myslalem ze to z spod weza, czyscilem , wymienilem cybant (zacisk na srubokret skecony) i dalo to spokoj na dwa dni i potem znowu od nowa. Kupilem cala nowa obudowe termostatu zamiennik firmy vika i zabralem sie do roboty. PO odkreceniu ukazal sie zielony korek plastikowy spr po nr i okazalo sie ze to korek plastikowy ze skrzyni biegow bardzo dziwne ze to tylko zaslepa a nie ma nakretki metalowej czy czegokolwiek metalowego??? Wiec jak widac na zdjeciu przy uszczelce poszla obudowa terostatu i przez otwor sruby plyn cieknal otworem sruby na druga strone (widac tulejke zrdzewiala ) i potem po wezach dalej lecialo. Dlatego musialem calosc wymienic wszystko widac na fotach. Teraz widac kolor plynu jaki jest bo nowy- stary wydmuchalem powietrzem do zera i zalalem nowym plynem......

                              Załączone pliki
                              moja czarna perla
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                              Komentarz


                              • #16
                                ten plastik jest strasznie wyrzarty przez plyn masakra.
                                Załączone pliki
                                moja czarna perla
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                Komentarz


                                • #17
                                  A przy okazji powiedzcie mi prosze co radzicie jak plyn cieknal mogl sie dostac do skrzyni?jak tam tylko ten korek plastikowy jest? Zastanawiam sie czy nie wymienic oleju w skrzyni? jest jakas podzialka zeby sprawdzic jaki jest stan oleju? BO z tego co widze to kolrek u gory jest ta zaslepka plastikowa a na dole skrzyni jest korek metalowy wkrecony . Czy ktos sie orjetuje ile i jaki olej trzeba kupic i wlac?
                                  Załączone pliki
                                  moja czarna perla
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tak w srodku wyglada
                                    Załączone pliki
                                    moja czarna perla
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie jestem na 100% pewny ale to jest otwór rewizyjny do sprawdzania położenia tłoków np. przy wymianie rozrządu. To co widać to koło zamachowe + docisk sprzęgła.
                                      Link

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Obudowa termostatu, nawet oryginalna, po jakimś ulega właśnie takiemu przeżarciu. Plastik robi się kruchy. Najszybciej puszcza punkt styku termostat - silnik.
                                        Płyn cieknie po skrzyni. Miałem to dokładnie to samo. Też w BFQ.
                                        Polecam jednak wymianę termostatu na oryginalny. Na pierwszy montaż robił je Behr/Mahle:
                                        Just a moment...
                                        Ten kupiłem i ma zamazane znaki Audi VW. Jest to oryginał.
                                        Montując użyłem trochę silikonu czerwonego po obwodzie uszczelki.
                                        "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                        O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                        O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Kolego a to co moz byc ten zielony otwor ?hm moim zdaniem to wlew oleju do skrzyni dobrze mysle?wziolem ten korek i spisalem nr do google wyszlo korek skrzyni ale jak kolega wyzej napisal o jakies rewizji to triche zwatpilem.Ciagle mi chodzi po glowie jak cieknal plyn a potem troche woda wyczyscilem skrzynie to czy przez ten kore do srodka nie dostala sie woda?czy nie warto dowiedziec sie co to jest i jakby to byla skrzynia biegow to czy nie uzupelnic olej
                                          moja czarna perla
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Nie jest to wlew oleju, możesz wlać tam 10 litrów wody i nic nie wpadnie do oleju do skrzyni. Wycieknie kolejnym otworem na dole skrzyni.
                                            Jest to otwór rewizyjny gdzie widać pozycję koła zamachowego. Ja jeździłem z otwartym korkiem jakiś czas, też sporo cieczy wpadło mi tam podzcas wymiany termostatu.
                                            Zobacz jak wygląda skrzynia biegów na przekroju. Korek wlewu oleju do skrzyni jest z boku skrzyni. Przy punkcie nr 8.
                                            Punkt 4 to zielony zaślepka, otwór rewizyjny.

                                            Załączone pliki
                                            Ostatnio edytowany przez niezal; 14477.
                                            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Aha no racja hm a gdzie jest rewyzja co mozna sprawdzic stan oleju? gdzie sie go spuszcze nr 8 tak to w takim razie gdzie nalewa?? nie za bardzo jestem z angielskim
                                              Ostatnio edytowany przez danielosy; 9160.
                                              moja czarna perla
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X