Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Plyn G002 i G004 od wspomagania.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Plyn G002 i G004 od wspomagania.

    Poczytałem trochę w necie i nie bardzo wiem co robić. Poci mi sie jeden z przewodów hydrauliki od wspomagania i w zbiorniczku mam ciut poniżej minimum. Przydało by się zrobić dolewkę. Ja u siebie mam jeszcze płyn ten żółto bursztynowy a wiec G002 podobno mineralny, niektórzy piszą że półsyntetyczny. Nie ma go już w sprzedaży od dłuższego czasu. Zastąpił go płyn G004 full syntetyczny. Oczywiście najlepiej zmienić całość wiem. Czy maja koledzy jakieś doświadczenie z mieszaniem tych płynów. Jedni twierdzą że są kompatybilne pomimo odmiennej struktury chemicznej inni ze broń Boże mieszać. Jak to jest, ktoś z kolegów robił dolewkę G004 do G002? Gdzieś kiedyś czytałem (nie mogę teraz tego znalezć) że pomieszano oba płyny w słoiczku i nie zaobserwowano jakichkolwiek zmian, rozwarstwień czy innych wtrąceń.

  • #2
    Kolor już nie ma znaczenia bo jest dowolny zależnie od producenta. Jedynie pewny test to test wrzenia płyny minerał wrze około w 100 C a syntetyczny w 130-140 C. Tu sytuacja jak z olejami z minerała na syntetyk bez problemu można przejść. W druga stronę nie bardzo. Czyli test albo od razu lej syntetyk. Z drugiej strony litr kosztuje 60 PLN i wystarcza do wymiany całości.

    Komentarz


    • #3
      Wolga z tego co wiem, z tymi olejami to jest odwrotnie niż napisałeś, z syntetyka na niższe możesz przechodzić (półsyntetyk, minerał). zresztą jak silnik sprawny to po zmieniać na coś gorszego...
      Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

      Komentarz


      • #4
        żeście się obaj zapędzili w teoriach o oleju silnikowym, chyba co?
        kolega pyta o płyn do wspomagania co jest ciekawym problemem

        powiem szczerze - nie wiem
        ale też nigdy nie spuszczałem się zbytnio nad kolorem płynu
        jak bywały dolewki to płyn do wspomagania wlewałem do płynu do wspomagania
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          tak, bo olej silnikowy faktycznie nic nie ma do rzeczy w tym wypadku, racja.

          różnice w płynach są w ich składzie, to nie chodzi tylko o kolor, bo to różnica czy minerał czy syntetyk jest.
          Może i można dolewać, ale ja bym nie ryzykował, jak inna baza jest, tylko poszukał coś do łapie się na to G002, albo wymienił cały płyn na G004.
          np. sam niedawno dolewałem do foki to szukałem płynu pod normę i kupiłem Ravenol SSF - kolor ten sam, normę spełnia, trochę trzeba poszperać.

          jak 002 to minerał, więc zalałbym febi 06162, mimo, że inny kolor, to też płyn mineralny i lepiej takim uzupełnić niż syntetykiem. zresztą lali go zamiast vw 002 z tego co widzę do vagów z powodzeniem.

          Link

          Komentarz


          • #6
            Rożnica jest tylko w temperaturze wrzenia. Syntetyk jest bezpieczniejszy bo wrze przy 130 -140 C zamiast 100 C jak minerał. Mieszalne oba są ze sobą a kolor to kwestia barwnika i nie nic wspólnego z rodzajem raczej dowolność producenta.

            Komentarz


            • #7
              ok, kolor to bujda wiadomo, ale jednak nie mieszałbym różnych składów, bo nawet nie wiesz wtedy co masz w zbiorniku zlać to i zalać 004 syntetyk, albo dolać febi 6162 jak jest minerał w zbiorniku - tak najlogiczniej. To jednak olej i ma właściwości smarne, a nie tylko temp. wrzenia, może to nie silnik, ale wydaje mi się, że dla pompy lepiej jak jest jeden rodzaj zalany, a nie jakiś mix dziwnej treści.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X