Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tuleje wahacza przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tuleje wahacza przód

    Witam
    Mam do wymiany teraz tuleje przedniego wahacza. Może mi ktoś polecić jakąś dobrą firmę? Nie chciałbym za pół roku robić znowu tego samego.

    Pozdrawiam

  • #2
    Ja wsadziłem lemfordera i niby ok nic się z nimi nie dzieje, ale od początku były bardziej miękkie niż stary zerwany oryginał.
    Ostatnio edytowany przez kylo125; 5732.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
      Ja wsadiłem lemfordera i niby ok nic się z nimi nie dzieje, ale od początku były bardziej miękkie niż stary zerwany oryginał.
      Ostatecznie jako zamiennik do lemfordera możesz nabyć FEBI. Inne raczej nie są polecane.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        Ja pewnie na razie nic nie będę ruszał. Jeździ się ok tylko jak auto jest na szarpakach np na przeglądzie to mnie wzywają i pokazują że miękko. Jak będę zmieniał to pewnie sprawdze jak się spiszą pełne tuleje z audi s3.

        Komentarz


        • #5
          Ja zmieniłem na lemfordera, małe standardowe a duże pełne od S3, jest trochę sztywniejszy, pewniej się prowadzi.

          Komentarz


          • #6
            sierwa
            ja mam u siebie okrągłe pełne od S3 ,a resztę lemfordera i ostatnio zmieniałem tuleje po 4latach choć jeszcze nie musiałem ale z racji wymiany innych elementów zawieszenia i wykonania po tym zabiegu geometrii to zdecydowałem się na wymianę wszystkiego .ok Lemforder jest jak oryginał tylko nie p[osiada numerów bądź ma je specjalnie zdarte aby nie było widać .ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Tak jak piszą koledzy...Lemforder lub Febi.
              U siebie zakładałem Lemfordera pełne do S3 i był na nich oryginalne numery.

              Komentarz


              • #8
                Jeśli mogę wtrącić. To już nie ten sam Lemforder co kiedyś. Już nie made in Germany tylko Turkey albo Brazil. Gumy bym jeszcze założył ale sworzeń albo gałkę kierowniczą już nie. Dlatego poszedłem w TRW.
                Ale do sedna.
                W golfie 4 którego zeswapowałem na 1.8T AUQ z Octavia RS mam założone pełne gumy na tyle przedniego wahacza i powiem szczerze że jest za sztywno no ale co kto lubi. Auto dobrze czuje się na kierownicy co za tym idzie szybciej zużywa się przekładnia kierownicza i każdą dziurę czuć na całym aucie...

                Niedawno przesiadłem się na Octavia RS I i się zakochałem bo dużo przyjemniej się prowadzi. Do wymiany miałem też gumy wahacza ale założyłem to co w oryginale czyli te półpełne.

                Musisz pomyśleć co chcesz czy większy komfort bo np dużo jeździsz czy bardziej chcesz iść w "sport"

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez sebastian1901 Zobacz wpis
                  To już nie ten sam Lemforder co kiedyś. Już nie made in Germany tylko Turkey albo Brazil.
                  No niestety tak zgadza się to nie ten sam Lemforder... a teraz nawet MADE IN CHINA.
                  Febi chyba też niestety poszedł w tym kierunku...

                  Komentarz


                  • #10
                    wszyscy producenci szukają oszczędności w produkcji bo nie jak ,jak cena i jakość zwabia klienta .
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz


                    • #11
                      W przednich wahaczach jakieś 120 000km temu wpadły gumy z ASO i nadal nie widać na nich żadnych śladów zużycia. Końcówki, sworznie natomiast ok. 60 000km temu wymieniłem na Moog'a i też jest OK. Żadnych nadmiernych luzów nie ma.

                      Komentarz


                      • #12
                        A powiedzcie mi koledzy czy po wymianie obu tulei na przednich wahaczach konieczne jest robienie później zbieżności?
                        Bo słyszałem już różne opinie.

                        Komentarz


                        • #13
                          Trzeba zrobić. Dodam, że kumaty mechanik powinien na początek ustawić tylną belkę i dopiero względem niej przód. Niestety niektórzy twierdzą, że tyłu się nie ustawia.

                          Komentarz


                          • #14
                            Powiedzcie co założyć zamiast tego leamfordera? końcówka drążka wytrzymała niecałe 30 tys .. wymieniłem jedną fabryczną , zrobiłem zbieżność, potem drugą fabryczną znów zbieżność (80pln) i teraz ta pierwsza padła. ręce opadają. TRW czy coś innego?

                            Komentarz


                            • #15

                              mariush19 mariush19



                              ja zawsze biorę lemfordera i jestem zadowolony , jak robię wymianę to wymieniam z oby stron bo nigdy nie wiadomo w jakim momencie padnie druga strona .ok To jest jeden koszt dla mechanika i na geometrii.
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz


                              • #16
                                Lemfordera, tylko w pewnym sklepie bo często go podrabiają.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                                  Powiedzcie co założyć zamiast tego leamfordera? końcówka drążka wytrzymała niecałe 30 tys .. wymieniłem jedną fabryczną , zrobiłem zbieżność, potem drugą fabryczną znów zbieżność (80pln) i teraz ta pierwsza padła. ręce opadają. TRW czy coś innego?
                                  Nie wierzę normalnie w to co czytam. Czy użytkujesz auto po dziurawej drodze jak służbowe? Trzydzieści tysięcy i końcówka padła? Nie żeby to było niemożliwe ale albo eksploatacja 100% po brukowych dziurawych drogach albo trafiłeś na podróbkę. Najtańsze badziewie jakie wkładałem swego czasu do fiata punto wytrzymywało dłużej.
                                  Spróbuj w takim razie FEBI.
                                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                  Spalanie - Motostat.pl
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis

                                    Nie wierzę normalnie w to co czytam. Czy użytkujesz auto po dziurawej drodze jak służbowe? Trzydzieści tysięcy i końcówka padła? Nie żeby to było niemożliwe ale albo eksploatacja 100% po brukowych dziurawych drogach albo trafiłeś na podróbkę. Najtańsze badziewie jakie wkładałem swego czasu do fiata punto wytrzymywało dłużej.
                                    Spróbuj w takim razie FEBI.
                                    Auto jest oczkiem w głowie, na czołówkę wyjadę ale w dziurę nie wjadę , jest trochę dziur w mieście ale jeżdżę tam sporadycznie, w pracy mam 20 metrów "tarki" ale jadę po tym 10 km/h. Końcówka kupiona na forum od sprawdzonego sprzedawcy. Druga końcówka wymieniana 15 tys temu, na razię się trzyma. Jak będę zmieniał, to wymienię chyba obydwie na raz. Kupię Febi albo TRW...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Są jeszcze końcówki Moog. Wcześniej nie słyszałem o tej firmie, ale postawiony pod ścianą (auto na ustawieniu zbieżności, a okazało się że końcówki się kończą) w warsztacie zamontowali mi cały komplet. Zrobiłem na nich jakieś 80kkm i były ok. Później musiałem wymienić maglownicę (nowe drążki w komplecie).
                                      Ostatnio edytowany przez utek; 1393.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        O moog-u mam dość niskie mniemanie. Jakoś w 2008 roku jak robiłem furmankę na moogu to było naprawdę spoko, ale jakoś chyba w 2013 roku drążki kierownicze i końcówki mooga nie wytrzymały 40 kkm

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          U mnie Moog od ok 60k km i jest spoko. "Nic nie stuka, nic nie puka".

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Klima Zobacz wpis
                                            "Nic nie stuka, nic nie puka".
                                            Uwaga handlarz...
                                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                            Spalanie - Motostat.pl
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Bambek1

                                              Nie wierzę normalnie w to co czytam. Czy użytkujesz auto po dziurawej drodze jak służbowe? Trzydzieści tysięcy i końcówka padła? Nie żeby to było niemożliwe ale albo eksploatacja 100% po brukowych dziurawych drogach albo trafiłeś na podróbkę. Najtańsze badziewie jakie wkładałem swego czasu do fiata punto wytrzymywało dłużej.
                                              Spróbuj w takim razie FEBI.
                                              Przepraszam Was koledzy, zła diagnoza , dziś miałem czas wejść pod auto. To nie końcówka drążka, luz jest na drążku ... Mam nadzieję ze to nie magiel, przez harmonijkę ciężko wyczuć ale raczej to drążek. Już zamawiam komplet oczywiście leamforder.

                                              Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Jeżeli chcesz to mam używany oryginał ze swojej po wymianie kompletnej maglownicy z drążkami i końcóLink jak coś to pw
                                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam
                                                  Zdecydowałem się w końcu na Lemfodery. Znalazłem dwa różne:
                                                  1) Lemforder LMI21113 ( Just a moment... )
                                                  2) Lemforder 3147901 ( Attention Required! | Cloudflare )

                                                  Czy warto dopłacać 100zł do tych wzmacnianych? Dodam, że robię około 11 tys km rocznie.

                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X