Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przesiadka z oleju 10w40 na 5w40- czy to bezpieczne? Know How!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przesiadka z oleju 10w40 na 5w40- czy to bezpieczne? Know How!!!

    Koledzy mam O1 2,0 116KM 8v - sprowadzona przez handlarza i niestety nie było informacji o używanym oleju.
    Przebieg w dniu zakupu 213434- teoretyczny przebieg. Przy wymianie rozrządu ( dla spokoju ducha) wymieniłem płyny i olej w silniku, dla pewności zalano mi Castrol Magnatec 10w40 - półsyntetyk.
    Auto bierze olej i niby jest to taki urok tego modelu. Raczej nie chce wymieniać pierścieni i uszczelniaczy bo nie będę tak długo jeździć autem by ten koszt (ok 1800 zł) mi się zwrócił - bo musiał bym zrobić ponad 120k. km a raczej to nie wykonalne. I tak zainwestowałem w LPG
    W innym wątku doradzono mi żeby zrobić płukankę i wrócić do syntetyka.
    Nie ukrywam że się boję, negatywnych skutków tej zamiany w sytuacji gdyby taka modyfikacja była wykonana źle lub silnik jest juz w takim stanie że będą przecieki.

    Obecnie mam 218950- silnik spala mi olej co kontroluje i mierze- ok 0,5l / 1200 km. Co jakoś akceptuję ten stan rzeczy bo wyjścia nie mam.
    Czytałem wiele pozytywnych opinii na temat specola a mi podoba sie cena za litr oleju- z racji jego spalania szukam tańszej alternatywy.

    Opcje mam dwie:
    Chciałbym przejść na olej SpecolaSyntetyk Specol 5W40 Gold synthetic Błąd 404
    lub
    Specol Extraspec Racing SN/CF 10W/60 Błąd 404
    ewentualnie
    Specol 10W40 Spec Gas Błąd 404

    Moje pytanie czy warto zmieniać semi-syntetyk na pełen syntetyk?

    Proszę o instrukcje jak takiej zmiany krok po kroku dokonać i jakich płukanek użyć.

    Z góry dziękuje.

  • #2
    Jest temat do oleju w 2.0

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
      Jest temat do oleju w 2.0
      serio ?? nie znalazłem.

      Komentarz


      • #4
        Może nie do końca rozwinięty i że wszystko tam znajdziesz ale coś jest:
        Pytanie "rzeka"(pewnie ile uzytkownikow,tyle opinii) 2.0 99r.+ LPG - Octavia Club Polska

        Komentarz


        • #5
          Zalewaj śmiało specola 5W-40. Ja go mam u siebie obecnie i motor śmiga jak lala. Nic nie powiem o jego zużyciu czy bierze mniej niż innych bo póki co z każdą oliwą bez problemu wyrabiam się w ilości zużycia około 0.7l/10kkm. Niektórzy twierdzą, że specola łyka zauważalnie mniej, Ale zawsze możesz spróbować jak będzie u Ciebie, co do bezpieczeństwa silnika nie masz się co obawiać.

          Jeśli chcesz bardzo "ochronić" swój motor możesz speca zalać z dodatkiem np. archoil 9100 ale nie wiem czy od razu jest sens dokładać monetę, może najpierw wypróbuj sam olej jaki będzie jego pobór itp. Ja około połowy a czasem i więcej przebiegu robie po dogach A i S, latam na czystym fabrycznym oleju nigdy żadnych "dopalaczy" czy płukanek do oliwy nie używałem. Wymiana obowiązkowo co 10kkm szynki nie zjem a oliwa musi być świeża. Odkąd mam to auto zawsze 5W-40 pełny syntetyk szedł.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
            Zalewaj śmiało specola 5W-40. Ja go mam u siebie obecnie i motor śmiga jak lala. Nic nie powiem o jego zużyciu czy bierze mniej niż innych bo póki co z każdą oliwą bez problemu wyrabiam się w ilości zużycia około 0.7l/10kkm.Wymiana obowiązkowo co 10kkm szynki nie zjem a oliwa musi być świeża. Odkąd mam to auto zawsze 5W-40 pełny syntetyk szedł.
            Tylko że u mnie jest mały problem bo nie miałem informacji co było wcześniej lane i poleciał juz półsyntetyk 10w40 Castrol i z wiedzy jaką mam to należy przed zalaniem syntetyka zrobić płukankę bo przejście z 10w40 na 5w40 nie jest takie łatwe jak zejście z dół z 5w na 10w

            Ja również wymieniam co 10k ale juz teraz na 10w40 bierze mi sporo bo 0,5l na 1000 km a nie jak u innych na 10 000 km

            Komentarz


            • #7
              Ja po zakupie przeszedłem u siebie z long lifa (zdarłem 6 naklejek kontrolnych z przebiegami z pasa wzmocnienia na których był zaznaczany castrol 5w-30 SLX tak samo był w książce wpisywany ) na wymiany co 10kkm i wszystko jest ok.
              Jak mówię nic nie płukałem nic nie kombinowałem po zakupie była wymiana wszelkich płynów i od razu poszedł 5W-40 z interwałem co 10kkm.

              Ogólnie miałem trochę farta trafiając na auto z pierwszych rąk i dość dobrze serwisowane, ale o tym przekonałem się już dopiero w trakcie eksploatacji.
              Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
              Spalanie - Motostat.pl
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                Ja po zakupie przeszedłem u siebie z long lifa (zdarłem 6 naklejek kontrolnych z przebiegami z pasa wzmocnienia na których był zaznaczany castrol 5w-30 SLX tak samo był w książce wpisywany ) na wymiany co 10kkm i wszystko jest ok.
                Jak mówię nic nie płukałem nic nie kombinowałem po zakupie była wymiana wszelkich płynów i od razu poszedł 5W-40 z interwałem co 10kkm.

                Ogólnie miałem trochę farta trafiając na auto z pierwszych rąk i dość dobrze serwisowane, ale o tym przekonałem się już dopiero w trakcie eksploatacji.
                U mnie w książce nie było nic wpisane, chyba ze sie nie znam , wiec tylko pozazdrościć takiego rodzynka...

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                  wiec tylko pozazdrościć takiego rodzynka...
                  No trafiła się nie powiem... gdyby nie to pewnie musiał bym męczyć się czymś nowszym póki co odpukać bezproblemowe auto.
                  Rozglądam się cały czas za volvo V50 ale nic konkretnego i pewnego nie mogę ustrzelić.
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Kolego możesz zainwestować w polski pomarańczowy ceramizer. Koszt niewielki a efekt jest. Ja wlałem do 1.6 z LPG i jest ok. Autko ma nalatane 188 000km i od zmiany do zmiany 0,6L oleju jest dolewana.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Ale Ty masz 1.6, 2.0 lubi pociągnąć oleum poprostu. Ja kiedyś dolałem tego jak mi Renia Megane zaczęła pić:
                      Just a moment...
                      Na jakiś czas pomogło i mniej chlała wyraźnie, ale to dość doraźne.
                      W Lagunie skolei przeszedłem z 5w/40 na 5w/50. to auto zużywało go mniej niż u Ciebie, ale też lubiło podpić. Po zmianie wyraźna zmiana na plus w konspupcji. Zalewałem jeden z najtańszych też i było ok:
                      Sklep z olejami i chemią motoryzacyjną | Petrostar - Warszawa

                      specol też dobrym wyborem
                      Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                      Komentarz


                      • #12
                        Koledzy proszę jeszcze tylko o Waszą opinię czy jest sens przechodzic na 5W... z 10W i czy nalezy zastosować płukankę do silnika. Pytam bo zawsze mechanik mi powtarzał ze z 10W do 5W sie nie wraca bo wypłukuje silnik i moge powstać przedmuchy.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                          Koledzy proszę jeszcze tylko o Waszą opinię czy jest sens przechodzic na 5W... z 10W i czy nalezy zastosować płukankę do silnika. Pytam bo zawsze mechanik mi powtarzał ze z 10W do 5W sie nie wraca bo wypłukuje silnik i moge powstać przedmuchy.
                          Chodzi o płukankę Archoil AR2300 którą dolalbym juz teraz tylko problem z tym że - silnik spala mi olej wiec sukcesywnie dolewam go i nie jestem w stanie okraslic ile jest go w układzie i jaką proporcję zastosować.

                          Komentarz


                          • #14
                            zależy jaki stan motoru, dlatego mechanik tak powiedział. Jak silnik sprawny, wszystkie uszczelki całe i przebieg pewny, to można stosować zmianę taką. Jednak w Twoim wypadku osobiscie nie widzę tego sensu. oleju 5w/40 będzie żarł jeszcze więcej na moje oko. płukankę zrób (ją się robi zaraz przed wymianą ok.10 min, na jałowym biegu, absolutnie na tym się nie jeździ). wlał bym zwykły 10w/40, jak na takim jeździł, to żaden zły olej, a 2.0 to silnik który nie wymaga pełnego syntetyka. Jak będzie dalej palił, to możesz spróbować dodać LM Visco Stabil - link wyżej. A jak nie pomożę, to już tylko remont niestety

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                              Koledzy proszę jeszcze tylko o Waszą opinię czy jest sens przechodzic na 5W... z 10W i czy nalezy zastosować płukankę do silnika. Pytam bo zawsze mechanik mi powtarzał ze z 10W do 5W sie nie wraca bo wypłukuje silnik i moge powstać przedmuchy.
                              Oj w niebezpiecznym towarzystwie się kolega obraca... jeśli motor jest zdrowy to niech go myje.


                              Prawda jest taka, jak jest motorownia zajechana jak koń szmaciarza to tak jak Sew pisze "cud specyfik" pomoże na czas np. sprzedaży ale raczej należy się spodziewać jak trafisz na kumatego nabywcę, że po niedzieli wróci i może rzucić Ci rękawicę.

                              W każdym innym przypadku jak zmiana oleju na gęstszy, rzadszy, jaśniejszy, ciemnjejszy mniej lub bardziej cudowny nie przynosi efektów to trzeba się zmierzyć np. z remontem. Jeżeli motor spala olej sukcesywnie to niestety ale żadną płukanką na dłuższą metę go nie uratujesz. Szkoda Twoich pieniędzy. Wydając po 2-3 razy po kilkadziesiąt złotych lepiej odłóż od razu te środki na remont. Będziesz się cieszył 2 miesiące a 3 będzie lampka alladyna na zakręcie.

                              Z mojej wiedzy nabytej w trakcie nauki własnej jak i obserwacji doświadczeń wielu innych nieszczęśnikow próbujących z nadzieją w oczach ratować swoje zmęczone motory jest jeden obraz: ze starego robisz nowy ale dalej będziesz jeździł jak na starym z wszelkimi tego konsekwencjami.
                              Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                              Spalanie - Motostat.pl
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                jeśli motor jest zdrowy to niech go myje.
                                Tylko że jak stwierdzić stan zdrowotny motoru jak nie znam historii auta.
                                Więc raczej zmienie tylko rodzaj wlewanego oleju z Castrola na Specola 10w50 i nadwyżkę będę odkładać na ewentualna naprawę auta i tyle. Chyba to wydaje sie rozsądne i bezpieczne.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                                  Tylko że jak stwierdzić stan zdrowotny motoru jak nie znam historii auta.
                                  Metodami ogólno dostępnymi to kolejno: spalanie benzyny czy się mieści w normie, spalanie oliwy, badanie spalin na stacji diagnostycznej. Dwie pierwsze metody masz za darmo badanie spalin to zależy.
                                  Następnie możesz pofatygować się na hamownie koszt też nie powala i w zasadzie masz już rozeznanie.

                                  Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                                  Więc raczej zmienie tylko rodzaj wlewanego oleju z Castrola na Specola 10w50 i nadwyżkę będę odkładać na ewentualna naprawę auta i tyle. Chyba to wydaje sie rozsądne i bezpieczne
                                  10W-50 eee ten tego na sportowo?
                                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                  Spalanie - Motostat.pl
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zapomniałem jeszcze możesz zrobić sprawdzenie ciśnienia sprężania też koszt niewielki, właściwie od tego należało by zacząć.
                                    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                    Spalanie - Motostat.pl
                                    Spalanie - Motostat.pl

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                      Metodami ogólno dostępnymi to kolejno: spalanie benzyny czy się mieści w normie, spalanie oliwy, badanie spalin na stacji diagnostycznej.
                                      Spalanie benzyny wg komputera- 7,5-8 l/100 km ,teraz na gazie- wg rachunków 10l lpg/100km, a wg komputera 8,7l lpg/100
                                      Spalanie oleju 0,5l/1200km
                                      Spaliny były badane podczas pierwszego przeglądu gdzie diagnosta przyłożył sie do zadania rzetelnie- było wszystko w normach.
                                      Hamownia- hmmm...może jak bedę w okolicy ...
                                      Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                      sprawdzenie ciśnienia sprężania
                                      - jest w planach

                                      Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                      10W-50 eee ten tego na sportowo?
                                      Taki pomysł że może bedzie lepiej trzymać film olejowy a przy okazji bedzie mnie oleju spalać.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                                        Taki pomysł że może bedzie lepiej trzymać film olejowy a przy okazji bedzie mnie oleju spalać.
                                        No nie wiem w sumie cena jak patrzyłem czy 10W-40 czy 10W-50 jest na wielu stronach lub niemalże identyczna ale czy przy normalnej jeździe wykorzystasz jego możliwości to się nie wypowiem. Spróbować na pewno możesz.
                                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                        Spalanie - Motostat.pl
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis
                                          Spalanie benzyny wg komputera- 7,5-8 l/100 km ,teraz na gazie- wg rachunków 10l lpg/100km, a wg komputera 8,7l lpg/100
                                          Jak jade w trasie to te 8.5 na kompie pokaże. Może jadąc 90 dałoby sie zejśc niżej. Miasto, krótkimi odcinkami to raczej wskazania komputera 10l. Twój ECU nie wie, że jedzie na LPG on podaje cały czas spalanie benzyny (bo myśli że na niej jedzie). Gazu wejdzie te 20% (+/-5%) więcej niż wskazanie kompa, w zależności od jakości tankowanego LPG. Teoretycznie przy dobrze wyregulowanym LPG wskazanie komputera podczas jazdy na Pb powinno być identyczne jak na LPG.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ja do swojego 2.0 przebieg teoretyczny 240 kkm lałem co wymianę innych olej. 5w40 0w40 10w40 15w40 5w50. lałem nawet nawet od ciągnika superol cc nic się z silnikiem nie stało bo niby dlaczego miałoby się stać? Ze wszystkich Olei wydaje mi się że najmniej ten silnik bierze złotego lotosa 5w40. Ten olej na świetny wskaźnik TBN 10.1

                                            Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              możesz spróbować ten 10w/50, może będzie ciut lepiej, ale na dłuższą metę pewnie i tak będzie ten olej palił. Generalnie 2.0 palą olej i bym to olał. Zobacz ile będzie palił tego 10w/50. Oczywiście przed wymianą płukanka. Jak żre olej na potęgę to by kopcił na niebiesko - choć chwilami, jak nie kopci to tragedii pewnie nia ma ze stanem silnika.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Carol Voj to powiem Ci, że sporo Ci bierze u mnie przy przebiegu 260tyś km przy pałowaniu i wymianie co 10 tyś km weżmie góra 0,8 litra oliwy. Silnik zalany od zakupu przy przy przebiegu 170tyś Motulem Synergie 6100 10w40. Jest to moje drugie auto zalane motulem poprzednie Audi A3 też było zalewane od zakupu do końca Motulem. Osobiście w Mobile i Castrole nie wierzę i nie jestem przekonany, za dużo tego jest na rynku podrobionego.
                                                Ostatnio edytowany przez sampler; 37361.
                                                "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                                                Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                                                pieniądze.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez sampler Zobacz wpis
                                                  Carol Voj to powiem Ci, że sporo Ci bierze u mnie przy przebiegu 260tyś km przy pałowaniu i wymianie co 10 tyś km weżmie góra 0,8 litra oliwy. Silnik zalany od zakupu przy przy przebiegu 170tyś Motulem Synergie 6100 10w40. Jest to moje drugie auto zalane motulem poprzednie Audi A3 też było zalewane od zakupu do końca Motulem. Osobiście w Mobile i Castrole nie wierzę i nie jestem przekonany, za dużo tego jest na rynku podrobionego.
                                                  Sam nie wiem z jakim przebiegiem kupiłem samochód bo sprowadzony i od handlarza- generalnie juz teraz uważam że utopiłem z tym autem i błedem był jego zakup ale coż nie mam kasy na zmianę na inne i muszę się przemęczyć.
                                                  Nie było zadnej informacji czym był zalany, i niestety o apetycie na olej dowiedzialem sie w trakcie użytkowania.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X