Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] wycieraczki/piora kłopoty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] wycieraczki/piora kłopoty

    Koledzy,
    Zapewne temat sie powtarzal ale z braku czasu nie mam kiedy przeszukac forum, wiec prosze o pomoc.

    W mojej O1 od dawna szkrzypia i podskakuja piora wycieraczek w trakcie pracy, takue skrobanie o szybe w obydeu kirrunkach tj. gdy ida w gora i gdy wracaja. Dodatkowo na wysokosci oczu kietowcy jest taki niedoczyszczony pas szerokosci 4-5cm na calym luku pracy wycieraczki, co bezposrednio wplywa na widocznosc i bezpieczenstwo jazdy.
    Co zrobilem walczac z problemem:
    1. Odtluszczalem szybe wieloma srodkami: benzyna ekstrakcyjna, fairy, ludwik, plyn do auto szyb.
    2. Wymienialem kilka razy piora na piora roznych firm.
    3. Doginalem ramiona wycieraczek zeby wycieraczki byly prostopadle do szyby.

    Te zabiegi nic nie daly. Wydaje mi sie ze pomoze juz tylko wymiana samych ramion wycieraczek.
    Doradzicie, jakie wybrac zeby raz na zawsze pozbyc sie problemow? A moze cos jeszcze mozna zrobic?
    Pozdrawiam,
    Paweł


  • #2
    Osie mechanizmu wycieraczek są OK ? Jeśli masz możliwość to podmień ramiona wycieraczek.

    Komentarz


    • #3
      Podejrzewam ostatnie stadium przed całkowitym zatarciem i zablokowaniem trzpieni ramion w tulejach.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
        Podejrzewam ostatnie stadium przed całkowitym zatarciem i zablokowaniem trzpieni ramion w tulejach.
        Bambek, latem zmieniałem silnik wycieraczek z innego powodu i mechanizm na tyle lekko chodził, że można go było swobodnie ręką poruszyć. Dlatego zacieranie się trzpieni wykluczam.
        Pozdrawiam,
        Paweł

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez pauletto007 Zobacz wpis
          i mechanizm na tyle lekko chodził, że można go było swobodnie ręką poruszyć
          A może jest zbyt duży luz trzpieni ramion w tulejach (obudowie mechanizmu).

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
            A może jest zbyt duży luz trzpieni ramion w tulejach (obudowie mechanizmu).
            Też może być, trzpień nie obraca się we własnej osi tylko "skacze" w tulejce. Wszystkie niepotrzebne luzy sprawdzić.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              Regulowałeś naprężenie sprężyny czy kąt pióra?
              Ja u siebie już od roku kombinuję by było idealnie.

              Do tej pory ustaliłem, że oprócz dobrych piór i odtłuszczonej szyby potrzeba dość mocno wygiąć ramię by zwiększyć siłę nacisku. To niestety powoduje zmianę kąta główki, który jest kluczowy przy przeskakiwaniu. Jeśli przeskakuje Ci podczas ruchu w górę, musisz przegiąć główkę ramienia aby pióro delikatnie w stronę podszybia, jeśli w ruchu w dół, w stronę dachu. Jeśli w obie strony, to masz dużo za słaby docisk.
              Co robi za silny docisk jeszcze nie ustaliłem ,bo nie udało mi się nigdy osiągnąć tego stanu.

              Wycieraczki bezszkieletowe wymagają dużo silniejszej siły nacisku niż zwykłe. Niedociśnięty środek z reguły oznacza również za małą siłę nacisku.

              Podobno są warsztaty wyposażone w regulatory kąta główki: Link oraz mierniki siły nacisku ramienia.
              Jeśli ktoś zna takie miejsce w Wa-wie, to prosiłbym o namiar, chętnie bym podjechał na kontrolę.
              Octavia 1 Tour 1.8T 20V AUM Liftback

              Komentarz


              • #8
                Myślę że taki regulator kąta główki powinien być w każdym ASO. Obstawiam że nieźle sobie policzą za taką usługę.
                W sumie taki przyrząd można zrobić samemu przy odrobinie inwencji twórczej.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                  Myślę że taki regulator kąta główki powinien być w każdym ASO. Obstawiam że nieźle sobie policzą za taką usługę.
                  W sumie taki przyrząd można zrobić samemu przy odrobinie inwencji twórczej.
                  W ASO kiedyś mi powiedzieli 200zł. Przyrząd można kupić za 250...
                  Octavia 1 Tour 1.8T 20V AUM Liftback

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Królik Zobacz wpis

                    W ASO kiedyś mi powiedzieli 200zł. Przyrząd można kupić za 250...
                    Dlatego warto pokusić się o zrobienie samemu takiego przyrządu. A instrukcje jak powinno być ustawione ramie zapewne można znaleźć w necie.

                    Komentarz


                    • #11
                      W ksiaze"Skoda Octavia. Sam naprawiam" chyba jest cos o takim przyrzadzie. Probowalem juz ustawiac samo pioro prostopadle do szyby, doginalem ramie wycieraczki i nawet jak sie udalo niby dobrze ustawic to problem po 2-3 dniach powracal. Zaczalem sie ostatnio zastaanawiac czy nie przeszvzepic ramion sero z golfa IV. Robil ktos moze taka podmiane?
                      Pozdrawiam,
                      Paweł

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez pauletto007 Zobacz wpis
                        Probowalem juz ustawiac samo pioro prostopadle do szyby
                        Raczej nie prostopadle do szyby tylko pod małym kątem.

                        Zamieszczone przez pauletto007 Zobacz wpis
                        Zaczalem sie ostatnio zastaanawiac czy nie przeszvzepic ramion sero z golfa IV. Robil ktos moze taka podmiane?
                        Ja ma u siebie ramiona z Golfa IV.

                        Komentarz


                        • #13
                          Bastian001, a masz te ramiona aero czy zwykle? Napisz cos wiecej, jakie to sa dokladnie ramiona (nr czesci) z golfa iv ktory rocznik je masz i jak sie ogolnie spisuja czy widzisz roznice na +? Z ktorego rocznika jest Twoja O1?
                          Pozdrawiam,
                          Paweł

                          Komentarz


                          • #14
                            Ramiona aero z Golfa IV rocznik jak dobrze pamiętam 2003. Numery katalogowe ramion:1J1955409D, 1J1955410D.
                            Mam O1 z 2004 roku.
                            Na samym początku wszystko było w porządku, mam tu na myśli jakość ich pracy (dobrze zbierają wodę z szyby) jak i efekt wizualny (patrząc z pozycji kierowcy są mniej widoczne-subtelniejsze). Od kilku tygodniu trochę gorzej pracują (podskakują) im szyba bardziej sucha tym gorzej. Trochę jeszcze popracuje nad tymi ramionami a jak czas i pogoda pozwoli zajrzę do mechanizmu wycieraczek. Jakieś 3-4 lata temu już rozbierałem cały mechanizm i wydaje mi się że troszkę gorzej (ciężej) pracuje więc chyba pora zajrzeć do niego ponownie.

                            Komentarz


                            • #15
                              Koledzy a nie taniej kupić inne ramiona, chociaż jedną sztukę i sprawdzić bo z własnej praktyki wiem że jak za duzo sie manipuluje ramionami to zaczynają dziać się "cuda" i korzystniej kupić inne ramie i po kłopocie.
                              Obecnie mam dobre ramiona ale zastanawiam sie nad wycieraczkami areo- ale san nie wiem czym różnią się od zwykłych - i czy koszy samych wycieraczek jest wyższy.
                              Może koledzy z Areo z GIV rozwieją moje wątpliwości?

                              Komentarz


                              • #16
                                Carol Voj Zależy co kto ma na myśli pod pojęciem "inne ramiona"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Aktualizacja... dzisiaj (kilka dni wcześniej niż zamierzałem) musiałem zdemontować mechanizm wycieraczek. W drodze z pracy do domu odmówił współpracy. Na szczęście miałem inny używany który kilka miesięcy temu rozebrałem i nasmarowałem. Czekał na dzisiejszy dzień
                                  Przełożyłem silnik, zamontowałem i wszystko jest w porządku. Nie ma już tego efektu podskakiwania wycieraczek o którym pisałem wcześniej

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dodatkowo zakupiłem uszczelki 1J0955229... niestety nie miałem ich u siebie. Pogoda na tą chwilę nie sprzyja ale będę musiał je zamontować jak się trochę poprawi.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X