Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Na co dodatkowo zwrócić uwagę przy serwisie dolotu

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Na co dodatkowo zwrócić uwagę przy serwisie dolotu

    1999, 1.8, 125 KM, AGN

    Witam serdecznie, postanowiłem zrobić domowy serwis całego dolotu z uwagi na niewielkie falowanie obrotów na jałowym, tj. - demontaż i czyszczenie oraz oględziny wraz z założeniem nowych uszczelnień.

    Moje pytanie brzmi, co przy okazji tej roboty warto jeszcze zrobić z uwagi na dość duży demontaż, aby za "chwilę" nie było potrzeby ściągać wszystkiego raz jeszcze?

    Cały dolot ściągnięty, wyczyszczony.

    Zrobię/ wymienię na pewno:
    - uszczelki kolektora dolotowego dolnego z obu stron
    - uszczelkę przepustnicy
    - uszczelniacze wtryskiwaczy

    Nadmienię, że dolot był pokryty mgiełką olejową. Nie była ona ani brudna, ani zapieczona, jakaś "świeża" sprawa (być może z powodu za dużego stanu oleju po wymianie - ok 250 ml?). Odma z uwagi na pęknięcia, uszczelka pokrywy i napinacza z uwagi na wycieki wymienione rok temu na nową.
    Uszczelki kolektora i przepustnicy były sztywne i uklepane, trudno było je wyciągnąć.

    Jest tam sporo przewodów, zaworków, natomiast nie chcę popadać w wymianę wszystkiego po kolei, może jest coś co warto, bo np. trudno o diagnozę?

    Będę wdzięczny za sugestie.
    Pozdrawiam
    Jedynie sam możesz zrobić coś zgodnie ze sztuką...

  • #2
    Z tego co widzę to wymieniłeś/wymienisz raczej wszystko co konieczne. Sprawdź jeszcze w jakim stanie jest reszta odmy i uszczelnienie korka wlewu oleju bo tam też lubi się wygniatać guma i syfi olejem.
    Skoda Octavia Laurin&Klement 1.9 TDI '00
    Skoda 130 L '86
    Skoda Felicia LXi '98 + LPG - dupowóz

    Komentarz


    • #3
      Dzięki, zrobione Jutro składam wszystko do kupy - oby. Pozdrawiam !
      Jedynie sam możesz zrobić coś zgodnie ze sztuką...

      Komentarz

      Pracuję...
      X