Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana oleju w układzie wspomagania

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana oleju w układzie wspomagania

    Witam jak w tytule planuje wymienić olej w układzie wspomagania,octavia 2.0 benzyna 2001r jaki olej tutaj przychodzi interesuje mnie tylko oryginalny,2 pytanie do samej wymiany jak się za to zabrać by niczego nie popsuć? Jak by ktoś podpowiedział co i jak po kolei był bym wdzięczny.

  • #2
    Zrobiłem to u siebie w następujący sposób (1.8, 125 KM, AGN), sądzę, że procedura będzie identyczna:
    1. Zakupiłem 1l płynu do ukł wspomagania w ASO
    2. Odkręciłem korek zbiorniczka płynu wspomagania
    3. Zdjąłem pokrywę silnika (podwozie)
    4. Odpiołem najniżej położony wąż od pompy wspomagania
    5. Zlałem płyn
    6. Odpiołem drugi wąż od pompy wspomagania
    7. Zlałem
    8. Dmuchnałem w zbiorniczek
    9. Wpiołem przewody na miejsce
    10. Zalałem zbiorniczek.
    11. Uruchomiłem motor, pokręciłem kierownicą kilka razy do max skrętu w lewo i prawo
    12. Uzupełniłem płyn. Jeżeli dobrze pamiętam weszło mi 0.7l
    Wszytko ponad rok działa bez zarzutu.

    Drugą opcją jest nieco bardziej chałupniczy sposób.
    Czasochłonny lecz bez demontażu przewodów i bez konieczności kanału czy podnośnika:
    1. Zakup płynu oraz strzykawki 100ml (można taką strzykawke zakupić w aptece)
    2. Odciągnąć płyn strzykawką ze zbiorniczka
    3. Uzupełnić świeżym
    4. Czynność powtarzać po wymieszaniu się płynów (kręcenie na uruchomionym motorze do maxa prawo - lewo ; lub co jakiś czas czynność powtarzać).

    Pozdrawiam
    Jedynie sam możesz zrobić coś zgodnie ze sztuką...

    Komentarz


    • #3
      Dzieki za odpowiedz,już teoretycznie muślę że ogarnę temat,powiedz mj jeszcze czy maglownice opróżniłeś z płynu też? Aha i jaki płyn kupiłeś jakie miał oznaczenia?

      Komentarz


      • #4
        Maglownicy nie opróżniałem. Ściągnąłem tylko przewody z pompy wspomagania. Wyleciało sporo płynu, bo 0.7l.
        Płyn kupiłem w ASO Skoda, dobrali. Litr kosztował 49PLN. Nie pamiętam oznaczenia. Mam go w garażu, natomiast w najbliższym czasie nie mam możliwość tam zajrzeć, postaram się jutro.

        Znalazłem gdzieś opinie, NIE STOSOWAŁEM, o wypięciu przewodów, zlaniu maximum, a następnie uruchomieniu motoru na chwilkę i skręceniu kierownicą, tak aby pompa zebrała resztki i wypluła. Nie wiem czy to bezpieczne.

        Znalazłem natomiast informację, że do układu wchodzi od 0.7-0.9l płynu, więc uznałem, że te zlane 0.7l jest wystarczające.

        Pzdr
        ​​​​​
        Jedynie sam możesz zrobić coś zgodnie ze sztuką...

        Komentarz


        • #5
          Ok dziękuje za odpowiedzi po niedzieli jade po plyn i będę działał.

          Komentarz


          • #6
            Koledzy czy po wymianie płyny zauważyliście że kierownica chodzi lżej?

            Komentarz


            • #7
              U mnie chodzi tak samo po jak przed.Płyn wymieniałem przy okazji wymiany czujnika ciśnienia.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez mariush19 Zobacz posta
                Koledzy czy po wymianie płyny zauważyliście że kierownica chodzi lżej?
                Niektórzy tak twierdzą ale IMO to subiektywne odczucie przynajmniej nie wyczułem różnicy jak zmieniałem płyn po zakupie. Za kilka tygodni jak się trochę ociepli zrobię u siebie wymianę oliwy i płyn wspomagania to się pochwalę czy po zmianie płynu fajera lżej się kręci.
                Zbieram się na moda przy okazji, żeby mieć temperaturę oleju, tak przy okazji zapytam czy ktoś już modził coś takiego w OI?
                Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz posta

                  Niektórzy tak twierdzą ale IMO to subiektywne odczucie przynajmniej nie wyczułem różnicy jak zmieniałem płyn po zakupie. Za kilka tygodni jak się trochę ociepli zrobię u siebie wymianę oliwy i płyn wspomagania to się pochwalę czy po zmianie płynu fajera lżej się kręci.
                  Zbieram się na moda przy okazji, żeby mieć temperaturę oleju, tak przy okazji zapytam czy ktoś już modził coś takiego w OI?
                  Zacytuję sam siebie a co tam qrła nic się przecież nie stanie, może mnie nikt nie opierniczy.

                  W sprawie wymiany płynu wspomagania co się obiecałem wypowiedzieć.
                  Wymieniłem płyn wspomagania i kierownica pracuje tak samo jak i przed. Więc u tych co kierownica zaczęła lżej chodzić to albo efekt placebo działa albo naprawdę płyn nie trzymal już żadnych parametrów.
                  Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Podłączę się pod temat płynu do wspomagania. Dwa tygodnie temu odebrałem O1 BFQ 2007r. z warsztatu, gdzie regenerowali maglownicę. Widziałem, że nalali mi płynu ORGANIKA ATF. Kierownica chodzi tak sobie - jeździłem autami z lepszym wspomaganiem, pompa nie wyje nawet w skrajnych położeniach kierownicy.
                    Czy ten płyn nadaje się do O1 BFQ 2007r. bo mam też 1l płynu a ASO i mógłbym wylać to coś z ORGANIKI i nalać oryginał.
                    Z góry dzięki za Wasze rady i wskazówki.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta
                      Podłączę się pod temat płynu do wspomagania. Dwa tygodnie temu odebrałem O1 BFQ 2007r. z warsztatu, gdzie regenerowali maglownicę. Widziałem, że nalali mi płynu ORGANIKA ATF. Kierownica chodzi tak sobie - jeździłem autami z lepszym wspomaganiem, pompa nie wyje nawet w skrajnych położeniach kierownicy.
                      Czy ten płyn nadaje się do O1 BFQ 2007r. bo mam też 1l płynu a ASO i mógłbym wylać to coś z ORGANIKI i nalać oryginał.
                      Z góry dzięki za Wasze rady i wskazówki.
                      Dodam jeszcze, że mam wrażenie, iż przy wysokiej temperaturze silnika i otoczenia trzeba użyć większej siły, aby obrócić kierownicą. Rano wspomaganie jakby lżej chodziło.
                      Czy temperatura płynu do wspomagania może mieć znaczenie i czy płyn ORGANIKA ATF II zmienia swoje właściwości przy wysokiej temperaturze?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta

                        Dodam jeszcze, że mam wrażenie, iż przy wysokiej temperaturze silnika i otoczenia trzeba użyć większej siły, aby obrócić kierownicą. Rano wspomaganie jakby lżej chodziło.
                        Czy temperatura płynu do wspomagania może mieć znaczenie i czy płyn ORGANIKA ATF II zmienia swoje właściwości przy wysokiej temperaturze?
                        Nadmienię, że sprawdziłem kolor wlanego oleju do wspomagania na białym ręczniku papierowym i nazwałbym go bardzo jasno-żółtym, a nawet bezbarwnym. W sieci wyczytałem, że ORGANIKA ATF II D kosztuje mniej więcej 15 zł i jest mineralny (chyba). Sądząc po cenie i znikomej liczbie internautów, którzy mieli z ww. płynem do czynienia odnoszę wrażenie, że nie jest on wysokiej jakości. Wg ETKI w BFQ powinien być zastosowany olej syntetyczny g00400m2. Z drugiej strony dotarłem do wypowiedzi, że olej z ASO jest zbyt agresywny dla uszczelnień i części maglownicy.
                        1. Ktoś stosował płyn ORGANIKA ATF II D do wspomagania w autach grupy VAG i może się podzielić wrażeniami?
                        2. Chcąc zmienić ten olej na firmowy z ASO należy wypłukać układ z resztek ORGANIKI stosując np. olej BOXOL (najtańszy) lub jakiś HIPOL zielony?
                        3. Ile litrów trzeba przepuścić przez układ do skutecznego wypłukania ORGANIKI?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta

                          Nadmienię, że sprawdziłem kolor wlanego oleju do wspomagania na białym ręczniku papierowym i nazwałbym go bardzo jasno-żółtym, a nawet bezbarwnym. W sieci wyczytałem, że ORGANIKA ATF II D kosztuje mniej więcej 15 zł i jest mineralny (chyba). Sądząc po cenie i znikomej liczbie internautów, którzy mieli z ww. płynem do czynienia odnoszę wrażenie, że nie jest on wysokiej jakości. Wg ETKI w BFQ powinien być zastosowany olej syntetyczny g00400m2. Z drugiej strony dotarłem do wypowiedzi, że olej z ASO jest zbyt agresywny dla uszczelnień i części maglownicy.
                          1. Ktoś stosował płyn ORGANIKA ATF II D do wspomagania w autach grupy VAG i może się podzielić wrażeniami?
                          2. Chcąc zmienić ten olej na firmowy z ASO należy wypłukać układ z resztek ORGANIKI stosując np. olej BOXOL (najtańszy) lub jakiś HIPOL zielony?
                          3. Ile litrów trzeba przepuścić przez układ do skutecznego wypłukania ORGANIKI?
                          Regeneracja była przeprowadzana w warsztacie specjalizującym się w tej robocie. Zrobili to kompleksowo, czyli demontaż - regeneracja - montaż i dostałem na to 12 miesięcy gwarancji. Dlatego nie podejrzewam, żeby mechanicy wlali niewłaściwy olej/płyn, który w niedługim czasie spowoduje naprawę maglownicy w ramach gwarancji. Zapewne mechanicy w ramach minimalizacji kosztów leją klientom najtańszy płyn. Tak się składa, że w piwnicy mam litrową butelkę oleju G00400M2 z ASO i mógłbym go zastosować, gdybym miał pewność, że efekt będzie odczuwalny i zauważalny. Z tego względu tak drążę ten temat.

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X