Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana oleju w układzie wspomagania

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana oleju w układzie wspomagania

    Witam jak w tytule planuje wymienić olej w układzie wspomagania,octavia 2.0 benzyna 2001r jaki olej tutaj przychodzi interesuje mnie tylko oryginalny,2 pytanie do samej wymiany jak się za to zabrać by niczego nie popsuć? Jak by ktoś podpowiedział co i jak po kolei był bym wdzięczny.

  • #2
    Zrobiłem to u siebie w następujący sposób (1.8, 125 KM, AGN), sądzę, że procedura będzie identyczna:
    1. Zakupiłem 1l płynu do ukł wspomagania w ASO
    2. Odkręciłem korek zbiorniczka płynu wspomagania
    3. Zdjąłem pokrywę silnika (podwozie)
    4. Odpiołem najniżej położony wąż od pompy wspomagania
    5. Zlałem płyn
    6. Odpiołem drugi wąż od pompy wspomagania
    7. Zlałem
    8. Dmuchnałem w zbiorniczek
    9. Wpiołem przewody na miejsce
    10. Zalałem zbiorniczek.
    11. Uruchomiłem motor, pokręciłem kierownicą kilka razy do max skrętu w lewo i prawo
    12. Uzupełniłem płyn. Jeżeli dobrze pamiętam weszło mi 0.7l
    Wszytko ponad rok działa bez zarzutu.

    Drugą opcją jest nieco bardziej chałupniczy sposób.
    Czasochłonny lecz bez demontażu przewodów i bez konieczności kanału czy podnośnika:
    1. Zakup płynu oraz strzykawki 100ml (można taką strzykawke zakupić w aptece)
    2. Odciągnąć płyn strzykawką ze zbiorniczka
    3. Uzupełnić świeżym
    4. Czynność powtarzać po wymieszaniu się płynów (kręcenie na uruchomionym motorze do maxa prawo - lewo ; lub co jakiś czas czynność powtarzać).

    Pozdrawiam
    Jedynie sam możesz zrobić coś zgodnie ze sztuką...

    Komentarz


    • #3
      Dzieki za odpowiedz,już teoretycznie muślę że ogarnę temat,powiedz mj jeszcze czy maglownice opróżniłeś z płynu też? Aha i jaki płyn kupiłeś jakie miał oznaczenia?

      Komentarz


      • #4
        Maglownicy nie opróżniałem. Ściągnąłem tylko przewody z pompy wspomagania. Wyleciało sporo płynu, bo 0.7l.
        Płyn kupiłem w ASO Skoda, dobrali. Litr kosztował 49PLN. Nie pamiętam oznaczenia. Mam go w garażu, natomiast w najbliższym czasie nie mam możliwość tam zajrzeć, postaram się jutro.

        Znalazłem gdzieś opinie, NIE STOSOWAŁEM, o wypięciu przewodów, zlaniu maximum, a następnie uruchomieniu motoru na chwilkę i skręceniu kierownicą, tak aby pompa zebrała resztki i wypluła. Nie wiem czy to bezpieczne.

        Znalazłem natomiast informację, że do układu wchodzi od 0.7-0.9l płynu, więc uznałem, że te zlane 0.7l jest wystarczające.

        Pzdr
        ​​​​​
        Jedynie sam możesz zrobić coś zgodnie ze sztuką...

        Komentarz


        • #5
          Ok dziękuje za odpowiedzi po niedzieli jade po plyn i będę działał.

          Komentarz


          • #6
            Koledzy czy po wymianie płyny zauważyliście że kierownica chodzi lżej?

            Komentarz


            • #7
              U mnie chodzi tak samo po jak przed.Płyn wymieniałem przy okazji wymiany czujnika ciśnienia.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez mariush19 Zobacz posta
                Koledzy czy po wymianie płyny zauważyliście że kierownica chodzi lżej?
                Niektórzy tak twierdzą ale IMO to subiektywne odczucie przynajmniej nie wyczułem różnicy jak zmieniałem płyn po zakupie. Za kilka tygodni jak się trochę ociepli zrobię u siebie wymianę oliwy i płyn wspomagania to się pochwalę czy po zmianie płynu fajera lżej się kręci.
                Zbieram się na moda przy okazji, żeby mieć temperaturę oleju, tak przy okazji zapytam czy ktoś już modził coś takiego w OI?
                Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                Pracuję...
                X