Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

swiece wymiana

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Witam, to ja o świecach napiszę z mojego turka. Przy okazji wymiany oleju wymieniłem świece - przebieg 26500 km (2 lata) - 90 % przelatane na LPG.

    Trochę może za szybko ale nierówne obroty (na Pb i LPG) na wolnych mnie do tego zmusiły. Po wymianie może ciut lepiej ciężko wyczuć szału niema. Założyłem w miejsce starych NGK V LINE 27. Na zdjęciach widać że stare są trochę zjechane.

    Obyło się bez ściągania kolektora. Sprawne rączki majstra i kilka specjalistycznych narzędzi i po niecałych 30 minutach świeczki wymienione.
    Załączone pliki
    Pozdrawiam GregorS

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez gregors
      Sprawne rączki majstra i kilka specjalistycznych narzędzi i po niecałych 30 minutach świeczki wymienione
      hmmmm nie wiem jak sobie z tym radza.....
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez piotrek_os
        Zamieszczone przez gregors
        Sprawne rączki majstra i kilka specjalistycznych narzędzi i po niecałych 30 minutach świeczki wymienione
        hmmmm nie wiem jak sobie z tym radza.....
        Chyba kwestia doświadczenia . A tak poważnie to wyglądało jak by to robił nie pierwszy raz. Jak bym nie widział to może tez bym nie wierzył.
        Pozdrawiam GregorS

        Komentarz


        • #79
          kiedy ja wymieniałem świece po raz pierwszy, to zajęło mi to chyba ze 3 godziny (wymieniałem z pełnym odkręceniem kolektora, czyszczeniem, oglądaniem wszystkiego). Drugi raz zajęło mi to już połowę tego czasu. Natomiast robiąc to w 30 min. jestem pewien, że połamałbym plastikowe spinki, nie powpinałbym prawidłowo wtyczek od wtrysków, nie puściłbym prawidłowo kabli zapłonowych itd... Tam trzeba trochę precyzji, żeby zmontować wszystko tak, jak było fabrycznie. Wystarczy że pomiędzy kolektorem a blokiem silnika będzie mikro przerwa, a silnik będzie szarpał na jałowych obrotach.

          teoria z wymianą świec bez odkręcenia kolektora jest w/g mnie mitem - nie ma opcji, żeby czegoś nie połamać lub nie naciągnąć kabli zapłonowych, nie poszarpać przewodów przy przeciskaniu się przegubami klucza przez to wszystko. Podczas wykręcenia świec cały syf poleci na 100% do cylindrów, bo nie ma go jak zebrać wtedy itd... Poza tym nie widać, czy któraś uszczelka kolektora nie jest sparciała.
          Pozdrawiam tom_tom

          Komentarz


          • #80
            właśnie zabrałem auto z warsztatu, które chciało zatrzymać je na cały dzień w celu wymiany świec :lol: niech się uczą na kim innym

            poleccie proszę kogoś w Poznaniu, kto zrobi to w godzinkę, najlepiej północ miasta

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez czernobyl
              które chciało zatrzymać je na cały dzień w celu wymiany świec
              ile masz nalatane na świecach? Jakies "niedogodnosci" juz wystepują?
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz


              • #82
                tom.tom według mnie z moimi świecami było tak jak opisałeś wyżej.Jakaś sierota nie potrafiła do końca tego zrobić porządnie i poszedł na łatwiznę z silikonem.Też uważam,że bez zdjęcia kolektora Bardzo Trudno jest je wymienić,choć są tacy którzy dają radę.Ja osobiście preferuje zdjęcie kolektora i dokładne wyczyszczenie syfu.Dzięki za sugestie.Pozdrawiam.Mimo wszystko mój opis zostaje... :P
                1.6 BFQ never gas....only Pb

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  ile masz nalatane na świecach? Jakies "niedogodnosci" juz wystepują?
                  koło 30 tysi i od ok. tygodnia sporadyczny check z błędem "za ubogo" - na pierwszy ogień idą świece i filterki LPG, bo ich czas za ok. tysiąc km, a na weekend majowy mam spore tournee po kraju

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez czernobyl
                    sporadyczny check z błędem "za ubogo"
                    to myślisz, ze przyczyna mogą być świece? Kable masz ori czy już zmieniałeś?
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      to myślisz, ze przyczyna mogą być świece? Kable masz ori czy już zmieniałeś?
                      kable zmienione przy ok. 115kkm przebiegu - bardziej profilaktycznie niż z konieczności

                      a świece - no jak dotąd tak właśnie tak to wyglądało przed poprzednimi wymianami. pojawiają się checki z "ubogo" - raczej świece. zwłaszcza, że widziałem poprzednie komplety przy wymianie po 30 tysiach - elektrody były zawsze czarne.

                      Komentarz


                      • #86
                        czernobyl, BKUR6ET (NGK V-Line 27) takie zakładasz?
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez piotrek_os
                          czernobyl, BKUR6ET (NGK V-Line 27) takie zakładasz?
                          takie miałem dotąd, chwilowo w intercarsach koło mnie nie było ngk, więc wziąłem BERU 3-elektrodowe. jak już znajdę kogoś kumatego do wymiany, to się dowiemy ile są warte

                          Komentarz


                          • #88
                            czernobyl, i jak się beru sprawuja?
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              czernobyl, i jak się beru sprawuja?
                              na razie bdb, w weekend przejechałem się w trybie letnio-wakacyjnym (czyli klima ON, ładunek na full = rodzina+klamoty) i jest OK; w ogóle wymieniono mi w pół godziny świece w warsztacie, który montował i serwisuje LPG w moje octavce.

                              nawiązując do tematu o różnicach w dynamice O1 BFQ vs O2 BSE - O1 BFQ, lpg on, klima on, 3 os na pokładzie vs pusta O2 BSE na benzynie i pojedziemy w miarę równo :diabelski_usmiech

                              Komentarz


                              • #90
                                Ja robię już kilka tys. na świecach BOSCH platynowo - irydowych + kablach BERU. Do tego nowe wtryski MED i reduktor IG-1 z zestawem naprawczym (nowe membrany, filtry, dźwignienki membran, czyszczenie z syfu i kondensatu). Auto ma prawie 100 tys. przebiegu, na w/w sprzęcie chodzi o niebo lepiej, niż gdy było nowe. Np. na jałowych obrotach auto chodzi idealnie, doskonale równo, zero jakiegokolwiek poszarpywania silnika. Auto zbiera się od skrajnie niskich obrotów, aż dziw bierze. Nie wiem co jest grane, ale naprawdę jest wielka różnica. Ciekawy jest fakt, że po wymianie standardowych kabli / świec na w/w, cała mapa gazu poszła w górę (tzn czasy wtrysków gazu są dłuższe, niż wcześniej). Oczywiście wcześniej były zerowane korekcje długoterminowe, prawidłowa autokalibracja, dopasowywanie dokładne mapy na drodze itd...
                                Pozdrawiam tom_tom

                                Komentarz


                                • #91
                                  Ja kupiłem na przegląd po30 tys. NGK V-Line nr 24. I takie same miałem oryginalnie tylko, że z logo VAG. Łatwo się domyślić, że specjalnie nie odczułem różnicy. Te wyjęte wyglądają tak :
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    marcin91860, to niech się znawcy wypowiedzą czy dobrze czy już żle wyglądaja.
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Środkowa elektroda powinna być idealnie okrągła, odstępy pomiędzy elektrodą środkową a zewnętrznymi 1 mm. Wiec świece są mocno zużyte.
                                      Pozdrawiam tom_tom

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Hmm przegladalem tematy wymiany swiec w 1.6 i generalnie zaleca sie demontac kolektora bo bez tego i rak z gumy ponoc wrecz sie nie da.

                                        Dziwi mnie to, dalem wymienic w warsztacie, gosc pomarudzil wprawdzie ale nawet nie zasugerowal sciagania kolektora.
                                        Pozniej pojechalem do kogos innego zmierzyc kompresje, swieczki wyjal sprawnie.

                                        Nie wiem, czy 1.6 ma az tak rozna konstrukcje ze jest z tym problem ?
                                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                        Jeżdżę w blasku
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez zsolpyw
                                          Nie wiem, czy 1.6 ma az tak rozna konstrukcje ze jest z tym problem ?
                                          ja bym tam nie startował do wymiany bez zdejmowania kolektora. Kijowo im wyszło toto w tym silniku.
                                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            ja zawsze ściągam kolektor, NIE WYOBRAŻAM SOBIE TEGO BEZ ŚCIĄGANIA KOLEKTORA. Gdy wymieniałem świece ostatnio to nawet zasymulowałem wymianę bez ściągania kolektora - potargałbym kable, pokaleczyłbym łapy itd...

                                            Acha, po odkręceniu kolektora trzeba zwykle wymienić 4 uszczelki - te które tam były lubią się przykleić do kolektora i do silnika, i targają się podczas demontażu. A minimalna dziurka w uszczelce = nierówne obroty na jałowym itd...
                                            Pozdrawiam tom_tom

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Dziś kolega wykrecił jedna świece w golfie V 1,6 + lpg - patrzył jakie miał świece..... w/g Was z tej "kiepskiej" fotki świece juz się kwalifikują do wymiany?
                                              Załączone pliki
                                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Mamy to ocenić po takiej fotce? Naprawdę nie da rady zrobić zdjęcia lepszej jakości??
                                                Katalog firm

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Jak nie możesz zrobić zdjęcia to obejrzyj te które są w temacie i sam sobie odpowiesz.
                                                  Nie wiem czy po jednej świecy ocenisz czy są do wymiany. Ja dopiero po wykręceniu wszystkich widziałem, że są w różnym stanie.
                                                  Pozdrawiam GregorS

                                                  Komentarz


                                                  • Powiem Wam że walczę z przerywaniem mojego AQY na biegu jałowym , cały układ WN nowy itd. Miałem świecę jedno elektrodowe, zmieniałem przerwę z 1mm na 0,7mm i nic, szarpał jak zły szczególnie z włączoną klimą i oczywiście tylko na LPG, oczywiście wszyscy wysyłali mnie do gazowników itd. Sprawdziłem vagiem że są błędy zapłonu na 1 i 3 cyl najwięcej, masowo raz za razem, i jakieś pojedyńcze raz na kilka minut na cyl 2 lub 4. Postanowiłem ostatnie złotówki przeznaczyć na układ WN i kupiłem NGK V-line 27, najpierw jedną sztukę dla cyl 1, potem drugą sztukę dla cyl 3. (niestety żydzi w naziemnych sklepach krzyczą po 25pln za sztukę więc ostrożnie eksperymentowałem ) No i silnik przestał przerywać. Chodzi idealnie, równo nie szarpie. Mogę jechać na 2 biegu bez naciskania gazu, dodatkowo zaciągnąć lekko ręczny że obroty spadną do 600 i silnik nie przerwie!! Jestem bardzo zadowolony z tych świec i wkrótce założe pozostałe dwie co by komplecik był

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X