Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

swiece wymiana

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 16mm klucz potrzebujesz, a nie 21mm.

    Komentarz


    • Witajcie,
      Mam pytani eo ten ślad oleju przy końcówce gwintu, czy to jest normalne?
      ]"]Link

      Komentarz


      • raczej nie masz powodu do zmartwień... gorzej jeśli olej był by na dole świecy

        Komentarz


        • Koledzy,

          jakie świece do 1.6 TDI CR DPF 105 KM, silnik CAYC. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

          Pozdrawiam,
          Marcin
          www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

          Komentarz


          • Skunik86, żarowe. Po co je chcesz wymienic? Bład na desce, zle odpala?

            Komentarz


            • auto ma już 7 lat, nie trzeba wymieniać? Od nowości nie wymieniane.
              www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

              Komentarz


              • Nie. Wiek auta nie ma wpływu na wymiane świec żarowych. Wymieniasz jeżeli są niesprawne.

                Komentarz


                • BASTIAN001, Dzieki, własnie o takie wyjaśnienie mi chodziło. Autko ma już 7 lat, dlatego w tym roku wymieniam wszystko..
                  www.wmspotters.pl --- Autko WMSpotters

                  Komentarz


                  • W gestii wyjaśnienia. Temat wałkowany od dawna. Z ściąganiem kolektora czy bez.
                    Oryginalna instrukcja serwisowa nie mówi nic o ściąganiu kolektora. Potrzebna jest jedynie nasadka do świec 16mm, przegub, przedłużka z 15 cm i 2 klucze płaskie, 15 i 17. Coprawda zdjęcie fajek z świec 2 i 3 jest kłopotliwe. Ja po prostu podważam je kluczem 17( robiąc dźwignię o elementy silnika). Można jeśli ktoś chce dokupić specjalny vw ściągacz do fajek. Serwisówka podaje kod tego narzędzia. Jednak nie uważam to za konieczność. Po wymianie świec dociskam fajki kluczem 15 ( charakterystyczny klik).
                    Jedyne co trzeba zdemontować, w zasadzie odkręcić z mocowań to pompka recyrkulacji spalin. Bez tego zdjęcie fajki z 3 świecy jest niemożliwe( brak dostępu). Uwaga odkręcić trzeba samą pompkę bez odkręcania metalowego zamocowania.( 3 nakrętki 10 i odsuniecie jej w stronę aku)
                    Z ułatwień jakie zastosowałem przy wymianie to wypięcie wtyczek wtryskiwaczy 2 i 3. Dojście i odkręcenie łamanym zestawem bezproblemowe. Wkręcenie też. Wkręcałem ręką ( trzymając za przedłużkę, nie używając grzechotki) prawie do samego końca. Później niecałe 2 obroty grzechotką i gotowe. NIe mam mowy o krzywym wkręceniu czy zerwaniu gwintu.
                    Robota dla amatora na max 1godz.

                    Komentarz


                    • Dzięki mamels za konkretne wskazówki. Za niecały miesiąc będę zmieniał świece w moim BFQ i napewno skorzystam z tych wskazówek. Zamierzam założyć trójelektrodowe NGK V-Line 27, bo mają odstęp elektrod 0,8 mm, a to wskazane przy LPG. Może ktoś potwierdzić, że będą one lepsze, niż zalecane przez producenta V-Line 24 (1 mm odstępu elektrod). A może ktoś poleci jakieś inne? Irydowe odstraszają ceną
                      Przy okazji może ktoś polecić jakieś dobre przewody zapłonowe do silnika 1.6 BFQ z LPG?
                      Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez msemafor
                        Dzięki mamels za konkretne wskazówki. Za niecały miesiąc będę zmieniał świece w moim BFQ i napewno skorzystam z tych wskazówek. Zamierzam założyć trójelektrodowe NGK V-Line 27, bo mają odstęp elektrod 0,8 mm, a to wskazane przy LPG. Może ktoś potwierdzić, że będą one lepsze, niż zalecane przez producenta V-Line 24 (1 mm odstępu elektrod). A może ktoś poleci jakieś inne? Irydowe odstraszają ceną
                        Przy okazji może ktoś polecić jakieś dobre przewody zapłonowe do silnika 1.6 BFQ z LPG?
                        Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki
                        Moim zdaniem nie pach się w dodatkowe koszty. Zakładaj takie jakie są w oryginale. Jeszcze jedna rada. Ja miałek klucze nasadowe 1/2 cala. Dało rade, ale więcej miejsca i lepsze pole manewru jest jak skorzystasz z kluczy 3/8 cal.

                        [ Dodano: Sro 31 Sie, 16 10:50 ]
                        Zamieszczone przez msemafor
                        Dzięki mamels za konkretne wskazówki. Za niecały miesiąc będę zmieniał świece w moim BFQ i napewno skorzystam z tych wskazówek. Zamierzam założyć trójelektrodowe NGK V-Line 27, bo mają odstęp elektrod 0,8 mm, a to wskazane przy LPG. Może ktoś potwierdzić, że będą one lepsze, niż zalecane przez producenta V-Line 24 (1 mm odstępu elektrod). A może ktoś poleci jakieś inne? Irydowe odstraszają ceną
                        Przy okazji może ktoś polecić jakieś dobre przewody zapłonowe do silnika 1.6 BFQ z LPG?
                        Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki
                        Moim zdaniem nie pchaj się w dodatkowe koszty. Zakładaj takie jakie są w oryginale. Jeszcze jedna rada. Ja miałem klucze nasadowe 1/2 cala. Dało rade, ale więcej miejsca i lepsze pole manewru jest jak skorzystasz z kluczy 3/8 cal.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez mamels
                          Robota dla amatora na max 1godz.
                          Tylko kolega zapomniał o usunięciu , wydmuchaniu /kompresor/ brudu z gniazd przed odkręceniem świec, pewnie są tam też ziarenka piasku , a nie chciałbym żeby wpadly do cylindrów albo inny syf uszkodził gwinty świec.

                          Zamieszczone przez msemafor
                          ...bo mają odstęp elektrod 0,8 mm
                          Szczelinę świec możesz sobie ustawić, sprawdzić -konieczny szczelinomierz.

                          Komentarz


                          • Warto czymś tam dmuchnąć ja nie miałem kompresora więc improwizowałem i ok. Wstawiam Vline 24. Nie kombinuje nic ze szczeliną i wszystko cacy. Ale świece po 25 tyś wyglądały masakrycznie (fakt silnik bierze olej). Więc w moim przypadku max co 20 będę wymieniać.
                            SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                            Komentarz


                            • Wczoraj wymieniłem świece w swoim 1.6 BFQ 2007r. 135 tys. km. z LPG. Nie ściągałem kolektora dolotowego tylko kierując się wskazówkami od mamelsa, bishopa i gomara wymieniłem je w godzinkę. Dzięki Wam chłopaki zaoszczędziłem 100 - 150 zł. Przyznaję, że trzeba to robić powoli i z wyczuciem ale jest to spokojnie do zrobienia przez amatora "pod chmurką". Fajki świec wewnętrznych podważałem śrubokrętem płaskim o odpowiedniej długości od dołu, a wciskałem je naciskając przedłużką od góry pod odpowiednim kątem na blaszane ich fragmenty. Przed odkręceniem świec wydmuchałem brud własnymi płucami przez rurkę. Przy kolejnej wymianie będę dmuchał brud pompką nożną do materacy plażowych. Odpinałem też wtyczki wtryskiwaczy nr 1 i 4, aby ułatwić sobie manewrowanie narzędziami przy świecach nr 2 i 3, do których dochodzi się od zewnętrznych stron kolektora. Zastosowałem następujący zestaw narzędzi 3/8 cala (bez aspektu reklamowego):
                              przegub: Morele - zakupy online to pestka
                              nasadka: Morele - zakupy online to pestka
                              przedłużka: Morele - zakupy online to pestka
                              Korba lub poprzeczka do kręcenia na górze nie ma większego znaczenia, bo jest tam dużo miejsca. Można zastosować też grzechotkę.
                              Założyłem świece DENSO iK20TT iridium.

                              Komentarz


                              • filmik z wymiany świec zapłonowych bez odkręcania kolektora silnik 1,6



                                Drugi filmik wymiana świec zapłonowych w Skodzie I - silnik 1,6 BFQ, ale filmik jest w języku rosyjskim

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                                  Wczoraj wymieniłem świece w swoim 1.6 BFQ 2007r. 135 tys. km. z LPG. Nie ściągałem kolektora dolotowego tylko kierując się wskazówkami od mamelsa, bishopa i gomara wymieniłem je w godzinkę. Dzięki Wam chłopaki zaoszczędziłem 100 - 150 zł. Przyznaję, że trzeba to robić powoli i z wyczuciem ale jest to spokojnie do zrobienia przez amatora "pod chmurką". Fajki świec wewnętrznych podważałem śrubokrętem płaskim o odpowiedniej długości od dołu, a wciskałem je naciskając przedłużką od góry pod odpowiednim kątem na blaszane ich fragmenty. Przed odkręceniem świec wydmuchałem brud własnymi płucami przez rurkę. Przy kolejnej wymianie będę dmuchał brud pompką nożną do materacy plażowych. Odpinałem też wtyczki wtryskiwaczy nr 1 i 4, aby ułatwić sobie manewrowanie narzędziami przy świecach nr 2 i 3, do których dochodzi się od zewnętrznych stron kolektora. Zastosowałem następujący zestaw narzędzi 3/8 cala (bez aspektu reklamowego):
                                  przegub: Morele - zakupy online to pestka
                                  nasadka: Morele - zakupy online to pestka
                                  przedłużka: Morele - zakupy online to pestka
                                  Korba lub poprzeczka do kręcenia na górze nie ma większego znaczenia, bo jest tam dużo miejsca. Można zastosować też grzechotkę.
                                  Założyłem świece DENSO iK20TT iridium.
                                  Wypełni się zgadzam z powyższymi uwagami, tutaj nie potrzeba żadnego mechanika samochodowego. Właśnie wymieniłem świece bez zdejmowania kolektora. Fajki świec zdejmowałem szczypcami do świec kupionymi w Castoramie na przecenie. Oprócz wymiany świecy nr 3 nie ma większego problemu. Trzeba to tylko robić powoli i spokojnie. Polecam użycie narzędzi 3/8 cala, gdyż z moim kompletem kluczy na ½ cala – w tym z przegubem Cardana ½ był problem z dojściem do świecy nr 3. Mając zbyt ciężką rękę przy dokręcaniu świec, na wszelki wypadek użyłem klucza dynamometrycznego.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Dylu Zobacz wpis
                                    Tutaj macie tez fotki i opis zmiany świec w BFQ co prawda po rusku :
                                    Замена свечей зажигания VW Golf 4, Bora, Polo, Octavia, двигатель BFQ
                                    Na tym rosyjskim forum dalej można obejrzeć wymianę świec zapłonowych w silniku BFQ ze zdjętym kolektorem i bez jego zdejmowania, Замена свечей зажигания Гольф 4, Бора

                                    Komentarz


                                    • W ramach zachęcania do samodzielnej wymiany świec bez zdejmowania kolektora, jeszcze jeden filmik.


                                      Komentarz


                                      • Zachęcony filmem wymiany bez zdejmowania kolektora, dziś przy dokręcaniu 2 świecy usłyszałem chrup... pękającej porcelany. No to chyba metoda z zdejmowaniem mi pozostała.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                                          Zachęcony filmem wymiany bez zdejmowania kolektora, dziś przy dokręcaniu 2 świecy usłyszałem chrup... pękającej porcelany. No to chyba metoda z zdejmowaniem mi pozostała.
                                          Jakiej firmy świeca ?

                                          Komentarz


                                          • Bosch, ale made in Russia. Jak by była z CCCP to by nie pękła nawet przy -50 C i dokręcaniu przecinakiem.

                                            Komentarz


                                            • Panowie, prośba o poradę ws. świec i odległości pomiędzy elektrodami.
                                              W kupionym 1.6 BCB, 16V, mechanik poprzedniego właściciela założył świece z trzema elektrodami. Ja wymieniłem (bo było podobno na nich zrobione 50kkm) na katalogowo dobrane Beru (irydowe z tego co pamiętam), z jedną elektrodą (to większą, bo wiadomo, są 2, ale piszę tak dla uproszczenia). W tych Beru odległość pomiędzy elektrodami była ustawiona na 1,1mm i zmniejszyłem ją do 1 mm.
                                              Czy to nie za dużo jeszcze?
                                              Jak często wymieniacie świece (standardowe lub irydowe) i kable?
                                              Silnik R18A2.
                                              http://www.dadrl.org.uk
                                              http://www.lightmare.org

                                              Komentarz


                                              • Dzisiaj wymieniłem świece, nie ma problemu z wymianą, bez zdejmowania kolektora. Najdłużej trwa wymiana trzeciej świecy, tam trzeba się dobierać od góry do świecy. Jednakże warunkiem podstawowym jest posiadanie powyżej wymienionych narzędzi o rozmiarze 3/8.

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X