Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

TRW czy LEMFÖRDER ? części zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • TRW czy LEMFÖRDER ? części zawieszenia

    Siemka.
    Mam pytanie ; elementy zawieszenia i ukł. kierowniczego TRW czy LEMFORDER ? Która firma bedzie lepsza? TRW czasami nawet droższe od Lemfordera dlatego się zastanawiam...

    Będe wdzięczny za info, doświadczenia itp...

  • #2
    Nawet pomimo tego, że lemforder sworznie robi w Chinach, tulejki w Brazylii to brałbym je i tak.
    TRW na pewno było mniej wytrzymałe, jak jest teraz nie wiem.

    Nawet w oryginałach, sworznie wyprodukowane przez Lemfordera są jako normalne, a TRW economy.

    No i tuleje wahacza tą dużą polecam pełną z audi TT. Lemforder około 35 zł (made in brasil) Oryginał - Lemforder (made in Slovakia) 120 zł
    Oryginalne sworznie na allegro były po 75 zł Lemforder (made in Germany)
    Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

    Komentarz


    • #3
      Kup sobie oryginały z ASO. Ceny do OI sa naprawdę przystępne.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
        Kup sobie oryginały z ASO. Ceny do OI sa naprawdę przystępne.

        A kto jej produkuje? Lemforder. Więc po co w ASO?

        Od wymiany zawieszenia na Lemforder zrobiłem 130kkm i jest OK.

        Komentarz


        • #5
          dobra to biore LEMA w takim razie cały komplet - TRW ewentualnie koncówki drążków...

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez utek Zobacz wpis


            A kto jej produkuje? Lemforder. Więc po co w ASO?

            Od wymiany zawieszenia na Lemforder zrobiłem 130kkm i jest OK.

            Bo są lepszej jakości. Podobnie jak z Audi, VW i Skodą niby to samo jakość zupełnie inna..... Przerabiałem układ zapłonowy w BFQ - nowe świece NGK, cewka BEru Germany, przewody też NGK a praca silnika z dupy, drgawki itd. Po założeniu ww elementów z ASO praca silnika idealna.
            Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

            Komentarz


            • #7
              Kiedyś aftermarketowy lemforder (pełna tuleja z audi TT) miał zeszlifowane znaki vw oooo, teraz jest produkowany w Brazylii i nie ma na nim loga sowy w trójkącie tylko literka L.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis


                Bo są lepszej jakości. Podobnie jak z Audi, VW i Skodą niby to samo jakość zupełnie inna..... Przerabiałem układ zapłonowy w BFQ - nowe świece NGK, cewka BEru Germany, przewody też NGK a praca silnika z dupy, drgawki itd. Po założeniu ww elementów z ASO praca silnika idealna.
                Fajna legenda, tyle że różnica w jakości Audi, VW i Skoda wynika nie z jakości samych części bo te jeżeli są wspólne dla modeli, są identyczne, a poziomu wykończenia, wyposażenia, zaawansowania technicznego całego auta.

                A co do części z ASO i nie ASO. Chcesz powiedzieć że te kupione poza ASO są wadliwe? To po co je sprzedają? Na reklamacje by nie zarobili.

                Jak napisałem wcześniej, gumy zawieszenia Lemforder, amortyzatory Sachs, eksploatowane od 4 lat (130kkm) nie wykazują potrzeby wymiany. Oczywiście kupione poza ASO, u kolegi na naszym forum. Lemforder obecnie jest dostępny w wersji Germany, China, Brazil, Turkey (z takimi się spotkałem) i pewnie jeszcze coś. Dostępne losowa, w jednakowych cenach. Przed zakupem można pytać sprzedawcy, może wybierze te Germany. Mój brat 40kkm zakładał mieszankę z różnych krajów i również jest OK.

                Komentarz


                • #9
                  Dla O1 w aftermarkecie tuleje i sworznie Made in Germany i Slovakia już niedostępne, w ASO jeszcze tak. Pytałem u samego dystrybutora ZF na PL. Co do jakości tych z Chin i Brazylii zapewniano mnie, że miejsce produkcji nie ma znaczenia jeśli chodzi o jakość.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez utek Zobacz wpis
                    A co do części z ASO i nie ASO. Chcesz powiedzieć że te kupione poza ASO są wadliwe? To po co je sprzedają? Na reklamacje by nie zarobili.
                    To jest trochę inaczej; pierwszy montaż, części w aso i na aftermarket schodzą z tej samej linii produkcyjnej jednak wszystko rozbija się o kontrolę jakości.

                    Można przyjąć ze jest 5 progów jakościowych:
                    1 -pierwszy montaż
                    2- ASO
                    3 - aftermarket pod własną marką,
                    4 - aftermarket pod jakimś dziwnym brandem
                    5 - utylizacja

                    I teraz w zależności od tego jak dana część przejdzie kontrolę jakości jest kierowana w odpowiedni segment rynku, przecież kasa musi się zgadzać i nikt nie będzie utylizował niepotrzebnie wyprodukowanych części.

                    Jako, że po kilku latach producent samochodu już nie sprzedaje a producent części dalej produkuje, to 1 próg jakościowy trafia się bardzo rzadko, najczęściej w częściach dostępnych w ASO.
                    Drugi próg jakościowy (pierwszy bardzo rzadko) trafia się dość często pod własnym brandem producenta w końcu taka np skoda nie będzie magazynować 10 milionów końcówek drążka kierowniczego bo nie mają takiego zapotrzebowania.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez utek Zobacz wpis
                      Oczywiście kupione poza ASO, u kolegi na naszym forum
                      Kto na Forum zajmuje się sprzedażą LMO końcówek drążków, sworzni wahacza oraz łożysk kolumn McPhersona ???

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez piotraskbw Zobacz wpis

                        To jest trochę inaczej; pierwszy montaż, części w aso i na aftermarket schodzą z tej samej linii produkcyjnej jednak wszystko rozbija się o kontrolę jakości.

                        Można przyjąć ze jest 5 progów jakościowych:
                        1 -pierwszy montaż
                        2- ASO
                        3 - aftermarket pod własną marką,
                        4 - aftermarket pod jakimś dziwnym brandem
                        5 - utylizacja

                        I teraz w zależności od tego jak dana część przejdzie kontrolę jakości jest kierowana w odpowiedni segment rynku, przecież kasa musi się zgadzać i nikt nie będzie utylizował niepotrzebnie wyprodukowanych części.

                        Jako, że po kilku latach producent samochodu już nie sprzedaje a producent części dalej produkuje, to 1 próg jakościowy trafia się bardzo rzadko, najczęściej w częściach dostępnych w ASO.
                        Drugi próg jakościowy (pierwszy bardzo rzadko) trafia się dość często pod własnym brandem producenta w końcu taka np skoda nie będzie magazynować 10 milionów końcówek drążka kierowniczego bo nie mają takiego zapotrzebowania.
                        Skąd te informacje ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
                          Kto na Forum zajmuje się sprzedażą LMO końcówek drążków, sworzni wahacza oraz łożysk kolumn McPhersona ???
                          elemenateur

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Logineg Zobacz wpis

                            Skąd te informacje ?
                            Wymyślone na poczekaniu. To tak samo jak z silnikami. Najlepsze idą do Audi, a te z wadami do Skody

                            Komentarz


                            • #15
                              No ale osprzęt jest inny. Kiedyś na którymś forum ktoś wyszczególniał co jakiej marki idzie do danego auta. Jakoś dziwnym trafem w skodzie elementy te były mniej trwale niż w Audi czy VW.

                              Komentarz


                              • #16
                                Teoria prawie jak ze sprzętem RTV i AGD , który jest produkowany na określony czas . Czyli kupując nowy , oryginał nie można być już niczego pewnym ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                                  No ale osprzęt jest inny. Kiedyś na którymś forum ktoś wyszczególniał co jakiej marki idzie do danego auta. Jakoś dziwnym trafem w skodzie elementy te były mniej trwale niż w Audi czy VW.
                                  Jaki osprzęt masz na myśli?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Co za bzdury :P Osprzęt innych producentów był montowany, gdy dany producent dostarczał na pierwszy montaż. I dotyczyło to całej grupy VAG. Mam w rodzinie 2 golfy V. Data produkcji różni się o 23 dni. W jednym jest sprężarka Sanden, a w 2 Denso i ta Denso już raz padła, co bardzo dziwne bo skoro lipne powinna trafić do Skody. A w Skodziance brata siedzi Sanden rok produkcji ten sam.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Jakiej firmy polecacie wahacze Skf, Febi lub Trw będą ok? Niecałe 30tys. km temu powymieniałem wszystkie tuleje na lemfordera (te duże dałem pełne od cupry) i z lewej strony już siadła ta pełna co niby miała dłużej wytrzymać, środek się odkleił od tulejki i skrzypi. Nie chce mi się bawić już we wciskanie i wymienię całe wahacze.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja te tuleje pełne też mam lemfordera. Niby nic nie skrzypi i auto się prowadzi ok, ale niedawno zmieniałem opony i mechanik stwierdził że szałowe to one nie są. Tylko u mnie jest na nich zrobione koło 130 tysięcy a nie 30.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja w tym roku wymieniałem wahacze , końcówki drążków , poduszki i łączniki stabilizatora . Wahacze poszły SKF . Są dobrej jakości w stosunku do ceny . Reszta części Lemfo... Wszystko na tyle ładnie się spasowało że nie było potrzeby ustawiania zbieżności . O koło pół roku i wszystko działa prawidłowo .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            No właśnie też zamówiłem SKF, przy tej cenie nie warto bawić się z tulejami.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X