Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

tłumik końcowy 2.0 benzyna 4x4 1J9253609Q

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tłumik końcowy 2.0 benzyna 4x4 1J9253609Q

    Witam szanownych forumowiczów,

    ciężko znaleźć podobny temat wiec zakładam swój. Nie mogę znaleźć w polskiej ofercie tłumika końcowego 1J9253609Q dla rocznika 2000, wersja 4x4, a za garanicą albo niedostępny lub ceny sięgają ok 1800zł. Pomyślałem o jakimś zamienniku, podmiance z innego modelu. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Jeżeli tak to proszę o wsparcie jakimś linkiem lub informacją.

    Pozdrawiam

  • #2
    To faktycznie ciężki temat. Dokładnie w listopadzie 2016 okazało się, że muszę wymienić tłumik końcowy i szukałem zamiennika. Niestety nikt tego nie produkuje - zbyt mało samochodów ma ten tłumik i widocznie się to nie opłaca. Mój tłumikarz zaproponował mi dobranie czegoś od innego auta i wstawił (po drobnych przeróbkach wieszaków) tłumik Ferroz 10.153 od jakiegoś Mercedesa z kompresorem. Niestety jest dość głośny - momentami bardzo głośny, jak się solidnie rozgrzeje na trasie. Trzeba by dołożyć jeszcze jakiś tłumik po drodze, ale to może odbić się na osiągach.
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      Jeszcze jedno: rura doprowadzająca spaliny jest dość nietypowa (lekko spłaszczona w jednym miejscu) i oczywiście też musiała zostać z oryginalnego tłumika.

      Komentarz


      • #4
        Już sprawa załatwiona, dobry człowiek powycinał blachy, młotkiem uklepał i elegancko postawał

        Komentarz


        • #5
          Ja nie chciałem obspawywania starego tłumika blachą, choć parę osób mi to proponowało.
          Tak swoją drogą wczoraj zobaczyłem, że na popularnym portalu aukcyjnym są jakieś tlumiki niby do 4x4, ale nie wiem, co to warte. Nie ma informacji o producencie. Cena jest niska, po poniżej 200zł.

          Komentarz


          • #6
            Lekko odgrzeję. Jako że znowu musiałem wymienić tłumik końcowy, bo poprzedni się już wypalił, przez co stał się nieznośnie głośny i postanowiłem trochę poeksperymentować - w szczególności po telefonie do ASO, gdzie usłyszałem, że prawdopodobnie mogą ściągnąć oryginalny tłumik za niecałe 3000 zł. Tym razem postawiłem na markę Walker i kupiłem model 23340 z myślą, żeby go wcisnąć po przeróbkach. Przy okazji kupiłem też środkowy (Walker 23039 - dedykowany zamiennik i ten wszedł bez problemu). Końcowy Walker 23340 jest jednak 15cm dłuższy od Ferroz'a 10.153 (długość puszki 44,5cm vs 29,5) i jego wpasowanie nie było proste, ale warsztat sobie poradził. Trzeba było lekko oszlifować mocowanie ostatniego wieszaka, żeby tłumik nie zawadzał oraz (co w sumie najgorsze i do końca nie specjalnie chciałem się na to zgodzić - usunąć tę blachę/osłonę, która jest nad tłumikiem, ale na szczęście jest tam jeszcze sporo przestrzeni powyżej, więc nie powinno być problemu z ciepłem od tłumika). Oczywiście przerobiono też rurę doprowadzającą spaliny do tego tłumika oraz wieszak. Tłumik wisi na wysokości raczej fabrycznej. Już nie pamiętam co prawda, jak było w oryginale, ale moim zdaniem to wygląda wizualnie dobrze. Pierwsze wrażenie jest takie, że jest teraz znacznie ciszej niż na 19-letnim oryginalnym środkowym (po przebiegu prawie 200tys km) + 4-letnim końcowym Ferroz 10.153 po przeróbkach (przebieg ok 50tys km), ale w sumie to zdecydowanie za wcześnie, żeby być tego pewnym. Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczymy. Ale przyznam, że jestem mocno zaskoczony, że się w ogóle dało to wstawić - liczyłem, że ten nowy tłumik będzie miał nieco krótszą puszkę, a kupowałem wysyłkowo, więc nie mogłem tego sprawdzić.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X