Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zawieszające się obroty na biegu jałowym, Check Engine, Skoda Octavia 1 BFQ

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zawieszające się obroty na biegu jałowym, Check Engine, Skoda Octavia 1 BFQ

    Witam

    Mam problem z moim autkiem, a dokładnie to z Skoda Octavia I, 1595cm3, 75KW, 2009, silnik BFQ, benzyna + LPG (LOVATO SMART)
    Auto ma najechane 230 000km.
    Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu przy rozruchu zimnego silnika, obroty na jałowym biegu szły ostro do góry tzn. do 2000obr/min i zacinały się w tym miejscu, dopiero po przejechaniu kilkunastu metrów lub przy kilkukrotnym przy gazowaniu pomału opadały do poziomu normalnego, następnie działały dobrze. Po za tym, czasem na rozgrzanym silniku, przy dojeżdżaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła obroty potrafią spaść do bardzo niskiego poziomu, który skutkuje zgaśnięciem silnika, dzieje się z tym gaśnięcie zazwyczaj na gazie.
    Można też czasem na biegu jałowym zaobserwować nie wiele ale jednak falujące obroty. Obroty same w sobie też wydają się być za niskie bo ok. 600 -700obr/min.
    Dziś autko zawiesiło mi się na ponad 2000obr/min a po jakimś czasie na pulpicie pojawiła się żółta kontrolka Check Engine. Teraz już nie chce zniknąć.
    Chciałbym Państwa zapytać co może być przyczyną i od czego zacząć diagnostykę i ewentualną naprawę?
    Filtr oleju, olej, filtr powietrza wymieniony na nowy, instalacja gazowa jednoroczna. Wcześniej była taka co miała 8lat.
    Ja sam myślę, że pierwsze co, to trzeba podłączyć auto pod komputer VAG, zamówiłem już w tym celu Interfejs VIAKEN VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2.

    Liczę na Państwa porady.

    Z góry bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez Adamxx Zobacz posta
    Witam

    Ja sam myślę, że pierwsze co, to trzeba podłączyć auto pod komputer VAG, zamówiłem już w tym celu Interfejs VIAKEN VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2.

    Liczę na Państwa porady.

    Z góry bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam
    Dobrze myslisz. Najpierw zczytaj błędy, potem można działać. Nie "Państwuj " tak , tutaj jesteśmy kolegami i koleżankami

    Komentarz


    • #3
      Przyczyn takiego zachowania może być wiele począwszy od wadliwego czujnika temperatury , uszkodzonego przepływomierza , sondy lambda do nieszczelności w dolocie lub źle wyregulowanego LPG . Odczytaj błędy i wtedy będziemy radzić dalej .

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Adamxx Zobacz posta
        Liczę na Państwa porady.
        Na Pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze, a tu ani tego ani tego

        Zamieszczone przez shanzi Zobacz posta
        Nie "Państwuj " tak , tutaj jesteśmy kolegami i koleżankami
        Dokładnie.
        Witamy w klubie i mam nadzieję, że wspólnie pomożemy rozwiązać Twój problem.
        Wolną chwilą uzupełnij profil.
        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
        Spalanie - Motostat.pl
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz


        • #5
          Hej. Dzięki za miłe powitanie, dobre słowo i zainteresowanie tematem.

          Dziś z rana o dziwo kontrolka check-engine zgasła sama z pulpitu bez kasowania błędu.
          Nie wiem jak to możliwe. Kiedyś słyszałem, że po kilkudziesięciu uruchomieniach silnika oraz gdy błąd nie jest wykrywalny na daną przypadłość to komputer sam może ją skasować. Nie wiem ile w tym prawdy.

          W późniejszym czasie zabrałem się też za sprawdzenie błędów przez VCDS-Lite.
          Poniżej wstawiam co wyszło:

          "VCDS-Lite Version: Release 1.2
          Friday, 15 June 2018, 14:35:51:0


          Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
          Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,56,76

          -------------------------------------------------------------------------------

          4 Faults Found:
          16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
          P0171 - 35-10 - - - Intermittent
          17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
          P1423 - 35-10 - - - Intermittent
          16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
          P0171 - 35-10 - - - Intermittent
          16935 - Power Steering Pressure Sensor (F88): Implausible Signal
          P0551 - 35-10 - - - Intermittent
          Readiness: 0000 0000

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ABS.LBL
          Controller: 1C0 907 379 L
          Component: ABS FRONT MK60 0101
          Coding: 0001025
          Shop #: WSC 73430
          VCID: 33199CCF122D
          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 08: Auto HVAC Labels: 1Ux-907-044.LBL
          Controller: 1U1 907 044 A
          Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
          Coding: 11010
          Shop #: WSC 73430
          VCID: 301393C3E33B
          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
          Controller: 1C0 909 601
          Component: 34 AIRBAG VW51 0011
          Coding: 13108
          Shop #: WSC 73430
          VCID: DDCD9A774429
          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 17: Instruments Labels: 1U0-920-xxx-17.LBL
          Controller: 1U0 920 811 B
          Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
          Coding: 19113
          Shop #: WSC 73430
          VCID: 2D2D8AB7F409
          TMBDX41U698848663 SKZ7Z0H5167891
          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
          Controller: 6N0 909 901
          Component: Gateway K<->CAN 0001
          Coding: 00006
          Shop #: WSC 73430
          VCID: F093D3C3A3BB
          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.LBL
          Controller: 1C0 959 799 A
          Component: CG Komfortgerát HLO 0004
          Coding: 00067
          Shop #: WSC 73430
          VCID: 351DA2D71C59
          No fault code found.

          -------------------------------------------------------------------------------
          Address 76: Park Assist Labels: 6Y6-919-283.LBL
          Controller: 6Y6 919 283 A
          Component: Einparkhilfe 0001
          Coding: 00103
          Shop #: WSC 73430
          VCID: 46FFD51B71BF
          No fault code found.

          End -------------------------------------------------------------------------------------------------- "

          Co o tym myślicie?
          Co oznaczają te błędy?
          Ostatnio edytowany przez Adamxx; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            Myślimy że macie nieszczelność w dolocie . Pozostałymi błędami na razie bym się nie przejmował . Skasuj i zobacz co wróci pierwsze .

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
              Myślimy że macie nieszczelność w dolocie . Pozostałymi błędami na razie bym się nie przejmował . Skasuj i zobacz co wróci pierwsze .
              Dokładnie.

              Jeśli Ci się to powtórzy zrób log statyczny z grupą gdzie jest przepływ powietrza ( Mass Air Flow ) i ewentualnie grupa 032 , 033 gdzie jest pokazane jak pracują sondy.

              Komentarz


              • #8
                Dzięki, Kontrolka w dalszym ciągu jak aktywuje się lecz problem dalej istnieje na zimnym silniku. Z gaśnięciem tak samo.
                Błędy skasowałem, a jeszcze chwile wcześniej sprawdziłem wszystkie dostępne grupy na silniku. Nie wiem czy trafiłem na tą grupę Mass Air Flow, bo nigdzie tego nie było.
                Zrobiłem jeszcze log VAG CO, też wyszły te same błędy tzn.
                "4 Znalezione:
                16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
                P0171 - 35-10 - - - Intermittent
                17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
                P1423 - 35-10 - - - Intermittent
                16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
                P0171 - 35-10 - - - Intermittent
                16935 - Power Steering Pressure Sensor (F88): Implausible Signal
                P0551 - 35-10 - - - Intermittent"
                A tak wyglądają poszczególne grupy:
                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found

                ]"]404 Not Found


                Czy rozebranie i wyczyszczenie przepustnicy w tym aucie jest jakoś skomplikowane? Nie wiem czy dam sam radę czy lepiej szukać już mechanika.

                Komentarz


                • #9
                  Cd.

                  ]"]404 Not Found

                  ]"]404 Not Found

                  ]"]404 Not Found

                  ]"]404 Not Found

                  ]"]404 Not Found

                  Czy rozebranie i wyczyszczenie przepustnicy w tym aucie jest jakoś skomplikowane? Nie wiem czy dam sam radę czy lepiej szukać już mechanika.

                  Komentarz


                  • #10
                    Przepustnica jest nierozbieralna . Wykręcenie jest proste . W sumie 6 śrubek . Dwie , góra od rurki EGR i cztery mocujące do korpusu kolektora . Plus wypięcie wtyczki . Warto wcześniej kupić nową uszczelkę przepustnicy . Zanim za to się weźmiesz trzeba będzie sprawdzić i uszczelnić kolektor dolotowy bo błąd ubogiej mieszanki wynika z nieszczelności .

                    Komentarz


                    • #11
                      Do całkowitego wypięcia przepustnicy należy jeszcze zdjąć przewody wodne oraz wężyk do par benzyny . Można czyścić bez odpinania ale nie jest to wygodne . Czyścisz dedykowaną chemią lub acetonem .

                      Komentarz


                      • #12
                        Wrzuć jeszcze raz zdjęcia, te nie chcą się otworzyć.

                        Z czyszczenia przepustnicy najwięcej problemów sprawia odpięcie przewodów wodnych i tych od oparów benzyny, ale można zrobić to też bez ich odpinania, tak jak pisał kolega wyżej. Nie jest to trudne, trzeba się jedynie trochę pogimnastykować . Na pewno dasz radę. Jest filmik na necie z czyszczenia w silniku 1.6.

                        Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

                        Komentarz


                        • #13
                          Masz ubogą mieszankę. Najczęstsze przyczyny to:
                          a) gaz
                          b) nieszczelność
                          c) przepłwyomierz

                          a) trzeba spr mieszankę
                          b) trzeba zrobić test kompresorem
                          c) trzeba zrobić log dynamiczny

                          Komentarz


                          • #14
                            Cytat:
                            obroty na jałowym biegu szły ostro do góry tzn. do 2000obr/min i zacinały się w tym miejscu, dopiero po przejechaniu kilkunastu metrów lub przy kilkukrotnym przy gazowaniu pomału opadały do poziomu normalnego, następnie działały dobrze. Po za tym, czasem na rozgrzanym silniku, przy dojeżdżaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła obroty potrafią spaść do bardzo niskiego poziomu, kt

                            Takie objawy w moim przypadku (silnik 2.0 AQY) powodował uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.
                            Te czujniki (cztero końcówkowe) często potrafią przerywać. W czujniku tak naprawdę są zawarte dwa czujniki, stąd cztery końcówki. Jeden czujnik służy do sterowania wskażnika temperatury, a drugi do sterowania komputerem silnika. Gdy przerywa ten od sterowania komputerem silnika to są właśnie takie objawy, gdy przerywa ten drugi, to wariuje wskazówka temperatury, może pokazać czerwone pole, a silnik dobrze pracuje, nic złego się nie dzieje.
                            Ostatnio edytowany przez Marian 2; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X