Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dzienne zamiast ori przeciwmgielnych.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dzienne zamiast ori przeciwmgielnych.

    Cześć. Ostatnio powoli przygotowując auto do przyjazdu do Polski zmieniłem funkcję soczewek przeciwmgielnych w przednich lampach (których i tak nigdy nie używałem) na światła dzienne. 2 przekaźniki, bezpiecznik i niewielka ingerencja w okablowanie reflektorów + wpięcie się w kabel sygnału ładowania z altka. Światła włączają się zaraz jak silnik zapali i kontrolka ładowania zgaśnie a gasną po załączeniu świateł mijania a nie jak większość założonych ledów palą się razem z nimi łamiąc przepisy. Fizycznie wyłączyć się je da tylko wyciągając bezpiecznik pod maską. Czyli o światłach dziennych można w 100% zapomnieć. Dodatkowo nie świecą się zegary więc nie zapomnimy po zmroku przełączyć świateł. Instalacja jest zrobiona "po bożemu", zaizolowana, na konektorach, z bezpiecznikiem. A reflektory przeciwmgielne dołożyłem w zderzak.

    Przejdzie to bez problemu w Polsce?

  • #2
    A masz na kloszu reflektora wybitą homologację RL oznaczającą światła do jazdy dziennej? Nie ma więc dokładny diagnosta lub policjant z drogówki Ci to zakwestionuje.
    Jak chcesz mieć spokój i wszystko zgodnie z prawem to zostaw halogeny w reflektorze w spokoju i załóż w zderzak światła drl z automatem.

    Komentarz


    • #3
      W ten sam sposób można kwestionować automaty do świateł mijania bardzo popularne i często montowane albo samą jazdę na mijania w dzień. Ledy w zderzak to ostatnia rzecz jaką chciał bym montować ze względów czysto estetycznych.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Kacu Zobacz wpis
        Ledy w zderzak to ostatnia rzecz jaką chciał bym montować ze względów czysto estetycznych.
        No ale halogeny dołożyłeś. Pokaż jak to estetycznie zrobiłeś.
        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Kacu Zobacz wpis
          W ten sam sposób można kwestionować automaty do świateł mijania bardzo popularne i często montowane albo samą jazdę na mijania w dzień. Ledy w zderzak to ostatnia rzecz jaką chciał bym montować ze względów czysto estetycznych.
          Światła mijania używane w dzień to co innego, bo przepis wyraźnie mówi, że masz obowiązek poruszać się całą dobę na swiatłach mijania lub do jazdy dziennej (drl), a wszelkie przeróbki i automaty robiące drl z halogenów lub drogowych tak samo mogą zostac zakwestionowane, bo lampa nie ma homologacji na spełnianie roli świateł drl.

          Ps to że wiele samochodów tsk jeździ to nie znaczy, że to zgodne z prawem

          Ps2 jak napisał przedmówca halogeny w zderzak wsadziłeś więc równie dobrze wsadź tak drl (są też modele okrągłe jak halogeny) i masz święty spokój i wszystko w 100% zgodne z prawem.

          Komentarz


          • #6
            a tam, przy mnogości rozwiązań drlowych - dziwnych nawet fabrycznie w niektórych autach, nikt kolegi nie będzie się czepiał - żaden policjant, nie przesadzaj kolego
            ja jeszcze na ledach w halogenach parę lat i nie miałem z tego powodu żadnych problemów .
            a co daje tak naprawdę ta homolagacja na lampie? lepsze samopoczucie, że wypełniasz jakiś przepis? drl nikogo nie porazi swoją mocą....

            Komentarz


            • #7
              jak w O1 można halogeny przeciwmgielne w zderzak wsadzić jak są w lampach?!

              Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
              a co daje tak naprawdę ta homolagacja na lampie? lepsze samopoczucie, że wypełniasz jakiś przepis?
              no właśnie
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                20180909_173917.jpg Pytaliście jak mam przeciwmgielne w zderzaku. Tak zamontowałem halogeny. Mi się podobają. Fala hejtu za 3, 2, 1...

                Komentarz


                • #9
                  no sorry, ale mi tak zamontowane halogeny przypominają halogeny w polonezie, ale co kto lubi.....

                  Komentarz


                  • #10
                    Gust jest jak tylek, każdy ma swój. Mi się tak o wiele bardziej podoba niż okrągłe które w ogóle do kształtu reflektorów nie pasują. A co do dziennych to wyjdzie na przeglądzie na dopuszczenie do rejestracji w PL.

                    Komentarz


                    • #11
                      Kto trochę zna się na elektronice i ma zacięcie do majsterkowania, można łatwo zrobić światła "dzienne" ze świateł mijania o obniżonej o połowę mocy za pomocą PWM, (modyfikacja 2). Odpada wtedy wiercenie, kombinowanie, montaż dodatkowych, a także pilnowanie włączania/wyłączania np. o zmroku czy o świcie, czy przy wjeżdzie do tunelu.
                      Jeżdżę na takich światłach już kilka lat. Praktyka pokazuje że w terenie zabudowanym (w mieście) można jeżdzić na światłach mijania o obniżonej mocy przez całą dobę bez konieczności pilnowania włączania/wyłączania. Przy wyjeżdzie poza miasto w nocy, jest "pstryczek" do włączania świateł na pełną moc.
                      Link
                      Ostatnio edytowany przez Marian 2; 1432.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Kacu Zobacz wpis
                        Cześć. Ostatnio powoli przygotowując auto do przyjazdu do Polski zmieniłem funkcję soczewek przeciwmgielnych w przednich lampach (których i tak nigdy nie używałem) na światła dzienne. 2 przekaźniki, bezpiecznik i niewielka ingerencja w okablowanie reflektorów + wpięcie się w kabel sygnału ładowania z altka. Światła włączają się zaraz jak silnik zapali i kontrolka ładowania zgaśnie a gasną po załączeniu świateł mijania a nie jak większość założonych ledów palą się razem z nimi łamiąc przepisy. Fizycznie wyłączyć się je da tylko wyciągając bezpiecznik pod maską. Czyli o światłach dziennych można w 100% zapomnieć. Dodatkowo nie świecą się zegary więc nie zapomnimy po zmroku przełączyć świateł. Instalacja jest zrobiona "po bożemu", zaizolowana, na konektorach, z bezpiecznikiem. A reflektory przeciwmgielne dołożyłem w zderzak.

                        Przejdzie to bez problemu w Polsce?
                        Ja jeżdżę na światłach przeciwmgielnych przerobionych na dzienne od ponad czterech lat i to przeróbka bez żadnych przekaźników tylko jeden kabelek dodatkowy pod przełącznikiem świateł. Działają po przełączeniu stacyjki a wyłączają się za zapaleniu mijania. Przeciwmgielne dzisiejsze tak jak orginalne.
                        Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                          no sorry, ale mi tak zamontowane halogeny przypominają halogeny w polonezie, ale co kto lubi.....
                          Zejdź z Poloneza. Które auto w latach 80 i 90 miało w standardzie halogeny?

                          Komentarz


                          • #14

                            oczywiście że były halogeny w 80 i 90 latach właśnie w takim stylu montowane w wielu autach przecież. Czy ja pisałem, że w standardzie i co to ma do rzeczy?

                            Komentarz


                            • #15
                              Jeżdżę naście lat używając pozycyjnych razem z przeciwmgielnymi przednimi jako dzienne w O1FL by oszczędziac żarówki H4 plus 100%w mijania i nikt nigdy żaden policjant się mnie nie czepiał podczas ponad 20 zatrzymań przez policję. Wyważanie otwarte drzwi.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez zepter00 Zobacz wpis
                                Jeżdżę naście lat używając pozycyjnych razem z przeciwmgielnymi przednimi jako dzienne w O1FL
                                też tak jeździłem i nikt się nie przyczepił
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  1543486303759237.jpg
                                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                                  też tak jeździłem i nikt się nie przyczepił
                                  Wystarczy zrobić takie połączenie i świeci się bez pozycyjnych i gaśnie po włączeniu mijania.
                                  Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    w O1 można? można
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      fajny patent z tym podlaczeniem halogenow po stacyjce , rozumiem ze podobnie dzialaja slynne skandynawskie w golfach IV , instalacja to wytzymuje ?
                                      tylko pin potrzebny , pasuje z czegoś ? czy trza ori szukac ?
                                      jest O1 RS 1.8T XENON
                                      była O1 1.9 TDI AGR

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        i jeszcze jedno pytanie mam , potrzebuje + po stacyjce, ALE TAKI KTORY NIE GAŚNIE W CZASIE WLACZANIA ROZRUSZNIKA ,
                                        wszytskie ktore znalazlem w momencie odpalania są odłączane
                                        jest O1 RS 1.8T XENON
                                        była O1 1.9 TDI AGR

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja tak jeżdżę piąty rok i jest ok.
                                          Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X