Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Miska o1

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Miska o1

    Octavia 1 2002 2.0 4x4
    Hej, poszła miska olejowa.
    Nie wiem jak, nie wiem kiedy. Musiałem lekko zahaczyc ...
    Orientujecie się jaki koszt nowej i czy ciężki samemu wymienić?
    podrawiam !

  • #2
    Jak nie jest duże uszkodzenie to można spróbować pospawać.
    Nowa kosztuje od 100 do 250 zł w zależności jaki zamiennik, do tego koszt uszczelnienia. Wymiana banalna jak masz kanał lub podnośnik.
    O1-->O3--> ?

    Komentarz


    • #3
      Za spawanie też wezmą ze 100 zł.
      Lepiej wymienić na nową i mieć z tyłu głowy pomysł na zakup osłony aluminiowej pod silnik
      RS 190 km / 436 Nm
      CanAm Outlander 1000 XT-P
      Turystyczne wyprawy quadowe
      www.atvmoto.pl

      Komentarz


      • #4
        Zależy od wielkości uszkodzenia, może być za 30 zł naprawa a może być tak że się właśnie nie opłaci spawać. Dobry zamiennik, to tak 160 trzeba dać (febi), poniżej to beznadziejnie odlane chinole o niemiecko brzmiących nazwach.
        O1-->O3--> ?

        Komentarz


        • #5
          Dzięki, sprawdzę jaka duża dziura i podejmę decyzję czy spawac czy wymiana .
          Taka osłona alu to gra warta świeczki ?

          Komentarz


          • #6
            Nie wiem, jak jest w Twoim silniku przykręcona miska oleju. Natomiast zanim się napalisz na wymianę we własnym zakresie, sprawdź po obwodzie dostęp do śrub. W 1.9 TDI miska od strony skrzyni biegów była przykręcona na obwodzie, do śrub był dostęp pod kątem przez takie otwory rewizyjne. Mało który klucz tam wchodził, generalnie trzeba było mieć porządny imbus z możliwością odkręcenia pod kątem. Często się te śruby obkręcały, bo nie było wystarczającego punktu podparcia. Na prawdę gówniana robota. Ja to oddałem do mechanika, ponieważ samemu sobie z tym nie poradzłem.
            Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

            Komentarz


            • #7
              2 śruby od miski wchodzą w plastikowy uszczelacz wału.
              Wkrecając je krzywo można go uszkodzić i będzie trzeba zwalać skrzynię, żeby go wymienić.
              Też kiedyś wpadłem na genialny pomysł, aby samemu wymienić miskę w O1 1.9 TDI i potem żałowałem decyzji.
              Pozdrawiam,


              Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

              Komentarz


              • #8
                Jak jest stary uszczelniacz na wale to trzeba uważać bo często po wymianie miski cieknie. Wystarczy że pociągnie go lekko śruba zdeformuje o 0.1 mm i leje. Niestety jest uszczelniacz teflonowy i nie da się go zakręcić drugi raz bo się już nie dopasuje.

                Komentarz


                • #9
                  Miałem dokładnie taki problem, o którym napisał kolega wyżej. Zapomniałem o nim wspomnieć. Takżejak widzicie, niby miska olejowa wydawać by się mogło prosta sprawa, a jak się okazje wokół tej roboty pojawia się sporo innych dodatkowych pierdół kosztochłonnych.
                  Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                  Komentarz


                  • #10
                    Tak dla ewentualnych przyszłych poszukiwaczy pomocy w temacie.
                    miska 01.4x4 ma inne przetloczenia na czujnik i musi być dedykowana do 4x4. Standardowa nie podejdzie.
                    jak to zwykle bywa, miska jest droższa o 100 zł od zwykłej .
                    pozdrawiam .

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X