Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

AUQ Sonda Lambda błąd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • AUQ Sonda Lambda błąd

    Od ponad roku mam błąd sondy lambda przed katalizatorem.

    W ciągu 15 tys km 3 razy wywaliło mi checka, zawsze w trasie, przy hamowaniu silnikiem.... i tylko latem (może to zbieg okoliczności?)

    Generalnie ostatnio checka wywaliło w sierpniu, skasowałem błąd i check zgasł i lampka się nei zapaliła od tamtej pory.

    Mam świadomość, ze kiedyś się znowu zaświeci, więc trzeba coś z tym zrobić.

    Błąd jaki pokazuje vcds:


    17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating, B1 S1: Performance too Low
    P1103 - 35 - 10 - Intermittent

    Jest to tylko jakieś zwarcie czy sonda raczej umiera ?
    Przelot auta 201 tys km (udokumentowany w ASO do końca, brak wzmianki o wymianach sondy, cewki były w aso zmieniane) więc całkiem możliwe, że sonda się skończyła ?

    Jakiej sondy szukać do AUQ tzn jakiej firmy i jaki nr ?
    021 906 262 B lub 06A 906 262 BH powinna pasować wg Etki ?

    Auto raczej normalnie jeździ (w tym na LPG), czasami (nie zawsze) potrafi bardzo delikatnie poszarpywać, prawie nie daje się tego odczuć, takie zjawisko występuje tylko na 4 biegu i tylko przy około 50 km/h, zawsze przy stałej prędkości.
    Na 3 lub na 5 biegu przy 50 km/h jedzie gładko (z tym 5 biegiem przy 50 tylko do testu sprawdzone żeby było jasne )

    Spalanie myślę, że w normie, trasa 9 LPG do 120 km/h, w mieście 11 - 13L LPG- normalna jazda, bez pałowania i bez zamulania.

    Po nocnym odpaleniu, silnik pracuje normalnie, równiutko, obroty stabilne, lecz czasami po nocnym postoju, tuż po ruszeniu z miejsca i dodaniu gazu auto ma mega kopa i po 2 - 3 sek wraca do normy i słychać jakby turbina "zwalniała".

    Moze gdybym przejechał się innym vrsem miałbym porównanie czy u mnie wszystko w porządku a może u mnie jest trup a mi się wydaje, ze jest niby normalnie :-) ?

    Wiem, że logi tu są kluczowe, ale u mnie jest zima, na drogach lodowisko i logowanie raczej wiosną dopiero chyba, że zima w końcu odpuści.....

    Generalnie sonda raczej tak czy siak do wymiany, tylko za bardzo nie wiem jaka, ile kabelków ma iść od sondy do kostki, jakiego kształtu kostka, jaka długość kabelków d sondy i jakiej firmy wybrać ?

    Logi statyczne mogę zrobić, które grupy dokładnie ?

  • #2
    Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
    Generalnie sonda raczej tak czy siak do wymiany
    jak dla mnie, z opisu problemu, nie.

    Komentarz


    • #3
      Błąd grzałki 1wszej sondy - co to oznacza ? Jest inna opcja "naprawy" grzałki niż wymiana całej sondy ????

      Komentarz


      • #4
        sonda pewnie do wymiany , błąd grzałki ,
        sonda 4 przewodowa , tylko BOSH , inna nie bedzie dzialac , w moim RSie padla przy przebiegu 70 tys wiec reguly nie ma

        jesli chodzi o twoje szarpania czy mega kopa , to nie są to dobre i normalne objawy , u mnei auto w calym zakresie obrotow przyspiesza jednostajnie , w sensie bez szarpniec i mega kopów

        proponuje zrobic test

        odlaczyc LPG , w sensie wyjac bezpiecznik przy aku i kilka dni pojezdzic na samej benzynie

        bo tez mozliwe ze przez LPG wyskakuje ci blad sondy , chociaz jak to padnieta grzalka to pewnie wyskoczy tez przy jezdzie na benzynie
        ale przy okazji sprawdzisz jak bedzie z szarpaniem i mega kopem
        jest O1 RS 1.8T XENON
        była O1 1.9 TDI AGR

        Komentarz


        • #5
          Tylko, że u mnie błąd wywala rzadko, tzn ostatnio ponad pół roku temu a przez pół roku na benzynie nie chcę jeździć bo w ten sposób przejeżdżę równowartość 5 nowych sonda

          Czy ta padnięta grzałka (czyli cała sonda) może powodować poranny skok mocy? (tylko na 1 biegu, na zimnym silniku jak auto odpalam po nocy i tylko podczas ruszania, na rozgrzanym już wszystko normalnie działa płynnie i prawidłowo)

          Natomiast lekkie poszarpywanie jest prawie niewyczuwalne na LPG, na benzynie już zdecydowanie bardziej, tak jak pisałem tylko na 4 biegu i przy 50 km/h, w pozostałych zakresach prędkości nie występuje.


          A czy jesteś w stanie podać konkretny nr sondy przedniej jaką Ty kupowałeś ?

          Obstawiam sondę, gdyż to na jej podstawie ECU dobiera mieszankę paliwowo-powietrzną, a jeśli grzałka kaput więc ECU pewnie jakieś uśrednione wartości wybiera.... Może jestem w błędzie ale tak na logikę mi się wydaje

          Tak czy siak, gdybać nie ma co, trzeba nową sondę włożyć, tylko jaką (link?) ?????? (nr, ile kabelków i jaka kostka,może ktoś ma zdjęcie konkretnej do AUQ?)

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez andru123 Zobacz wpis
            odlaczyc LPG , w sensie wyjac bezpiecznik przy aku i kilka dni pojezdzic na samej benzynie
            bo tez mozliwe ze przez LPG wyskakuje ci blad sondy , chociaz jak to padnieta grzalka to pewnie wyskoczy tez przy jezdzie na benzynie
            Mi właśnie o to chodziło. Często takie błędy to wina LPG. Nawet jeśli to błąd grzałki, choć faktycznie grzałka to grzałka i rzadziej te błędy dotyczą LPG, niż np co do strikte sondy.
            Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
            Obstawiam sondę, gdyż to na jej podstawie ECU dobiera mieszankę paliwowo-powietrzną, a jeśli grzałka kaput więc ECU pewnie jakieś uśrednione wartości wybiera.... Może jestem w błędzie ale tak na logikę mi się wydaje
            Ja może też się mylę, ale o tyle o ile wiem...Sonda musi pracować w odpowiedniej temperaturze. Generalnie grzałka stosowana została tylko po to żeby wcześniej osiągnąć temperaturę pracy i wcześniej kontrolować mieszankę (spełnienie norm spalin). Sonda sama w sobie jest ogrzewana spalinami i trzymając się Twojego opisu, że pojawia się błąd przy hamowaniu silnikiem jest trochę dziwne. Nie masz czasem jakieś dziurki w wydechu? Oglądałeś kabelki do sondy?
            To czy ten błąd powoduje przyjęcie "jakiejś uśrednionej wartości" zależy od strategii zapisanej w ECU. Wg mnie raczej nie powinien on powodować tego, trzeba by sprawdzić czy jak wyskoczy błąd to są wprowadzane korekty czy nie
            Na Twoim miejscu jak błąd pojawia się raz na pół roku, to bym na razie się nie stresował i nie kupował...
            Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
            Czy ta padnięta grzałka (czyli cała sonda) może powodować poranny skok mocy? (tylko na 1 biegu, na zimnym silniku jak auto odpalam po nocy i tylko podczas ruszania, na rozgrzanym już wszystko normalnie działa płynnie i prawidłowo)

            Natomiast lekkie poszarpywanie jest prawie niewyczuwalne na LPG, na benzynie już zdecydowanie bardziej, tak jak pisałem tylko na 4 biegu i przy 50 km/h, w pozostałych zakresach prędkości nie występuje.
            Mógłbyś zrobić logi, zobaczylibyśmy czy np. nie ma rozjazdu korekt Pb-LPG. Skoro nie chcesz robic na razie dynamicznych to ze statycznych trzeba spr wskazania 032 oraz zrobić log statyczny, ciepły silnik, na wolnych, bez przygazówek grupy 033, ze zmianą paliw. 60sek LPG, 60 Pb, 60LPG,60 Pb. 4 minuty ciągłego logu. Zmianę paliw znaczymy przyciskiem MARK.

            Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

            Komentarz


            • #7
              skoro blad wyskakuje raz na pol roku , to daj sobie spokoj , czekaj az padnie,
              albo obejrzyj kabelki , czsami zdarza sie ze przewody przecieraja sie o metalowa oslone termiczna, poza tym sprawdz wtyczki, moze cos sniedzieje , jakby grzalka byla padnieta , to blad by bardzo czesto sie pojawial
              jest O1 RS 1.8T XENON
              była O1 1.9 TDI AGR

              Komentarz


              • #8
                Mi też się wydaje że to mogą być kabelki lub coś innego... Przy zepsucie to raczej błąd jest co odpalenie...
                No chyba że pieniądze Cię w portfelu swędzą to wymieniaj

                Komentarz


                • #9
                  Wydech szczelny, bez dziur, nie pierdzi, jest cichy.

                  Dziś w żony Touranie VCDSem dezaktywowałem światła skandynawskie i przy okazji podpiąłem Kurę,


                  ]"]Error 404 - Zapodaj.net



                  Gdybym wcześniej przeczytał, że trzeba zrobić statyczne to bym od ręki zrobił :/

                  Kanał 032 długo logować ??
                  Kanał 033 - wszystko jasne

                  Jeszcze jakieś grupy ???

                  Komentarz


                  • #10
                    jesli ci wywala ten bład raz na pół roku to sprawdz ładowanie alternatora i napiecie zasilania sterownika ,moze byc problem z przekaznikiem zasilania ecu
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz


                    • #11
                      Przychylam się do opinii kolegów żeby sprawdzić elektryke.
                      032 log pół sekundy, screen, czy nawet spisanie wartości wystarczy.

                      Komentarz


                      • #12
                        Log 032


                        (po przejściu do tego kanału z początku we wszystkich kolumnach było 0.00, po około 5 - 6 sek w pierwszej kolumnie wskoczyło 0,6% i tak już zostało....



                        Panowie, logi statyczne zrobione,niestety nie pamiętam już jak się wrzucało je aby były czytelne. Kiedyś w EXCELU potrafiłem ładnie je "porozstrzelać" ale to było 11 lat temu

                        Teraz sa jakieś stronki (?) do wrzucania logów na forum ?

                        Zauważyłem w vcds, że mam coś chyba za małe napięcia ładowania aku

                        Na pracującym silniku wynosi 13,7V (jedyny pobór prądu to nawiew na ECON oraz grał wzmacniacz lecz bardzo cicho dosłownie w skali 1 do 50, głos ustawiony na skali był na 3 więc wzmacniacz chodził na pusto)

                        Nie powinno być tak, że ładowanie ma się wahać między 14 - 14,4 V ???



                        Udało się rozstrzelić kolumny

                        Jak wrzucić cały dłuuuuugi log na forum ????
                        Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062. Powód: Sukces

                        Komentarz


                        • #13
                          Redirecting to log.tunezilla.com..wpQWwqMAAAA%3D


                          Dlaczego po chwili nie mogę już edytować swojego postu ???

                          Komentarz


                          • #14

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie da się tego linku odczytać. Wrzuć na vaglogi. Poza tym jeśli coś to uploaduj ten plik który był bezposrednio z vcds a nie po przeróbce excel

                              Komentarz


                              • #16
                                Plik nie istnieje! - Darmowy hosting plików

                                na vaglogi.pl chyba nie potrafię dodawać bo po dodaniu pliku komunikat "nic tu nie ma"

                                Plik można pobrać z linku powyżej
                                Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

                                Komentarz


                                • #17
                                  plik jest wyedytowany więc nie dziwne że ani vaglogi ani malone go nie przetrawia.
                                  Coś zresztą jest powycinane w tym logu np. brak sekund od 67 do 85.
                                  Jest delikatne przestawienie na LPG, nie mniej jednak raczej nie powinno powodować błędu sondy.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zawsze po przejsciu z Pb na LPG vcds jakby sie zawieszal, tzn przy kursorze myszki klepsydra, wszystkie przyciski w vcds robiły sie nieaktywne, wszelkie wskazania w okienkach tez zawieszaly sie. Na Pb problemu brak a po przejsciu na LPG zawsze tak samo z tym przycinaniem sie lapka czy tam vcdsa.

                                    takich logowan robilem 3 kazde po 4 min i za kazdym razem tak samo było.


                                    a cos wiecej na temat tych logow da sie powiedziec???

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Yhym. Zacięciem... Czyli masz pewnie włączone korekty obd w sterowniku LPG. Nie popieram tego rozwiązania ale cóż. Generalnie zaburza ono wynik.
                                      co można więcej powiedzieć na temat logi statycznego...? Samo działanie sondy jest prawidłowe. I tyle.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Czyli sonda sprawna ??????????? Nie szukać nowej sondy?

                                        Co to oznacza "włączone korekty obd w sterowniku LPG" ??? Gaziarz poszedł na łatwiznę ???

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
                                          Czyli sonda sprawna ??????????? Nie szukać nowej sondy?
                                          sonda jest od tego żeby korygować i pilnować mieszanki. I w tym zakresie działa jak trzeba. A to że wywala błąd elementu grzejnego który jest integralną jej częścią, to wiesz... Trzeba sprawdzić czemu. I koledzy powiedzieli jak. Ja powtórzę oraz kolejny że bym jej nie ruszał. Jeszcze przychodzi mi jedną rzecz. Zobaczyć czy kable sondy nie idą do ecuLpg. Bo to możliwe... A ta sonda nie powinna być do niego wpieta.
                                          Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
                                          Co to oznacza "włączone korekty obd w sterowniku LPG" ??? Gaziarz poszedł na łatwiznę ???
                                          Nowsze sterowniki lpg mają obsługę obd. Podpina się je do gniazda obd kabelkami pod odpowiednie piny. Zapewnia to podgląd błędów czy korekt korzystając z oprogramowania do ecuLpg. Jedną z opcji tym związanych jest korekta map LPG na podstawie odczytu korekt. Generalnie funkcją jest ciekawa i może być użyteczna... Niestety wielu nie doświadczonych instalatorów (a właściwie nie da się ich nazwać instalatorem) używaużyw w zły sposób, czyli jako receptę na brak lub kiepska regulację LPG. A nie o to chodzi.
                                          Niestety nie jestem w stanie zweryfikować czy jest to użyte i w jakim celu. Być może po prostu sterownik jest wpięty pod zlaczeobd i tyle. W momencie przejścia na lpg próbuję po prostu uzyskać dostęp do złącza i blokuje vcdsa. To też możliwe.



                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X