Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tarcze przód + tył + klocki do Octavii 2.0 1U5

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    A ja napiszę, że NIE POLECAM tarcz i klocków Zimmermann !

    Hamulce są do doooopy, tzn hamują ale stare tarcze (nie wiem jakiej firmy były) i stare klocki (były Boscha) robiły mega robotę, w kilku poprzednich wątkach bardzo zachwalałem "tamte" hamulce bo były genialne.... a te to jakaś kpina :/

    Ten Zimmermann wg mnie a raczej tego co oferują nie są warte nawet połowy swej ceny.

    Niby tarcze 312mm a hamują tak samo jak w Touranie gdzie są 280mm.

    Przed wymianą tarcz i klocków w Skodzie hamulce brzytwa, minimalne muśnięcie i głowa dosłownie leciała do przodu, po przesiadce ze Skody do Tourana wydawało się, że w Touranie hamulce ktoś posmarował smarem bo słabo hamowały!
    Teraz po wymianie tarcz i klocków NIE MA JUŻ ŻADNEJ różnicy w hamowaniu miedzy Touranem a Skodą. Nawet żona stwierdziła, że w skodzie hamulce się zepsuły i słabiutko hamują.

    Zdecydowanie muszę używać dużej siły, pedał hamulca zaczyna brać po około 4 - 5 cm, na starym zestawie dosłownie może max 1 cm i już auto ostro hamowało i praktycznie nie trzeba było używać siły przy wciskaniu hamulca, hamowanie ze 180 do 50 było bardzo dobre, nie spadała skuteczność, teraz to dramat

    Przejechane 1100km (99% po mieście) po wymianie, nowy płyn, odpowietrzany każdy zacisk a hamulce dalej są fatalne, bardzo ciężko dozować ich siłę a i tak "nie czuję" samochodu przy hamowaniu i ciężko mi stwierdzić czy zatrzymam się w porę w razie "W" :/

    Może jeszcze za mało kilometrów przejechałem ?

    Wybierając Zimmermanna kierowałem się tym, że one się nie krzywią (po przewertowaniu prawie całego wątku od deski do deski, mając na pokładzie stare, rewelacyjne hamulce, sądziłem, że nowe będą przynajmniej takie same lub lepsze.... a są do doooopy


    Co mogło pójść nie tak ?

    Przed wymianą heble rewelacja, po wymianie dramat

    Może jakieś felerne tarcze i klocki trafiły się?


    Komentarz


    • #27
      Jakbym pisał o swoich poprzednich hamulcach. Ale one były źle dobrane (ate pd + ate ceramic). Właśnie takie nijakie hamowanie było. 17 000 km z tym wytrzymałem i zmieniłem klocki na normalne.

      Może to kwestia montażu?

      Komentarz


      • #28
        Jakoś wierzyć mi się nie chce, że to wina marki tarcz...tymbardziej sensownej marki.
        Sam robiłeś odpowietrzanie etc? Pytanie do Krzyśka
        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

        Komentarz


        • #29
          Całość robił mechanik, kolega.

          Jednocześnie zmienił końcówki drążków, gumy i łożyska McPhersonów, klocki i tarcze.

          Byłem na koniec odpowietrzania już po odbiór auta, jeden pompował, drugi zakręcał.

          Umówiłem się po weekendzie jeszcze raz odpowietrzyć.

          Generalnie nowe hamulce wg mnie mają max 50% skuteczności starych.

          Też mi się wydaje, że coś poszło nie tak. prowadnice przesmarowane, zaciski wyczyszczone a jest gorzej niż było :/

          hamulce się nie grzeją, nic nie trze......

          Komentarz


          • #30
            Tarcze tarczami, ale klocki Zimmermanna są słabej jakości, miałem styczność z nimi i poszły na śmietnik, zmiana na Boscha i inna jakość hamowania.

            Komentarz


            • #31
              W sumie pojadę jeszcze raz na odpowietrzenie, jak nic to nie da to kupię klocki Boscha bo ten zestaw tarcze+klocki Zimmermann zaczynają mnie dołować i drażnić oraz odbierają przyjemność z dynamicznej jazdy :-(

              Czy ktoś może podesłać konkretne klocki Boscha tzn nr ?? Troche pytanie lamerskie zadam ale czy Bosch np do Skody z tarczami robi 1 typ klocków czy np 5 lub 6 różnych wersji np twardsze, bardziej miękkie itp ?

              Da się jakoś je sklasyfikować i dobrać pod siebie klocki Boscha (styl jazdy) po np numerze klocków ????

              Komentarz


              • #32
                Polecam jeszcze odpowietrzenie Vagiem. Nie wiem jak to do końca działa, ale w 3 autach odpowietrzałem hamulce w klasyczny sposób i hamulce były słabe. Po odpowietrzeniu Vagiem + odpowietrzenie klasyczne wystarczy musnąć pedał i "zbiórka na przedniej szybie".

                Komentarz


                • #33
                  No, to tak bym nie chciał, bo to niebezpieczne. Pewnie koło się blokuje przy tej "zbiórce".

                  Komentarz


                  • #34
                    Hej, wymieniłem tarcze i klocki na TRW, hamują prawie jak poprzednio, wiadomo muszą się ułożyć. Do tego wszystko przesmarowane i działa elegancko.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X