Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy dobrze robię?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy dobrze robię?

    Witam

    Posiadam Octavię I po lifcie 1,9TDI 90KM z 2002r liftback przebieg 390 tys. km cały czas od nowości (w jednych rękach z PL salonu) leje do niej olej Mobil1 o oznaczeniu 0W40 Pełny Syntetyk. Czy powinienem zmienić jej olej na inny przy takim przebiegu? Ma już lekkie wycieki przy turbo i spod uszczelki klawiatury, ale pomijając to czy wskazany byłby bardziej „gęsty” olej? Czy zużycie części wewnątrz silnika wskazywałoby na właśnie taki zabieg czy pozostać przy tym który leje od pierwszego kilometra (rzadki jak woda)
    Proszę o opinie w tym temacie

  • #2
    Bardzo dobrze, że lejesz 0w40. Nie zmieniał bym oleju na 5w czy 10w bo one tak samo będą cieknąć, a przy okazji silnik będzie słabiej chroniony w niskich temperaturach.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Piotrek9007 Zobacz wpis
      Witam

      Posiadam Octavię I po lifcie 1,9TDI 90KM z 2002r liftback przebieg 390 tys. km cały czas od nowości (w jednych rękach z PL salonu) leje do niej olej Mobil1 o oznaczeniu 0W40 Pełny Syntetyk. Czy powinienem zmienić jej olej na inny przy takim przebiegu? Ma już lekkie wycieki przy turbo i spod uszczelki klawiatury, ale pomijając to czy wskazany byłby bardziej „gęsty” olej? Czy zużycie części wewnątrz silnika wskazywałoby na właśnie taki zabieg czy pozostać przy tym który leje od pierwszego kilometra (rzadki jak woda)
      Proszę o opinie w tym temacie

      Zostaw tak jak jest, olej dobry, klekociki lubią tą lepkość, to tylko wydłuży żywotność silnika, druga sprawa, nie ma suchego turbo w żadnym aucie, każde jest lekko zapocone, słowo klucz "lekko", wymień uszczelkę pod klawiaturą i śmigaj dalej.Przebieg nie jest wyznacznikiem stosowanej lepkości oleju.
      ANTY MECHANIK YT

      Komentarz


      • #4
        Taki przebieg dla tego silnika nie jest duży Ja bym nie zmieniał oleju. Zwiększenie lepkości oleju co prawda zwiększa nośność filmu smarnego tworzącego się między wałem a panewkami, ale jednocześnie pompa oleju musi się bardziej napracować żeby przetłoczyć ten olej przez filtr w trakcie osiągania temp. roboczej. W rezultacie smarowanie może okazać się gorsze niż przy mniej lepkim oleju.

        Komentarz


        • #5
          Tak jak poprzednicy uważam że nie należy nic zmieniać. Choćbyś wlał 15w40 to ciec będzie tak samo jak teraz. Jedyne uzasadnienie do lania gorszego oleju to jego znaczne ubytki i brak planów naprawy silnika. Brać mniej nie będzie, ale olej na dolewki tańszy.

          Komentarz


          • #6
            Dziękuje Panowie za odpowiedzi, zostaję więc przy tym co leje od nowości, nie ma co na siłę jej uciszać i uszczelniać „gęstszym” olejem. Niech ma porządny olej bo porządne kilometry kręci

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X