Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Filtr oleju 2.0 benzyna MPI.

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Filtr oleju 2.0 benzyna MPI.

    Mircy taka sprawa z filtrem oleju w benzynowej 2.0 115KM. Filtr jest wielkości (wysokości) prawie litrowego słoika a pod filtrem na styk jest wąż hydrauliczny od pompy wspomagania, który skutecznie utrudnia jego sprawne odkręcenie.

    Przy wymianie oliwy odkręcasz filtr, zaczynają płynąć po nim resztki oleju, wszystko robi się śliskie, przewód trudno odgiąć, ciasno, brak 3 ręki... jednym słowem "same atrakcje". Kto sam wymieniał olej ten wie.
    Można sobie go na czas odkręcania owinąć kawałkiem szmaty i jakoś poradzić, robię tak zawsze ale gdyby można było go szybko odkręcić to nawet kropla oleju nie zdąży rąk pobrudzić i bez kombinowania.

    Teraz pytanie czy można by było bez dławienia przepływu oleju dobrać jakiś filtr niższy o 2 -3 cm?

    Wg katalogów występował tylko jeden typ filtra dla tego motoru - przykładowe oznaczenia FILTRON: OP526/1, MANN: W719/30 - i wg. danych producenta jego wysokość wynosi 123 mm. Przydałby się taki o wysokości w granicach 100mm.

    Ktoś z Was może posiada wiedzę na temat czy można dobrać coś innego zamiast katalogowego?
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

  • #2
    W starych silnikach filtry były z dużym zapasem, myślę, że możesz dobrać mniejszy, oprócz wymiarów musisz dobrać taki który ma zawór przelewowy na 2,5 bar i zawór zwrotny.

    Komentarz


    • #3
      Ok tylko ze świecą szukaj danych na ten temat w informacjach handlowych. Trzeb by chyba pisać do producenta bezpośrednio może się pochwali parametrami a jeśli nawet nie to przynajmniej odpowie, że dla danego filtra takie a takie parametry są identyczne a takie różnią się o tyle %.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        To czy jest UGV i RSV Mann podaje na swojej stronie dla konkretnego filtra: MANN-FILTER Online Catalog Europe - Product Details Oil Filter W 719/30

        Jest też wyszukiwarka po podaniu wymiarów ale coś nie daje rady. Możesz zmieniać końcówkę adresu W719/30 i wchodzisz wtedy w parametry konkretnego filtra.

        Swoją drogą mam ten sam filtr w 1.8T i widziałem wielokrotnie jak walczyli z okręcaniem filtra ale też kilka razy poszło bezproblemowo - ewidentnie wprawa zmieniacza była kluczową sprawą. Ja bym nie zmieniał fitra na inny typ.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez jacog Zobacz posta
          Swoją drogą mam ten sam filtr w 1.8T i widziałem wielokrotnie jak walczyli z okręcaniem filtra ale też kilka razy poszło bezproblemowo - ewidentnie wprawa zmieniacza była kluczową sprawą
          Wprawy mi nie brak przynajmniej w wymianie oleju, ale w AZJ jest to naprawdę niezbyt wygodne podejście. Filtry oleju zawsze dokręcam wg wiedzy przekazanej w garażu z "ojca na syna" także z odkręcaniem własnoręcznie przykręconych filtrów też nie mam problemu.

          Miałem kiedyś przypadek, że musiałem przebić filtr metalowym prętem na wylot żeby go ruszyć a i tak niewiele brakowało abym go dosłownie rozdarł na dwie części aż strach pomyśleć co było w takiej sytuacji w AZJ. Nie wiem czy jakiś "iniemamocny" go tak dokręcił czy się sam zassał...

          Zamieszczone przez jacog Zobacz posta
          Ja bym nie zmieniał fitra na inny typ.
          To samo mi powiedział znajomy mechanik. Też jestem świadom, że kombinowanie w ciemno może być nieprzyjemne w skutkach.

          Ale już z uzasadnieniem było trudniej. Nawet na moje pytanie: a gdybym dobrał filtr identyczny parametrami ale nieco mniejszy, mówi: no to nie wiem chyba wydaje mi się mógłby być... (ile zmiennych "nie wiem-wydaje mi się - chyba" co?)

          Mam zamiar napisać maila do filtrona zobaczę czy i jakiej udzielą odpowiedzi.

          Szperałem co nieco w internetach i wzbogaciłem swoją wiedzę m. in. o to, że wkłady są robione z różnych materiałów, siatek syntetycznych, wkładów papierowych, bibułek itp. mają różne parametry nazwijmy to hydrauliczne i filtrujące co przekłada się chociażby na to, że w zależności od rodzaju wkładu potrzebna powierzchnia filtrująca w rozwinięciu może być różna dla danego materiału, ot taka ciekawostka. Także możliwe jest, że gdzieś na świecie istnieje filtr mniejszy wymiarami ale odpowiedni parametrami do ori dla AZJ. Trzeba go tylko znaleźć.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #6
            Ja ma co prawda APK i z odkręceniem (chyba ze wcześniej sam go zbyt mocno dokręciłaem) i wyjęciem filtra nigdy nie miałem problemu ale zawsze mnie denerwował olej wylewający się z niego podczas demontażu. Stosowałem filtry Knecht, Mann i Bosch. Od 3 wymian przeszedłem z wszystkimi filtrami na Sędziszów. Ciekawostka jest taka, że teraz z filtra oleju podczas wymiany poleci dosłownie kilka kropel. Jest jakaś różnica w budowie, bo nie da się do niego wlać oleju przed założeniem.

            Komentarz


            • #7
              podasz nr tego Sędziszów? w 2.0 i 1.8T jest taki sam więc też chętnie spróbuje.

              Komentarz


              • #8
                pp463

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez utek Zobacz posta
                  ale zawsze mnie denerwował olej wylewający się z niego podczas demontażu.
                  To akurat się dzieje przy każdym. Tylko jak masz dostęp dobry to dwa ruchy i filtr odkręcony, wtedy praktycznie nie zdążysz rąk zabrudzić.

                  Czasem jeszcze jak mam więcej czasu na wymianę to najpierw przebijam dół filtra czymś ostrym, zostawiam tak na 2-3h i wtedy olej spływa z filtra i chłodniczki oleju, że przy odkręcaniu nawet kropla nie poleci.
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X