Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Mechanizm naprawczy szyby podnoszonej przod lewa strona (kierowca)

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mechanizm naprawczy szyby podnoszonej przod lewa strona (kierowca)

    Witam mialem takie szczescie w deszczowy dzien, ze zerwala mi sie linka z szyby podnoszenia os strony kierowcy.Dzwonilem do sklepu i pani zaproponowala mi zestaw naprawczy do szyby skladajacy sie z dwoch linek, kolka zebatego, 2 sprezynek ochraniaczy na linke.Wied zabralem sie za robote i zdziwko. U mnie sa trzy linki a nie dwie to jedna sprawa. A druga nie daje mi spokoju dlatego prosze Was o pomoc. A mianowicie wydaje sie chozby byly linki za krotkie jest to mozliwe?Jedna mi sie urwala i ciezko mi poskladac to w calosc. Ale po elementach jak patrze to chyba sa za krotkie tylko pytanie czy moga byc troche krotsze okolo 5 cm a druga z 9cm zostawl producent jakis wiekszy zapas na tych linkach i spokojnie moge dac te krotsze czy lepiej kupic cos innego?? Prosze o pomoc
    Załączone pliki
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

  • #2
    Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
    Wied zabralem sie za robote i zdziwko. U mnie sa trzy linki a nie dwie to jedna sprawa.
    Może masz uboższą wersję tylko z dwiema linkami. Tak naprawdę uszkodzeniu ulegają te pracujące na rolce.
    Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
    A mianowicie wydaje sie chozby byly linki za krotkie jest to mozliwe?Jedna mi sie urwala i ciezko mi poskladac to w calosc. Ale po elementach jak patrze to chyba sa za krotkie tylko pytanie czy moga byc troche krotsze okolo 5 cm a druga z 9cm zostawl producent jakis wiekszy zapas na tych linkach i spokojnie moge dac te krotsze czy lepiej kupic cos innego??
    Kilka razy reanimowałem u siebie mechanizm podnośnika szyby przy pomocy zestawu naprawczego składającego się z linek ale nie Polcaru. W zestawie miałem raczej 3 linki.
    Złożenie wszystkiego wymaga pomocnika. Trochę się męczyłem ze złożeniem i też wydawało mi się że ma za krótkie linki. U siebie po założeniu linki na jednej stronie blokowałem ślizg na prowadnicy np. kluczem francuskim (przykręcałem go do prowadnicy) tak aby ślizg nie mógł się przesunąć w tą stronę w którą naciągałem linkę. Dobrze jest coś podłożyć pod klucz aby nie porysować prowadnicy. Później zakładałem linkę na drugiej stronie, jedna osoba naciągała maksymalnie linki a druga starała się założyć plastikową baryłkę z nacięciami w wypustki znajdujące się u góry prowadnicy.
    Przed składaniem sprawdź czy masz całe plastikowe ślizgi. Panują tu dość duże siły i te ślizgi lubią pękać.

    Komentarz


    • #3
      Wiesz jak juz ochlonolem, weszlemjescze raz na internet i poczytalem i faktycznie musi byc 3 linki zmylilo mnie to ze sprzedawca zapewnial ze bedzie pasowac i trzy razy podawalem marke rocznik i ze na przod lewa strone chce.A i tak zle wydala.U mnie jest to pierwsza wymiana linek takze nie jestem w temacie jeszcze, ale powiem szczeze ze juz wiecej wiem poniewaz juz to tylre razy rozebralem ze zrobie to ze zamknietymi oczami hahah. Teraz tylko musze to zlozyc, zamowilem teraz wiec bedzie na srode mam nadzieje ze sobie poradze. Moje linki wytrzymaly 11 lat i 164 tys km w sumie. A zastanawiam sie czy tez ta linka nie strzelila z powodu tego ze uszczelka zewnetrzna odstaje troche bardziej od szyby i jest szpara i czy nadmiar wody nie leci so srodka?? Moze byloby dobrze wymienic uszczelke zewnatrzna rowniez??
      moja czarna perla
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
        A zastanawiam sie czy tez ta linka nie strzelila z powodu tego ze uszczelka zewnetrzna odstaje troche bardziej od szyby i jest szpara i czy nadmiar wody nie leci so srodka??
        Raczej jest to wynik normalnej eksploatacji oraz zużycia. Woda być może przyspieszyła ten proces choć raczej w małym procencie.
        U siebie raz wymieniałem zerwaną linkę a drugim razem linka się zwichrowała co dyskwalifikowało ją z dalszej eksploatacji. Prawdopodobnie popełniłem błąd przy jej montażu. Przy okazji wymieniłem pęknięty ślizg który za chwilę by się rozpadł.

        Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
        Moze byloby dobrze wymienic uszczelke zewnatrzna rowniez??
        Co do uszczelki to musisz zobaczyć czy jest uszkodzona a może niewłaściwie założona a ewentualna wymiana uszczelki zewnętrznej szyby na pewno nie zaszkodzi.

        Komentarz


        • #5
          Ile zapłaciłeś za zestaw naprawczy?
          Po co się z tym partolić jak gotowy podnośnik bez silniczka pasujący P&P kosztuje 5 dyszek ....
          PODNOŚNIK SZYBY PRZÓD LEWY Skoda Octavia 96- 5223323356 - Allegro.pl
          190 km / 436 Nm

          Komentarz


          • #6
            Dokładnie, cena za zestaw naprawczy może i jest mniejsza, ale nie warta tej całej roboty. U siebie wymieniałem tylny lewy mechanizm. Też pękła linka. Nie warto się z tym bawić. Kup cały mechanizm, przełóż silniczek i miej spokój. Roboty na godzinę. Tym bardziej , że szyb z przodu się częściej używa . Twój mechanizm ma kilkanaście lat a tak wymienisz wszystko za jednym razem. Ja przesmarowalem linki dodatkowo jeszcze smarem.
            Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

            Komentarz


            • #7
              Kiedyś zestaw naprawczy u mnie w poprzednim aucie się zemścił.
              Nawinąłem linki, wszystko zgodnie z instrukcją (tak mi się wydawało).
              Szybę otworzyłem i zamknąłem po razie, raz w dół, raz w górę i linki spadły z prowadnicy na silniczku oczywiście pogięły się przy okazji.
              190 km / 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                Chcialem sie zabrac za montaz zestawu naprawczego tylk opytanie do chlopakow , ktorzy juz to przerabiali. Czy po wymianie linek ma znaczenie w jakiej pozycji znajduja sie mocowania szyby? Czy linka nawinac na te plastikowe kolko,jedna zwoja czy dwie?Mozna spawdzic bez szyby czy dziala wszystko juz po montarzu i dopiero szybe wstawic?
                moja czarna perla
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
                  Czy po wymianie linek ma znaczenie w jakiej pozycji znajduja sie mocowania szyby?
                  Nie ma. Ustawisz je sobie tak jak będziesz potrzebowal po zamontowaniu mechanizmu w drzwiach.

                  Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
                  Czy linka nawinac na te plastikowe kolko,jedna zwoja czy dwie?
                  Trzeba zarówno jedną jak i drugą linkę.

                  Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
                  Mozna spawdzic bez szyby czy dziala wszystko juz po montarzu i dopiero szybe wstawic?
                  Można sprawdzić ale dla pewności zrób to jeszcze przed montażem w drzwiach na krótkim dystansie a nie w całym zakresie prowadnicy.

                  Komentarz


                  • #10
                    Wiec koniec udalo sie zrobic i dziala dziekuje koledzy za pomoc, czlowiek uczy sie caly czas. Zrobilem kolego tak jak podowiedziales przed monatarzem sprawdzilem. Tylko jeszcze chodzi mi po glowie pytanie jedno nie ma ograniczikow maksymalenego dzwigniecia szyby i opuszczenia? w sumie jedzie tak dlugo mechanizm, az zjedzie na dol, w tedy sprezynki sie naciagly i stanelo.Tak samo bylo do gory jak jest szyba to szyba zatrzymuje mechanizm,a bylem ciekaw jak dziala wiec dalem do gory bez szyby i jedna strona pojechala tak wysoko ze potem zeby zjechac musialem popchac palcem.Myslalem ze sa jakies dystanse czy cos chyba ze to sie robi zwojami na tym kolku??

                    A dla tych ktorzy maja ten rocznik co ja to powiem tak rocznik 2008 tour twin power plus ma inne zaczepy niz pokazuja na filmach yutube. Zeby zdjac tapicerke sa gwiazdki srubki (nie ma wogole zatrzaskow na okolo) Potem srubka jest za otwieraczem drzwi i pozostaja tylko 3 srubki krzyzakowe w raczce. Trzeba poodpinac wszystkie kable, kontrolka alarmu, glosnik, centralny zamek, szyby, maly glosnik przy lusterku. Nastepnie jest taka gabka przyklejona na okolo szczelnie wiec bez nozyka sie nie obejdzie i na koncu mamy mechanizm szyby przykrecony na 6 srubach torks. Aha i pamietajcie, kupujac zestaw naprawczy zobaczcie czy sa w zestawie 3 linki bo mie tak w sklepie zalatwili ze tak na pewno pasuje tak pasujea a okazalo sie ze jest to po lifcie i nie pasuje taki zestaw. Na zdjeciu pokazuje ktory ja kupilem i dziala wszystko
                    Za zestaw zaplacilem 36zl
                    Załączone pliki
                    moja czarna perla
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                    Komentarz


                    • #11
                      Zestaw z polkaru nie pasuje, jest to zdjecie pierwsze u gory co mi babka sprzedala niepasujacy element
                      Załączone pliki
                      moja czarna perla
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                      Komentarz


                      • #12

                        danielosy Brawo ty!!!
                        Sporo brudu zebrało się na rolce.
                        Myślę że uszczelka szyby o której wcześniej pisałeś spowodowała nie tylko że do wnętrza dostaje się więcej wody ale również więcej brudu z zewnątrz i to bardziej przyczyniło się do skrócenia żywota linki.

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X