Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaką mam wielkość tarcz hamulcowych z przodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaką mam wielkość tarcz hamulcowych z przodu

    Da się bez zdejmowania koła, np po Vin-ie sprawdzić jaką wielkość tarcz posiadam ?
    Skoda Octavia I Kombi 2.0 2003 rok 1u5 moj Vin TMBHE21U932784947


  • #2
    masz 280mm
    pekool

    Komentarz


    • #3
      tył 232mm
      pekool

      Komentarz


      • #4
        Dziękuje, za potwierdzenie moich przypuszczeń jeden plus to tańsze elementy

        Komentarz


        • #5
          i jeden minus - słabsze hamowanie w porównaniu do 288mm :P . Dokładnie przód wentylowane 280mm tył jednolite 232mm

          Komentarz


          • #6
            Mało kto stosuje metodę "po wyglądzie", a przecież od razu widać jaka jest tarcza, bo zaciski się bardzo różnią. :-)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis
              i jeden minus - słabsze hamowanie w porównaniu do 288mm :P . Dokładnie przód wentylowane 280mm tył jednolite 232mm
              Jakie słabsze, jestem świeżo po wymianie kompletu tarcz na TRW, przy delikatnym muśnięciu już zaczyna hamować, a przy mocnym idzie nos o szybę rozwalić. Jak masz sprawny cały układ, to nie potrzeba zmieniać tarcz na większe, pozostawiając resztę w kiepskim stanie.

              Komentarz


              • #8
                jest słabsze - przejedz sie z jednym i drugim zestawem to sie przekonasz. Tarcze to nie wszystko - zaciski tez maja znaczenie, nacisk klocka na tarcze, powierzchnia cierna itp...

                Komentarz


                • #9
                  Na pewno z przyczyn czysto fizycznych hamowanie będzie wydajniejsze przy większej powierzchni ale ile może dać te 8mm.. Tak jak wyżej napisał ktoś ważna jest reszta elementów łącznie z płynem.. Ale tak czy siak ucieszyłem się ponieważ DS performance na tarcze 280 - kosztuje ok 380zł a na tarcze 288 ok 500zł .

                  I jeszcze pytanie OffTopic Tarcze Textar czy Zimmermann ?

                  Komentarz


                  • #10
                    miałem jedne i drugie - polecam obie firmy

                    Komentarz


                    • #11
                      Tylko 8mm, ale policz obwód tarczy to wychodzi bardzo duża różnica.

                      Komentarz


                      • #12
                        Milimetry na średnicy nie oddadzą realnej różnicy. Trzeba też spojrzeć na powierzchnie klocków - do zacisku FS-III klocek jest miniaturowy. Całość to konstrukcja ultraniskokosztowa.

                        Komentarz


                        • #13
                          Poza średnicą i przez to znacznie większą powierzchnią jest jeszcze różnica w grubości tarczy. Połączenie daje nam znacznie większą pojemność cieplną..

                          Komentarz


                          • #14
                            No gdzieś na racing forum rozkminiali właśnie hamulce pod względem pojemności cieplnej.
                            Bo poza pierwszym hamowaniem pojemność cieplna ma bardzo duże znaczenie jak wspomniał Klima.

                            Komentarz


                            • #15
                              Na komplecie ATE tarcze + ATE klocki po przebiegu 500km miałem hamowanie 200 do 0 na A4. Nie było to hamowanie awaryjne tylko raczej długie (z daleka widoczny zator spowodowany wypadkiem). Po zatrzymaniu miałem przed samochodem kłęby dymu przez kilka minut. Oczywiście FS III z tarczą 280mm.

                              Komentarz


                              • #16
                                Kolega kiedyś miał hamowanie awaryjne opel Calibra z 240km/h do 0km/h Po zatrzymaniu z klocków "buchał" ogień z iskrami. Nie wiem czy to normalne czy nie ale wyglądało to groźnie.
                                PS. A takie kłęby dymu świadczą o słabej jakości klocków czy ciepłoty nie wytrzymało i się "zagotowały"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pewnie nie miał tej calibry od nowości, a takie mocno nienowe to mi się kojarzą wyłącznie z dziadostwem, czyli jak zakup hamulców to coś pokroju kraft, skv germany cze denckermann geprufte qualitat (bo Polak się łatwo nabiera na chińczyka udającego niemca).

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    On miał ten samochód jak górnicy kupowali polonezy caro i lanosy w kredycie. Tak więc hamulce były napewno nie najtańsze. Jak dobrze pamętam zakładał je niemiec w DE. W tamtych czasach chińczyków i innych garażowych marek nie było na rynku.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No i też hamulce były o wiele mniejsze niż teraz. Chociaż i ten trend się odwraca, bo w trzygarnkowej o3 zmniejszyli te najmniejsze tarcze z o2.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X