Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Instrukcja do sprawdzania sensorów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Instrukcja do sprawdzania sensorów

    Hej, szukam manuala ze szczegółowym sprawdzaniem sensorów (jakie rezystancje, napięcia na poszczególnych pinach) i schematami elektrycznymi do Octavii 1 1.8 20VT 150KM
    Ostatnio edytowany przez zielonooki; 49298.

  • #2
    To jak sobie radzicie ze sprawdzaniem sensorów/przewodów bez manuali?

    Komentarz


    • #3
      Istnieje coś takiego jak VCDS (lub inny scanner) i wchodząc w moduł sterownia silnikiem są wszystkie odczyty z czujników (nawet można podejrzeć czy czujnik obrotów wałka czy wału widzi obroty jak kręci się rozrusznikiem) . Można nawet kable sprawdzić odpinając wtyczkę i robiąc zwarcie (pojawia się błąd zwarcie jest ok nie ma kabel ubity). Miernikiem sprawdzając rezystancję czujników to się robiło Malucha Poloneza ewentualnie starego Kadetta.

      Komentarz


      • #4
        Istnieje coś takiego jak książki serwisowe do poszczególnych silników. Wpisz sobie w wujka gugla -kod silnika -service manual . Co do wiązek elektrycznych i ich rezystancji też są programy, ale nazwy Ci nie przytoczę, musisz poszperać w necie. A co konkretnie chcesz sprawdzić ?
        Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Wolga85 Zobacz wpis
          Istnieje coś takiego jak VCDS (lub inny scanner) i wchodząc w moduł sterownia silnikiem są wszystkie odczyty z czujników (nawet można podejrzeć czy czujnik obrotów wałka czy wału widzi obroty jak kręci się rozrusznikiem) . Można nawet kable sprawdzić odpinając wtyczkę i robiąc zwarcie (pojawia się błąd zwarcie jest ok nie ma kabel ubity). Miernikiem sprawdzając rezystancję czujników to się robiło Malucha Poloneza ewentualnie starego Kadetta.
          Czujniki i tak trzeba sprawdzić miernikiem. Komputer nie zawsze jest w stanie pokazać usterkę.

          Komentarz


          • #6
            Podaj przykład który czujnik da się tylko zbadać miernikiem. Chyba bym oszalał jak bym miał miernikiem badać każdy czujnik szukając usterki. Miernik jedynie do sprawdzenia zasilania na czujnik i to najlepiej z żarówką tak by sprawdzić pod obciążeniem zasilanie. Niestety nastała era cyfry i bardziej potrzebny jest oscyloskop niż miernik.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez zielonooki Zobacz wpis
              Hej, szukam manuala ze szczegółowym sprawdzaniem sensorów (jakie rezystancje, napięcia na poszczególnych pinach) i schematami elektrycznymi do Octavii 1 1.8 20VT 150KM
              Coś takiego 1.8l 110kW Engine, Motronic Fuel Injection and Ignition System:

              MEGA
              Ostatnio edytowany przez Pyotrek; 39363.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Wolga85 Zobacz wpis
                Podaj przykład który czujnik da się tylko zbadać miernikiem. Chyba bym oszalał jak bym miał miernikiem badać każdy czujnik szukając usterki. Miernik jedynie do sprawdzenia zasilania na czujnik i to najlepiej z żarówką tak by sprawdzić pod obciążeniem zasilanie. Niestety nastała era cyfry i bardziej potrzebny jest oscyloskop niż miernik.


                Ja każdy sprawdzam. Komputer wyrzuca błąd, ale nie jest w stanie powiedzieć czy to wina czujnika, czy wiązki do niego.

                Komentarz


                • #9
                  Za często można się zrobić w balona takim pomiarem. Przykład czujniki temperatury lubią łapać przerwę w określonej temperaturze i pomiar w innej pokaże ze jest ok. Dwa wiązkę można sprawdzić komputerem raz wypiąć czujnik i zobaczyć czy pojawi się błąd przerwy ,potem zwarcie drutem i jak masz błąd zwarcie to wiązka ok. Zbadaj mi miernikiem czujnik na wale albo wałka ,przepływomierz (tu szczególnie różne typy mają różna korelację przepływ sygnał) bez kompa nie da rady. Inna sprawa że temat był o badaniu czujników a nie sprawdzaniu wiązki. Niestety w autach obecnie bez kompa nie da rady (można sobie w zawieszeniu pogrzebać). Miernik też się przydaję ale jako pomoc już w ustaleniu dokładnej przyczyny usterki. Ostatnio miałem awarię szyny CAN miernikiem nic nie zrobisz ubity okazał się moduł Haldex napędu 4x4 zamiast nadawać ładnie prostokątem siał krzywymi na linii can . Oscyloskop ładnie pokazał nietypowe przebiegi w szynie CAN.

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam wrażenie że masz problemy z rozumieniem tekstu pisanego. Więc na temat używania VAGa i miernika nie będę dalej dyskutował, bo to nie ma sensu.

                    Napiszę jeszcze jednak, bo poruszyłeś kwestię czujnika na wale. To jest bardzo dobry i ciekawy przykład. Auto czasami wchodziło w dziwny tryb pracy, tzn pracowało głośniej, silnik "grechotał". W komputerze brak błędów, wypadania zapłonów, korekty właściwe itd. Testowo podmieniane z drugiego auta elementy typu cewka, przepływomierz, sondy lambda, przepustnica itd. Problemem okazał się CPWK, który wg komputera był sprawny. Jednak po rozgrzaniu, pomiar wykazał że rezystancja odbiegała od normy. Powszechnie przyjmuje się ze CPWK albo działa, albo nie działa czyli auto nie pracuje. Okazuje się ze może pracować, ale niekoniecznie dobrze.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jakie auto? Większość modeli po 2000 roku rozpoznaje co się zepsuło/nie podaje sygnału prawidłowego i dodaje dopisek do błędu (zwarcie/przerwa/Sygnał nieprawidłowy/poza zakresem/ Cross check/nierozpoznany). Przebieg z oscyloskopu przenośnego i wiadomo. Takie historie były i są ale dla aut już 20 letnich i starszych więc to już rzadkość a będzie coraz mniej.

                      Komentarz


                      • #12
                        a octavia I to ile ma lat? nie 20 ponad konstrukcyjnie przypadkiem kolego?

                        Komentarz


                        • #13
                          Tak i już niej właśnie masz błędy z opisami szynę CAN nie mówiąc o wersji tour po 2004 gdzie przebudowali elektrykę i jeszcze więcej rzeczy puścili cyfrowo. Fakt jest taki że miernika używam, coraz rzadziej i nie wyobrażam sobie szukania na pałę miernikiem który to czujnik powoduje np szarpanie silnika ,albo wyłap przestawiony rozrząd miernikiem a błąd się pokaże.

                          Komentarz


                          • #14
                            każdy z Was Panowie ma rację, było jak było - teraz bez kompa i VCDSa nie podchodź, ale....... czasami.....zapraszam....w gronie OCP.......z 4tech .....


                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #15
                              Dokładnie, podzielam zdanie Krzynola.

                              Też nie raz nie dwa korzystam i z komputera i z miernika, a zwłaszcza jeśli jest błąd wskazujący na za dużą rezystancję gdzieś np. w lampie xenon.
                              http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                              https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                              Komentarz


                              • #16
                                Octavia 2 i kable w niej to jakaś porażka. Kable w których otulina pęka dostaje się woda i zamiast miedzi mamy zielony proszek . Ford też zaliczył z mondeo podobny problem nawet w podobnych rocznikach, widocznie w chinach coś eksperymentowali i nie wyszło.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X