Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,6 bfq 1r-lpg,70tyś zaczęła brać olej+masło c.d./valvoline czy GM dexos2 leje ktoś?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Napisz Kolego jaki dokładnie wlałeś ten olej. Całość nazwy jeśli możesz.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
      Napisz Kolego jaki dokładnie wlałeś ten olej. Całość nazwy jeśli możesz.
      proszę :


      Załączone pliki

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez rooy87 Zobacz wpis

        proszę :

        Kolego a Ty nie miałeś zalać 5w40?
        swoją drogą jak efekty po wpadłem na ten sam pomysł i na dniach będę zalewał - tylko jeszcze nie wiem co ​​​​​​​

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez rooy87 Zobacz wpis
          proszę :
          i jak fura po zalaniu nowego oleju?

          Tez się nad nim zastanawiam.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez rooy87 Zobacz wpis
            proszę :
            Ten olej spełnia normy :
            • Renault RN0700,
            • Ford WSSM2C 913D,
            • Ford WSS-M2C913-A,B,C.
            więc nie wiem czy będzie wystarczająco odpowiedni do naszych silników... Nie ma aprobat dla VW....

            Ostatnio edytowany przez Alison; 48716.

            Komentarz


            • #31
              Ten natomiast takowe posiada :
              VALVOLINE SynPower 5W30.jpg

              Komentarz


              • #32
                Druga strona :
                VALVOLINE SynPower 5W30 II.jpg

                Komentarz


                • #33
                  ja się zastanawiam nad tym

                  Błąd 404

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #34
                    Nasze silniki raczej nie wymagają hiper extra drogich olejów, grunt , żeby olej regularnie wymieniać. Ja obecnie jeżdżę na Shell Helix Ultra 5w40, a na zmianę mam już zakupiony Valvoline 5w40 Max Life. Kiedyś na nim jeździłem i złego słowa nie mogę powiedzieć.

                    Komentarz


                    • #35
                      Czyli za 4000 km zapodajemy zamiast motula 5w40 olej valvoline 5w40


                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #36
                        No, szanowni użytkownicy żabci, Wasza wiara w moc oleju mnie zadziwia i wzbudza zazdrość. Sam od wielu lat używam Polskiego oleju z Lotosa i śmiem po wielu próbach porównania twierdzić że niczym nie ustępuje 2-5 razy droższym obcym cudom.Co do masła w tym silniku (BFQ) to jest to fabryczny błąd konstrukcyjny, ja jako remedium zastosowałem kabel grzewczy na 12V sterowany dwoma termostatami z chin za 10 zł-pierwszy termos załącza zasilanie drugiego w odpowiednich temperaturach (u mnie poniżej +10 st C), drugi utrzymuje temperatur kabla w granicach 60-70 st. C) Oczywiście można to zrobić lepiej, mnie brakuje ciągle czasu. Kabel grzewczy owinąłem wokół podstawy korka wlewu oleju i wokół odmy wchodzącej do korka wlewu. Od uruchomienia tego masło nie występuje bez względu na temperaturę ujemną (przyznaję, nie jeżdżę po 100 metrów po fajki do kiosku). Ten silnik a właściwie sterownik ma ciekawą cechę- ciśnienie oleju jest sprawdzane przez sterownik Simos wyłącznie powyżej pewnych obrotów, w granicach min 1500 rpm- poniżej może nie być ciśnienia i się o tym nie dowiecie, żadnej lampki nie zapali.Byłem w szoku gdy to odkryłem, niestety to fakt. Mnie do tych akcji z grzaniem odmy sprowokowała sytuacja, gdy po niedawnej wymianie oleju i dużym mrozie zapaliła się kontrolka ciśnienia- prawdopodobnie woda spływająca z masła jakimś cudem zatkała niektóre kanały smarowania i ciśnienie zdechło. Wcześniej przejeździłem ok 8 zim w podobnych warunkach, i to nie wystąpiło. Pozdrawiam i zachęcam do kupna polski olejów- naprawdę nie są gorsze.

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez gregka Zobacz wpis
                          jako remedium zastosowałem kabel grzewczy na 12V sterowany dwoma termostatami z chin za 10 zł-pierwszy termos załącza zasilanie drugiego w odpowiednich temperaturach (u mnie poniżej +10 st C), drugi utrzymuje temperatur kabla w granicach 60-70 st. C)
                          mógłbyś coś więcej napisać jak to wykonać?
                          Wstawić jakieś zdjęcia

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                            Czyli za 4000 km zapodajemy zamiast motula 5w40 olej valvoline 5w40

                            Ja bardziej o tym myślałem, czym się wyróżnia max life?b olej-silnikowy-valvoline-synpower-5w40-4l.jpgcena taka sama

                            Komentarz


                            • #39
                              gregka dobrze prawisz, to nie jest silnik wymagający super oleju w normalnej eksploatacji. Twój patent jest fajny z tą grzałką.
                              ja polecam polski specol - tanio i dobrze, też pełen syntetyk. No i zachęcam do czytania wątku olejowego

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                gregka dobrze prawisz, to nie jest silnik wymagający super oleju w normalnej eksploatacji. Twój patent jest fajny z tą grzałką.
                                ja polecam polski specol - tanio i dobrze, też pełen syntetyk. No i zachęcam do czytania wątku olejowego
                                My tu chcieliśmy stworzyć wątek olejowy dla naszego , jedynie słusznego , silnika w Octavii czyli 1.6 MPI o różnych wariantach mocy​​​. Tak na poważnie to każdy z nas powinien kierować się zdrowym rozsądkiem. Olej to nie rozwiazanie na stan silnika. Na pewno wymieniany regularnie da nacieszyć się dłużej samochodem. A co do ceny i producenta, niech każdy leje to na co go stać.

                                ​​​​​

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                                  My tu chcieliśmy stworzyć wątek olejowy dla naszego , jedynie słusznego , silnika w Octavii czyli 1.6 MPI o różnych wariantach mocy​​​.
                                  normalnie wypuściłem laptopa z rąk -
                                  Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                                  1.6 MPI o różnych wariantach mocy​​​
                                  - poczułem się jakby moja KURA miała z 200 KM

                                  PETARDA

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Nie na co stać (bo myślę, że wielu stać na lepszy olej), a co ma sens do danego silnika. Bo lanie premium olei do 1.6 mpi to jak zakładanie Toyo 888 do Fiata 126p o mocy 26 koni. Ważna jest regularna wymiana bardziej. Oczywiście nie zachęcam do lania marketowych bubli - bo to druga skrajność
                                    Ale to moje zdanie....

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                      Oczywiście nie zachęcam do lania marketowych bubli - bo to druga skrajność
                                      Ale to moje zdanie....



                                      Bardzo dobre zdanie

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

                                        normalnie wypuściłem laptopa z rąk - - poczułem się jakby moja KURA miała z 200 KM

                                        PETARDA
                                        Nie chciałem urazić użytkowników o niższej mocy silnika, gdyż jak zapewne wszyscy a może większość użytkowników kur wie, że w zależności od modelu silnika jest to od zacnych 75 KM do aż... 102 KM .

                                        Ja też czasami czuję te 200 kuni, w szczególności jak buda jest pusta ( tzn. tylko z kierowcą) a przede mną długa droga w dół . Myślę, że temat olejowy do 1.6 MPI mamy już konkretnie obgadany ​​​​

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                          Nie na co stać (bo myślę, że wielu stać na lepszy olej), a co ma sens do danego silnika. Bo lanie premium olei do 1.6 mpi to jak zakładanie Toyo 888 do Fiata 126p o mocy 26 koni. Ważna jest regularna wymiana bardziej. Oczywiście nie zachęcam do lania marketowych bubli - bo to druga skrajność
                                          Ale to moje zdanie....
                                          Powiedział bym, że to zdanie jest najlepsze. Serio.

                                          P. S. Wątku olejowego z przyczyn zdrowotnych czytać osobiście nie polecam ale to tylko moje zdanie i nie drążmy tematu.
                                          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                          Spalanie - Motostat.pl
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                            Wątku olejowego z przyczyn zdrowotnych czytać osobiście nie polecam

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

                                              mógłbyś coś więcej napisać jak to wykonać?
                                              Wstawić jakieś zdjęcia
                                              Po prostu kawałek przewodu grzewczego z alle.. na 12volt moc około 50-70 wat, miał długość około 2-3 metry, owinięty jest wokół podstawy korka wlewu oleju i dalej na plastikowym przewodzie odmy w kierunku bloku silnika( niestety będzie trzeba to raczej odwijać jakby chciał ściągać np. pokrywę rozrządu), razem z tym kablem grzewczym pod „ociepleniem” z taśmy tekstylnej schowany jest czujnik temperatury jednego termostatu, drugi termostat mierzy temp na zewnątrz. Gdy temp spada np. poniżej plus 10 st C pierwszy termostat załącza swój przekaźnik, który podaje napięcie na drugi termostat (ten z czujnikiem przy odmie). Drugi ustawiony jest na trzymanie temperatury w granicach 50- 65 stopni, jak jest niższa na odmie to załącza swój przekaźnik który podaje zasilanie na kabel grzewczy. Acha, nie tak łatwo znaleźć w O1 napięcie w komorze silnika pojawiające się tylko po przekręceniu zapłonu, ja swoje wziąłem z czujnika biegu wstecznego, dałem trochę większy bezpiecznik na ten obwód i tak to sobie u mnie działa.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                rozwiązanie super, muszę to przemyśleć

                                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X