Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik drży i falują obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik drży i falują obroty

    Witam,

    Pacjent to Octavia 1 -98r. Benzyna+ Gaz. 1.6 MPI

    2 tygodnie temu wybiło mi świece na cylindrze pierwszym, musiałem nagwintować i zamontować tulejkę.
    Dodatkowo gumy do kabli od świeć były popękane więc dałem opaski termokurczliwe, wymieniłem również palec i kopułkę.

    Postanowiłem wyjechać do pracy, zrobiłem około 1000 km. Zrobiłem tylko 2 postoje na zatankowanie gazu. 5 km przez przyjazdem na miejsce czuje drgania samochodu. Myślałem że się przegrzał. Następnego dnia sprawdzam stan oleju, poniżej połowy, więc dolewam. odpalam, coś ciężko, wciskam gaz, zaskoczył, po chwili gaśnie. Odpalam drugi raz a on spada z obrotów i o mało co nie zgasł. Dobra ,czekam jeszcze chwilę, obroty stabilne, otwieram maskę i widzę że silnik się trzęsie.

    Szukając co może być przyczyną postanowiłem że sprawdzę poduszki silnika. No tak, ta od strony kierowcy strasznie się trzęsie więc zdemontowałem. Sprawdzam, nie jest opadnięta, skrzypi gdy poruszam nią na boki. To chyba to, nie wiem, zobaczymy czy jak wymienię to pomoże. Ta od strony pasażera wygląda ok, nie ma luzów. Ta pod silnikiem też ok.

    Jutro jeszcze oczyszczę przepustnicę, i spróbuje pozamieniać kable i świecę, oczyszczę kopułkę, może pomoże.



    Czy ktoś z was miał podobny przypadek? Co zrobiliście?
    Liczę na porady mam tydzień na naprawę ;/

  • #2
    Zamieszczone przez Niemrawy01 Zobacz wpis
    Jutro jeszcze oczyszczę przepustnicę, i spróbuje pozamieniać kable i świecę, oczyszczę kopułkę, może pomoże.
    pomysł dobry

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
      pomysł dobry
      zrobiłem problem nie ustał, nadal problemy przy odpalaniu i falujące obroty.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Niemrawy01 Zobacz wpis
        Dodatkowo gumy do kabli od świeć były popękane więc dałem opaski termokurczliwe,
        kiedy wymieniałeś świece i kable??

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          świece przed wyjazdem

          Komentarz


          • #6
            te kable popękane mogą być powodem

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Zakręć całkowicie gaz na butli . Zobacz czy na samej Pb będą podobne objawy .

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                Zakręć całkowicie gaz na butli . Zobacz czy na samej Pb będą podobne objawy .
                Takie same. Przez to że silnik wibruje na pedale gazu są luzy.

                Komentarz


                • #9
                  Weź spryskiwacz do kwiatków, odpal wozidło w nocy, ma być ciemno, psikaj na przewody, kopułkę, cewkę i popatrz czy nie masz przebić(niebieskie/białe błyski) z przewodów na silnik, z cewki lub między przewodami.Nie rozumiem patentu na termokurczki/taśmy izolacyjne w układzie WN. Ogólnie kabel WN to nie drut w silikonie, tylko bardzie złożony układ, co jak nie szczelny i wilgoci naciągnie to koszulka nie pomoże, bo tylko wilgoć zamyka. Próby rób na Pb. Czy komp jakieś błędy pokazuje?

                  Komentarz


                  • #10
                    Przewody wymienione. Problem nie rozwiązany.

                    Komentarz


                    • #11
                      TY !

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        Witajcie! Mam bardzo podobny jeśki nie ten sam problem. Wozidło faluje na wolnych, Też jest LPG w aucie. Świece wymienione i nic. Mchanik twierdził, że kable wyglądają bardzo dobrze i raczej nie są powodem. Ostatnio sam wymieniłem cewkę zapłonową i też żadnej poprawy. Przy okazji oglądałem kableki i wyglądają naprawdę nieźle, Widziałem, poradę Kolegi wyżej z psikaniem na przewody i dzisiaj tego spróbuję. Ale dziś rano szarpanie jakby było mniejsze. Czy sądzicie, że powode może być jakaś nieszczelność? Że łapie gdzieś powietrze? Dziś rano jak pisałem kiedy było już chłodniej to jakby to szarpanie było mniejsze. Możliwe, żę pod wpływem niskiej temperatury powietrza przewód który ma nieszczelność się skurczył i ta nieszczelność sie autmomatycznie zmniejszyła? Macie jakieś rady co zrobić? Podejrzewam, że to jakaś pierdoła ale jest straaaaasznie irytująca a nie chce ponawiać sytuacji z ostatniej wizyty u mechanika kiedy najchtniej by wymienił poł samochodu (co de facto) zrobił a problem jak był tak jest na co zalecil klasyczne "JEŹDZIĆ-OBSERWOWAĆ". P.S. mechanika już szukam nowego .

                        Komentarz


                        • #13
                          Kable mogą ładnie wyglądać, a uszkodzenie mogło nastąpić np przy "nadgorliwym" ich demontażu, a nie będzie tego widać - sprawdzone osobiście. Sposób z psikaniem jest chyba najprostszy bo widać w ciemności przebicia. Inna kwestia - podpiąć pod komp i sprawdzić ewentualne błędy. Nieszczelność dolotu czy układu podciśnienia też może być przyczyną nierównej pracy. Niestety takie usterki są upierdliwe i trzeba chcieć to znaleźć i konsekwentnie przeglądnąć wszystko - kwestia samozaparcia swojego lub mechanika.

                          Komentarz


                          • #14
                            Właśnie na kompie dziwne rzeczy wychodzą. Sonda 1 i 2 plus katalizator ale sonda wymieniona, kat. jest wiec chyba wlasnie nieszczelność powoduje te bledy.

                            Komentarz


                            • #15
                              Do listy możesz dodać sprawdzenie uszczelek kolektora ssącego i wężyk od podciśnienia .

                              Komentarz


                              • #16
                                Drodzy Koledzy! Problemów ciąg dalszy!
                                swiece wymienione
                                rozrząd wymieniony
                                czujnik polożenia wałka
                                czujnik polozenia walu

                                a problem szarpania nie tylko nie ustal a jeszcze narasta. Cewke podpialem nowa ale nic to nie dalo. Zotaja mi kable ewntualnie. Podlaczylem sie pod kompa i takie wyniki jak ponizej co myslicie? Wymiana swiec i kabli rozwiaze problem czy to zly trop?

                                16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
                                P0420 - 35-00 - -
                                19667 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                P3211 - 35-00 - Please Register/Activate
                                17573 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                P1165 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                                17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2: System too Lean
                                P1152 - 35-10 - - - Intermittent
                                16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                P0300 - 35-00 - Please Register/Activate
                                16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                P0301 - 35-00 - Please Register/Activate
                                16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
                                P0302 - 35-00 - -

                                posprawdzalem i sa to bledy typu: zbyt bogata mieszanka, zbyt uboga mieszanka, przerwa w zaplonie na 1 i 2 cylindrze, katalizator. Czy przypadkiem nie jest tak ze jeden blad generuje kolejny?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Aha i metode z psikaniem probowalem ale iskierek nie widzialem.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Przede wszystkim podaj model i oznaczenie kodowe silnika .

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Plak do reki, odpal auto i psikaj w okolicach dolotu i kolektora ssącego.
                                      jesli obroty się podniosą masz gdzieś nieszczelność.
                                      Przepustnica była adaptowana vcds?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                        Przede wszystkim podaj model i oznaczenie kodowe silnika .
                                        no przydałoby się

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wział się za psikanie jakiś chłopina i mało fury nie sfajczył bo sie specyfik zapalił . Co do adaptacji przepustnicy rzekomo to było zrobione. Byłem u mechanika który mi zaproponował wymiane uszczelki bo jego zdaniem to jest powodem i opcje ekstra czyli remont silnika za 2 kola. Co do kodu to nie wiem pamiętam szczerze mowiąc ale Octavka jest 2.0 116 km z 2003.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Aha i w tak zwanym międzyczasie wymieniłem świece i kable. Pojawił się problem uciekającego płynu chłodniczego. Wymieniony termostat i korek a płyn dalej znikał potrafił się pojawiłc nagle przyrost na postoju a po odpaleniu auta znikał. Dolane jakieś 1,5 po czym juz mnie szlag trafił i wlalem uszczelniacz do chlodnic. Płyn przestał znikać. Silinik szarpie dalej. Robiłem test co2 w ukladzie i nie wykazalo spalin w plynie ale mechanik twierdzi, ze nie zawsze musza byc. No i ogolnie dalej nie wiem co robić. Auto ma gaz ale nierowno chodzi i na benzi ei na gazie.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X