Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czyszczenie EGR w 1.6 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czyszczenie EGR w 1.6 BFQ

    Zamieszczone przez rwyzga
    zaczął zdecydowanie mniej oleju wciągać (Mobil 1 New Life 0W-40).
    jak na silnik 1,8 to zużycie 0,5L oleju na 10 tys km, przy zastosowaniu 0W40 to bardzo dobry wynik. Ile silnik ma najechane?
    Zamieszczone przez rwyzga
    Przed zimą wolałem mieć 0W-40 w silniku
    rozsądnie, na lato też spokojnie ten 0W40 się nada. Nie ma sensu zmieniać jak jest "lepiej niż dobrze" :wink:

    [ Dodano: Pią 09 Maj, 14 18:36 ]
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    nie masz zwykłej stacji wymiany oleju pod ręką ??? Płacisz u nich 20-30 zł za wymianę oleju... koszt jednej pizzy
    dokładnie przed 30 minutami zmieniłem olej w żony Kiaa Picanto 1.0 cena 25 zł na porządnej stacji z której usług korzystam od kilku lat.
    Do Picanto 1.0 poszedł teraz na wymianę Neste 0W20 Ta Kianka to mój "królik doświadczalny" :diabelski_usmiech
    Całość poprzedzona płukanką Liqui Moly Engine Flush (choć mi chyba ostatnio bardziej płukanka Valvoline przypasowała, tak mi się zdaje, że jest mocniejsza). Silnik pracuje lekko, nie wybuchł i nie zaczęło się z niego lać. Na bagnecie trudno dostrzec barwę i poziom oleju, bo zalany olej jest bardzo "jasny" a i sam silnik od wewnątrz czysty.
    Co do oleju to od samego początku (6-7lat) "kianka" jeździła praktycznie na 0W30 teraz na 0W20 i aż taaak wielkiej różnicy nie ma na gorącym silniku ale czuć, że ładnie się wkręca. Zobaczę jak będzie na zimnym rozruchu no i 0W20 pójdzie też do Kiaa na zimę.

  • #2
    Czyszczenie EGR w 1.6 BFQ

    Dzisiaj zmobilizowałem się w końcu do długo odkładanego czyszczenia przepustnicy, operacja przebiegła bez problemów, muszę zrobić jeszcze adaptacja i sprawdzić czy nic nie popsułem .
    Korzystając ze zdjętej rury pomiędzy obudowa filtra i przepustnica zabrałem się do czyszczenia EGR. Nakrętki mocujące EGR do zaworu powietrza wtórnego odkręciłem bez większych problemów, ale to nie wystarczy, żeby zdjąć zawór ze śrub bo trzyma go rurka którą doprowadzane są spaliny z kolektora. Na końcu tej rurki jest wielka nakrętka mocująca ją do kolektora, ale dostęp do nakrętki jest fatalny.
    Odkręciłem zawór powietrza wtórnego, ale nadal nie było dość miejsca żeby wyciągnąć EGR.
    Może ktoś czyścił EGR i ma sposób jak go wymontować ?

    Komentarz


    • #3
      A co się działo, że zacząłeś czyścić? jaki masz przebieg?
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • #4
        Przebieg 150 kkm.
        Objaw jest taki, ze jak przyspieszam to czuje dwie czasami trzy przerwy w dostawie mocy w zakresie 2000 a 3000 obr/min.
        Nie są to jeszcze szarpnięcia, ale czuć że nie równomiernie przyspiesza.
        Poza tym ostatnio silnik ma chyba mniejszą kulturę pracy na biegu jałowym, a pomiędzy 1000 a 2000 obr/min jak gazuje na postoju to czuć drgania karoserii, które się chyba przenoszą z silnika, tak jak by zapłony wypadały.
        Sprawdzałem vag-comem nie wypadają.

        Kable i świece wymieniłem ostatnio, jakieś 2 kkm temu.

        Komentarz


        • #5
          masz jakieś zdjęcia z tej operacji?
          Założony gwint WEITEC :-D

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Noc
            masz jakieś zdjęcia z tej operacji?
            Dostęp jest kiepski, dałem sobie spokój .
            Nie chce mi się zdejmować górnej połówki kolektora dolotowego, żeby dobrać się do nakrętki na kolektorze wydechowym od góry, może by się udało od dołu ale nie byłem aż tak zdeterminowany .

            Komentarz


            • #7
              logan_x, szczerze to nie wiem czy jest sens wyciągania EGR do czyszczeni przy Twoim przebiegu. W mojej oci jakiś miesiąc temu wyciągnąłem zawór do czyszczenia przy okazji jak miałem zdemontowaną przepustnicę i nie był praktycznie brudny w porównaniu z przepustnicą. Wszystko umyłem w pracy na myjce ultradźwiękowej, później w benzynie ekstrakcyjnej i działa

              филип
              Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

              Komentarz


              • #8
                Nie wiem czy przepustnica była już czyszczona bo moje jest tylko ostatnie 10 kkm, ale nie była zbyt brudna.

                Zrobię jakieś logi w czasie jazdy, może sprawca się objawi.
                Może to przepływomierz albo sonda już świruje.

                Komentarz


                • #9
                  No to jestem zasmucony bo mam plan wyczyścić EGR. Póki co patrzyłem tylko w Etkę i zastanawiałem się jak to zrobić. Co ciekawe u mnie też w BFQ pojawia się czasami, zwykle po redukcji, minimalne szarpnięcie przy przyśpieszaniu, Czuć tylko na dwójce przy obrotach 2800-3000. Nigdy podczas startu ze świateł tego nie ma, tylko przy redukcji jak wspomniałem, zarówno na LPG jak PB. Cewka, kable, świece wymienione dwa miesiące temu, praca silnika bez zmian. Przepustnica była czyszczona i adaptowana dawniej, wtedy to wydawało się przez jakiś czas, że problem ustapił. Zaufany mechanik stwierdził wtedy że była przestawiona o pewien kąt.

                  Przepływomierz czyściłem samodzielnie, był czysty. Przy wymianie świec, cewki i kabli dałem nowe uszczelki kolektora ssącego bo podejrzewałem, że to może jakaś nieszczelność, porządnie wszystko poskładałem do kupy i zero zmian.

                  Auto jeździ dobrze, większość osób, które nim jeździły nie widzi żadnego problemu, Sam zastanawiam się czy przypadkiem nie było tak od nowości jednak bardziej obstawiam, że coś tu nie gra.

                  Aha w zasadzie to zgodzę się z kolegą, nie są to szarpnięcia raczej minimalnie nierównomierne przyśpieszanie, w bardzo wąski zakresie obrotów, trwa bardzo krótko ale jak oczywiście to wychwytuję.

                  A może to jest to "doładowanie dynamiczne" czyli te klapki w kolektorze które dają buta, otwierając się właśnie podczas przyśpieszania?

                  Muszę jeszcze raz zajrzeć do przepustnicy, może coś ustalę, oby nie była do wymiany bo nowa jak widziałem to około 750zł. Może ktoś ma jakieś pomysły?
                  "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                  O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                  O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                  Komentarz


                  • #10
                    Zabrudzenie przepustnicy ma chyba tylko wpływ na obroty biegu jałowego, bo upośledza możliwość precyzyjnej regulacji ilości powietrza.

                    Od serwisanta z ASO dowiedziałem się, że klapki otwierają się powyżej 2000 obr/min. To by się nawet zgadzało, bo gdy na postoju dodaje się gazu to powyżej 2000 obr/min szybciej rosną obroty.

                    Komentarz


                    • #11
                      Może jest ktoś jeszcze z BFQ i może potwierdzić powyższe zjawisko?
                      "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                      O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                      O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                      Komentarz


                      • #12
                        Zmienną długością kolektora dolotowego steruje zawór N156. Niesprawność jest oznaczana błędem 17924/P1516/005398 - Ross-Tech Wiki

                        troszkę w temacie tego zaworu
                        N156, brak działania. - Forum.VWGolf.pl
                        Passat 1.8l 20v 2000r. Co to jest i jak działa?? - Passat B5 (3B i 3BG) - Passat Forum

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez niezal
                          Może jest ktoś jeszcze z BFQ i może potwierdzić powyższe zjawisko?
                          Zamieszczone przez logan_x
                          Od serwisanta z ASO dowiedziałem się, że klapki otwierają się powyżej 2000 obr/min. To by się nawet zgadzało, bo gdy na postoju dodaje się gazu to powyżej 2000 obr/min szybciej rosną obroty.
                          Jeśli chodzi Ci o to, to potwierdzam, mam tak od nowości.
                          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                          -------------------------------------------------
                          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                          Komentarz


                          • #14
                            znalazłem filmik z czyszczenia EGR

                            Komentarz


                            • #15
                              To nie EGR, tylko przepustnica.

                              Komentarz


                              • #16
                                Jakie rzemiosło, nieźle podrapał klapkę przepustnicy

                                Komentarz


                                • #17
                                  Przepraszam za błąd, w moim silniku BFQ zawór ma numer 06A 131 501 F




                                  W silniku AKL nie ma EGR, EGR pojawił się dopiero w APF, AVU, BFQ




                                  Zawór występuje w modelach AVU i BFQ, ma numer 06A 131 501 F




                                  natomiast w AQY,AZH,AZJ ma numer 06A 131 351 D




                                  więcej na stronie Sekundaerluftpumpe Octavia (OCT) 2005 jahr Skoda EUROPA 131005




                                  Конденсатор климат.установки; Бачок жидкости с сое... Octavia (OCT) 2005 год Skoda ЕВРОПА 260042






                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jeszce tutaj znalazłem w temacie dla silników AEH,AKL,AVU BFQ

                                    Throttle valve control element; vacuum system; int... Octavia (OCT) 2005 year Skoda EUROPA 133015

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Link do krótkiego filmiku z demontażu EGR w silniku benzynowym wydaje się że BFQ

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Szanowni Panowie, chciałbym podbić wątek dot. demontażu EGR w silniku BFQ. Mam dokładnie takei same spostrzeżena jak kolega logan-x.
                                        Na filmie powyżej wycięty jest fragment jak czeski kolega wyjmuje egr wraz z zaworem powietrza wtórnego. Chodzi mi o to czy rurka którą doprowadzane są spaliny z kolektora powinna być odgięta? czy trzeba ja odkręcić od kolektora (duża nakrętka)?
                                        Czy ktoś z was ma wiedzę w tej sprawie?




                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Od kolektora ciężko tą rurkę odkręcić, trochę trzeba się nagimnastykować ale wyciągnąłem egr bez odkręcania jej.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            EGR na przykładzie Skody Octavii 1.9 TDI, Dla silników ARL / ASZ / AWX. Przeczytajcie także komentarze poniżej filmiku



                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Witam.

                                              Proszę o podpowiedź, gdyż zauważyłem że minimalnie puszcza mi uszczelka na łączeniu egr z blokiem silnika, silnik 1,6bfq. Czy da się kupić uszczelke chociaż nie mogę znaleźć czy może na silikon tam jest łączne? Zdjęcie poglądowe dla pokazanie, o które miejsce mi chodzi.
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Nikt mi nie pomoże, co w tym miejscu na zdjęciu wyżej na łączeniu z blokiem jest czy jakaś uszczelka czy może silikon ?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Spojrzałem u siebie na silnik oraz na jednym z poniższych zdjęć wyraźnie widać, że podkładka powinna tam się znajdować:

                                                  410 Gone

                                                  ale nie mogę znaleźć jej numeracji

                                                  jedynie co znalazłem to:
                                                  NUMMER 06A131547P lub K

                                                  Attention Required! | Cloudflare

                                                  Na tym zdjęciu są jednak dwie podkładki, które potrzebujesz

                                                  403 Forbidden

                                                  jest i jej numer 06A 131 120F

                                                  Volkswagen Golf (2003 - 2006) - instalacja podcisnienia. uklad ssacy. recyrkulacja spalin. przepustnica (moduł sterujący). > VAG ETKA Online > Nemiga.com

                                                  w tabeli znajdziesz uszczelkę pomiędzy wierszem 35 a 36
                                                  Na poniższej stronie internetowej także ta uszczelka jest pokazana, ale nie ma swojego numeru wiersza.

                                                  Drosselklappensteuereinheit; Unterdruckanlage; Ans... Octavia (OCT) 2005 jahr Skoda EUROPA 133015

                                                  Link

                                                  Link

                                                  Poniżej pozostałe tematy związane z czyszczeniem EGR zaworu powietrza, które mogą okazać się przydatne.

                                                  410 Gone

                                                  proponuję przetłumaczyć przez gogle tłumacz na zasadzie kopiuj wklej, tutaj na jednym ze zdjęć także widać podkładkę:

                                                  403 — Доступ запрещён

                                                  forum.skoda-club.ru • Просмотр темы - BFQ и EGR

                                                  czyszczenie m.in. odmy i egr

                                                  403 — Доступ запрещён

                                                  pozostałe:

                                                  403 — Доступ запрещён

                                                  Link

                                                  Na zakończenie proponuje obejrzeć interesujący filmik Krzynola i pamiętajcie łapka w górę









                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X