Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Na ile pompowac kola ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Na ile pompowac kola ?

    a poza ty mw kazdym aucie działa podobie a róznice temperatur są dopuszczalne

  • #2
    Na ile pompowac kola ?

    Pytanie jak w tytule - dotyczy 195/65R15 zimowek i 205/55R16 letnich. Jak nadmuchalem 2.2 to mialem wrazenie, ze jade na gumie do zucia, 2.3 juz bylo nieco lepiej, a najfajniej jezdzi mi sie na 2.4 (w obu rozmiarach). Na klapce paliwa sa jakies wartosci odnosnie obciazenia i predkosci (?), ale ciekawie mnie na ile macie nadmuchane u siebie ?

    Komentarz


    • #3
      Re: Na ile pompowac kola ?

      Zamieszczone przez Piotr_T
      Pytanie jak w tytule - dotyczy 195/65R15 zimowek i 205/55R16 letnich. Jak nadmuchalem 2.2 to mialem wrazenie, ze jade na gumie do zucia, 2.3 juz bylo nieco lepiej, a najfajniej jezdzi mi sie na 2.4 (w obu rozmiarach). Na klapce paliwa sa jakies wartosci odnosnie obciazenia i predkosci (?), ale ciekawie mnie na ile macie nadmuchane u siebie ?
      zarowno zimowe 205/50/16 jak i letnie 225/45/17 zaczynam rozmowe od 2.5 :szeroki_usmiech
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • #4
        Z przodu, jak i z tyłu u siebie mam 2.3. Opony 195...
        O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
        KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
        O III czarna liftback - reaktywacja

        Komentarz


        • #5
          a ja tyle co napisane jest na tabliczce wlewu paliwa

          Komentarz


          • #6
            dane "z klapki" od wlewu paliwa.... + napompowanie mieszanką Pneumix

            Komentarz


            • #7
              w letnich 16 i zimowych 15 tak jak na klapce, jazda ok.
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz


              • #8
                Letnie 195/65/15:

                2.0 przód
                2.2 tył

                Zimy 195/65/15:

                2.0 przód
                2.2 tył
                A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                -------------------------------------------------
                Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                Komentarz


                • #9
                  195/65/R15

                  przód i tył 2,4 - 2,5 bara, przy niższych cisnieniach wyraźnie zauważalna mułowatość, jak dla mnie wiele wyżej nie mogę bo każdą dziurę czuję w szyi.

                  Zauważcie, że bardzo istotne jest narzędzie pomiarowe. Wiekszość manometrów na stacjach paliw i niestety w serwisach to produkty (najczęściej poistolet z manometrem) oszukujące nawet do 1 bara !
                  Jak na razie wiarygodna dla mnie jest "zabawka" na baterię z wyświetlaczem LCD (niestety nie kosztowała 5 zł :evil: ) oraz zgodne wynikowo manometry na stacjach BP w Poznaniu (takie długie cholerstwo metalowe i ciężkie).
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz


                  • #10
                    RomanS, dobrze, że poruszyłeś temat dokładności pomiarów. Tu bardzo często cały "pies" pogrzebany z ciśnieniem...

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja sobie zakupilem taki fajny manometr jakis czas temu i porownalem kiedys z takim "profi" na stacji obslugi, okazalo sie, ze bardzo dobrze pompuje, a na stacjach paliw to potrafi mi pokazac nawet 3.5 czasem... rozrzut maja straszliwy.

                      [ Dodano: Nie 21 Sty, 07 16:22 ]
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      zarowno zimowe 205/50/16 jak i letnie 225/45/17 zaczynam rozmowe od 2.5 :szeroki_usmiech
                      moj chory kregoslup peklby mi na pol przez omylke nadmuchalem kiedys 2.6 do letnich (205/55R16) jakbym jechal na kolach mlynskich.

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Na ile pompowac kola ?

                        Zamieszczone przez Piotr_T
                        ....ale ciekawie mnie na ile macie nadmuchane u siebie ?
                        2,1 na codzień i jakieś 2,3 na długa trasę.
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz


                        • #13
                          A nie ma przypadkiem teorii, że zimowe pompuje się trochę mniej niż letnie ( 0,2 bara różnicy czy coś takiego). Nie wiem czy przypadkiem nie ma tego w instrukcji, ale mogę mi się mylić.

                          Komentarz


                          • #14
                            W instrukcji to raczej napisane, że tyle samo na zime i na lato.
                            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                            -------------------------------------------------
                            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez harnas75
                              A nie ma przypadkiem teorii, że zimowe pompuje się trochę mniej niż letnie ( 0,2 bara różnicy czy coś takiego). Nie wiem czy przypadkiem nie ma tego w instrukcji, ale mogę mi się mylić.
                              Raczej odwrotnie. Mniejsze ciśnienie na nawierzchnie luźne. Na pustynie 1,0 :wink:
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez harnas75
                                A nie ma przypadkiem teorii, że zimowe pompuje się trochę mniej niż letnie ( 0,2 bara różnicy czy coś takiego). Nie wiem czy przypadkiem nie ma tego w instrukcji, ale mogę mi się mylić.
                                W drugą stronę, tzn. zimą 0,2 bara więcej.

                                Co prawda należałoby to odnosić do wartości z klapki paliwa, bo gdy ktoś pompuje "po swojemu" to i tak z reguły więcej a nie mniej niż podaje klapka.
                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez RomanS
                                  W drugą stronę, tzn. zimą 0,2 bara więcej. Co prawda należałoby to odnosić do wartości z klapki paliwa, bo gdy ktoś pompuje "po swojemu" to i tak z reguły więcej a nie mniej niż podaje klapka.
                                  Tak od wartości na klapce i tak chyba stoi w instrukcjach VW. W Skodzie rzeczywiście może nie być tego zapisu. Nie byłem pewny tylko w którą stroną ale na logikę rzecz biorąc macie rację

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Przy ciśnieniu podanym na wlewie czyli 2,1 mam z przodu bardzo ugięte opony.

                                    Zazwyczaj u mnie 195/65/15 - 2,3 przód i tył

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ja plompie 2,2 przod i tyle samo tyl
                                      im nizsze cisnienie tym lepsza przyczepnosc w lato w zimie odwrotnie o ile sie orientuje im nizsze cisnienie tym bardziej zbiera opone tzn szybciej sie zuzywa
                                      im wieksze cisnienie tym moze oponke bardziej zbierac na srodku
                                      tyle co wiem moga byc male uchybienia do tego co napisalem ale o ile pamietam tak sie dzialo ! pozdro
                                      Radio: C90r+XDP210EQ
                                      Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                      Wzm:XES M1+FP 1.800
                                      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A ja to się tak zastanawiam czy te wartości podawane na klapce to są dla koła założonego, czy "leżącego luzem". No bo jak się zastanowić to ciśnienie w kole po założeniu rośnie, pytanie tylko czy jest to zmiana zauważalna?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez radekr
                                          leżącego luzem". No bo jak się zastanowić to ciśnienie w kole po założeniu rośnie, pytanie tylko czy jest to zmiana zauważalna?
                                          a skąd u Ciebie taka teoria?? :shock:

                                          praw fizyki raczej nie masz szans zmienić
                                          Pink Floyd fan.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Powinno się pompować tyle ile jest napisane na klapce.
                                            W końcu inżynierowie tworzący samochód tyle przewidują i raczej się nie mylą.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez kristo
                                              Zamieszczone przez radekr
                                              leżącego luzem". No bo jak się zastanowić to ciśnienie w kole po założeniu rośnie, pytanie tylko czy jest to zmiana zauważalna?
                                              a skąd u Ciebie taka teoria?? :shock:

                                              praw fizyki raczej nie masz szans zmienić
                                              Taka teoria wyszła mi stąd że koło po założeniu na samochód ulega lekkiemu "ugięciu" (tzn. opona się lekko spłaszcza w miejscu gdzie styka się z ziemią - szczególnie dobrze widać to przy słabo napompowanych oponach). Powoduje to zmniejszenie objętości "wnętrza" opony, a więc przy stałej ilości powietrza wewnątrz musi to powodować wzrost ciśnienia.
                                              No chyba że w moim rozumowaniu jest jakiś błąd którego nie zauważam.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez radekr
                                                Powoduje to zmniejszenie objętości "wnętrza" opony, a więc przy stałej ilości powietrza wewnątrz musi to powodować wzrost ciśnienia.
                                                No chyba że w moim rozumowaniu jest jakiś błąd którego nie zauważam.
                                                Witam!

                                                objętość Ci się nie zmieni bo ugięcie opony powoduje jej rozszerzenie na boki (proprcjonalnie do ugięcia) a więc ciśnienie jest to samo.

                                                co do ciśnień to ja obecnie jeszcze jeżdżąć mondeo MKIII mam 2,3 z przodu i 2,1 z tyłu (opony 205/55/16) a auto jest skromnie licząco 200 KG cięższe od octavki... Osobiście uważam że ciśnienia >2,4 są niepotrzeben żeby nie powiedzeć nawet czasami niebezpieczne - w elkstremalnych przypadkach zmniejsza powierzchnię styku opony z nawierzchnią... a z drugiej strony opona zużywa się bardzo mcono na środku... podsumowując:za duże ciśnienie- jeździmy jak drezyną i dodatkowo ryzykujemy zdrowiem i portfelem .

                                                Pozdro
                                                O2 2,0 TDI kombi Ambiente, ESP+ALu+Climatronic

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez wodzu
                                                  co do ciśnień to ja obecnie jeszcze jeżdżąć mondeo MKIII mam 2,3 z przodu i 2,1 z tyłu (opony 205/55/16) a auto jest skromnie licząco 200 KG cięższe od octavki... Osobiście uważam że ciśnienia >2,4 są niepotrzeben żeby nie powiedzeć nawet czasami niebezpieczne
                                                  Taa... tylko 2,1 to tak jak jazda na flaku (pewnie jeździsz sam i z pustym bagażnikiem ?).

                                                  Oczywiście wszystko zależy co kto lubi :wink:
                                                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X