Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Drgania kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Drgania kierownicy

    koja86, bierzemy brzeszczoty i tniemy dach w Octavkach :szeroki_usmiech

  • #2
    [O1] Drgania kierownicy

    Witam.
    W mojej octavi mam drgania kierownicy podczas hamowania. Dzieje się to przy prędkości pomiędzy 100 a 120 i przy delikatnym hamowaniu. Jak docisnę mocniej pedał hamulca to wydaje sie jak by drgania ustawały. Gdzie jest problem i co wymienić lub zrobić aby drgań nie było.
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
    Juhas
    Juhas
    Octavia Combi 1,9 tdi 110 KM, 2000 rok
    Suzuki RF 900 R, 145 KM, 1996 rok

    Komentarz


    • #3
      juhas77, tarcze najprawdopodobniej mają bicie trzeba było by to sprawdzić

      Komentarz


      • #4
        juhas77, może masz krzywe tarcze :roll:
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz


        • #5
          Tymon, jeszcze jedno moze byc krzywa pół oś jak miał kolega maciek z krakowa

          Komentarz


          • #6
            Zacznij od wywazenia przednich kół. Zobacz czy nie masz tez drgan przy przyspieszaniu. Jesli wywazenie nie pomoze to tarcze do wymiany. Jesli masz alu to po zdjeciu kol zobacz jeszcze czy alufelga w miejscu gdzie styka sie z piasta (tarcza hamulcowa) nie zaczyna sie utleniac i nie ma jakis nierownosci.
            1,9 TDI Octavia II DSG

            Komentarz


            • #7
              djczas, Też może być.

              [ Dodano: Sro 04 Kwi, 07 12:05 ]
              gima, no ale nie pisze że przy przyśpieszaniu :roll:
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz


              • #8
                miałem taki sam problem - zwichrowane przednie tarcze. Sprawdź też najpierw wyważenie bo kiedyś przez to czułem wibracje, ale na 99 % beda to tarcze, przygotuj sie tez finansowo na nowe klocki, ja załozyłęm zamienniki w ASO i za komplet tarcz i klocków zapłaciłem o połowe mniej a auto hamuje tak samo. Miałem szczęscie że kocki i tak nadawały sie do wymiany tarcze jeszcze z 15 000 by wytrzymały
                http://www.elcal.pl/

                Komentarz


                • #9
                  No to musze pojechać do warsztatu i zobaczymy czy to tarcze.
                  Dzięki za pomoc.
                  Juhas
                  Octavia Combi 1,9 tdi 110 KM, 2000 rok
                  Suzuki RF 900 R, 145 KM, 1996 rok

                  Komentarz


                  • #10
                    Niestety widzę, że wiele osób ma ten problem. Ja zmieniłem tarcze (i klocki) około 1500 km temu na oryginalne w ASO. Objawy były identyczne. Kilka dni temu znowu zaczęła mi bić kierownica przy lekkim hamowaniu przy około 120-100 km/h. Nie wiem czy reklamować tarcze, czy sprawdzać półosie (jak i gdzie to można sprawdzić ?). Koła były sprawdzane i doważane u gościa do którego mam zaufanie więc raczej je wykluczam.

                    Jak uda Ci się rozwiązać problem to daj znać.

                    Pozdrawiam
                    Konar
                    Była OI ASV- 143/327
                    powered by Master's
                    Jest Freetrack 170/350

                    Komentarz


                    • #11
                      OK. Jak tylko dotrę do sedna sprawy to damznać.
                      Juhas
                      Octavia Combi 1,9 tdi 110 KM, 2000 rok
                      Suzuki RF 900 R, 145 KM, 1996 rok

                      Komentarz


                      • #12
                        juhas77, to czekamy na info
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez konar
                          Niestety widzę, że wiele osób ma ten problem. Ja zmieniłem tarcze (i klocki) około 1500 km temu na oryginalne w ASO. Objawy były identyczne. Kilka dni temu znowu zaczęła mi bić kierownica przy lekkim hamowaniu przy około 120-100 km/h. Nie wiem czy reklamować tarcze, czy sprawdzać półosie (jak i gdzie to można sprawdzić ?). Koła były sprawdzane i doważane u gościa do którego mam zaufanie więc raczej je wykluczam.
                          Konar ja zmieniłem od 45 do 85 kkm chyba sześć czy siedem kompletów tarcz. Średnio co 5-7 kkm :evil: Później zmieniłem układ hamulcowy z przodu na 288 mm i dopiero wówczas trochę się uspokoiło. Ostatnio poszedłem na całość i zapodałem przód 312 mm tył 256 mm i zobaczę co się będzie działo.
                          Przy pierd... rozwiązaniu FSIII :evil: , takim jakie mają słabsze Octavie często dochodzi do uszkodzenia gwintu na prowadnicy zacisku. Po tym prowadnica jest luźna albo traci równoległość. Zacisk nie odchodzi od tarczy, klocek ciągle obciera i diabli biorą tarcze po paru kkm.
                          Poza tym Octa jest dośc ciężka a Ty masz 143 KM a nie 110 więc rozpędzasz sie łatwiej a hamować nie ma czym. :diabelski_usmiech
                          Ogólnie jest bardzo wiele narzekań ludzi na tarcze 280 mm we wszystkich szybszych wozach z takim układem - gną się co chwila.
                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja również przerabiałem ten temat.Zmieniłem dwa komplety tarcz w tym ostatni był nawet lekko przetaczany.Po każdej zmianie na ok.1000km spokój a póżniej drgania powracały.Po wykonaniu pomiarów okazało sie że to same piasty mają bicia(wcześniej żaden mechanik nie chciał wierzyć że coś może być z piastami nie teges).Tak więc czeka mnie wymiana piast,łożysk i jeszcze raz tarcz(w takim przypadku tak robią w ASO).Ja dałem tarczom ostatnią szanse i przetoczyłem je na aucie i odziwo od jakichś 2000km jak ręką odjął.
                            PerfectService by

                            Komentarz


                            • #15
                              hmm ja miałem podobnie ale to nie były tarcze tylko końcówki drążków stabilizacyjnych
                              wymieniłem i jest oki
                              Takie zwykłe Ambiente

                              Komentarz


                              • #16
                                no u mnie jest podobnie... drga tylko przy hamowaniu, ale ja stawiam raczej na tarcze.... :roll:
                                ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                www.wasilewski-foto.pl
                                KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                Komentarz


                                • #17
                                  miałem podobno przypadek wymiana tarcz pomogła. Jeśli by ktoś chciał wymienić tanio cały komplet tarcze+klocki tył i przód to w okolicy Warszawy mogę polecić serwis w którym zrobiłem to za 900zł wszystkie części BOSCHA
                                  PerfectService by DGW
                                  Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                  Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                  Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    witam Link to samo ale rozmawialem ze swoim mechem powiedzial ze podobno octavki nie lubia dlugiego lagodnego hamowania bo wlasnie to powoduje wichrowanie tarcz podobno w celu unikniecia takich chistorii lepiej przychamowac mocniej na dojsciu :?
                                    AGR'00 123KM/264Nm

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zauwazylem co innego ostatnio. Jak jade 40 nic nie drga, jak jade 60 i obroty sa okolo 1900-2000 to tak jakby auto wpadalo w rezonans. Jade 70 nie ma nic, jade 150 tez nie ma nic. Tak sie mu porobilo I w sumie nie wiadomo czemu. Na 5 biegu jak jedzie przy tych 2000 obr nic nie wpada w rezonans.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        u mnie jest jeszcze inaczej
                                        jak przyspieszam na piątym biegu kierownica lekko drży, ale jak odpuszcze gaz to przestaje, dzieje się tak tylko przy przyspieszaniu i to gwałtownym bo jak przyspieszam spokojnie to jest ok,
                                        w sumie to na 90% jestem przekonany, że to wina zimówek, jak zmienię na letnie to napisze czy pomogło

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          może to być wina złego wyważenia koł, podjedź do dobrej wulkanizacji i wyważ koła i zmie na letnie i zobaczysz czy przestanie
                                          http://www.elcal.pl/

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            vanguard, dwumasa CI drży i tyle nei dusi sie ostro na 5-ce jesli nie jestes odpowiednio rozpedzony


                                            do autora tematu: ma 100% masz przegrzane tarcze, albo przetoczyc albo nowe.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez lec
                                              vanguard, dwumasa CI drży i tyle
                                              niekoniecznie, ja tak mialem przy zlym wywazeniu kół - przy ostrym przyspieszaniu tak od 140
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                szkoda, ale to wtedy chyba na kazdym biegu ?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez vanguard
                                                  u mnie jest jeszcze inaczej
                                                  jak przyspieszam na piątym biegu kierownica lekko drży, ale jak odpuszcze gaz to przestaje, dzieje się tak tylko przy przyspieszaniu i to gwałtownym bo jak przyspieszam spokojnie to jest ok,
                                                  Przy jakiej prędkości obrotowej silnika? Jak ok 2000 obr/min to dwumas a jak wyżej i drgania pochodzą jakby z tunelu centralnego to może być przegub wewnętrzny półosi.
                                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X